پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان ◄ لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان
      لامپ LED قابل شارژ با گیره یکپارچه از لطف و زیبایی پرندگان در طبیعت الهام می گیرد. قسمت پایینی CLIPPY به صورت گیره طراحی شده است که به نور پرنده اجازه می دهد به راحتی به سطوح مختلف متصل شود. قطعه ای از طبیعت در خانه شما. برای نورپردازی فوری آن را در هر جایی گیره دهید. CLIPPY Mood Light توسط Junyoung Jang و Joonhyeok Heo طراحی شده است
  • مکانی جذاب برای حیوان خانگی ◄ مکانی جذاب برای حیوان خانگی
      صندلی مجسمه ای با طراحی آینده نگر دارای فضای خالی زیر صندلی است که برای یک گربه یا یک سگ کوچک عالی است. صندلی Ed که توسط Joffey طراحی شده است یک مبلمان مدرن است که شبیه یک مجسمه زیبا به نظر می رسد. طراحی مینیمالیستی بر عناصر ضروری صندلی تمرکز دارد. پاها، نشیمنگاه و تکیه گاه از یک خط پیوسته ساخته شده اند.
  • میز اداری نوآورانه با خانه سگ یکپارچه ◄ میز اداری نوآورانه با خانه سگ یکپارچه
      میز اداری نوآورانه با خانه سگ یکپارچه به شما امکان می دهد در طول روز با دوست پشمالوی خود کار کنید و بازی کنید. کار از خانه با میز چابکی طراحی شده توسط معماران جورج و جیمز بسیار بهتر شده است . اکنون می توانید سازنده باشید و همزمان با حیوان خانگی خود سرگرم شوید. میز خانه سگ مکانی برای کار افراد و استراحت سگ ها است. انجام چند وظیفه ای هرگز آسان تر نبوده است! سگ خود را در حین کار نزدیک نگه دارید.
  • خانه سگ یکپارچه ◄ خانه سگ یکپارچه
      میز چند منظوره ساخته شده برای افرادی که از خانه کار می کنند دارای خانه سگ یکپارچه برای حیوان خانگی وفادار آنها است. داشتن سگ در نزدیکی شما می تواند خلق و خو و بهره وری شما را افزایش دهد و روز کاری را لذت بخش تر و کارآمدتر کند. میز دگ هات طراحی شده توسط لیام د لا بدویر از استودیو Bored Eye . خانه سگ زیبای ساخته شده از تخته سه لا به طور یکپارچه به یک میز عریض تبدیل می شود که توسط یک پایه فلزی محکم در طرف دیگر پشتیبانی می شود. میز مدرن فضای ویژه ای را برای همراه سگ شما فراهم می کند تا هنگام کار در خانه به راحتی چرت بزند. اگر در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنید، عملکرد دوگانه این میز با ترکیب یک فضای کاری با یک مکان راحت برای حیوان خانگی شما باعث صرفه جویی در فضا می شود. میز کلبه سگ همانطور که برای انجام کارهای روزانه خود می نشینید، همراه وفادار شما در محدوده دنج خانه سگ چوبی که در کنار شما قرار دارد، حلقه می زند. میز کلبه سگ Liam De La Bedoyere سگ شما در حین کار از داشتن مکان مشخص شده در نزدیکی شما قدردانی می کند که در طول روز حس همراهی را برای او به ارمغان می آورد. لیام از میز Bedoyere با میز Dog House، کار در خانه را برای خود و حیوان خانگی خود به یک تجربه جذاب تبدیل کنید. میز کار سگ باشد که روز کاری شما در کنار همراه وفادارتان و میز خانه سگ به همان اندازه لذت بخش باشد. میز کلبه سگ اثر لیام دلا بدویره میز Dog House یک راه حل عملی برای صاحبان حیوانات خانگی ارائه می دهد که می خواهند تعادلی هماهنگ بین کار و مراقبت از حیوانات خانگی در خانه خود ایجاد کنند. میز خانه سگ اثر لیام د لا بدویره این فقط یک میز اداری خانگی نیست، بلکه پناهگاهی برای دوستان پشمالوی شما نیز هست! میز خانه سگ Liam de la Bedoyere کار کردن در کنار حیوان خانگی خود باعث تقویت پیوند و حس ارتباط قوی تر می شود. لیام از بدویره با میز Dog House هرگز در هنگام کار از خانه احساس تنهایی نخواهید کرد. میز اداری سگ
  • تخت گربه یکپارچه ◄ تخت گربه یکپارچه
      میز تخته سه لا زیبا با پایه های نازک فلزی مشکی دارای تخت گربه یکپارچه در زیر سمت چپ است. میز Cat Cubby یک قطعه مبلمان چند منظوره است که توسط Bored Eye با در نظر گرفتن شما و دوست پشمالوی شما طراحی شده است. سطح میز تخت خواب گربه از تخته سه لا با کیفیت بالا ساخته شده است که یک روکش صاف و صیقلی ارائه می دهد که ظرافت معاصر را به نمایش می گذارد. پایه های فلزی مشکی رنگی از شیک صنعتی به میز میز اضافه می کند و تضاد بصری جذابی با چوب طبیعی ایجاد می کند. میز اداری تخت گربه تخت دنج گربه که در زیر سمت چپ میز قرار دارد، فضایی اختصاصی برای استراحت و چرت زدن گربه در حین کار است. میز تخت خواب گربه توسط طرح چشم خسته میز برای کسانی که از خانه کار می کنند و می خواهند حیوانات خانگی خود را در نزدیکی نگه دارند، این اطمینان را می دهد که گربه شما راحت است بدون اینکه بهره وری شما به خطر بیفتد. میز تخت خواب گربه طرح چشم خسته این میز با ترکیب یک فضای کاری کاربردی با تخت گربه، استفاده از فضا را به‌ویژه در خانه‌ها یا آپارتمان‌های کوچک‌تر به حداکثر می‌رساند. میز گربه کوبی میز تخت خواب گربه به شما امکان می دهد در طول روز زمان با کیفیتی را با گربه خود بگذرانید و پیوند بین شما و دوست پشمالوی خود را تقویت کنید. میز تخت گربه تخت توکار گربه به طور یکپارچه با ساختار میز ادغام می شود و زیبایی شناسی کلی را حفظ می کند بدون اینکه شبیه به یک افزونه یا فکر بعدی باشد. ایستگاه کاری تخت گربه میز تخت خواب گربه ترکیبی از بهره وری و راحتی حیوانات خانگی است. ایده آل برای صاحبان گربه که از خانه کار می کنند! میز گربه کوبی
  • نور شب توتورو دیوراما ◄ نور شب توتورو دیوراما
      لامپ زیبای رزین اپوکسی دارای نمای دلگرم کننده ای از توتورو و دوستانش است که روی شاخه درخت نشسته اند و صحنه ای نمادین از فیلم را ثبت می کنند. Totoro Diorama Night Light توسط ResinLamp جادوی انیمیشن محبوب ژاپنی My Neighbor Totoro را به خانه شما می آورد. می توان از آن به عنوان نور شب، نورپردازی خلق و خو یا به سادگی به عنوان یک قطعه تزئینی استفاده کرد. فیگورهای مینیاتوری انیمیشن My Neighbor Totoro از پایین توسط چراغ های LED که در یک پایه چوبی ادغام شده اند، روشن می شوند.
  • صندلی اختاپوس ◄ صندلی اختاپوس
      صندلی خلاقانه الهام گرفته از اقیانوس که توسط هنرمند اسپانیایی ماکسیمو ریرا طراحی شده است . شاخک‌هایی که با چرم سیاه پوشیده شده‌اند در پشت این تخت دریایی شگفت‌انگیز قرار دارند. صندلی اختاپوس اولین قطعه از مجموعه صندلی حیوانات است .
  • مبل کرگدن ◄ مبل کرگدن
      مبل با الهام از حیوانات طراحی شده تا شبیه اسب آبی در اندازه واقعی باشد . مبل کرگدن دست ساز از قاب فولادی پوشیده شده از پلی اورتان چرم مانند که شبیه پوست اسب آبی بدون مو است.
  •  لانه پرنده غول پیکر ◄ لانه پرنده غول پیکر
      اینستالیشن هنری چشم نواز در تالین، استونی، برجی با لانه پرنده غول پیکر و سه تخم مرغ بزرگ است که در شب روشن می شوند تا درخششی مسحورکننده ایجاد کنند. در قلب منطقه بندر نوبلسنر تالین، دکل قدیمی دوباره به یک چیدمان هنری منحصر به فرد معروف به "لانه" تبدیل شد. نصب نور "آشیانه" توسط Velvet توسط توسعه دهنده املاک و مستغلات Merko سفارش داده شد تا زندگی جدیدی را به چشم انداز شهری بیافریند. لانه غول پیکر پرنده با تخم مرغ های درخشان با نشان دادن اینکه چگونه تخیل می تواند فضاهای روزمره را تغییر دهد، الهام بخش عابران، به ویژه کودکان است.
  • وزغ نگهبان ◄ وزغ نگهبان
      ربات شنا به شکل قورباغه در سراسر پرو موج می زند و با ایجاد اختلال در چرخه پرورش پشه ها با پشه ها مبارزه می کند. پشه هایی که بیماری هایی مانند دنگی را منتقل می کنند، تخم های خود را در آب ساکن می گذارند. وزغ نگهبان حرکتی را در آب راکد ایجاد می کند و از تخم گذاری موثر پشه ها جلوگیری می کند. قورباغه با ایجاد آشفتگی در سطح آب، زنده ماندن و تبدیل شدن به پشه بالغ را برای لارو پشه غیرقابل پذیرش می کند. وزغ نگهبان که توسط VML پرو و ​​Sapolio طراحی شده است، یک راه حل با انرژی خورشیدی است که با اپیدمی ویرانگر دنگی در پرو مبارزه می کند. در مناطقی که با کمبود آب و نرخ بالای انتقال مواجه هستند، این نگهبان مبتکر امید به آینده ای سالم را ارائه می دهد.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29346    |     صفحه 1 از 2935
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

کارنامه‌ای غیرواقعی از تئاتر ایران در سالی كه گذشت

کارنامه‌ای غیرواقعی از تئاتر ایران در سالی كه گذشت

نگاهی به نمایش‌هایی که از بهمن 88 تا دی ماه 89 روی صحنه تماشاخانه‌ها اجرا شده، نشان می‌دهد بخش مرور جشنواره بیست و نهم تئاتر فجر نه استقبال مخاطب...
  
برآیند آثار بخش مرور جشنواره نشان می‌دهد كه آثار این بخش؛ کارنامه‌ی واقعی تئاتر ایران در سالی که گذشته، نیست. بعضی می‌گویند نمی‌ارزد كه برای یك اجرا؛ گروه را دوباره جمع كنی. برخی دعوت نشدند. بعضی هم دعوت شدند اما آن را نپذیرفتند.
 
بخش مرور جشنواره تئاتر فجر با هدف ارائه کارنامه‌ی یکساله‌ی تئاتر کشور طراحی شده است و بالطبع این بخش باید شامل برترین و بهترین نمایش‌هایی باشد که در طول یک سال در سالن‌های مختلف تئاتری به روی صحنه رفته است.
اگرچه آثار حاضر در این بخش در هر دوره‌ای بسته به نظر گروهی است که به انتخاب نمایش‌ها مشغول هستند، اما قاعدتا باید فاکتورها و ویژ‌گی‌های مشخصی چه به لحاظ اقبال مخاطب و یا کیفیت اثر ارائه شده، وجود داشته باشد.
با نگاهی به آثار بخش مرور بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر به خوبی درمی‌یابیم که آنچه در این بخش حضور دارد، به واقع کارنامه تئاتر ایران در سالی که گذشته، نیست.
نگاهی به نمایش‌هایی که از بهمن 88 تا دی ماه 89 روی صحنه تماشاخانه‌ها اجرا شده، نشان می‌دهد بخش مرور جشنواره بیست و نهم تئاتر فجر نه استقبال مخاطب از اثری را ملاک انتخاب قرار داده و نه کیفیت آن را.
این سخن به معنای زیرسوال بردن ارزش نمایش‌هایی که اکنون در این بخش حاضر هستند، نیست. اما مجموعه‌ای که امروز در بخش مرور حضور دارند، مشت نمونه‌ی خروار تئاتر ایران در سالی که رفته، نیست.
با چند تن از کارگردان‌های آثار شاخصی که در این مدت به روی صحنه رفته بودند، گفتگویی داشتیم و از چند و چون عدم حضور آنها در جشنواره تئاتر فجر جویا شدیم.

داوود رشیدی
که نمایش "منهای دو" را در بهار امسال اجرا کرده بود، در این‌باره گفت: آنها از من دعوتی نکردند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان این کار را پیشنهاد ندادید، اظهار کرد: من نباید پیشنهاد بدهم، آنها باید پیشنهاد بدهند و دعوت کنند.
رشیدی اضافه کرد: البته علاقه‌ای هم نداشتم. اصلا سختم بود بتوانم دوباره آن آدم‌ها را جمع کنم و آن دکور و موسیقی و گروه را حاضر کنم و فکر می‌کنم عملی نمی‌شد.

فارس باقری
نیز که نمایش "دهانی پر از پرنده" را در تئاترشهر اجرا کرده بود، درباره علت عدم حضورش گفت: اصلا علاقه‌ای به شرکت در جشنواره نداشتم. باید گروهی را جمع کنی، به سختی دکور بچینی، آن هم برای یک بار اجرا و آخرش هم فقط تشکر می‌کنند.
وی افزود: در جشنواره این دوره، متن‌های من حضور دارند. البته به من هم گفتند نمایش‌ات را بیاور ولی من خودم نخواستم.
باقری درخصوص چگونگی انتخاب آثار این بخش اضافه کرد: قاعدتا برگزارکنندگان جشنواره، به کارهایی که در طول سال اجرا شده و خوب هم بوده، پیشنهاد می‌دهند و آنها هم اگر تمایل داشته باشند، کارشان را آماده می‌کنند.
وی افزود: ظاهرا این انتخاب برحسب استقبال تماشاگر و فروش بلیط است؛ مثلا ما در کارگاه نمایش اجرا می‌کردیم که 35 صندلی دارد ولی هر روز 65 تماشاگر داشتیم.
کارگردان نمایش "دهانی پر از پرنده" درباره بخش مرور جشنواره گفت: بخش مرور برای افرادی خوب است که نمایش‌های تهران را در طول سال ندیده‌اند، مثل کسانی که از شهرستان می‌آیند و حالت گفتگو بین تئاتر شهرستان و تهران دارد که قبل از انقلاب هم چنین کاری می‌کردند و در دوره افرادی چون بیضایی و نعل‌بندیان، گروه‌ها را به سفر در شهرستان‌های کشور می‌بردند تا این تعامل به وجود بیاید و ظاهرا الان جشنواره فجر به نوعی همین کار را انجام می‌دهد.
وی همچنین تصریح کرد: از آنجا که بخش نمایش‌های خارجی در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد که جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و بچه‌های تئاتر شهرستان هم علاقمند هستند آنها را ببینند و بازهم کارهای بخش مرور چندان دیده نمی‌شود.

حسن معجونی
نیز که نمایش "به خاطر یک مشت روبل" را در ابتدای سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود، گفت: من پیشنهاد ندادم و آنها هم از من نخواستند کارم را بیاورم چون ظاهرا هر نمایشی را نمی‌خواهند.
وی افزود: معمولا نمایش‌های بخش مرور را خودشان دعوت می‌کنند؛ من یادم است یک سالی به تالار مولوی آمدند و از ما پرسیدند می خواهید فلان نمایش برای بخش مرور برود؛ ربطی به خواستن و نخواستن ما ندارد.
معجونی تاکید کرد: البته من در قید و بند جشنواره نیستم و اصلا برایم مهم نیست که کارم در جشنواره برود یا نرود. جشنواره‌ها زیاد مهم نیستند و آن اتفاقاتی که جریان‌های تئاتری را رقم می‌زنند، جشنواره نیست. جشنواره می‌تواند در حد ویترین باشد.
وی با اشاره به چگونگی انتخاب نمایش‌ها در این بخش گفت: به نظرم نمایش‌های موفق سال پیش را انتخاب می‌کنند. اما بعید می‌دانم اساس جشنواره برای انتخاب پارامترهای فنی باشد و به نظرم جشنواره روی برخی سیاست‌ها می‌چرخد و رویکردهای خاصی را دنبال می‌کند و پارامترهای فنی آنچنان برایشان مهم نیست.

محمد یعقوبی
نیز که "نوشتن در تاریکی" را در پاییز امسال به روی صحنه برد، درباره شرکت نداشتن این نمایش در بخش مرور گفت: پیشنهاد ندادم و اصلا به این کار فکر هم نکردم زیرا این نمایش به زحمت توانست اجرای عمومی بگیرد و معلوم بود در جشنواره نمی‌تواند اجرا شود زیرا دردسرهای جشنواره تئاتر فجر را می‌دانم و اینکه چقدر روی آن حساسیت وجود دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته هم در جشنواره شرکت نکردم، گفت: واقعیت این است که من هر بار در جشنواره شرکت کردم، از سر ناچاری بوده است. اولین حضورم در جشنواره به این دلیل بود که باید شرکت می‌کردم تا بگویم من هم کار می‌کنم و می‌نویسم. در سال‌های بعد هم هر بار شرکت کردم به خاطر گرفتن امکان اجرا بود و بنابراین امسال که "نوشتن در تاریکی" را اجرا کرده بودم، انگیزه‌ای برای شرکت نداشتم.
یعقوبی درخصوص بخش مرور جشنواره گفت: این بخش کارنامه‌ی یک ساله تئاتر ایران است و من معتقدم جشنواره برای اینکه اعتبار پیدا کند، باید مهم‌ترین تمرکز خود را روی این بخش بگذارد و اعتبار و بدنه اصلی آن باید از بهترین‌های تئاتر سال گذشته‌اش باشد؛ آن وقت برآیند تئاتر می‌شود و می‌توان اینها را با کارهایی که از خارج می‌آید، مقایسه کرد.
وی ادامه داد: قاعدتا اگر قرار است این جشنواره برقرار باشد، باید به این صورت باشد که نمایش‌های اجرای عمومی به جشنواره برود و اینکه من می‌گویم هروقت در جشنواره حضور داشتم از سر ناچاری بوده، به خاطر آن سیستم غلطی است که جشنواره دارد که اول در جشنواره اجرا کن و بعد اجرای عمومی برو. فکر می‌کنم این غیراصولی است.
کارگردان "نوشتن در تاریکی" تاکید کرد: البته بخش‌ها و کارهای جدید هم باید در جشنواره باشد ولی برای جوانان باشد و کسانی که راهی جز این برای شناخته شدن ندارند و اصلا فرصت اجرای عمومی پیدا نکرده‌اند تا استعدادها شناسایی شوند، برای آنها سرمایه‌گذاری شود و بهترین‌های آنان به اجرای عمومی بروند.
وی اظهار کرد: معمولا بخش مرور را در سالن‌های دورافتاده می‌گذارند و این هم خوب نیست. جشنواره تئاتر فجر زمانی می‌تواند اعتبار بدست آورد که حتی افرادی که در طول سال تئاتر نمی‌بینند، بدانند وقتی به تماشای آن می‌آیند، می‌توانند بهترین‌های تئاتری ایران را در سالی که گذشته است، مشاهده کنند و اصلا برخی اینگونه برنامه‌ریزی می‌کنند اما وقتی بهترین‌ها انتخاب نمی‌شوند، هم اعتماد مخاطب کم می‌شود و هم بدنه اصلی جشنواره جدی و قابل توجه نخواهد بود.
یعقوبی درخصوص جایگاه بخش مرور گفت: اگر جشنواره‌ای بتواند به اعتبار هنری بالا برسد، گروه‌هایی هم که علاقه به حضور در جشنواره نداشته باشند، اگر بدانند این جشنواره اعتبار کافی دارد و هنرمند احساس کند، انتخابش براساس کیفیت کار و شایستگی بوده، خودبخود انگیزه پیدا می‌کند که در جشنواره شرکت کند.
وی تاکید کرد: اگر جشنواره از بار خاصی برخوردار باشد و این بخش اعتبار داشته باشد، هنرمندان راغب خواهند بود در آن حاضر شوند و آن وقت کمتر ممکن بود در مصاحبه با هنرمندان بشنوید که برای حضور در این بخش علاقه‌ای نداریم.

آزاده انصاری
کارگردان نمایش "ماکوندو" نیز گفت: دوستان ما را برای بخش مرور دعوت کردند، اما به دلایل شخصی خودم و بچه‌ها، شرایطی فراهم نبود که در جشنواره حضور پیدا کنیم.
وی توضیح داد: جشنواره تئاتر فجر هم باید مجموعه‌ای از کارهای برتر سال باشد که قطعا باعث ارتقای کیفیت جشنواره می‌شود و همچنین شامل اتفاقات و تجربیات جدید باشد به شرط آنکه گروه در شرایط درستی به لحاظ مالی و تمرین فعالیت خود را شروع کند.
قطب الدین صادقی نیز که نمایش "نبرد و مده آ" را در تابستان به روی صحنه برد، توضیح داد: از من نخواستند. من ایران نبودم و در جریان این کارها قرار نگرفتم و خبر ندارم کارها چگونه انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه علاقه‌ای به این نوع برنامه‌ها ندارم، گفت: من نمایشم را 45 روز اجرا کردم، چرا به جشنواره بیایم؟! دنبال چه باشم؟!
صادقی با اشاره به اینکه تعریف جشنواره‌ها چیز دیگری است، افزود: جشنواره یعنی محلی که آخرین دستاوردها را نمایش بدهد. گروه‌هایی که در طول سال با نگاهی نو کار کردند و ازنظر مضمون، بازیگری، کارگردانی و طراحی تجربیاتی بدست آوردند و می‌خواهند این دستاورد نوین را به معرض تماشای بقیه بگذارند و به این ترتیب زبان فرهنگی و هنری دوران خود را کمی گسترده‌تر، به‌روزتر، فرهنگی‌تر و هنری تر کنند، باید در جشنواره حاضر شوند اما هیچکدام از گروه‌هایی که در جشنواره ما شرکت می‌کنند، دارای این ویژگی‌ها نیستند.
وی ادامه داد: نمایش‌هایی که در این جشنواره هستند، دارای کیفیتی که حائز شرکت در جشنواره باشند، نیستند. اصلا تم این جشنواره معلوم نیست. جشنی سیاسی است که رنگ و بوی هنری به آن می‌دهند اما هنوز درون‌مایه و تعریف خود را بدست نیاورده است.
کارگردان نمایش "نبرد و مده آ" درخصوص تجربیات حضورش در جشنواره تئاتر فجر گفت: همه تجربیاتم تلخ است برای اینکه زمان کمی داری، دکور و لباس و بازی باعجله است، زمانی نیست تا مستقر شوی، یکبار هم با نور تمرین نمی‌کنی، بعضی وقتها بازیگران نمی‌دانند از کجا بیایند و بروند.
وی اظهار کرد: چندین بار که در جشنواره حضور داشتم، تماشاگر به سالن آمده و من هنوز درحال توضیح به بازیگران بودم و همین باعث می‌شود اجراها کیفیت نداشته باشد و من اصلا از این کارهای شتاب‌زده که گروه تمرکز ندارد، بسیار بسیار بدم می‌آید.

آیدا کیخایی
کارگردان نمایش "یک دقیقه سکوت" که در بهار اجرا شد، گفت: دلم می‌خواست این کار را بفرستم اما با مشورت‌هایی که کردیم، گفتند نفرست؛ چون ممکن است برای جشنواره دردسر ایجاد شود.
وی درخصوص ملاک کارهای حاضر در این بخش گفت: قاعدتا باید بهترین کارها باشند که چه به لحاظ مخاطب یا کیفیت، بهترین نمایش‌هایی باشند که در طول سال اجرا شده‌اند. اما نمی‌دانم در این دوره واقعا بهترین کارها در این بخش حضور دارند یا خیر.
کیخایی تصریح کرد: در جشنواره تئاتر فجر باید از کارهای قبلی استفاده شود و بهترین کارهایی که در طول سال اجرا شده، در جشنواره باشد نه اینکه کارهای جدیدی باشند. اگر کارها از اجرای عمومی آمده باشد، چون کار آماده است، دکورشان را سریع می‌زنند و برای تمرین می‌روند و بهترین اجراها را در جشنواره خواهند داشت.
وی توضیح داد: من از اجراهای خودم در جشنواره تجربه بدی داشتم چون با استرس فراوان همراه بود و نمی‌شد درست کار کرد و تنها چیزی که اهمیت ندارد آن اثر و نمایش است.

نادر برهانی مرند،
کارگردان نمایش "رویای هالیوود" نیز درباره عدم حضور خود در بخش مرور گفت: بازیگران را دور هم جمع و تمرین کردن، سخت است و نمی‌ارزد که کاری را دوباره به جشنواره بیاوری ضمن اینکه کار را هم اصلا دوست نداشتم.
وی اظهار کرد: ایده‌آل ازنظر من این است که جشنواره تئاتر فجر برآیند بهترین‌های سال باشد و حتما هم رقابتی باشد و شکل خوبی ندارد که افتتاحیه برخی نمایش‌ها در جشنواره تئاتر فجر باشد.
برهانی ادامه داد: جشنواره باید شاهد حضور اختتامیه یا اواسط اجرای نمایش باشد که کار به پختگی رسیده و بلوغ آن را در جشنواره ببینیم؛ نه اینکه هول هولکی و اولین شب اجرا در جشنواره باشد به امید اینکه بعدها اجرای عمومی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید سازوکارهای این کار تعریف شود، افزود: فعلا این سیستم و شرایط فراهم نیست اما اگر مدیریت جشنواره این برنامه را داشته باشد، برای آن فکری می‌کند و آن وقت سیستماتیک این کارها اتفاق می‌افتد.
برهانی اضافه کرد: گروه‌ها باید ببینند سیاست جشنواره چیست تا خود را با آن هماهنگ کنند. اگر نمایشی در طول سال اجرا رفته، اجرای مجدد آن در جشنواره تئاتر فجر مکافات است چون معلوم نیست دکور و بازیگر و تمرین و زمان به چه صورت است ولی اگر روال بشود، آن وقت مدیریت جشنواره هم برای آن طراحی برنامه می‌کند.
صحبت‌های کارگردانان تئاترهایی که در سال گذشته به اجرا درآمدند و به نوعی مرکز توجه بودند، نشان می‌دهد که بخش مرور جشنواره تئاتر فجر به آن شأنیت و جایگاه نرسیده است که هنرمندان سختی آماده‌سازی دوباره نمایش خود را به جان بخرند و اثرشان را در جشنواره ارائه کنند. به هر دلیلی صاحبان نمایش‌های برتر طول سال نخواهند که در جشنواره حضور داشته باشند، ارزش و اعتبار این بخش به‌عنوان کارنامه تئاتر ایران در سالی که گذشته است، مخدوش می‌شود و نشان می‌دهد این جشنواره و این بخش جایگاه هنری مهمی ندارد.
شاید پیشنهاداتی که برخی از هنرمندان در این گزارش به آن اشاره کردند، از قبیل تعریف ساز و کارها، رقابتی شدن و حضور واقعی و جدی بهترین آثار نمایشی بتواند بر اهمیت بخش مرور جشنواره تئاتر فجر بیافزاید.
محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle