پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
  • مبلی برای شما و سگ شما ◄ مبلی برای شما و سگ شما
      مبل نوآورانه دارای پلت فرم متحرکی است که به سگ شما کمک می کند تا به راحتی به کاناپه دسترسی پیدا کند و در عین حال راحتی را افزایش دهد و از فشار بر مفاصلش جلوگیری کند. «مبل CoZY» طراحی شده توسط هیون جین اوه، یک تکه مبلمان دوستدار سگ است که نحوه به اشتراک گذاشتن فضای زندگی خود با حیوانات خانگی خود را دوباره تعریف می کند. این طراحی مبل مخصوصاً برای سگ هایی که مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند کشکک کشکک هستند که 80 درصد سگ های کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد مفید است .
  • بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس ◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
      بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس خوک دارای پوشش بامزه ای با صورت خوک است که هم جذاب و هم چشم نواز است. در دریایی از سوسیس های گرد، کوبر جرأت می کند با شکل مکعبی متفاوت باشد . بسته بندی خوک طراحی شده توسط Bunker Media برای برش ساندویچ عالی . این دستگاه که در پلاستیک صورتی براق پیچیده شده است، دارای یک تصویر پوزه خوک جذاب با دو چشم نقطه ای ریز است که به آن بیانی شگفت انگیز می دهد. روی بسته بندی سوسیس خوک Kuber با برش کلاه سرآشپز کارتونی پوشانده شده است.
  • بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ ◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
      بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ مرغ لاستیکی آن را در قفسه های فروشگاه حیوانات خانگی متمایز می کند. بسته بندی Doggie Dazzle توسط Mathilde Solanet طوری طراحی شده است که شبیه سگی است که مرغ لاستیکی را در دهان خود می گیرد . قسمت بالای بسته بندی نمای نزدیک از صورت یک سگ را نشان می دهد که پوزه آن کاملاً روی بدن مرغ قرار گرفته است. اسباب بازی مرغ لاستیکی به صورت افقی گسترش می یابد تا به نظر برسد که سگ با افتخار جایزه خود را حمل می کند.
  • نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته ◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
      نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته شده است، بدن تکه تکه شده و پاهای باریک حشره را به گونه ای بازیگوش و پیچیده تفسیر می کند. نیمکت موراوی که توسط مهدی دخلی طراحی شده است ، نشستن را از دریچه بیومیمیک دوباره تجسم می کند و از فرم زیبای مورچه الهام می گیرد. این نیمکت که از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است، به اندازه کافی محکم است تا بدن شما را پشتیبانی کند و به لطف تودوزی مخملی، به اندازه کافی نرم است تا آن را راحت نگه دارد. پاهای دراز و حشره مانند هم بیانیه بصری و هم گواهی بر تعادل و ظرافت است.
  • بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
      بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ، چوب‌های پوست خام را به‌عنوان دندان‌های سگ از پنجره دهان بریده‌شده نشان می‌دهد . بسته بندی Whitebites طراحی شده توسط Cecilia Uhr دارای تصویر سیاه و سفید از صورت یک سگ است که فورا توجه شما را جلب می کند. ناحیه دهان به طرز ماهرانه‌ای بریده شده است، چوب‌های چرم خام که شبیه دندان‌های سگ هستند نمایان می‌شود و پوزخندی برزخی ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آن لبخند زد .
  • چراغ سگ ◄ چراغ سگ
      لامپ ناز برای صاحبان داچشوند شبیه سگی با پاهای کوتاه و دراز است . چراغ سگ شیری طراحی شده توسط استودیو Wants and Needs از کره جنوبی .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29387    |     صفحه 1 از 2939
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفت‌وگو با فرید سعادتمند، آهنگساز سریال «ارمغان تاریكی»

فرید سعادتمند

هرچند خوانندگی نقطه‌ شروع كارش در وادی موسیقی بود، اما بعدها فراگیری نوازندگی سنتور و تئوری موسیقی، زیر نظر مسعود آرامش، مقدمه‌ ورود وی به دنیای آهنگسازی شد. در كنار....
 
موسیقی متن مهم‌تر از موسیقی تیتراژ است 
فرید سعادتمند
در اول اردیبهشت ماه سال 1355 در قدیمی‌ترین محله‌ شهر یزد (فهادان) به دنیا آمد. پدر وی استاد حسین سعادتمند در عین تسلط به موسیقی آوازی ایران قریب 35 سال نوحه خوان هیات بزرگ فهادان است. فرید سعادتمند تحت حمایت‌ها و راهنمایی‌های بی‌دریغ پدر، قد كشید. شوق موسیقی دوران كودكی تا نوجوانی را، جوایز كشوری در حیطه‌ تك‌خوانی سرود بیشتر كرد.
هرچند خوانندگی نقطه‌ شروع كارش در وادی موسیقی بود، اما بعدها فراگیری نوازندگی سنتور و تئوری موسیقی، زیر نظر مسعود آرامش، مقدمه‌ ورود وی به دنیای آهنگسازی شد. در كنار فعالیت در حیطه موسیقی همزمان در رشته‌ مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شد. نقطه‌ عطف زندگی وی آشنایی با مجید انتظامی بود كه با كوششی استادانه كشش‌هایش را به موسیقی فیلم و آهنگسازی جهت بخشید. وی از محضر اساتید بنام و برجسته دیگری چون فرهاد فخرالدینی، هوشنگ كامكار، امیر معینی، كامبیز روشن روان و لوریس هویان نیز بهره برده است. در وادی بیكران موسیقی عمده فعالیت وی در زمینه‌ موسیقی اركسترال ایرانی و موسیقی فیلم است و تاكنون آثار وی در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی مورد تقدیر و حائز رتبه گردیده است. سعادتمند، آهنگسازی سریال «ارمغان تاریكی» كه این شب‌ها از شبكه سوم سیما پخش می‌شود را بر عهده داشته است. با وی درخصوص آهنگسازی در این سریال و فعالیت‌های رسانه‌ای‌اش گفت‌وگو كرده‌ایم.

مهم‌ترین معیارهای شما برای قبول پیشنهاد موسیقی متن یك سریال چیست؟
وقتی كاری به من پیشنهاد می‌شود در درجه اول كارگردان و سپس تهیه‌كننده كار برایم اهمیت ویژه‌ای دارد، كارگردانی كه بتوانم با او راحت كار كنم و تعامل داشته باشم و توجه و شناخت خوبی نسبت به كار و موسیقی كار داشته باشد و در كنار آن تهیه‌كننده‌ای كه تمام امكانات و ابزارهای لازم را برایم فراهم كند و بتوانم آن شرایط و فضایی كه برای ساخت یك كار خوب لازم است را در اختیار داشته باشم.

در مورد ساخت موسیقی سریال «ارمغان تاریكی» بگویید.
با توجه به همكاری‌های قبلی كه با آقای جلیل سامان (كارگردان) داشتم، پس از شروع این پروژه به من پیشنهاد ساخت موسیقی این سریال را دادند و از آنجایی كه به توانایی‌های ایشان ایمان داشته و دارم، پس از گفت‌وگویی كه با هم داشتیم پیشنهادشان را پذیرفتم و فیلمنامه را در اختیارم قرار دادند و سپس قسمت‌هایی از سكانس‌های مونتاژ شده كار را دیدم و شروع به كار كردم.

سریال دقیقا وقایع سال خاصی را شرح می‌دهد؟
سریال به طور كلی مربوط به وقایع دهه 60 و سال‌های ابتدایی جنگ است.

با توجه به فضای خاص سریال كه مربوط به حدود 30 سال پیش است چگونه توانستید با فضای آن سال‌ها ارتباط برقرار كنید؟
البته ما اصرار نداشتیم كه صد درصد موسیقی دهه شصتی شود ولی خب تلاش كردیم تا حدی به آن فضا نزدیك شویم و با توجه به توانایی‌ها و توانمندی‌های آقای سامان و شناخت و اشراف خوبی كه به فضای كار داشتند، كمك زیادی كردند كه بیشتر این فضا را بشناسم و بتوانیم در حد معقولی به آن فضا نزدیك شویم.

آیا مطالعات و پژوهش‌هایی هم قبل از شروع كار داشتید؟
خب عمدتا من قبل از هركاری بنا به زمانی كه در اختیار داشته باشم سعی می‌كنم مطالعات و كنكاش‌هایی درخصوص كار و فضای داستان داشته باشم و سپس كارم را شروع كنم كه در مورد ارمغان تاریكی هم با وجود زمان كمی كه داشتم تلاش كردم بررسی‌هایی انجام دهم و بر همین اساس ساز سنتور را محور كارم قرار دادم و تلاش كردم زیاد از موسیقی مدرن امروزی استفاده نكنم و به فضای تلفیقی و حد وسط آن فضا و فضای امروزی برسم.

به نظرتان تا چه حد در رسیدن به فضای سریال موفق بودید؟
خب مسلما من تا حد توانم تمام تلاشم را كردم تا به فضای سریال نزدیك شوم و موسیقی با فضای كلی داستان و سپس با دكوپاژها و میزانسن‌ها، رنگ و نور متناسب باشد و البته باز هم جا دارد كه اشاره كنم كه همه اینها در سایه همكاری‌ها و راهنمایی‌های آقای سامان بود كه ایشان با توجه به شناختی كه از موسیقی و حساسیت‌های ویژه‌ای كه روی كار دارند كمك زیادی به من كردند و به نظرم با وجود تمام سختی‌ها و مدت زمان كمی كه داشتیم كار خوب و متناسبی شد، هر چند كه قضاوت نهایی را به عهده دیگران می‌گذارم.

در طول سریال موسیقی‌هایی از آن زمان به موازات از رادیو، كاست و... پخش می‌شود، برای این كار تمهیدات خاصی اندیشیده بودید؟
خب مسلما این كار را برنامه‌ریزی شده انجام دادیم و آقای آرش قاسمی صداگذار توانای كار با شناخت دقیقشان انتخاب‌ها را انجام دادند كه جهت نزدیك‌تر كردن فضای كار، از موسیقی‌های ساخته شده آن زمان كه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت را با حفظ موسیقی اصلی كار، استفاده كردیم و در طول متن به اقتضای موقعیت، موسیقی‌هایی پخش می‌شود كه مخاطب را بیشتر به فضای آن سال‌ها می‌برد.

برای ساخت موسیقی این سریال از چه سازهایی بیشتر استفاده كردید؟
من در شروع كارم اصرار داشتم كه موسیقی سریال را حتما بایستی به صورت آكوستیك كار كنم و از اول هم به كارگردان گفتم كه این امكان را برایم فراهم كند كه به این صورت ضبط كنم كه خوشبختانه با همكاری صمیمانه آقای كاشانچی تهیه‌كننده محترم سریال كه تمامی امكاناتی كه لازم داشتم را برایم فراهم نمودند، این كار را به صورت اركستر آكوستیك ضبط كردیم و از گروه مختلف سازها استفاده كردیم.
در موسیقی سریال یك تم خاص و برجسته داریم كه به صورت یك ایده ثابت وجود دارد و در تیتراژ ابتدایی، در طول سریال و نهایتا در تیتراژ پایانی شنیده می‌شود كه شاهد نوعی یكدستی در كار شده است، در این خصوص توضیح دهید.
در حالت كلی در موسیقی این سریال برای هر فضایی و هر شخصیتی موسیقی خاصی طراحی شده است و یك تم اصلی (تم سارا) و برجسته هم داریم كه همان‌طور كه اشاره داشتید در تیتراژ ابتدایی، طول كار و در قسمت‌های مختلف با نوسانات مختلف شنیده می‌شود و تصمیم گرفتیم كه در تیتراژ پایانی روی ملودی كلام آورده شود و خوانده شود كه شعر خوب آقای كاكایی را آقای اصفهانی خواندند كه زیبایی خاصی به ملودی می‌دهد و تاثیرگذاری بیشتری هم دارد.

فكر نمی‌كردید كه این تكرار تم موجب یكنواختی و تكرار برای مخاطب شود؟
سعی كردم همچین اتفاقی نیفتد و با استفاده‌های محدود و فقط در موقعیت‌های خاص از آن استفاده شده و به نظرم زیاد آن را تكرار نكردیم كه موجب دلزدگی مخاطب شود و حتی طوری اجرا شود كه در مقاطعی مخاطب انتظار شنیدن آن تم را بكشد و در موقعیت‌های خاص حال و هوای خوبی به فضای سریال بدهد.

درخصوص نحوه انتخاب شاعر و خواننده تیتراژ بگویید.
پس از صحبت‌هایی كه با گروه داشتیم آقای اصفهانی را برای اجرای آن انتخاب كردیم و به نظرمان رسید كه ایشان به خوبی می‌توانند این كار را اجرا كنند كه از ایشان دعوت كردیم و پس از صحبت‌هایی كه داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم كه آقای كاكایی شعر را روی ملودی بگویند. ایشان شعر را سرودند و آقای اصفهانی هم به زیبایی اجرا كردند.

یعنی شعر براساس ملودی سروده شد؟ آیا محتوای آن هم براساس فضای سریال بود؟
بله، ایشان هم براساس ملودی سرودند و هم این‌كه فیلمنامه را در اختیارشان قرار دادیم كه محتوای آن هم براساس فضای سریال باشد كه انصافا هم كار سختی بود و ایشان با توجه به زمان كمی كه در اختیار داشتند، در سریع‌ترین زمان ممكن و به صورت بسیار خوبی سرودند و واقعا هم جای تقدیر داشت و باید از همكاری و زحمات ایشان تشكر ویژه‌ای داشته باشیم.

شما قبلا هم تجربه‌هایی درخصوص ساخت موسیقی سریال و فیلم‌های سینمایی داشتید، تجربه كار در یك سریال كه همزمان با پخش در مرحله ساخت هم باشد و هر شب هم از شبكه پربیننده سوم سیما پخش شود، چگونه بود؟
خب مسلما این كار تفاوت زیادی با كارهای قبلی‌ام داشت و سختی‌های خاص خودش را داشت، ما باید همزمان كه سریال ساخته و همزمان صداگذاری و تدوین می‌شد كار موسیقی‌گذاری آن را هم انجام می‌دادیم كه واقعا سختی‌های زیادی را متحمل شدیم.

یعنی اگر به عقب برگردیم و شما بخواهید دوباره موسیقی این سریال را بسازید تغییراتی را ایجاد می‌كنید؟
بله، مسلما اگر به عقب برگردیم و زمان بیشتری در اختیار داشته باشم خیلی از جاها را عوض می‌كنم و با اركستر بهتر و جدیدی اجرا می‌كنم، به دلیل این‌كه همان طور كه عرض كردم به دلیل كمبود وقت برخی از آن چیزهایی كه مدنظرم بود را نتوانستم پیاده كنم.

عوامل موفقیت یك موسیقی متن خوب چیست؟
به نظرم علاوه بر ذوق و توانایی‌های خود آهنگساز، شناخت كارگردان و ارزشی كه برای موسیقی كار می‌تواند قائل باشد، مهم است و در كنار آن می‌شود با یك فیلمنامه خوب و تهیه‌كننده‌ای كه تمام امكاناتی را كه لازم است برای آهنگساز فراهم نماید، یك كار خوب و ماندگار خلق كرد.

یك موسیقی متن خوب تا چه حد می‌تواند به یك سریال خوب كمك كند؟
یك فیلم یا سریال هر چقدر هم خوب باشد چه به لحاظ تصویربرداری، تدوین، نورپردازی و... تكمیل‌كننده‌اش یك موسیقی متن خوب است و باعث شود كه آن كار بهتر و زیباتر دیده شود و معتقدم یك موسیقی متن خوب می‌تواند مكمل خوبی برای یك فیلم یا سریال باشد و عكس این قضیه هم صادق است كه هر چقدر هم یك كار خوب باشد و خوب ساخته شده باشد، یك موسیقی نامناسب می‌تواند به تمام آن كار لطمه زده و زحمات تمامی عوامل را هدر دهد.

موسیقی تیتراژ تا چه حد برای شما مهم است؟
خب موسیقی تیتراژ كه در پایان فیلم یا سریال می‌آید نوعی مكمل داستان و حسن‌ختام خوبی برای كار است، اما این كه بیش از حد به این مقوله توجه می‌شود اتفاقی كه در سال‌های اخیر در كشور ما اتفاق افتاده كه مردم گرایش بیشتری به سمت موسیقی با كلام در طول یا پایان سریال یا فیلم دارند، ولی به نظر من موسیقی متن خیلی مهم‌تر از موسیقی تیتراژ است و زحمت بیشتری هم برای آن كشیده می‌شود و امیدوارم مخاطبان توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

بازخوردها و استقبال مخاطبان و همكارانتان از موسیقی این سریال چگونه بوده است؟
به لطف خدا كار بدی نشده و عمده دوستان و همكارانم راضی بودند و تا آنجایی كه اطلاع دارم مخاطبان استقبال خوبی از این كار داشتند و خوششان آمده بود و این را تا حد زیادی مدیون آقای جلیل سامان كارگردان و حمایت‌های آقای كاشانچی تهیه‌كننده سریال هستم.

در پایان صحبت خاصی دارید؟
ضمن سپاس از شما جا دارد از تمامی كسانی كه من را در ساخت این سریال یاری دادند و خصوصا استاد ناصر فرهودی مدیر محترم استودیو پاپ كه زحمات زیادی متحمل شدند و همكاری صمیمانه‌ای با ما داشتند تشكر ویژه‌ای داشته باشم.
محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
◄ کفش های میکی موس
◄ ماسک صورت Cthulhu
◄ کیف دستی میکی موس
◄ گودال آتش کوسه
◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle