پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • عکس سگ های خندان ◄ عکس سگ های خندان
      مجموعه عکس های زیبا دارای پرتره هایی از سگ های بامزه است که برای دوربین لبخند می زنند . پروژه "نمایش سگ" توسط الکساندر خوخلوف و ورونیکا ارشووا .
  • چرخ ورزش گربه ◄ چرخ ورزش گربه
      چرخ دویدن داخلی که برای گربه ها و حیوانات خانگی کوچک طراحی شده است را می توان بر روی یک دیوار محکم در خانه یا آپارتمان مدرن نصب کرد . چرخ ورزش گربه ساخته شده از چوب و فولاد ضد زنگ توسط HolinDesign . چرخ همستر بزرگ به گربه شما کمک می کند تا در شرایط فیزیکی عالی بماند.
  • هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی ◄ هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی
      هدفون‌های بی‌سیم Neko که توسط شرکت ژاپنی Radius طراحی شده‌اند ، از گربه‌ای الهام گرفته شده‌اند که در تخت خود جمع شده است. کیس شارژ گربه ای دارای سه نشانگر LED روشن به شکل ماهی است که با محبت "ال ای دی ماهی" نامیده می شود. هنگامی که آنها چشمک می زنند، این نشانه ای است که هدفون گربه شما باید تغذیه شود، فقط کابل شارژ را وصل کنید و اجازه دهید غذای الکتریکی جریان یابد.
  • ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال ◄ ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال
      مجسمه تعاملی یک ماهی مرکب قرمز غول پیکر که در اطراف ساختمان Fábrica da Cerveja در فارو، پرتغال پیچیده شده است ، که در ابتدا به عنوان آبجوسازی عمل می کرد. با گذشت زمان، Fábrica da Cerveja تغییر کاربری داده و اکنون به عنوان یک مکان فرهنگی عمل می کند و میزبان رویدادها، نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف است. ماهی مرکب غول پیکر لومی طراحی شده توسط موراداواگا برای جشنواره مارس 2024 که در فارو، پرتغال برگزار شد، هنر، فرهنگ و خلاقیت را جشن می گیرد.
  • کوله پشتی لاک پشتی ◄ کوله پشتی لاک پشتی
      کوله پشتی چشم نوازی که به گونه ای طراحی شده است که شبیه لاک لاک پشت واقعی باشد، سرها را تبدیل می کند و شما را به یک لاک پشت نینجا تبدیل می کند . کوله پشتی لاک پشتی ساخته شده توسط Lisbanoe از چرم طبیعی دباغی شده گیاهی 5 تا 6 اونس. کوله پشتی خلاقانه فوق العاده بزرگ را می توان به عنوان بخشی از لباس TMNT استفاده کرد .
  • کیبورد بتمن ◄ کیبورد بتمن
      صفحه کلید کامپیوتری به شکل خفاش چاپ سه بعدی سفارشی با الهام از ظاهر و طراحی نمادین ابزارهای افسانه ای بتمن. صفحه کلید بتمن نسخه Vengeance ساخته شده توسط rain2 ، علاقه مندان به چاپ سه بعدی و عضوی از جامعه کیبوردهای مکانیکی. مکمل صفحه کلید Vengeance، ماوس کامپیوتر Batmobile است که برای مطابقت با زیبایی شناسی کیبورد با مضمون بتمن طراحی شده است.
  • سگ ربات ابتکاری ◄ سگ ربات ابتکاری
      سگ ربات ابتکاری مجهز به نازل های خلاء در هر پا که برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک ها و کوچه های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می تواند زباله ها، به ویژه ته سیگارها را از زمین هایی که برای ربات های چرخ دار چالش برانگیز است جمع آوری کند. با استفاده از تشخیص زباله پیشرفته و عملکرد مستقل، VERO به زباله ها نزدیک می شود و جاروبرقی ها را فعال می کند.
  • جعبه کنترلر Wolverine Xbox ◄ جعبه کنترلر Wolverine Xbox
      کاور قابل چاپ سه بعدی کنترلر Xbox شما را به لباس زرد نمادین می پوشاند و پنجه هایی به پشت کنترلر اضافه می کند. جعبه کنترلر Wolverine Xbox طراحی شده توسط Do3D از فیلم مورد انتظار "Deadpool & Wolverine" الهام گرفته شده است. کاور Wolverine کاملاً با " Cheeky Deadpool Xbox Controller " جفت می شود و طرفداران را تشویق می کند که از لوازم جانبی مضمون با هم استفاده کنند.
  • مجسمه کبوتری بزرگ ◄ مجسمه کبوتری بزرگ
      در اکتبر 2024، های لاین شهر نیویورک مجسمه کبوتری بزرگ 21 فوتی را به نمایش می گذارد که متن را بر روی بناهای سنتی تغییر می دهد. مجسمه "دایناسور" از یک کبوتر که توسط هنرمند با استعداد ایوان آرگوت طراحی شده است . دایناسور که برای تداعی در مقیاس عظیم و تبار باستانی خود نامگذاری شده است، در مورد انقراض و بقا منعکس می شود. این به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن، مانند دایناسورها، انسان‌ها ممکن است ناپدید شوند و بقایای انعطاف‌پذیری مانند کبوتر را پشت سر بگذارند. کبوتر غول پیکر مجسمه های غول پیکر به جای ارج نهادن به شخصیت های تاریخی، کبوتر روزمره را که شهرنشینی همه جا حاضر اما اغلب نادیده گرفته می شود، بالا می برد. کبوتر دایناسور در نیویورک اینستالیشن هنری گذشته داستانی کبوتر را به عنوان یک حیوان اهلی و پرنده پیام رسان زمان جنگ جشن می گیرد. دایناسور ایوان آرگوت این به طنز نشان می دهد که کبوترها، با مقاومت شهری و ریشه های مهاجر خود، به اندازه هر شخصیت تاریخی، سزاوار جایگاهی بر روی پایه هستند. ایوان آرگوت کبوتر دایناسور "دایناسور" وعده می دهد که پرها را به هم بزند و عمیقاً در بین مردم نیویورک طنین انداز شود. ایوان آرگوت کبوتر مجسمه کبوتر غول پیکر توسط ایوان آرگوت توسط های لاین سفارش داده شد . کبوتر در نیویورک مجسمه کبوتر فوق واقع گرایانه «دایناسور» در ماه اکتبر در های لاین فرود می آید. ایوان آرگوت کبوتر غول پیکر
  • لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان ◄ لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان
      لامپ LED قابل شارژ با گیره یکپارچه از لطف و زیبایی پرندگان در طبیعت الهام می گیرد. قسمت پایینی CLIPPY به صورت گیره طراحی شده است که به نور پرنده اجازه می دهد به راحتی به سطوح مختلف متصل شود. قطعه ای از طبیعت در خانه شما. برای نورپردازی فوری آن را در هر جایی گیره دهید. CLIPPY Mood Light توسط Junyoung Jang و Joonhyeok Heo طراحی شده است
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29355    |     صفحه 1 از 2936
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

حق حیات و حقوق حیوانات

*
حق حیات همواره حق انسانها شمرده شده ، نه حق هر موجود زنده ای. والا وجین کردن باغ یا کشتن گاو از لحاظ اخلاقی مثلاً با نوزاد کشی برابر است. به بیان دیگر، ما مسلم فرض می کنیم که حیات انسان برتر از انواع دیگر حیات است و حیات یک انسان که ارزش بیشتری از حیات هر حیوان دیگر دارد ، شایسته حمایت ویژه است. می دانیم که این دیدگاه چه قدر در مباحث سقط جنین و به کشی ریشه دارد. در حالی که ما هیچ اعتراضی به کشتن حیوانات به منظور آزمایش مواد غذایی یا لوازم آرایشی نمی کنیم، اشکالات اخلاقی و حقوقی بسیاری به مسئله سقط جنین وارد می دانیم. این در حالی است که یک پدر باید بسیار به دادگاه مراجعه کند تا دستگاه تنفسی مصنوعی را از دخترش بردارند، اما ما می دانیم که چنین تردید قضایی درباره کشتن تعدادی از میمون ها برای تحقیق درباره اعتیاد وجود ندارد. (از این رو)، حیات غیر انسانی پست تر از حیات انسانی تلقی می شود وهمین امر به ما امکان می دهد تا از حیوانات آنگونه که مناسب می دانیم استفاده کنیم، و حتی تا مرحله کشتن آنها پیش برویم. با این همه ، در سال های اخیر تعدادی از فیلسوفان به طور جدی این موضع را انکار کرده اند ، اینان به دلیل این که میان حیات انسانی و حیوانی تفاوت اخلاقی خاصی قائل نیستند ، برای حمایت ویژه از حیات یک انسان ، دلیلی نمی بینند.
از نظر پیتر سینگر ، در این جا پرسش بسیار مهم این است که «آیا درست است با بعضی چیزها به گونه ای متفاوت با چیزهای دیگر رفتار کنیم؟» پاسخ او این است که اگر یک موجود با موجود دیگری در قبول زیان یا سود، به ویژه در درک لذت یا الم به طور یکسان مستعد باشند ، در آن صورت ، این برابری ما را ملزم می کند که یکسان با آنها رفتار کنیم، هرچند ممکن است تفاوت های دیگری میان آنها باشد. این نکته تبیین می کند که چرا ما به سگ ها مانند کودکان ، خواندن نمی آموزیم یا چرا به زرافه ها حق رأی نمی دهیم ، یا چرا حتی ، حق کلی تر آزادی از تحمل درد و رنج را به سنگ ها گسترش نمی دهیم ، (زیرا) استعدادهای آنها با استعدادهای انسانی در بهره مندی از لذت یا الم ناشی از این امور یک سان نیست.
از سوی دیگر ، اگر ما انسان های دیگر را صرفاً به دلیل این که سیاه هستند نه سفید ، از این حقوق محروم کنیم ، متهم به تبعیض نژادی خواهیم شد ، یعنی آنها را صرفاً به دلیل خاستگاه نژادی ، از چیزهایی که می توانسته اند از آنها بهره مند شوند ، محروم ساخته ایم. ولی سینگر می پرسد : آیا شباهتی میان میمون وکودک به شدت عقب مانده وجود ندارد؟ تعیین حد و مرز در این جا خیلی آسان نیست ، زیرا استعدادهای میمون – در قابلیت برای انجام کار ، حل مسائل ، ارتباط برقرار ساختن ، و حتی احساس لذت و الم – یقیناً هم سنگ استعدادهای این کودکان است و احتمالاً بیشتر هم باشد. آیا این بدان معناست که ما برای آزمایش هایمان به جای میمون ، این کودکان را بر می گزینیم؟ نه ، ما این کار را نمی کنیم.
علی رغم برتری آشکار میمون در استعداد ، باز هم میمون انتخاب می شود ، زیرا از لحاظ زیست شناسی عضوی از نژادهای خود ما نیست. در عین حال، این کار از لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست ، زیرا حقوق میمون ها را نسبت به رفتار یکسان نقض می کند. در واقع ، میمون ها قربانی گونه ای دیگر از تبعیض اند – نه تبعیض نژادی ، بلکه تبعیض نوعی – که به طور گسترده به دست کسانی اعمال می شود که در حالی که از حق حیات سال خوردگان و جنین های انسانی یا  انسان های دچار مرگ مغزی شده حمایت می کنند ، ولی هیچ دلیلی برای ممانعت از کشتار وسیع و بی دلیل حیوانات غیر انسان نمی بینند.
پیتر سینگر می گوید : همه حیوانات برابرند. اگر موجودی درد بکشد ، برای اعتنا نکردن به آن درد هیچ گونه توجیه اخلاقی نمی توان ارائه داد. فرقی نمی کند که آن موجود چیست؛ اصل برابری مستلزم آن است که درد آن موجود با درد مشابه آن از هر موجود دیگری تا آنجا که بتوان مقایسه ای تقریبی انجام داد یکسان باشد. اگر موجودی استعداد درد یا درک لذت یا شادی را نداشته باشد ، اصل چیزی نیست تا لحاظ شود. به همین دلیل ، محدوده «احساس» (این لفظ را به دلیل سهولت به کار می بریم، اگر چه علامت اختصاری کاملاً دقیقی برای استعداد تحمل درد یا درک لذت یا شادی نیست) تنها محدوده قابل دفاع دل مشغولی برای منافع دیگران است. شیوه نشان دادن این محدوده ، با مشخصه هایی مانند هوش یا عقلانیت دل بخواهی خواهد بود. چرا مشخصه دیگری مانند رنگ پوست برگزیده نمی شود؟
نژاد پرستان به هنگام تضاد منافع خود با منافع نژادهای دیگر ، با اهمیت بیشتر دادن به منافع اعضای نژاد خود اصل برابری را نقض می کنند. به همین قیاس ، نوع پرستان منافع مهم تر اعضای انواع دیگر را تحت الشعاع منافع خود قرار می دهند. در هر دو مورد سرمشق یک چیز است. بیشتر انسانها نوع پرست اند. اینک خلاصه وار برخی از اعمال را که حاکی از نوع پرستی است توضیح می دهیم.
از نظر اغلب انسان ها ، به ویژه در جوامع شهری و صنعتی ، آشکارترین شکل ارتباط با اعضای انواع دیگر ، هنگام غذا خوردن است ؛ یعنی ما آنها را می خوریم. برای انجام این کار، ما آنها را صرفاً به عنوان ابزار رسیدن به اهداف خود تلقی می کنیم. ما حیات و رفاع آنان را متفرع بر میلمان به نوع خاصی از غذا می دانیم عمداً لفظ «میل» را به کار بردم ، زیرا این صرفاً موضوعی مربوط به خوشایند ذایقه ما است. نمی توان به دلیل برآورده کردن نیازهای غذایی از خوردن گوشت دفاع کرد ، زیرا ثابت شده است که ما می توانیم نیازمان را به پروتئین و دیگر مواد غذایی ضروری با یک برنامه غذایی که در آن به جای گوشت ، دانه های سویا یا فرآورده های آن و فرآورده های گیاهی دیگر با میزان پروتئین بالا به کار رفته باشد ، به مراتب بهتر تأمین کنیم.
تنها کشتن نیست که نشان میدهد که ما برای ارضای امیان خود آماده ایم که چه کارها بکنیم. دردی که ما بر حیوانات زنده تحمیل می کنیم شاید دلیل گویاتری باشد بر نوع پرستی ما تا کشتن آنها. برای داشتن گوشت مناسب با قیمتی متناسب با توان مردم ، جامعه ما روش هایی برای تولید گوشت مجاز می دارد که حیوانات حساس را مادام العمر در جای تنگ و شرایط نامناسب حبس می کنند. با  حیوانات مانند ماشین هایی رفتار می کنند که علوفه را به گوشت تبدیل می کنند و هر اختراعی که «ضریب تبدیل» را بالاتر برد پذیرفتنی است.
همانطور که گفتیم ، از آنجا که هیچ کدام از این اعمال چیزی به جز لذت ذایقه ما را ارضا نمی کنند ، پرورش سایر حیوانات و کشتن آنها برای خوردن گوشت شان ، مثال روشنی است از قربانی کردن مهم ترین منافع موجودات دیگر برای تأمین منافع ناچیز خودمان، برای اجتناب از نوع پرستی باید دست از این اعمال بکشیم و تکلیف اخلاقی ما آن است که این عمل را تأیید نکنیم. خرید گوشت به دست ما همه آن حمایتی است که صنایع گوشتی نیاز دارند. تصمیم به توقف حمایت از صنایع گوشتی شاید مشکل باشد، ولی مشکل تر از مخالفت جنوبی سفید پوست آمریکایی علیه سنت های جامعه خودش و آزاد ساختن برده هایش نیست؛ اگر ما عادات های غذایی خود را تغییر ندهیم ، چگونه می توانیم برده دارانی را که شیوه زندگی شان را تغییر نمی دهند ، محکوم کنیم؟
عین همین تبعیض را می توان در آزمایش های گسترده ای که با انگیزه های مختلف بر روی سایر انواع انجام می گیرد، مشاهده کرد ؛ برای مثال آزمایش هایی که برای فهم بی خطر بودن مواد خاصی برای انسان ها یا برای سنجش نظریه ای روان شناختی درباره تأثیرات تنبیه شدید بر آموزش انجام می گیرد، و یا در آزمایش هایی که بر روی ترکیبات متنوع جدید به امید یافتن چیزی صورت می گیرد و...
در گذشته ، استدلال درباره تشریح جانوران زنده غالباً به نتیجه نمی رسید، زیرا با اصطلاحات مطلق گرایانه بیان می شد: آیا الغا گران* آمادگی دارند اجازه دهند که هزاران نفر بمیرند ، در صورتی که بتوان با آزمایش بر روی یک حیوان جان آنان را نجات داد؟ شیوه پاسخ به این پرسش صرفاً فرضی ، طرح پرسش دیگری است؛ یعنی اگر انجام آزمایش بر روی کودک یتیمی ، تنها راه نجات جان بسیاری باشد ، آیا آزمایش گر آمادگی انجام این آزمایش را دارد؟ («یتیم» گفتم تا دردسر احساسات والدین را نداشته باشم، گرچه با این کار نسبت به آزمایش گر بیش از حد منصفم ، زیرا موجودات غیر انسانی مورد آزمایش ، یتیم نیستند). اگر آزمایش گر حاضر نیست از کودک یتیم استفاده کند ، در آن صورت استفاده او از حیوانات غیر انسان ، تبعیض مطلق است ، زیرا میمون ها ، گربه ها ، موش ها و دیگر پستانداران بالغ نسبت به مسائلی که برای آنان اتفاق می افتد ، در مقایسه با هر کودک انسانی ، آگاه تر و خود اتکا ترند ، تا آن جا که می توان گفت ، دست کم مانند هر کودک انسانی نسبت به درد حساس اند. ظاهراً هیچ ویژگی خاصی نیست که کودکان انسانی دارا باشند، ولی پستانداران بالغ عین همان یا درجه ای بالاتر از آن را نداشته باشند. (ممکن است کسی استدلال کند که آن چه باعث می شود تا آزمایش بر روی کودک انسانی نادرست باشد آن است که کودک ، دیر یا زود اگر به حال خود رها شود ، بیش از آن حیوان رشد می کند ، ولی در آن صورت ، شخص اگر بخواهد با این سخن خودش هم آهنگ باشد ، باید مخالف سقط جنین باشد ، زیرا در واقع ، جنین و کودک قوه یک سانی دارند، حتی جلوگیری از بارداری و خویشتن داری بر این اساس باید نادرست باشد ، زیرا تخمک و نطفه نیز مشترکاً ، همان قوه را دارند. به هر حال ، این استدلال هنوز اثبات نمی کند که به جای انسانی که دچار ضربه مغزی شدید و غیر قابل برگشت شده ، باید از حیوانات برای آزمایش هایمان استفاده کنیم).
بنابراین آزمایشگر هنگامی که آزمایشی را روی یک حیوان انجام می دهد ، تعصب به نوع خود را نشان می دهد ، زیرا خود را در استفاده از کسانی که از نظر شعور ، آگاهی یا خود اتکایی هم سطح یا پست تر از آن حیوان است، موجه نمی داند. کسی که با انواع نتیجه های مثبتی که از طریق آزمایش های فراوان بر روی حیوانات به دست آمده، آشنا باشد ، تردیدی ندارد که اگر این تعصب نبود، تعداد آزمایش هایی که انجام شده ، بخش اندکی از آزمایش هایی می بود که امروزه انجام شده است.
 
 
*: برگرفته از کتاب مسایل اخلاقی( moral problems ) نوشته ی مایکل پالمر       
 ( palmer.michael)، ترجمه ی علی رضا آل بویه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
 
*:abolitionist:  طرفداران الغای بردگی یا هر نوع قایده یا قانون ظالمانه.
محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
کاربران با این تگها این مقاله را پیدا کرده اند :
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ عکس سگ های خندان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle