پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بستنی قهوه گربه ◄ بستنی قهوه گربه
      آثار هنری شگفت انگیز نقاشی شده با قهوه توسط هنرمند روسی Elena Efremova . انواع مختلف قهوه ویژگی منحصر به فردی را برای هر نقاشی گربه ایجاد می کند .
  •  قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده ◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
      فنجان های قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغدهای شایان ستایش با چشمانی به اندازه چشمان شما پس از اولین جرعه است. بسته بندی Boo Takeaway و فنجان های قهوه که توسط Backbone Branding برای خط جدید قهوه رویال ارمنستان "Owl" طراحی شده است. در ارمنی، "بو" به معنای "جغد" است، اشاره مستقیم به پرنده شب‌زی، که برای یک برند قهوه از آن به عنوان نام استفاده می‌کند. چشمان کنجکاو جغد با فنجان های دارای تصاویر کارتونی که آنها را به جغدهای جذاب تبدیل می کند، به کانون طراحی تبدیل می شود. فنجان‌های قهوه جغد در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا با زمانی از روز که قهوه سفارش می‌دهید، مطابقت داشته باشد، چه برای بیدار شدن از خواب صبحگاهی و چه در اواخر شب.
  • قاب دوربین فیدر پرنده ◄ قاب دوربین فیدر پرنده
      تغذیه پرنده چند منظوره با کیف یکپارچه برای دوربین در فضای باز به افراد اجازه می دهد تا پرندگان را در حیاط خلوت خود تغذیه و ضبط کنند . تغذیه کننده پرنده که توسط Wasserstein برای قرار دادن دوربین های محبوبی مانند Wyze Cam طراحی شده است به شما کمک می کند هر صدای جیر جیر و بال زدن را با وضوح بالا ثبت کنید. در عین حال که دوربین شما را از باران، باد و عناصر بیرونی در امان نگه می‌دارد، حیات وحش را مستقیماً در معرض دید قرار می‌دهد. این تغذیه کننده پرنده که به راحتی بر روی درختان یا دیوارها نصب می شود و با انرژی خورشیدی سازگار است، پرنده نگری را به یک ماجراجویی با فناوری پیشرفته تبدیل می کند.
  • بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
      بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ذوب می شود تا یک پنگوئن یا خرس قطبی را در بالای چوب بستنی نشان دهد. بسته بندی بستنی تابستانی تاک طراحی شده توسط BXL به بچه ها در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا می آموزد. این طراحی بسته بندی قدرتمند است زیرا یک تجربه ساده از خوردن بستنی را به یک درس قابل تامل تبدیل می کند. این نشان دهنده ناپدید شدن حیات وحش در مناطق قطب شمال به دلیل گرمایش جهانی است.
  • کفش های میکی موس ◄ کفش های میکی موس
      کفش‌های پاشنه بلند خلاقانه با گوش‌های نمادین میکی موس که به جلو متصل شده‌اند، ترکیبی عالی از شیطنت دوران کودکی و مد بزرگسالان هستند. کفش های میکی موس توسط کوپرنی طراحی شده اند زیرا بزرگسالان دیزنی نیز به مد لباس نیاز دارند. در نمایشگاه کوپرنی بهار تابستان 2025 در دیزنی لند پاریس رونمایی شد. کفش های میکی موس که در ایتالیا ساخته شده اند، یک کفش کلکسیونی با نسخه محدود هستند که ترکیبی از تجمل و نوستالژی هستند.
  • ماسک صورت Cthulhu ◄ ماسک صورت Cthulhu
      ماسک صورت خلاقانه با شاخک‌های چرم واقعی برای افرادی که می‌خواهند به نظر برسند که به تازگی از رویای تب لاوکرافت بیرون آمده‌اند. ماسک صورت Steampunk Cthulhu که توسط Uchronic از چرم ساخته شده است ، با هر شاخک شکل و جزئیات برای به تصویر کشیدن آن حال و هوای وهم انگیز و اخروی. چرم با کیفیت بالا برش خورده، قالب‌گیری شده و دوخته می‌شود تا جلوه‌ای واقعی و لغزنده به ماسک بدهد. تناسب قابل تنظیم، ماسک صورت Cthulhu را به طرز شگفت‌آوری راحت نگه می‌دارد، زیرا در مناطق بایر حرکت می‌کنید یا در Burning Man مورد توجه قرار می‌گیرید.
  • کیف دستی میکی موس ◄ کیف دستی میکی موس
      کیف چرمی شیک و چشم نوازی که برای طرفداران شیک دیزنی ساخته شده است با گوش های نمادین میکی موس در بالا ارائه می شود. کیف سوایپ میکی موس توسط کوپرنی برای کسانی که عاشق دیزنی و مد بالا هستند طراحی شده است. کیف دستی میکی موس که در ایتالیا از چرم مشکی باکیفیت ساخته شده است، هم یک کیف روزمره کلکسیونی و هم پوشیدنی است. در طول نمایش مد SS25 Coperni در دیزنی لند پاریس معرفی شد.
  • گودال آتش کوسه ◄ گودال آتش کوسه
      گودال آتش الهام گرفته از پوستر فیلم که شبیه کوسه با دهان باز از آرواره ها طراحی شده است ، وحشت سینمایی را به حیاط خلوت می آورد . گودال آتش آرواره که توسط Burned by Design ساخته شده است ، ادای احترامی شگفت انگیز از تریلر نمادین کوسه اسپیلبرگ است. طراحی حماسی یک ساختار دو قسمتی است: بدن کوسه با جزئیات، که لحظه وحشتناک را از پوستر فیلم به تصویر می کشد، و یک گودال آتش در داخل. دهان باز ترسناک کوسه به عنوان نقطه دسترسی آسان به آتش عمل می کند که هنگام غرش شعله ها از درون، تصویری چشمگیر را ارائه می دهد.
  • کاناپه راحت حیوانات خانگی ◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
      کاناپه راحت حیوانات خانگی دارای درب های چوبی است که برای جلوگیری از پوشاندن موهای گربه روی کوسن ها تا می شود . مبل گربه توسط Tomoya Ono یک قطعه مبلمان مدرن طراحی شده است که هم صاحبان گربه و هم حیوانات خانگی آنها را مورد توجه قرار می دهد. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، قسمت های نشیمنگاه نرم را می توان به دقت بسته کرد تا ظاهری تمیز و بدون مو داشته باشد. این کاناپه که با در نظر گرفتن دوام ایجاد شده است، از مواد ضد خش ساخته شده است و کاملاً قابل شستشو است و برای خانواده هایی که گربه دارند ایده آل است.
  • بازوهای مینیاتوری ◄ بازوهای مینیاتوری
      بازوهای مینیاتوری طراحی شده برای جوجه ها، پرنده شما را به یک ابرقهرمان پردار با بازوهای سبز عضلانی کوچک تبدیل می کند . بازوهای هالک پرینت سه بعدی برای جوجه ها: چرا نباید پرنده ای فوق العاده قوی در اطراف حیاط قدم بزند؟ این ارتقای نهایی برای مرغ متوسط ​​است. هیچ چیز مانند پرنده ای که عضله دوسر بازوی سبز را خم می کند «باورنکردنی» نمی گوید…
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29366    |     صفحه 1 از 2937
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

رنگ‌هایی که شنیده می‌شوند

علی بنی صدر

همه وهمه برای خلق تصویری آبستره تر. وقتی به کارهایش نزدیک تر می‌شوی، می‌بینی نه تنها تسخیر بیرحمی‌هایی است که او تجربه کرده، بلکه درعین حال شرارت انسانی را به طورکلی نشان می‌دهند....
 
گفت وگوی وحید شریفیان با علی بنی صدر
آشوب و هیجان یک میدان جنگ، شاید به نوعی شنیده می‌شود. وقایع حس می‌شوند به واسطة حرارت رنگ‌‌ها. انگار معامله و سودایی مشکوک در حال وقوع در کار نمایان است و شاید یادآور لحظة داوری است. در این مناظر مملو از جنب وجوش داستان‌‌هایی حماسی در حال آشکار شدن هستند.
علی بنی صدر، 1976، در تهران به دنیا آمد و در کودکی همراه خانواده اش به کالیفرنیا نقل مکان کرد. او در Newyork school of visual arts ثبت نام کرد، جایی که اولین نمایشگاه انفرادی اش با عنوان "در تبعید" (2005) در آنجا برپا شد. بعد از آن به آکادمی ‌هنر نیویورک رفت و در آنجا به ادامة تحصیل پرداخت. درحال حاضر در نیویورک زندگی و کار می‌کند و تاکنون در مراکز و گالری‌‌های معتبری چون روپک، ساچی، موزه کوئین نیویورک، ... شرکت داشته است. علی بنی صدر با خاطرات کودکی‌اش شناخته می‌شود، انقلاب و بیرحمی‌ دوران جنگ، که همه و همه التقاطی را نتیجه می‌دهد، که نیمی ‌آبستره است و نیمی ‌فرم‌های مشخص را تشکیل می‌دهد. این شیوه به طور کامل برای تشریح و توصیف این نقاشی‌‌ها استفاده می‌شود. در تمامی‌ کارهایش حسی از صدا و حرکت وجود دارد که ناشی از مسیری است که او تصوراتش را با آن تجریدی و یک گستره بزرگ رنگی را برای کشاندن موضوعاتش به زندگی ایجاد می‌کند. اغلب نقاشی‌‌های بنی صدر از اجزا و مؤلفه‌‌های مختلف ساخته شده است؛ پیکره‌‌هایی که از مینیاتور ایرانی الهام گرفته شده اند و با ضربات درشت قلم مو در کنتراست است. همه وهمه برای خلق تصویری آبستره تر. وقتی به کارهایش نزدیک تر می‌شوی، می‌بینی نه تنها تسخیر بیرحمی‌هایی است که او تجربه کرده، بلکه درعین حال شرارت انسانی را به طورکلی نشان می‌دهند. تغییر شکل یافته در شکوه و جلال نقاشی. سرتاسر یأس، انزوا و دهشت را نمایان می‌سازد. علی می‌گوید: من مجذوب و شیفتة تاریخ جنگ شدم؛ توطئه، استعمار، فساد، جنگ‌‌های باستانی و مدرن، ... ضدیت و کشمکش در قلب کارهایم وجود دارند. با ارتباط بیشتر با کارهای بنی صدر می‌توانیم رد پا و تأثیر استادان قدیم را ببینیم. اما به جای تقلید و پیروی تکنیکی، او آنها را از شکل انداخته، تا شیوة خود را بیشتر شخصی کند. این بخصوص در جایی مشخص‌تر می‌شود که بنی صدر از رنگ‌‌های معمول نقاشی‌‌های مذهبی اروپایی استفاده می‌کند و به این تصاویر نوعی تابش الهی می‌دهد که با کشمکشی، که اغلب به تصویر می‌کشد، در کنتراست است. این یک نوآوری است. این همان رهایی و فراغت و معنایی است که کارهای بنی صدر را هیجان‌انگیز می‌کند. برای مثال، در یکی از کارهایش، اثر نقاش قرن هفدهم هلندی به نام آدرین پیرز واندر با عنوان "صید کردن برای ارواح"، که نسخة اصلش جنگی بین کاتولیک و پروتستان را نشان می‌دهد، مبدأ قرار داده است. ولی علی بنی صدر در کارش با حفظ سبک نیمه آبستره خود هیچ کدام از فیگورهای آن نقاشی را به گونه ای که به نقاشی مبدأ ارجاع پیدا کند- چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا- تعریف نمی‌کند. همان  گونه که فرشته دفتری می‌گوید: این هنرمند صحنة نمایشی را خلق کرده و بازیگرانی را فراهم آورده که برای مخاطب واگذارده شده اند تا بازیگران پیشکسوت تشخیص داده شوند.*
• • •
علی بنی صدر

چه طور و چه زمانی به هنر علاقه مند شدید؟ در جایی خواندم، تحصیلات تان در زمینة تصویرسازی بوده؛ درهرصورت، تصویرسازی تا چه حد بر نقاشی تان تأثیر گذاشته؟
من لیسانس نقاشی دارم، اما در SVA نیویورک کلاس‌‌هایی در زمینة  تصویرسازی رفتم که بیشتر دور ه‌‌های نقاشی در دپارتمان شان برگزار می‌شد. من از زمانی  که به یاد دارم، کار هنری می‌کردم، بخصوص طراحی. اما در شانزده سالگی، یعنی زمانی که در سانفرنسیسکو کار گرافیتی می‌کردم، به نقاشی جذب شدم.

همان طورکه در بیشتر نقدهایی که بر کارهای شما نوشته شده هم آمده؛ ما می‌توانیم هیرونیموس بوش، که سیسلی براون را دریافته، و همین طور نقاشی ایرانی، بخصوص قهوه خانه، را در کارهای‌تان ببینیم؛ همگی در ترکیبی نیمه انتزاعی. آیا در پی ایراد نقدی بر تاریخ هنر یا سنت یا نقاشی سنتی  ایران هستید؟
من خیلی تحت تأثیر مینیاتور‌‌های قرن شانزدهم ایران و همین طور کار‌‌های بوش هستم. و خیلی به وجوه و فضا‌‌های روان شناسانه در این نقاشی ‌‌ها علاقه دارم و همین طور فاصله بیننده تا اثر. فکر می‌کنم، همه اینها در کارهایی که شما ذکر کردید، وجود دارد. کار‌‌های من نیمه آبستره اند؛ به خاطر این که می‌خواهم تصاویر حول وحوش مخیله ام را آشکار کنم. آنها هرگز واضح و ایستا نیستند و همواره در حرکت اند.

کار‌‌های شش - هفت سال پیش شما را که می‌بینیم، می‌توانیم نوعی از اُرینتالیسم را در آنها تشخیص دهیم؛ این که کار شما در آثار اخیر یک جهش ناگهانی داشت، خیلی جالب است!
دقیقاً نمی‌دانم به کدام کارها اشاره می‌کنید، اما شش- هفت سال پیش در حال تحصیل بودم و در حال تجربة مدیوم‌‌ها و شیوه‌‌های مختلف.

منظورم کارهایی است که در Iranian.com به نمایش درآمد، در سال ۲۰۰۵.
بله. آنها کارهایی بودند که در دوره لیسانس انجام شده بودند و من فقط در حال تجربه با مدیوم‌‌ها و شیوهای مختلف کار بودم.

در جایی گفته اید، کار‌‌های من ترجمه صداهاست؛ می‌توانید کمی‌ درباره آن توضیح دهید؟
در سال ۲۰۰۶ من منظرة D-day 1 را در نُرماندی فرانسه دیدم. این منظره هنوز دست نخورده و به همان شکلی است که در خلال جنگ جهانی  دوم با حفره‌‌های ایجاد شده روی زمین، پناهگاه‌‌ها، ...، باقی  مانده. وقتی این منظره را دیدم، دریافتم خیلی  با آنها احساس خویشاوندی و نزدیکی می‌کنم. و شروع کردم به یادآوری صدا و لرزش  انفجار‌‌های جنگ ایران و عراق، که در تهران شاهد بودم؛ حفره‌‌هایی که از زمان بچگی به یاد دارم. همه این خاطرات در من دوباره طغیان کرد و شروع به ساختن کارهایی بر اساس این صدا‌‌ها کردم ... وقتی نقاشی می‌کنم، صدای آنچه را خلق می‌کنم، می‌شنوم ...

بااین همه، به نظر می‌رسد یک انرژی بالقوه- و شاید خطرناک- در کارتان هست که براحتی  می‌تواند آنها را به مسیری دکوراتیو سوق دهد. خودتان چه نظری دارید و اگر این طور فکر می‌کنید، چه طور می‌توان این انرژی را کنترل کرد؟
شخصاً فکر نمی‌کنم آنها دکوراتیو باشند؛ اما می‌توانم بفهمم، با توجه به یک سری کارهایی که چند سال پیش ساختم، کسی  چنین تصوری داشته باشد. کارهایی که بعضی المان‌‌های دوبُعدی در آنها بود. در یکی  از نقاشی‌‌هایم با عنوان "زندانیان آفتاب» (T.V)، من یک تصویر دوبُعدی داشتم؛ تصویری از تلویزیون که وقتی  برنامه ندارد یا برنامه ‌‌هایش تمام می‌شود، نشان می  داد. یادم می  آید، وقتی  ما می‌خواستیم برنامه‌‌های تلویزیون را نگاه کنیم، تلویزیون را روشن می‌کردیم تا ببینیم هنوز این تصویر انتزاعی و صدایش هست یا نه. این تصویر (قبل و بعد از برنامه‌‌ها) یک نوع ترس همیشگی را با خود داشت، هرچند فکر می‌کنم، نقدهایی که روی این کار شد، این ارتباط را با اثر برقرار نکردند. گمان می‌کنم در امریکا شما هیچ وقت چنین تصاویری روی صفحه تلویزیون نمی‌بینید و به جایش آخر شب نمایش‌‌های تلویزیونی زنده طنز می‌بینید.

به نظر می‌رسد شما شناخت خوبی درباره تاریخ ایران دارید. دقیقاً چه زمانی به امریکا مهاجرت کردید، و تاکنون تأثیر ایران روی کارها و مسیر کاری تان چه بوده؟
من ایران را وقتی دوازده ساله بودم، ترک کردم؛ در سال ۱۹۸۸. ایران تاریخ و فرهنگی غنی دارد، از شعر و ادبیات و مینیاتور؛ و اینها همگی کار‌‌هایم را چفت وبست کرده.

دربارة هنر حال حاضر ایران چه نظری دارید؟
فکر می‌کنم، هنرمندان در ایران از هنر به عنوان سلاحی برای رساندن صدای شان به دنیا استفاده می‌کنند؛ و هدف هنر همین است. همان طور که پیکاسو می‌گوید: هنر برای تزئین اتاق‌‌ها نیست. هنر اسلحة مهاجم در برابر پدافند دشمن است.

بعضی از انتخاب‌‌ها و نمایشگاه‌‌ها، که از هنر معاصر ایران در نیویورک، پاریس یا لندن برگزار شده، یک حرکت ترقی خواهانه برای هنر ایران است یا یک معرفی شتاب زده از هنر معاصر ایران؟ چه نظری دارید، دربارة مثلاً نمایش ساعتچی از هنر معاصر خاورمیانه؟
فکر می‌کنم، این یک شمشیر دولبه است؛ از طرفی، این برای هنرمندان ساکن ایران خیلی  عالی  است که بتوانند ایده‌‌های شان را با بقیة دنیا به مشارکت بگذارند و با بقیة دنیا در ارتباط باشند. برای نمونه، درباره نمایش ساعتچی و روپک، این یک معرفی  خوب از هنر ایران بود در صحنة بین المللی هنر. و کار‌‌ها به خوبی  در کنار هم جمع آوری و ارائه شده بود. ازطرفی، بعضی نمایش‌‌های گروهی از ایرانی ‌‌ها در این سال‌‌ها برگزار شده که کیوریت‌‌های واقعاً ضعیفی داشته و به هیچ وجه سازماندهی  خوبی نداشته است.

تأثیر بازار بر مشی یک هنرمند به چه شکل است یا به چه شکلی باید باشد؟ چه زمانی می‌تواند مثبت و مفید باشد؟
زمانی  که در استودیو هستم، سعی نمی‌کنم به بازار فکر کنم. ترجیح می‌دهم با کارم تعامل داشته باشم ... بازار آنچه را بخواهد، انجام می‌دهد ...

به عنوان یک هنرمند موفق، که در نیویورک زندگی و کار می‌کند، آیا هیچ پیشنهادی برای هنرمندان ایرانی-  چه در داخل و چه در خارج - دارید؟
می‌خواهم بگویم، هنرمند باشند، هنرمندی که حالا برحسب اتفاق ایرانی هم هست، نه بیشتر!
 
 
پی نوشت
1- یادبودهای بازسازی شده یا دست نخورده، بجامانده از جنگ (جهانی دوم)، که دربردارندة صحنة روز صلح، روز فتح، روز آغاز جنگ یا روزی حساس از این گونه وقایع است.
* برگرفته از کاتولوگ نمایشگاه علی بنی صدر در گالری روپک، فوریه 2010.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بستنی قهوه گربه
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle