پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بستنی قهوه گربه ◄ بستنی قهوه گربه
      آثار هنری شگفت انگیز نقاشی شده با قهوه توسط هنرمند روسی Elena Efremova . انواع مختلف قهوه ویژگی منحصر به فردی را برای هر نقاشی گربه ایجاد می کند .
  •  قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده ◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
      فنجان های قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغدهای شایان ستایش با چشمانی به اندازه چشمان شما پس از اولین جرعه است. بسته بندی Boo Takeaway و فنجان های قهوه که توسط Backbone Branding برای خط جدید قهوه رویال ارمنستان "Owl" طراحی شده است. در ارمنی، "بو" به معنای "جغد" است، اشاره مستقیم به پرنده شب‌زی، که برای یک برند قهوه از آن به عنوان نام استفاده می‌کند. چشمان کنجکاو جغد با فنجان های دارای تصاویر کارتونی که آنها را به جغدهای جذاب تبدیل می کند، به کانون طراحی تبدیل می شود. فنجان‌های قهوه جغد در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا با زمانی از روز که قهوه سفارش می‌دهید، مطابقت داشته باشد، چه برای بیدار شدن از خواب صبحگاهی و چه در اواخر شب.
  • قاب دوربین فیدر پرنده ◄ قاب دوربین فیدر پرنده
      تغذیه پرنده چند منظوره با کیف یکپارچه برای دوربین در فضای باز به افراد اجازه می دهد تا پرندگان را در حیاط خلوت خود تغذیه و ضبط کنند . تغذیه کننده پرنده که توسط Wasserstein برای قرار دادن دوربین های محبوبی مانند Wyze Cam طراحی شده است به شما کمک می کند هر صدای جیر جیر و بال زدن را با وضوح بالا ثبت کنید. در عین حال که دوربین شما را از باران، باد و عناصر بیرونی در امان نگه می‌دارد، حیات وحش را مستقیماً در معرض دید قرار می‌دهد. این تغذیه کننده پرنده که به راحتی بر روی درختان یا دیوارها نصب می شود و با انرژی خورشیدی سازگار است، پرنده نگری را به یک ماجراجویی با فناوری پیشرفته تبدیل می کند.
  • بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
      بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ذوب می شود تا یک پنگوئن یا خرس قطبی را در بالای چوب بستنی نشان دهد. بسته بندی بستنی تابستانی تاک طراحی شده توسط BXL به بچه ها در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا می آموزد. این طراحی بسته بندی قدرتمند است زیرا یک تجربه ساده از خوردن بستنی را به یک درس قابل تامل تبدیل می کند. این نشان دهنده ناپدید شدن حیات وحش در مناطق قطب شمال به دلیل گرمایش جهانی است.
  • کفش های میکی موس ◄ کفش های میکی موس
      کفش‌های پاشنه بلند خلاقانه با گوش‌های نمادین میکی موس که به جلو متصل شده‌اند، ترکیبی عالی از شیطنت دوران کودکی و مد بزرگسالان هستند. کفش های میکی موس توسط کوپرنی طراحی شده اند زیرا بزرگسالان دیزنی نیز به مد لباس نیاز دارند. در نمایشگاه کوپرنی بهار تابستان 2025 در دیزنی لند پاریس رونمایی شد. کفش های میکی موس که در ایتالیا ساخته شده اند، یک کفش کلکسیونی با نسخه محدود هستند که ترکیبی از تجمل و نوستالژی هستند.
  • ماسک صورت Cthulhu ◄ ماسک صورت Cthulhu
      ماسک صورت خلاقانه با شاخک‌های چرم واقعی برای افرادی که می‌خواهند به نظر برسند که به تازگی از رویای تب لاوکرافت بیرون آمده‌اند. ماسک صورت Steampunk Cthulhu که توسط Uchronic از چرم ساخته شده است ، با هر شاخک شکل و جزئیات برای به تصویر کشیدن آن حال و هوای وهم انگیز و اخروی. چرم با کیفیت بالا برش خورده، قالب‌گیری شده و دوخته می‌شود تا جلوه‌ای واقعی و لغزنده به ماسک بدهد. تناسب قابل تنظیم، ماسک صورت Cthulhu را به طرز شگفت‌آوری راحت نگه می‌دارد، زیرا در مناطق بایر حرکت می‌کنید یا در Burning Man مورد توجه قرار می‌گیرید.
  • کیف دستی میکی موس ◄ کیف دستی میکی موس
      کیف چرمی شیک و چشم نوازی که برای طرفداران شیک دیزنی ساخته شده است با گوش های نمادین میکی موس در بالا ارائه می شود. کیف سوایپ میکی موس توسط کوپرنی برای کسانی که عاشق دیزنی و مد بالا هستند طراحی شده است. کیف دستی میکی موس که در ایتالیا از چرم مشکی باکیفیت ساخته شده است، هم یک کیف روزمره کلکسیونی و هم پوشیدنی است. در طول نمایش مد SS25 Coperni در دیزنی لند پاریس معرفی شد.
  • گودال آتش کوسه ◄ گودال آتش کوسه
      گودال آتش الهام گرفته از پوستر فیلم که شبیه کوسه با دهان باز از آرواره ها طراحی شده است ، وحشت سینمایی را به حیاط خلوت می آورد . گودال آتش آرواره که توسط Burned by Design ساخته شده است ، ادای احترامی شگفت انگیز از تریلر نمادین کوسه اسپیلبرگ است. طراحی حماسی یک ساختار دو قسمتی است: بدن کوسه با جزئیات، که لحظه وحشتناک را از پوستر فیلم به تصویر می کشد، و یک گودال آتش در داخل. دهان باز ترسناک کوسه به عنوان نقطه دسترسی آسان به آتش عمل می کند که هنگام غرش شعله ها از درون، تصویری چشمگیر را ارائه می دهد.
  • کاناپه راحت حیوانات خانگی ◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
      کاناپه راحت حیوانات خانگی دارای درب های چوبی است که برای جلوگیری از پوشاندن موهای گربه روی کوسن ها تا می شود . مبل گربه توسط Tomoya Ono یک قطعه مبلمان مدرن طراحی شده است که هم صاحبان گربه و هم حیوانات خانگی آنها را مورد توجه قرار می دهد. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، قسمت های نشیمنگاه نرم را می توان به دقت بسته کرد تا ظاهری تمیز و بدون مو داشته باشد. این کاناپه که با در نظر گرفتن دوام ایجاد شده است، از مواد ضد خش ساخته شده است و کاملاً قابل شستشو است و برای خانواده هایی که گربه دارند ایده آل است.
  • بازوهای مینیاتوری ◄ بازوهای مینیاتوری
      بازوهای مینیاتوری طراحی شده برای جوجه ها، پرنده شما را به یک ابرقهرمان پردار با بازوهای سبز عضلانی کوچک تبدیل می کند . بازوهای هالک پرینت سه بعدی برای جوجه ها: چرا نباید پرنده ای فوق العاده قوی در اطراف حیاط قدم بزند؟ این ارتقای نهایی برای مرغ متوسط ​​است. هیچ چیز مانند پرنده ای که عضله دوسر بازوی سبز را خم می کند «باورنکردنی» نمی گوید…
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29366    |     صفحه 1 از 2937
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

 صور این که یک پرنده کوچک بتواند یک هواپیمای غول‌پیکر را زمین‌گیر کند خیلی عجیب است اما یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

آورنده حوادث هوایی جهان همین پرنده‌های کوچکی هستند که گهگاه سر از موتور هواپیماها در می‌آورند یا شیشه آنها را می‌شکنند. البته در این میان بسیاری از این پرندگان نگون‌بخت حادثه‌ای ایجاد نمی‌کنند و تنها ضررشان صدایی است که از برخورد با بدنه‌ هواپیما به گوش می‌رسد. به گزارش ایران سال گذشته هواپیمای غول‌پیکری در امریکا مجبور شد به خاطر از کار افتادن موتورها، ناشی از ورود یک پرنده داخل موتور روی رودخانه هادسن فرود بیاید. داستان‌هایی از این قبیل کم نیستند. تازه‌ترین داستان آسیب زدن پرندگان به یک هواپیما هفته گذشته ۱۱ اردیبهشت ماه در ایران رخ داد و کاپیتان فلاح، خلبان پرواز ۶۷۷ هما مجبور شد هواپیمایش را چند دقیقه بعد از بلند شدن از دبی در فرودگاه بندرعباس بنشاند چرا که در پی برخورد یک پرنده با شیشه سمت چپ کابین خلبان و ترک خوردن این شیشه هر لحظه امکان شکستن شیشه می‌رفت. البته این داستان با خونسردی کادر پروازی ختم به خیر شد و مسافران سرانجام با یک پرواز جایگزین به تهران برگشتند.

 

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

پیش از هر چیز خودتان را معرفی کنید و این که چرا حرفه خلبانی را انتخاب کردید؟
علیرضا فلاح هستم، ۵۳ سال دارم. از ۱۸ سالگی وارد حرفه خلبانی شدم، این شغل را هم فقط به خاطر علاقه شخصی‌ام انتخاب کردم و حتی تحصیلاتم هم در همین زمینه است. لیسانس مهندسی هوا وفضا دارم.
نخستین‌بار کی پرواز داشتید؟
وقتی وارد دوره‌های خلبانی شدم، از همان ابتدا باید پرواز با هواپیماهای تک موتوره را تجربه می‌کردم اما بار نخست که به عنوان کمک‌خلبان در یک پرواز رسمی با مسافر بودم ۲۰ سال سن داشتم که تجربه خیلی جالبی بود.
از اتفاق هفته گذشته که باعث شد پروازتان به مشکل بربخورد بگویید؟
من خلبان پرواز ۶۷۷ هما در ۱۱ اردیبهشت ماه بودم. این پرواز از تهران شروع شد که از آنجا به بندرعباس رفتیم و از آنجا به دوبی، پس از توقف از فرودگاه دوبی بلند شدیم تا به سمت تهران پرواز کنیم، در فرودگاه دوبی به خاطر شلوغی ترافیک هوایی هواپیماها نمی‌توانند بلافاصله بعد از بلند شدن به ارتفاع مناسب برسند بلکه باید منتظر باشند تا مرحله به مرحله ترافیک را رد کنند.
در ترافیک هوایی این اتفاق افتاد؟
بله، حدوداً در ارتفاع ۱۳ هزار پایی بودیم که صدای ضربه‌ای را شنیدم، معمولاً وقتی یک جسم خارجی با هواپیما برخورد می‌کند در ارتفاع پائین چیزی جز پرنده نیست. این اتفاق بیشتر اوقات در زمان بلند شدن یا نشستن هواپیما رخ می‌دهد اما موارد نادری هم وجود دارد که در ارتفاعات بالا یک عقاب یا پرنده دیگری به هواپیما بخورد اما اتفاق بعیدی است و این برخورد بیشتر در ارتفاعات پائین رخ می‌دهد.
همان لحظه‌ای که صدای برخورد آمد متوجه جریان شدید؟
نه، آن شب مهتاب نبود و آسمان تاریک بود، در تاریکی فقط صدای ضربه را شنیدم و از آنجایی که این اتفاق که پرنده به بدنه هواپیما برخورد کند زیاد رخ می‌دهد و اگر شیشه جلوی هواپیما هم آسیبی ببیند من می‌بینم روال عادی وقوع چنین اتفاقی را طی کردیم. قاعده این است که خلبان در این گونه موارد باید بررسی کند که در وضعیت عادی هواپیما مشکلی پیش آمده است یا نه؟ من همه سیستم‌ها را چک کردم و از آنجا که در روند عادی هواپیما تغییری به وجود نیامده بود هواپیما را به ارتفاع بالاتر ارتقا دادم.
پس همان لحظات نخست متوجه ترک خوردن شیشه نشدید؟
نه، زمانی که تغییر ارتفاع دادیم و به ارتفاع حدود ۱۹ هزار پایی رسیدیم تصمیم گرفتم شیشه‌های پشت سرم را هم چک کنم که همان لحظه دیدم شیشه شکسته است. از آنجا که در پرواز شب نور کابین خلبان خیلی کم است تا بیرون دیده شود نور را اضافه کرده و شیشه را با دقت چک کردم و متوجه شدم پرنده به شیشه خورده و ترک برداشته است.
وقتی ترک شیشه را دیدید چه اقدام‌‌هایی انجام دادید؟
زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد یک سری دستورالعمل کاری وجود دارد، اصولاً وقتی داخل هواپیما اتفاقی می‌افتد وظیفه خلبان این است که در مرحله نخست بررسی کند که این اتفاق واقعیت دارد یا خیر؟ اگر این اتفاق رخ داده بود باید وارد فاز دیگری شد و دیگر نمی‌توان کار‌ها را نرمال انجام داد. من بعد از این که از واقعی بودن اتفاق مطمئن شدم نخستین کارم این بود که سرعت را که حدود ۵۰۰ کیلومتر بود کم کردم و به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت رساندم تا خطر باز شدن شیشه کمتر شود.
آیا در فشار هوای داخل کابین تغییری رخ داده بود؟ احتمال شکستن شیشه وجود داشت؟
هنوز فشار هوای داخل کابین تغییری پیدا نکرده بود ولی احتمال این که شیشه بشکند وجود داشت چراکه فشار هوای داخل کابین خیلی از بیرون آن بیشتر است بنابراین اگر سوراخی به وجود بیاید ممکن است شیشه دیگر نتواند فشار را تحمل کند بنابراین ارتفاع را بالاتر نبردم و چند دقیقه صبر کردم.
چرا در فرودگاه دوبی فرود نیامدید و بندرعباس را انتخاب کردید؟
مرز هوایی میان امارات و ایران خیلی کم است. برگشت به دبی با رفتن به بندرعباس فرقی نداشت بنابراین مصلحت بر این بود که به دبی برنگردیم و در خاک خودمان فرود بیاییم. در میان فرودگاه‌‌های نزدیک بندرعباس بهترین گزینه بود چرا که یک فرودگاه بین‌المللی بود و در آن ساعت همه امکانات را در اختیارمان می‌گذاشت در حالی که فرودگاه قشم در آن ساعت تعطیل بود.
یعنی نیاز ضروری به فرود در همان لحظه وجود نداشت؟
در مورد اتفاقاتی که برای هواپیما می‌افتد وضع به ۳ شکل است، عادی، غیرعادی و اضطرار. اتفاقی که برای پرواز ۶۷۷ افتاد یک وضع غیرعادی بود که مدیریت کردنش مهم بود چراکه این اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود.
به مسافران اطلاع دادید که چه اتفاقی افتاده است؟
وقتی آمدیم بندرعباس، نزدیک به ۵ دقیقه روی فرودگاه چرخیدیم تا برای فرود آماده شویم، به مسافران هم اطلاع دادیم و به آنها اطمینان خاطر دادیم که این وضع طوری نیست که بترسند و برای احتیاط در بندرعباس می‌نشینیم تا بعد از فرود با ترتیبات خاص به تهران منتقل شوند. معتقدم که به روش درستی به مسافران اطلاع‌رسانی شد. البته در این پرواز نقشه پروازی هم برای مسافران قابل رؤیت بود و می‌دیدند که به کجا می‌رویم.
از لحظه‌ای که پرنده به شیشه خورد تا زمانی که هواپیما در فرودگاه بندرعباس نشست چه قدر طول کشید؟ آن لحظات چگونه گذشتند؟
نزدیک به ۱۵ دقیقه طول کشید. هر اتفاقی که می‌افتد وظیفه خلبان این است که بر ترس خودش غلبه کند و مسائل آموزشی‌ای که دیده را مو به مو اجرا کند که همین اتفاق هم افتاد و یک فرود عادی داشتیم.
اگر شیشه می‌شکست چه اتفاقی می‌افتاد؟
اگر شیشه می‌شکست چون ارتفاع پائین و سرعت هم کم بود صدمه‌ای به مسافران و هواپیما وارد نمی‌شد اما هجوم هوا و صدا به کابین خلبان استرس زیادی را به وجود می‌آورد. هواپیما ۱۵۴ مسافر داشت که در میان آنها افراد مسن و کودک هم بودند که ممکن بود این فشار و استرس برایشان مشکل ایجاد کند. در هر حال زمانی که یک وضع غیرعادی به اضطراری تغییر پیدا می‌کند میزان صدمه مشخص نیست.
چرا قبول نکردید به راهتان ادامه دهید و در تهران فرود بیایید؟
اگر ارتفاع را بالاتر می‌بردم، هوای داخل هواپیما فشرده‌تر می‌شد و پنجره می‌شکست، به هیچ عنوان نمی‌شد که فشار بیشتری به آن شیشه شکسته آورد و براساس استاندارد‌ها چنین امکانی وجود ندارد.
تا به حال مشابه این حادثه برایتان رخ داده بود؟
این که یک پرنده به هواپیما برخورد کند اتفاق نادری نیست و بار‌ها برای خود من هم در پرواز‌ها اتفاق افتاده بود اما این که یک پرنده به شیشه بخورد و شیشه ترک بردارد یا بشکند برایم اتفاق نیفتاده بود. این جریان آنقدر زیاد است که براساس قوانین هوانوردی در ارتفاع زیر ۱۰ هزار پا سرعت نباید از حدی بالاتر برود چرا که احتمال برخورد پرنده به هواپیما زیاد است.
پس این امر یک پدیده جهانی است؟
بله، حتی سازمان هواپیمایی جهانی قاعده‌ای گذاشته که براساس آن همه هواپیما‌هایی که با پرندگان برخورد می‌کنند باید به سازمان هواپیمایی کشور خودشان مورد را با مشخصات گزارش کنند تا به اطلاع آنها برسد. در کشورمان نیز به همین شکل است.
با توجه به کبوتربازی در شهرها احتمال وقوع چنین حوادثی در کشورمان بالاتر نمی‌رود؟
سالها پیش در طول پرواز در مناطق اطراف فرودگاه مهرآباد چنین مواردی را می‌دیدیم اما مدتهاست که دیگر چنین چیزی وجود ندارد، شاید به خاطر برخورد سازمان هواپیمایی و پلیس است که چنین پدیده‌ای از بین رفته.
چه هواپیماهایی در برخورد پرندگان آسیب بیشتری می‌بینند؟
این یک حالت تصادفی است و بستگی به مواردی مانند سایز پرنده، نوع پرنده، طبیعت موجود و سرعت هواپیما دارد.
خدمه این پرواز چند نفر بودند؟
۱۰ خدمه پروازی در پرواز ۶۷۷ حاضر بودند و کمک خلبان پرواز هم آقای رجایی‌پور بود، پس از بروز مشکل هم خدمه پرواز کارشان را به نحو ‌احسن انجام دادند. من معتقدم که یکی از باتجربه‌ترین خدمه پروازی دنیا را در کشورمان در اختیار داریم و می‌توان ‌گفت عملکرد خدمه پروازی در برخورد با اینگونه حوادث بالاتر از سطح استاندارد است.
هواپیمای زمین‌گیر شده را خودتان برگرداندید؟
بله، بعد از فرود در بندرعباس نزدیک به ۲۹ ساعت طول کشید تا هواپیما تعمیر شد و بعد آن را برگرداندم. البته این انتظارها ناآشنا نیستند و حتی موردی بوده که در فرودگاه مسکو نزدیک به ۴۸ ساعت منتظر مانده‌ام تا هواپیما را برگردانم.
پس از فرود برای مسافران هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده بود؟
نیازی نبود، همه آمادگی کامل داشتند، مسافران هم با آرامش پیاده شدند و بعد از ۴ ساعت با یک پرواز جایگزین به تهران برگشتند.
هواپیما در دنیا نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به عنوان یک وسیله امن شناخته می‌شود. آیا می‌توان گفت در ایران هم اینگونه است؟
میزان امنیت صنعت هوایی ما در داخل کشور از استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی کمتر نیست، نمی‌گویم که بهترین هستیم اما نسبت به بسیاری از کشورها استاندارد بالایی داریم.
تا به حال با چه هواپیماهایی پریده‌اید؟
به عنوان مهندس پرواز با بوئینگ ۷۲۷ و بوئینگ ۷۰۷، به عنوان کمک خلبان با بوئینگ ۷۲۷، بوئنگ ۷۰۷ و بوئینگ ۷۴۷ و به عنوان خلبان با هواپیماهای بوئیـــنگ ۷۳۷، ۷۲۷، ۷۰۷، فوکر ۱۰۰، ایرباس ۳۰۰، ۳۱۰ و ۳۲۰٫
برنامه پروازیتان چگونه است؟
برنامه‌های پروازی ماهیانه هستند و به فصل و پرواز بستگی دارند. نزدیک به ۱۰ پرواز در ماه دارم.
به عنوان سؤال آخر می‌شود یکی از شوک‌آورترین خاطرات سال​های خلبانی‌تان را بگویید.
خاطرات زیادی برای یک خلبان وجود دارد. اما خاطره‌ای که هیچ وقت از ذهنم بیرون نمی‌رود مربوط به چند سال پیش است که خلبان یک ایرباس ۳۱۰ بودم و به سمت رم پرواز داشتم. در ارتفاع ۳۶ هزارپایی پرواز می‌کردم از آنجا که روز بود و هوا هم صاف بود نقطه سیاهی را از دور دیدم که گمان کردم یک هواپیما است که از دور نزدیک می‌شود. در هواپیما راداری وجود دارد که از یک فاصله خاص هواپیماهای دیگر را نشان می‌دهد. اما هر چقدر که شی‌ء ناشناس نزدیکتر می‌شد چیزی در صفحه رادار مشخص نمی‌شد وقتی شی‌ء ناشناس خیلی نزدیک شد چون همه چیز غیرعادی بود هواپیما را از مسیری که در آن حرکت می‌کرد خارج کردم و چرخیدم چرا که شی‌ء ناشناس مستقیم به سمت هواپیما حرکت می‌کرد. وقتی از کنارش رد شدیم دیدم که یک بالن هواشناسی خاکستری و بزرگ است. مطمئناً اگر به آن بالون برخورد می‌کردیم هیچ کس از آن پرواز جان سالم به در نمی‌برد. این اتفاق را گزارش کردم و به مرکز کنترل ایتالیا اطلاع دادیم و مشخص شد که یک ساعت پیش این بالن هواشناسی به آسمان فرستاده شده اما به دلیل وزش باد تا آن ارتفاع بالا آمده است.

_____________________

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بستنی قهوه گربه
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle