پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بطری‌های سس به شکل استخوان ◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
      بطری‌های سس خلاقانه‌ای که طوری طراحی و شکل داده شده‌اند که دقیقاً شبیه ران مرغ کارتونی و بی‌نقص به نظر برسند . هر بطری دارای فرمی شبیه به قطره اشک است که از قسمت گوشتی ساق مرغ الهام گرفته شده و به سمت بالا باریک شده و به شکل استخوانی در می‌آید . بسته‌بندی سس ران مرغ طراحی شده توسط تاخمینا اوریپوا . بسته‌بندی سس برای سه طعم پرطرفدار ساخته شده است: تِریاکی، چیلی شیرین و باربیکیو. این سس‌ها، مرغ را چه کبابی، چه سرخ‌شده و چه برشته، تکمیل می‌کنند و بسته‌بندی‌های فانتزی آن به هر میزی جلوه‌ای خاص می‌بخشد.
  • فرش‌های خلاقانه به شکل خرس ◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
      فرش‌های خلاقانه به شکل خرس که کاملاً مثل پازل کنار هم قرار می‌گیرند ، می‌توانند کل اتاق را بپوشانند و طوری به نظر برسند که انگار همدیگر را در آغوش گرفته‌اند . فرش آغوش خرس از برند پرمافراست، خرسی با طراحی خاص است که در حال آغوش گرفتن، با دستانی باز و پاهایی باز، کشیده شده است. هر فرش خرس از نظر شکل یکسان است و به صورت موزاییکی طراحی شده است، به این معنی که می‌توان آنها را بدون فاصله و در هر جهتی لبه به لبه قرار داد. این کار سطحی یکپارچه از سیلوئت‌های خرس به هم پیوسته ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد هر کدام، خرس بعدی را در یک زنجیره پیوسته در آغوش گرفته است.
  • سگ رباتیک نوآورانه‌ ◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
      سگ رباتیک نوآورانه‌ای که مجهز به نازل‌های جاروبرقی در هر پا است و برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک‌ها و کوچه‌های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می‌تواند به طور موثری زباله‌ها، به خصوص ته سیگارها، را از زمین‌هایی که برای ربات‌های چرخ‌دار چالش برانگیز است، جمع‌آوری کند. با استفاده از تشخیص پیشرفته‌ی زباله و عملکرد خودکار، VERO به زباله‌ها نزدیک می‌شود و جاروبرقی‌ها را فعال می‌کند.
  • چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا ◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
      چهارپایه الهام گرفته از طبیعت که برای آوردن عناصر بیوفیلیک به فضاهای داخلی طراحی شده است ، مناظر کوچکی را در یک پایه شفاف به نمایش می‌گذارد. چهارپایه وحشی طراحی شده توسط خورخه هررا، مانند منظره‌ای مینیاتوری است که در مبلمان محصور شده است . پایه استوانه‌ای، تقریباً مانند یک تراریوم ، صحنه‌ای دست‌ساز از خزه‌های محافظت‌شده، شاخه‌های کوچک، سنگ‌ها و بافت‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارد. در داخل، میکرواکوسیستمی با دقت چیده شده که شبیه یک جنگل کوچک است و حس آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند. روی صندلی یک کوسن نرم و گرد با شکل ارگانیک قرار دارد که با پارچه‌ای پایدار روکش شده است. چهارپایه وحشی اثر استودیوی خورخه هررا تضاد بین پایه شفاف و نشیمنگاه مخمل، جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود طوری به نظر برسد که گویی طبیعت از شما حمایت می‌کند. چهارپایه وحشی خورخه هررا رویه بالشتک‌دار، ضمن حفظ ارتباط بصری و حسی با طبیعت، امکان نشستن کاربردی را فراهم می‌کند. صندلی وایلد استودیوی خورخه هررا چهارپایه‌ی وایلد که توسط گابریل از چوب، متاکریلات و پارچه‌های پایدار ساخته شده است، بر هنر دست، رفاه و آگاهی زیست‌محیطی تأکید دارد. مدفوع وحشی چه کسی به یک صندلی معمولی نیاز دارد وقتی می‌توانید زیر صندلی‌تان منظره داشته باشید؟ چهارپایه وحشی از Greenarea به معنای واقعی کلمه، روی یک جنگل بنشینید. صندلی وحشی، جوهره طبیعت بکر را به تصویر می‌کشد و طراحی صندلی را با بوم‌شناسی ترکیب می‌کند. چهارپایه وحشی گرین‌آریا چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا، فضای بیرون را به داخل خانه می‌آورد و مبلمان را با اکوسیستم‌های کوچک خزه، سنگ و چوب ترکیب می‌کند. مدفوع بیوفیلیک
  • بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف ◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
      بسته‌بندی خلاقانه عسل با شکل شش‌ضلعی، نمونه‌ای جالب از طراحی محصول مدرن با الهام از طبیعت است . « بسته‌بندی شش‌ضلعی عسل » که توسط ماکسیم آربوزوف طراحی شده، منعکس‌کننده‌ی لانه زنبور است و محصول درون آن را به نمایش می‌گذارد: عسل خالص و طلایی. شیشه شفاف اجازه می‌دهد تا رنگ و بافت غنی عسل از آن نمایان شود و آن را هم از نظر بصری و هم از نظر حسی لذت‌بخش کند. برچسب مشکی با عبارت «ساخته شده توسط زنبورها» جزئیات زیبایی به آن اضافه می‌کند و اصالت و منشأ طبیعی محصول را تقویت می‌کند. طراحی قابل چیدن، شیشه‌های عسل را به یک ویترین زیبا تبدیل می‌کند، شبیه به کندوی زنبور عسل و بر پایداری تأکید دارد. Maksim Arbuzov ساخته شده توسط Bees Honey Packaging بسته‌بندی عسل ساخته شده توسط شرکت Bees با تمرکز بر خالص‌ترین شکل عسل، تجربه لذت بردن از آن را افزایش می‌دهد. تهیه شده توسط زنبور عسل شیشه عسل شش ضلعی بدون هیچ کلامی دقیقاً به شما می‌گوید که درون آن چیست. ساخته شده توسط زنبورها شیشه‌های عسلِ «ساخته شده توسط زنبورها» که قابلیت چیدن روی هم را دارند، درست روی قفسه فروشگاه، یک کندوی زنبور عسل درست می‌کنند. عسل شش گوش آیا ترجیح می‌دهید عسل را در بطری فشاری پلاستیکی بخرید یا در یک شیشه شیشه‌ای دست‌ساز با الهام از کندوی زنبور عسل؟ ساخته شده توسط بسته بندی زنبور عسل ایده بسته‌بندی بسیار هوشمندانه، مثل کندوی عسل روی هم چیده می‌شود. انبارداری هوشمند، ارائه خیره‌کننده و بدون ضایعات. بسته بندی عسل شش ضلعی عسل ساخته شده توسط زنبورها: بافت را حس کنید، خلوص را ببینید و طعم طبیعت را بچشید. ماکسیم آربوزوف بسته‌بندی ساخته شده توسط شرکت Bees - شفاف، مینیمال و به شکل لانه زنبور، زیرا عسل باید شبیه عسل باشد. بسته‌بندی عسل شش‌ضلعی با الهام از کندوی عسل، شیشه را به همان اندازه شهد طلایی درونش خالص و طبیعی می‌کند. بسته‌بندی شش ضلعی
  • گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ ◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
      ن کلاه بامزه که از نمد صورتی ساخته شده، گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ای دارد که به استفاده‌ی روزمره جلوه‌ای خاص می‌بخشد. کلاه گوش گربه‌ای که توسط صبری تونکا از Feltthink طراحی شده، برداشتی خیال‌انگیز از کلاه بیسبال کلاسیک است که با پشم مرینوس نرم و دست‌ساز، بازطراحی شده است . این کلاه به رنگ صورتی ملایم و غبارآلود است که به آن جذابیتی دنج و الهام گرفته از سبک قدیمی می‌دهد. گوش‌های بچه گربه که به زیبایی تراشیده شده‌اند و به طرز ماهرانه‌ای از تاج سر بیرون زده‌اند، با شکل گرد کلاهک هماهنگ هستند. لبه کلاه مانند کلاه بیسبال معمولی به جلو امتداد می‌یابد و هم سایه و هم ساختار مناسبی ارائه می‌دهد، در حالی که بافت آن کرکی است و به ظاهری گرم و دست‌ساز می‌افزاید.
  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29393    |     صفحه 1 از 2940
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفت‌وگو با علیرضا خمسه، بازیگر پیشكسوت

 
آقای هـوشیار هنوز بیدار است
اگرچه علیرضا خمسه در سینما و تئاتر نیز حضور پررنگی دارد، اما او را بیشتر با كارهای تلویزیونی‌اش می‌شناسیم. اصلا او با بازی در مجموعه تلویزیونی «هوشیار و بیدار» شناخته شد و به گفته خودش هنوز هم بسیاری از مردم او را بیدار خطاب می‌كنند.

اتفاقا زمانی با خمسه گفت‌وگو می‌كردم كه روز قبلش محسن یوسف‌بیك، همبازی خمسه در نقش هوشیار دار فانی را وداع گفته و فرصت مناسبی بود تا با وی درباره خاطراتش از مجموعه هوشیار و بیدار هم حرف بزنیم.
علیرضا خمسه امسال در سریال نوروزی «پایتخت» به كارگردانی سیروس مقدم حضور دارد و به قول خودش اساسا یك بازیگر نوروزی است. اگر می‌خواهید دلایل او را درباره این تعریف و نگاهش به مجموعه‌های طنز تلویزیونی و بازیگری كمدی بدانید، خواندن این گفت‌وگو را از دست ندهید.

علیرضا خمسه را همیشه با بازی‌هایش در مجموعه‌های طنز تلویزیونی می‌شناسیم؛ البته شما در سینمای كمدی هم حضور پررنگی داشتید، اما انگار تلویزیون برای شما به عنوان خاستگاه و رسانه اول اهمیت زیادی دارد؟
راستش هر ساله در ایام نوروز من در سریال‌های تلویزیونی حضور دارم و اساسا من بازیگر نوروزی‌ام كه اگر طی سال هم به دلایلی در مجموعه‌های تلویزیونی حضور نداشته باشم دست‌كم ایام نوروز در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شوم.

احتمالا برای این‌كه شما را بیشتر به عنوان بازیگر طنز و كمدین می‌شناسند؟
دقیقا به همین دلیل است، چون حال و هوای نوروز می‌طلبد برنامه و سریال‌هایی كه برای این ایام تهیه و تدارك دیده می‌شوند، مفرح و شاد باشند و به همین دلیل به خاطر سوابق و تجربه‌ای كه در كار طنز بویژه در مدیوم تلویزیون داشته‌ام از من دعوت به همكاری می‌شود.

به نكته خوبی اشاره كردید. اتفاقا بازی شما در فیلم «بیست» آقای كاهانی یك ساختار شكنی در كارنامه بازیگریتان محسوب می‌شود؟
نظر لطف شماست. به هر حال در آن كار با توجه به نوع قصه و شخصیت‌پردازی‌هایی كه داشت می‌طلبید بازی تلخ و جدی‌ای داشته باشم. به هر حال بازیگری شغل و حرفه ماست و من به عنوان یك بازیگر باید بتوانم در نقش‌ها و شخصیت‌های متفاوت بازی كنم و قابلیت‌های خود را نشان دهم. اساسا هر بازیگری دوست دارد نقش‌ها و ژانرهای مختلفی را تجربه كند. ضمن این‌كه در كار طنز هم لایه‌هایی از تلخی و سیاهی دیده می‌شود.

در واقع این كار بیشتر به كمدی موقعیت نزدیك است. اتفاقا كارنامه شما را در مجموعه‌های تلویزیونی می‌توان به 2 بخش عمده تقسیم كرد. یك سری مجموعه‌هایی كه شما نقش یك شخصیت كمیك را بازی كردید و كاراكتر قصه واجد قابلیت‌های طنز و كمدی بوده كه شامل طنز كلامی و رفتاری و حركتی می‌شده یا مجموعه‌هایی با موقعیت طنز و شخصیتی كه شما بازی كردید به شكل ارادی قصد خنداندن مخاطب را نداشته است. به نظر شما كدام یك از این الگوها و سبك‌های كمدی و طنزپردازی در تلویزیون كارایی بیشتری دارد و می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب كند؟
این بستگی به ذائقه تماشاگر دارد و این ذائقه بشدت قابلیت تغییر و تنوع‌پذیری دارد. همان طوری كه تهیه و تولید غذا‌های جدید می‌تواند ذائقه‌های تازه‌ای برای انسان به وجود بیاورد، كالاهای فرهنگی هم می‌توانند منبع و مرجع ایجاد ذائقه‌های جدید در مخاطبان باشند. متاسفانه سال‌هاست كمدی‌های تلویزیونی با بهره‌گیری از تعریف كه كمدی یعنی خنداندن تماشاگر یا كمدی یعنی جملات بامزه گفتن، بیشتر به سمت و سوی كمدی كلامی و فانتزی سوق پیدا كرده‌اند. در انواع و اقسام كمدی از همه دشوارتر و البته جذاب‌تر، كمدی موقعیت است كه تلویزیون كمتر در ساخت این نوع از كمدی موفق بوده است.

در واقع كمدی موقعیت بیشتر مبتنی بر فیلمنامه و نوع روایت قصه و البته شیوه كارگردانی است. در اینجا بازیگر با توجه به این‌كه می‌خواهد كمیك نباشد چه كمكی به خلق این موقعیت طنز می‌كند؟
طبیعتا بهره‌گیری از ابزار و تكنیك‌های بازیگری و شخصیت‌پردازی و تجربه‌های قبلی بازیگر كمدی به كمك او می‌آید تا وی بتواند با نوع بازی خود در خلق این موقعیت تاثیر بگذارد. در واقع توانایی بازیگری در این نوع از طنزها كار كارگردان را تسهیل می‌كند. این مساله را می‌توان درباره عوامل دیگر پروژه نیز تعمیم داد؛ مثلا فیلمبرداری كه طنز را نشناسد نمی‌تواند در ایجاد موقعیت‌های طنز، كارگردان را به درستی همراهی كند. در ایجاد طنز موقعیت حتی نوع نورپردازی هم اهمیت دارد، لذا انتخاب كارگردان و تهیه‌كننده در عوامل فنی سریال نیز اهمیت زیادی دارد و در موفقیت یا شكست آن مجموعه تاثیر می‌گذارد. هرچند در چنین جمعی نقش بازیگران به واسطه این‌كه مقابل دوربین قرار می‌گیرند و نمایش را جلو می‌برند، بیش از دیگران است و اگر بازیگری شناخت و درك درستی از موقعیت طنز و طنز موقعیت نداشته باشد نمی‌تواند به شكل‌گیری اثر كمك كند.

از جمله ضعف‌هایی كه در سینمای كمدی ما از حیث بازیگری وجود دارد این است كه در شرایط كنونی، سینما كاراكترهای طنز خود را از تلویزیون وام می‌گیرد و مثلا اگر یك شخصیت كمیك در یك مجموعه طنز تلویزیونی گل می‌كند و مورد توجه تماشاگران قرار می‌گیرد، همان پرسوناژ را عینا در فیلم‌های سینمایی استفاده می‌كنند بدون این‌كه آن را به یك شخصیت سینمایی تبدیل كنند یا اصلا خود سینما بتواند خالق كاراكترهای كمیك باشد. نظر شما چیست؟
یك ضرب‌المثلی هست كه در غیاب مادر، زن بابا می‌تواند مادری كند. در سینمای طنز نیز بازیگران طنزپرداز حرفه‌ای و با تجربه كمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. متاسفانه این معضل در حوزه‌های دیگر فرهنگی مثل كتاب هم وجود دارد. بدین معنی كه وقتی جای كتاب‌های اصیل و غنی خالی باشد كتاب‌های سطحی جای آن را پر می‌كنند. سینما هم در عرصه فرهنگ همین شرایط را دارد و از تلویزیون نمی‌توان انتظار داشت كه جای سینما و كاركردهای آن را پركند. تلویزیون همواره به عنوان ژورنالیسم تصویری تعریف شده و قرار نیست لزوما به تولید كارهای ماندگار دست بزند. تلویزیون وظیفه دارد برای مردم سرگرمی و تفنن ایجاد كند. این معضلی كه شما به آن اشاره كردید ناشی از ضعف سینماست و به كاركردهای تلویزیون ارتباطی ندارد. وقتی سینما نتواند به درستی از پس شخصیت‌پردازی و خلق پرسوناژ‌های سینمایی برآید بالطبع شخصیت‌های تلویزیونی جای آن را پر می‌كند.

البته برخی شخصیت‌های تلویزیونی به دلیل پردازش درست و حرفه‌ای ماندگار در حافظه مخاطبان ثبت شده‌اند؛ همین هوشیار و بیداری كه خود شما در آن حضور داشتید نمونه‌ای از همین شخصیت‌های طنز تلویزیونی است كه هنوز هم مردم شما را با آن كاراكتر می‌شناسند.
اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوب است، اما از تلویزیون نباید توقع داشت كه حتما شخصیت‌های به یاد ماندنی در فیلم و سریال‌هایش خلق كند. با این حال اگر رسانه‌ای مثل تلویزیون بتواند سریال‌های ماندگاری خلق كند كه در حافظه تماشاگر ثبت شود باید خوشحال بود. البته این اتفاق در تلویزیون ما بارها رخ داده است، مثلا سریال‌هایی مثل هزاردستان یا امام‌علی(ع) از بسیاری از فیلم‌های سینمایی بهتر بوده و خاطره آن تا سال‌های سال در ذهن تماشاگر زنده است. این مساله مثل این می‌ماند كه از همسایه‌ات توقع نداری جای برادرت را بگیرد، اما اگر همسایه‌ای مثل یك برادر بود باعث خوشبختی است. همین هوشیار و بیدار هم كه مثال زدید نمونه‌ای از كارهای ماندگار تلویزیونی است. به طوری كه من در این 20 سال در فیلم و سریال‌های مختلفی حضور پیدا كردم، اما هنوز هم بسیاری از مردم مرا بیدار خطاب می‌كنند. در حوزه تولید آثار نمایشی، از سینما توقع بیشتری نسبت به تلویزیون می‌رود كه آثار ماندگارتری تولید كند. تلویزیون بیشتر برای مصرف روزانه مخاطبان كار می‌كند.

حالا كه صحبت هوشیار و بیدار شد بد نیست كمی درباره همكاریتان با مرحوم محسن یوسف‌بیك برای ما بگویید و این‌كه رمز موفقیت آن برنامه را در چه می‌بینید؟
من خاطرات زیادی با مرحوم یوسف‌بیك در آن ایام و سال‌های 63 و 64 داشتم. ما در 3 سری از این مجموعه تلویزیونی با هم همبازی بودیم. این مجموعه در زمان جنگ از تلویزیون پخش می‌شد و از این‌كه ما می‌توانستیم در آن شرایط از اضطراب بچه‌ها كم كنیم خیلی خوشحال بودیم. شاید چون آن برنامه در زمان پخش خود همتایی نداشت و یگانه بود توانست موفق شود و محبوبیت پیدا كند. جالب است در سفرهای خارجی با ایرانیانی مواجه می‌شوم كه چون دور از وطن هستند با فعالیت‌های اخیر من آشنا نیستند و همچنان مرا با عنوان بیدار می‌شناسند. همان طور كه آقای یوسف‌بیك را به اسم هوشیار می‌شناسند. شاید باور نكنید كه هفته‌ای 2 یا 3 بار پیش می‌آمد كه از من خبر ایشان را می‌گرفتند.

بعد از هوشیار و بیدار رابطه شما با مرحوم یوسف‌بیك ادامه داشت؟
متاسفانه چون ایشان در مرزن‌آباد كرج سكونت داشتند و من هم كار پرمشغله‌ای در سینما داشتم امكان این رابطه و ملاقات كم شد و تداوم پیدا نكرد. البته 5 سال پیش بار دیگر با مرحوم یوسف‌بیك در برنامه زنده «جمعه تعطیل نیست» كه نویسندگی و كارگردانی آن به عهده من بود همكاری داشتم و ایشان در آن برنامه در یكی از قسمت‌ها نقش یك پیرمرد فراموشكار را بازی می‌كردند و متاسفانه نشد كه همكاری مداومی با هم داشته باشیم.

آقای خمسه! با توجه به این‌كه زوج هنری هوشیار و بیدار و مجموعه برنامه‌شان میان مردم محبوبیت داشت و موفق بود، چرا آن را ادامه ندادید، مثلا این دو شخصیت را وارد سینما نكردید تا مثل لورل و هاردی به یك زوج كمدی در ایران تبدیل شوید؟ به نظرم پتانسیل و شرایط این كار وجود داشت.
حق با شماست. واقعا جا داشت كه بتوانیم از این دو كاراكتر در عرصه‌های دیگر نمایشی مثل سینما استفاده كنیم و احتمال زیادی داشت كه با موفقیت هم همراه شود، اما معاونت سینمایی وقت آقای انوار با حضور این دو شخصیت در سینما مخالف بود. ایشان در آن زمان بشدت با من و محسن یوسف‌بیك مخالف بود و چندین سال بعد وقتی اسم ما را به عنوان بازیگر در یك فیلم سینمایی برای دریافت پروانه ساخت به معاونت اعلام می‌كردند، در آنجا خط می‌خورد و با حضور ما در فیلم‌های سینمای مخالفت می‌شد. یك بار كیومرث پوراحمد می‌گفت مخالفت آقای انوار با حضور هوشیار و بیدار در سینما را برای عباس كیارستمی تعریف كردم و ایشان گفته بود شاید آقای انوار بچه ندارد. نمی‌دانم شاید آن زمان فكر می‌كردند حضور هوشیار و بیدار در سینما یعنی ابتذال و سطحی‌نگری و به همین دلیل با آن مخالفت می‌كردند.

آقای خمسه، بازیگر خوب شدن به استعداد ذاتی مربوط است یا محصول آموزش و كسب مهارت است؟
تاكنون من به تحقیق یا مطالعه دقیقی در این زمینه برنخورده‌ام كه چند درصد بازیگری ذاتی یا اكتسابی است. آنچه مسلم است این كه درخشش هنر بازیگری ناشی از استعداد ذاتی، آموزش و تجربه است. این‌كه می‌گویند هنر پرقنداقی است به این اشاره دارد كه مردم عامه اعتقاد دارند هنر ذاتی و مادرزادی است، اما در این میان نقش آموزش كه افزایش دانش، بینش و توانایی افراد است چه می‌شود؟ آیا براحتی می‌توان این نقش را فراموش كرد؟
مخالفان این دیدگاه معتقدند هیچ آموزشگاه و دانشگاهی نمی‌تواند از یك شخص بی‌استعداد بازیگر بسازد. بسیارند دانش‌آموختگانی كه قادر به ایفای نقش درخشانی نشده‌اند. از طرف دیگر، هستند افرادی كه به طور ذاتی بازیگرند، اما از علم این هنر بهره‌ای نبرده‌اند. اساس این علم بر این واقعیت استوار است كه بازیگر باید به 3 دانش مهم مسلط شود: دانش بدن، یعنی بازیگر باید بیاموزد كه چگونه بر ارگانیسم خویش مسلط شود. دانش دیگر بر گرفته از روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و تاریخ و فرهنگ است. مگر بازیگر بدون این دانش قادر است به خلق شخصیتی باورپذیر و تاثیرگذار بپردازد؟ و بالاخره دانش تربیت روح، هدف آموزش بازیگری است كه به صورت درس‌هایی ارائه می‌شود مثل تمركز روی احساساتی كه وجود ندارد، ولی ابداع می‌شود و به تصور در می‌آید و تخیل نام می‌گیرد یا پرورش حافظه حواس و خاطره عواطف كه خمیرمایه اصلی بازیگری است و بالاخره سومین درس، چگونگی عمل نمایشی است كه پایان پروسه یا فرآیند آموزش است.


شما تجربه آموزش بازیگری به كودكان را هم داشته اید. آیا می‌توان از كودكی به آموزش بازیگری پرداخت یا اصلا این سنین برای كسب چنین مهارتی مناسب نیستند؟
بیشتر مربیان بازیگری در مورد روش‌های آموزشی كودكان و نوجوانان معتقدند هدف از این نوع آموزش تعدیل درونگرایی، تحریك كنجكاوی، تلفیق فعالیت‌های حسی و حركتی كودك و تسهیل بلوغ كودكی از طریق توسعه توانایی‌های كودك در قلمروی زندگی اجتماعی اوست. بنابراین روی جنبه‌های پرورشی این آموزش‌ها تاكید می‌كنند نه مثلا تولد بازیگرانی برای حضور در تئاتر، تلویزیون و سینما. اگر در این مسیر كودكان یا نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت جدی‌تر در زمینه بازیگری شوند با آشنا كردن آنها با این حرفه و توجیه والدین آنها انتخاب را به عهده خودشان می‌گذارند. به عبارت دیگر هدف از آموزش بازیگری به كودكان و نوجوانان كمك به رشد و پرورش شخصیت آنهاست نه تولید بازیگر.

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle