پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
  • مبلی برای شما و سگ شما ◄ مبلی برای شما و سگ شما
      مبل نوآورانه دارای پلت فرم متحرکی است که به سگ شما کمک می کند تا به راحتی به کاناپه دسترسی پیدا کند و در عین حال راحتی را افزایش دهد و از فشار بر مفاصلش جلوگیری کند. «مبل CoZY» طراحی شده توسط هیون جین اوه، یک تکه مبلمان دوستدار سگ است که نحوه به اشتراک گذاشتن فضای زندگی خود با حیوانات خانگی خود را دوباره تعریف می کند. این طراحی مبل مخصوصاً برای سگ هایی که مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند کشکک کشکک هستند که 80 درصد سگ های کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد مفید است .
  • بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس ◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
      بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس خوک دارای پوشش بامزه ای با صورت خوک است که هم جذاب و هم چشم نواز است. در دریایی از سوسیس های گرد، کوبر جرأت می کند با شکل مکعبی متفاوت باشد . بسته بندی خوک طراحی شده توسط Bunker Media برای برش ساندویچ عالی . این دستگاه که در پلاستیک صورتی براق پیچیده شده است، دارای یک تصویر پوزه خوک جذاب با دو چشم نقطه ای ریز است که به آن بیانی شگفت انگیز می دهد. روی بسته بندی سوسیس خوک Kuber با برش کلاه سرآشپز کارتونی پوشانده شده است.
  • بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ ◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
      بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ مرغ لاستیکی آن را در قفسه های فروشگاه حیوانات خانگی متمایز می کند. بسته بندی Doggie Dazzle توسط Mathilde Solanet طوری طراحی شده است که شبیه سگی است که مرغ لاستیکی را در دهان خود می گیرد . قسمت بالای بسته بندی نمای نزدیک از صورت یک سگ را نشان می دهد که پوزه آن کاملاً روی بدن مرغ قرار گرفته است. اسباب بازی مرغ لاستیکی به صورت افقی گسترش می یابد تا به نظر برسد که سگ با افتخار جایزه خود را حمل می کند.
  • نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته ◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
      نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته شده است، بدن تکه تکه شده و پاهای باریک حشره را به گونه ای بازیگوش و پیچیده تفسیر می کند. نیمکت موراوی که توسط مهدی دخلی طراحی شده است ، نشستن را از دریچه بیومیمیک دوباره تجسم می کند و از فرم زیبای مورچه الهام می گیرد. این نیمکت که از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است، به اندازه کافی محکم است تا بدن شما را پشتیبانی کند و به لطف تودوزی مخملی، به اندازه کافی نرم است تا آن را راحت نگه دارد. پاهای دراز و حشره مانند هم بیانیه بصری و هم گواهی بر تعادل و ظرافت است.
  • بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
      بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ، چوب‌های پوست خام را به‌عنوان دندان‌های سگ از پنجره دهان بریده‌شده نشان می‌دهد . بسته بندی Whitebites طراحی شده توسط Cecilia Uhr دارای تصویر سیاه و سفید از صورت یک سگ است که فورا توجه شما را جلب می کند. ناحیه دهان به طرز ماهرانه‌ای بریده شده است، چوب‌های چرم خام که شبیه دندان‌های سگ هستند نمایان می‌شود و پوزخندی برزخی ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آن لبخند زد .
  • چراغ سگ ◄ چراغ سگ
      لامپ ناز برای صاحبان داچشوند شبیه سگی با پاهای کوتاه و دراز است . چراغ سگ شیری طراحی شده توسط استودیو Wants and Needs از کره جنوبی .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29387    |     صفحه 1 از 2939
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

درباره فیلم «حوالی اتوبان»

حوالی اتوبان

نكته قابل ذكر در این فیلم، ظرافت كارگردان در نزدیك شدن به سوژه اصلی‌اش است. قصه با نمایش زندگی بهنجار و نسبتا صمیمانه یك زوج جوان آغاز می‌شود كه ظاهرا هیچ مشكلی با هم ندارند، اما....
 
یك ملودرام اخلاقی
فیلم «حوالی اتوبان» به كارگردانی سیاوش اسعدی از جمله فیلم‌هایی است كه با پایان یافتن جشنواره بیست و نهم روی پرده اكران است. در نقد سینمایی این هفته، این فیلم را كه اولین ساخته كارگردانش است، مورد بررسی قرار داده‌ایم.
فیلمسازان جوان و تازه‌كار سینمای ایران را می‌توان به 3 دسته كاملا مشخص تقسیم كرد؛ دسته اول با الگو گرفتن از سینمای مورد توجه جشنواره‌های خارجی، بدون توجه به نیازهای فرهنگی كشور، فیلم‌هایی می‌سازند كه درونمایه آنها عموما دردی از سینمای ایران دوا نمی‌كند. مثلا تا مدت‌ها فیلم ساختن درباره كردها و افغان‌ها باب بود و اینك موضوع مهاجرت و مواردی از این دست مُد شده است. دسته دوم را فیلمسازان تجاری تشكیل می‌دهند. اینها اغلب، طبق سلیقه تهیه‌كنندگان و سینماداران فیلم می‌سازند و آثار آنان فقط برای سرگرم كردن تماشاگران عام ساخته و عرضه می‌شود؛ این فیلم‌ها هرگز چیز قابل اعتنایی برای عرضه ندارند و كلیت آنها متاعی است برای وقت‌گذرانی و یك تفریح 2 ساعته، اما دسته سوم كارگردان‌هایی هستند كه ضمن احترام به سلیقه و شعور تماشاگران، سعی در ارتقای شیوه‌های بیانی سینمای ایران نیز دارند؛ آثار این فیلمسازان هم مورد توجه مردم است و هم منتقدان از آنها استقبال می‌كنند. در دهه 70، اكثر كارگردانان تازه‌كار متعلق به گروه اول بودند، اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 ، تجاری‌سازی و فتح گیشه ـ به هر قیمتی ـ مایه اعتبار فیلمسازان جوان بود. اما با ظهور فیلمسازان بااستعداد و مستقلی مانند اصغر فرهادی، عبدالرضا كاهانی، رضا میركریمی، پرویز شهبازی و... و ساخته شدن فیلم‌هایی كه همان اندازه كه نظر كارشناسان را جلب می‌كرد، در اكران عمومی نیز مورد توجه تماشاگران عادی سینما بود، عملا ورق برگشت و دوره‌ای تازه در سینمای ایران رقم خورد. اینك اكثریت فیلمسازان جوان را افرادی تشكیل می‌دهند كه در فیلم‌هایشان نه آنچنان دنبال فخرفروشی و خودنمایی هستند و نه آثارشان از هرگونه معنایی تهی. همچنان كه تماشاگر تعیین‌كننده‌ترین عامل در تحقق هدف ارتباطی سینماست، ماندگاری یك اثر را نیز عاملی تضمین می‌كند كه نامش را كیفیت می‌نهیم.

سیاوش اسعدی
در نخستین ساخته‌اش به سراغ قصه‌ای رفته كه در سینمای امروز ایران كمتر كسی میل به روایت آن و مشابهش را دارد. مهم‌تر از هر چیزی، آنچه مانع اصلی است، ترس از ممیزی یا وحشت از در غلتیدن در وادی ابتذال است. فیلم ساختن درباره شخصیت‌های فراموش‌شده اجتماع و بزهكارانی كه با توجه به تغییرات جامعه، در خفا به امورات زندگی خود می‌رسند، همان اندازه كه می‌تواند جذاب باشد، خطرناك نیز هست؛ خطرناك از آن جهت كه ممكن است پرداختن به این شخصیت‌ها، ناخودآگاه نوعی گرایش و توجه به آنان را نیز به همراه داشته باشد و به این ترتیب تماشاگر تصور كند كه نكند به بهانه نمایش زندگی این شخصیت‌ها، كارگردان در حال دفاع از منش و شخصیت آنان می‌باشد. این نكته‌ای است كه مخالفان سینمای مسعود كیمیایی درباره بحث لمپنیسم در آثارش می‌گویند. اما حوالی اتوبان چنین فیلمی نیست و با احتیاط از كنار موضوع جسورانه‌اش عبور می‌كند. نكته قابل ذكر در این فیلم، ظرافت كارگردان در نزدیك شدن به سوژه اصلی‌اش است. قصه با نمایش زندگی بهنجار و نسبتا صمیمانه یك زوج جوان آغاز می‌شود كه ظاهرا هیچ مشكلی با هم ندارند، اما در اثر یك تصادف یا بهتر است بگوییم غفلت، ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد و بنیاد این خانواده بر باد می‌رود. این فیلم این نوع روایت را بیش از همه مدیون اثر برجسته دیوید كراننبرگ «سابقه خشونت» است. گاه احساس می‌شود كه تأثیرپذیری حوالی اتوبان از فیلم كراننبرگ تعمدی بوده و البته این اصلا جای شكایت و محل ایراد نیست. اساس كار كراننبرگ در فیلمش، شروع ماجرا با «چیزی» و پیشبرد قصه با «لحنی» است كه در واقع اصل فیلم و واقعیت شخصیت‌ها دقیقا خلاف آن «چیز» و متنافر با آن «لحن» است. یكی از اصول فیلمنامه‌نویسی كلاسیك در واقع ارجاع به گذشته شخصیت‌هاست، برای شناخت بیشتر از آنان. سیاوش اسعدی در فیلمش علاوه بر این كه به این اصل وفادار است، با غافلگیر كردن تماشاگر بر جذابیت فیلمش می‌افزاید. درك موقعیت زن كه چه گذشته‌ای داشته و در چه فضایی زندگی می‌كرده، برای تماشاگر به مانند یك شوك عمل می‌كند چون به هیچ عنوان انتظار چنین شگفتی‌ای را ندارد. اصلا یكی از ویژگی‌های بسیار مثبت فیلم حوالی اتوبان این است كه بعد از یكی دو سكانس، كارگردانش شجاعانه مسیر قصه خود را تغییر می‌دهد و گره اولیه، كل ماجرای فیلم را تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد.
حوالی اتوبان همان اندازه كه فیلمی در مذمت پنهان‌كاری و دروغ است، اثری اخلاقی در ستایش خانواده نیز هست. در واقع شخصیت اصلی فیلم با بازی نورا هاشمی، نه در زندگی پوچ و فاسد گذشته‌اش آرامش را تجربه كرده و نه در زمانی كه با دروغ، خود را با گذشته‌ای متفاوت معرفی می‌كند و زندگی مرفهی را در كنار همسر جوانش تجربه می‌كند. ایده عالی فیلم در سكانس‌های پایانی‌اش رقم می‌خورد كه می‌بینیم همه زندگی متلاطم و بی‌پشتوانه زن فقط به دلیل دوری‌اش از خانواده بوده است. سكانس‌های پایانی فیلم با بازی خوب بهناز جعفری در نقش خواهر این زن، تصویری از رستگاری و بازگشت به سعادت است. نوع نورپردازی فیلمبردار به گونه‌ای است كه ماهیت این زندگی را متفاوت از آنچه تا به حال دیده‌ایم، معرفی می‌كند. خانواده، ركن ركین ملودرام است. اصلا ملودرام در باور مردم عادی، به فیلم خانوادگی تعبیر می‌شود. به این ترتیب سیاوش اسعدی در نخستین ساخته‌اش پخته عمل می‌كند و بدون این‌كه شعار بدهد یا به دام رمانتیسیسم كاذب بیفتد، دوری از خانواده را شروع تیره‌روزی‌های شخصیت اصلی‌اش می‌داند.
 
نمایش حوالی اتوبان در جشنواره سال گذشته، علاوه بر معرفی یك كارگردان جوان، خوش‌ذوق و آینده‌دار، یك شگفتی دیگر نیز برای اهالی سینما داشت؛ گلچهره سجادیه بازیگر برجسته سینمای ایران در دهه 60 و اوایل دهه 70، پس از سال‌ها دوری از جریان اصلی سینما با این فیلم بازگشت باشكوهی به حرفه‌اش دارد. سجادیه بازیگری است كه با فیلم‌هایی ماند «دندان مار» از خود چهره‌ای تازه و بسیار مستعد به نمایش گذاشت و حدود یك دهه در زمره معتبرترین بازیگران سینمای ایران قلمداد می‌شد. بجز او و دقیقا در نقطه مقابل او كه با كوله‌باری از تجربه این نقش پیچیده را ایفا می‌كند، نورا هاشمی با حوالی اتوبان معرفی می‌شود. او فرزند مهدی هاشمی و گلاب آدینه، همسر كارگردان است، اگر چه نورا هاشمی سابقه بازی در تئاتر را تحت تعلیمات مادر هنرمندش دارد، اما هنوز قضاوت درباره كار او كمی زود است. شهاب حسینی با وجود نقش نسبتا كوتاهی كه در این فیلم دارد، اما همچون اغلب موارد خوش می‌درخشد و در صحنه‌هایی كه بازی دارد، قابل قبول است.
 حوالی اتوبان در جشنواره سال گذشته با اقبال نسبی منتقدان روبه‌رو شد. خیلی‌ها نیمه دوم و بخصوص پایان‌بندی فیلم اسعدی را دوست ندارند و آن را متناسب با ساختار روایی فیلم نمی‌دانند. با این حال چندان نمی‌شود با این استدلال از حوالی اتوبان ایراد گرفت. شاید منظور آنها از اشكال فیلم در صحنه‌های پایانی‌اش كه متناسب با ساختار فیلم نیست، در این باشد كه ریتم فیلم در این صحنه‌ها ناگهان اوج می‌گیرد. از جایی كه شخصیت اصلی به خانه‌اش بازمی‌گردد تا پایان فیلم، زمان زیادی نمی‌گذرد اما در همین زمان كوتاه چند اتفاق به طور پیاپی می‌افتد؛ از ازدواج خواهر او تا مرگ مادر. هر چند صحنه خلوت او با مادرش جزو سكانس‌های خیلی خوب فیلم است اما باور این‌كه این دو اتفاق همزمان با ورود زن به خانه مادری‌اش بیفتد كمی دور از واقعیت است. این ضعف یا ضعف‌هایی كه همزمان با نمایش عمومی فیلم از سوی برخی منتقدان مطرح می‌شود، دلیلی بر چشم‌بستن بر ویژگی‌های مثبت «حوالی اتوبان» نیست. بهتر است در ارزیابی‌هایمان از این فیلم، فراموش نكنیم كه این نخستین اثر كارگردانش است.
محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
◄ کفش های میکی موس
◄ ماسک صورت Cthulhu
◄ کیف دستی میکی موس
◄ گودال آتش کوسه
◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle