پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بستنی قهوه گربه ◄ بستنی قهوه گربه
      آثار هنری شگفت انگیز نقاشی شده با قهوه توسط هنرمند روسی Elena Efremova . انواع مختلف قهوه ویژگی منحصر به فردی را برای هر نقاشی گربه ایجاد می کند .
  •  قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده ◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
      فنجان های قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغدهای شایان ستایش با چشمانی به اندازه چشمان شما پس از اولین جرعه است. بسته بندی Boo Takeaway و فنجان های قهوه که توسط Backbone Branding برای خط جدید قهوه رویال ارمنستان "Owl" طراحی شده است. در ارمنی، "بو" به معنای "جغد" است، اشاره مستقیم به پرنده شب‌زی، که برای یک برند قهوه از آن به عنوان نام استفاده می‌کند. چشمان کنجکاو جغد با فنجان های دارای تصاویر کارتونی که آنها را به جغدهای جذاب تبدیل می کند، به کانون طراحی تبدیل می شود. فنجان‌های قهوه جغد در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا با زمانی از روز که قهوه سفارش می‌دهید، مطابقت داشته باشد، چه برای بیدار شدن از خواب صبحگاهی و چه در اواخر شب.
  • قاب دوربین فیدر پرنده ◄ قاب دوربین فیدر پرنده
      تغذیه پرنده چند منظوره با کیف یکپارچه برای دوربین در فضای باز به افراد اجازه می دهد تا پرندگان را در حیاط خلوت خود تغذیه و ضبط کنند . تغذیه کننده پرنده که توسط Wasserstein برای قرار دادن دوربین های محبوبی مانند Wyze Cam طراحی شده است به شما کمک می کند هر صدای جیر جیر و بال زدن را با وضوح بالا ثبت کنید. در عین حال که دوربین شما را از باران، باد و عناصر بیرونی در امان نگه می‌دارد، حیات وحش را مستقیماً در معرض دید قرار می‌دهد. این تغذیه کننده پرنده که به راحتی بر روی درختان یا دیوارها نصب می شود و با انرژی خورشیدی سازگار است، پرنده نگری را به یک ماجراجویی با فناوری پیشرفته تبدیل می کند.
  • بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
      بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ذوب می شود تا یک پنگوئن یا خرس قطبی را در بالای چوب بستنی نشان دهد. بسته بندی بستنی تابستانی تاک طراحی شده توسط BXL به بچه ها در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا می آموزد. این طراحی بسته بندی قدرتمند است زیرا یک تجربه ساده از خوردن بستنی را به یک درس قابل تامل تبدیل می کند. این نشان دهنده ناپدید شدن حیات وحش در مناطق قطب شمال به دلیل گرمایش جهانی است.
  • کفش های میکی موس ◄ کفش های میکی موس
      کفش‌های پاشنه بلند خلاقانه با گوش‌های نمادین میکی موس که به جلو متصل شده‌اند، ترکیبی عالی از شیطنت دوران کودکی و مد بزرگسالان هستند. کفش های میکی موس توسط کوپرنی طراحی شده اند زیرا بزرگسالان دیزنی نیز به مد لباس نیاز دارند. در نمایشگاه کوپرنی بهار تابستان 2025 در دیزنی لند پاریس رونمایی شد. کفش های میکی موس که در ایتالیا ساخته شده اند، یک کفش کلکسیونی با نسخه محدود هستند که ترکیبی از تجمل و نوستالژی هستند.
  • ماسک صورت Cthulhu ◄ ماسک صورت Cthulhu
      ماسک صورت خلاقانه با شاخک‌های چرم واقعی برای افرادی که می‌خواهند به نظر برسند که به تازگی از رویای تب لاوکرافت بیرون آمده‌اند. ماسک صورت Steampunk Cthulhu که توسط Uchronic از چرم ساخته شده است ، با هر شاخک شکل و جزئیات برای به تصویر کشیدن آن حال و هوای وهم انگیز و اخروی. چرم با کیفیت بالا برش خورده، قالب‌گیری شده و دوخته می‌شود تا جلوه‌ای واقعی و لغزنده به ماسک بدهد. تناسب قابل تنظیم، ماسک صورت Cthulhu را به طرز شگفت‌آوری راحت نگه می‌دارد، زیرا در مناطق بایر حرکت می‌کنید یا در Burning Man مورد توجه قرار می‌گیرید.
  • کیف دستی میکی موس ◄ کیف دستی میکی موس
      کیف چرمی شیک و چشم نوازی که برای طرفداران شیک دیزنی ساخته شده است با گوش های نمادین میکی موس در بالا ارائه می شود. کیف سوایپ میکی موس توسط کوپرنی برای کسانی که عاشق دیزنی و مد بالا هستند طراحی شده است. کیف دستی میکی موس که در ایتالیا از چرم مشکی باکیفیت ساخته شده است، هم یک کیف روزمره کلکسیونی و هم پوشیدنی است. در طول نمایش مد SS25 Coperni در دیزنی لند پاریس معرفی شد.
  • گودال آتش کوسه ◄ گودال آتش کوسه
      گودال آتش الهام گرفته از پوستر فیلم که شبیه کوسه با دهان باز از آرواره ها طراحی شده است ، وحشت سینمایی را به حیاط خلوت می آورد . گودال آتش آرواره که توسط Burned by Design ساخته شده است ، ادای احترامی شگفت انگیز از تریلر نمادین کوسه اسپیلبرگ است. طراحی حماسی یک ساختار دو قسمتی است: بدن کوسه با جزئیات، که لحظه وحشتناک را از پوستر فیلم به تصویر می کشد، و یک گودال آتش در داخل. دهان باز ترسناک کوسه به عنوان نقطه دسترسی آسان به آتش عمل می کند که هنگام غرش شعله ها از درون، تصویری چشمگیر را ارائه می دهد.
  • کاناپه راحت حیوانات خانگی ◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
      کاناپه راحت حیوانات خانگی دارای درب های چوبی است که برای جلوگیری از پوشاندن موهای گربه روی کوسن ها تا می شود . مبل گربه توسط Tomoya Ono یک قطعه مبلمان مدرن طراحی شده است که هم صاحبان گربه و هم حیوانات خانگی آنها را مورد توجه قرار می دهد. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، قسمت های نشیمنگاه نرم را می توان به دقت بسته کرد تا ظاهری تمیز و بدون مو داشته باشد. این کاناپه که با در نظر گرفتن دوام ایجاد شده است، از مواد ضد خش ساخته شده است و کاملاً قابل شستشو است و برای خانواده هایی که گربه دارند ایده آل است.
  • بازوهای مینیاتوری ◄ بازوهای مینیاتوری
      بازوهای مینیاتوری طراحی شده برای جوجه ها، پرنده شما را به یک ابرقهرمان پردار با بازوهای سبز عضلانی کوچک تبدیل می کند . بازوهای هالک پرینت سه بعدی برای جوجه ها: چرا نباید پرنده ای فوق العاده قوی در اطراف حیاط قدم بزند؟ این ارتقای نهایی برای مرغ متوسط ​​است. هیچ چیز مانند پرنده ای که عضله دوسر بازوی سبز را خم می کند «باورنکردنی» نمی گوید…
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29366    |     صفحه 1 از 2937
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

حیوانات در ادبیات پارسى

 

www.persianpet.org/forum/showthread.php/-22756/index.html



نویسندگان صاحب ذوق در حوزه داستان و شاعرانى كه خلاقه توانسته اند در حوزه ادبیات خودشان را معرفى كنند، عموماً آدم هایى بوده اند كه در دوران هاى مختلف توانسته اند آرا و عقاید خود را آن گونه كه مى خواهند بیان كنند، حال این بیان گاه به شكل هاى استعارى و پنهان بوده و گاه صورتى آشكار به خودگرفته است. اما در دوران هایى نویسندگان شخصیت هاى اثرشان را از حیوانات برگزیده اند. این انتخاب به چند دلیل انجام مى گرفته است. دلیل نخست این بوده كه در برخى دوران ها به دلایل فشار پادشاهان امكان مستقیم نویسى و یا از انسان ها و ظلم و جورى كه بر آنها مى رود نوشتن باعث دستگیرى و ایجاد مشكل براى نویسنده شده و او از خیر این كار مى گذشته است. اما وقتى حرف و سخن از زبان حیوانات باشد دیگر نمى شود خرده اى بر اتفاقات گرفت چرا كه شخصیت ها انسانى نیستند. دلیل دوم «جنگلى » بودن مسأله است. جنگل در معانى انسانى آن جداى از طبیعت و بكر بودن و سبزبودن و تمام اتفاقات و ویژگى هاى منحصر به فرد و خوب معنى دیگرى هم دارد و آن تداعى معنى هرج و مرج است. انسانها قانون جنگل را قانونى مى دانندكه مروج این است كه پرزور كم توان را مى كشد و هركس قوى تر است مى ماند. دراین فضا بیان هر مسأله اى راحت مى شود چرا كه به جز قاعده زورگویى قاعده دیگرى قابل بیان نیست. دلیل سوم ویژگى هاى انسان هایى است كه گاه از سر اشاره به حیوانات نزدیكند، مثلاً آدم هاى زبر و زرنگ به پلنگ، آدم هاى مرموز به روباه و مار، آدم هاى درنده خو به گرگ، پاك و آسمانى به كبوتر و... این ویژگى ها یكى دیگر از دلایلى است كه نویسنده شخصیت هایى انسانى اش را به حیوانات بدل كرده و آنها را در داستان هایش مى آورد.
فابل Fable :
فابل از ریشه لاتین Fabula به معنى بازگفتن است و بر روایت كردن تأكید دارد. این اصطلاح در دوران قرون وسطى و رنسانس اغلب هنگام سخن گفتن از طرح یك روایت به كار مى رفت. در كتاب «حكایت از زبان حیوانات» آمده است: « در اصطلاح ادبى فابل داستان كوتاه و ساده اى است كه معمولاً شخصیت هاى آن حیوانات هستند و هدف آن آموختن و تعلیم یك اصل و حقیقت اخلاقى یا معنوى است. البته «فابل» گاهى نیز براى داستان هاى مربوط به موجودات طبیعى و یا وقایع خارق العاده وافسانه ها و اسطوره هاى جهانى و داستان هاى دروغین و ساختگى به كار مى رود، شخصیت ها در «فابل» اغلب حیواناتند، اما گاهى اشیاى بى جان هم در آن حضور دارند».
در فرهنگ اصطلاحات ادبى جهان مى خوانیم در فابل حیوانات مطابق با طبیعت خود عمل مى كنند جز آن كه سخن مى گویند ، موضوعات و مایه هاى اصلى در «فابل» بى شمار است و بخشى از فرهنگ عوام و ابداعات اهل مغالطه است، دیدگاه «فابل» واقع گرا و كنایه آمیز است». این تعریف در عین كوتاهى جامع تر است. دكتر محمدتقوى معتقد است: «حكایت هاى موجود فارسى كه از زبان حیوان نقل شده اند، اغلب كوتاه ، ساده، اخلاقى یا متضمن تعلیم اخلاقى بویژه اخلاق اجتماعى هستند و از این رو در زمره «فابل»ها مى گنجند. بااین حال كم و بیش نمونه هایى از حكایت ها هستند كه داراى شخصیت هاى حیوانى اند، اما برخى ویژگى هاى «فابل» را ندارند و به آنها مى توان تمثیل رمزى یا «الگورى» گفت. (الگورى شیوه بیانى اى است كه در آن یك شخص ، یك عقیده مطلق یایك واقعه، هم نشان دهنده خودش است هم نشان دهنده دیگرى الگورى استعاره گسترده است) كه نمونه هاى آن بسیار اندكند و از آن مى توان به موش و گربه عبید زاكانى اشاره كرد، یا حكایت هایى هستند كه براى تبیین مفاهیم غیرقابل بیان و نگفتنى به كار گرفته شده اند (مانند منطق الطیر) كه در زمره داستان هاى رمزى قرار مى گیرند. از چندحكایت یا داستان انگشت شمار كه بگذریم، بیشتر حكایت ها طرح و ساختار مشابهى دارند و مضمون آنها از سوى داستان گویاى راوى به صراحت بیان شده است».
در واقع داستان هاى «فابل» كه با شخصیت هاى حیوانى نوشته مى شوند آنقدر توانستند تأثیرگذار باشند كه گاه در حوزه كودك هم حضورپیدا كردند، حضور آنها در حوزه كودك به این شكل بود كه كودكان علاقه مند بودند حیوانات با زبان كودكانه براى آنهاحرف بزنند، این حضور تا جایى پیش رفت كه شركتهاى بزرگ فیلمسازى دنیا بر آن شدند شخصیت هاى كارتونى آثارشان را از حیوانات انتخاب كنند، خرس، فیل، الاغ، خرگوش، سمور، زنبور عسل، ملخ، خوك، شیر، زرافه و خیلى از حیوانات دیگر پس از حضور موفق در نوشتار درهنرهاى بصرى هم حضور پیدا كردند و توانستند بسیار موفق جلوه كنند. حتى این موفقیت تا امروز هم ادامه داشته است، همان طور كه مى دانید كارتون شیرشاه و شرك جزو كارتون هاى پربیننده اى هستندكه در شخصیت هاى آنها حیوان هم هست. توجه كودكان به این آثار اگرچه از دلایلى كه در ابتداى اثر در موردآثار «فابل» نام بردم فاصله دارد اما مى توان مواردى را یافت كه مى شود با آن دلایل مطابقت هایى پیدا كرد.






پیشینه «فابل»:
شاید از همان زمانى كه انسان در رابطه با حیوان قرار گرفت تاریخ «فابل» رقم خورد و نمى شود تاریخ دقیقى را براى این مبحث مشخص كرد. در حكایت هاى حیوانات در ادب فارسى درباره این رابطه آمده است : «در این دوران انسان به حیوان همچون موجودى كه با او در حیات جسمى و روحى شریك است،مى نگریست و چه بسا گاهى به دلایل مختلف براى او نسبت به خود برترى قائل بود. بسیارى از حیوانات را قوى تر از خود مى یافت و آنها را مظهر قدرت مى شمرد، برخى را حیله گر مى یافت و برخى را شرور و این تجربه ها به شكل گرفتن اعتقادهاى خاصى درباره حیوانات منجر شد. تجسم یافتن كهن الگوها در هند، مصر و یونان و... در قالب حیوانات خاصى یا تركیبى از چند حیوان از این نگرش همراه با خضوع حكایت مى كند. بى شك این نگرش نخستین تا مدت ها باقى مانده است و حضور حیوان در مقدس ترین مكان ها به شكل نقاشى یا مجسمه هاى عظیم خود حكایت از مقام ومنزلت حیوان نزد انسان هاى بدوى دارد.آثار ادب كهن فارسى درباره حیوانات
اگرچه «كلیله و دمنه» اثرى پارسى نیست اما تأثیر زیادى بر ادب پارسى گذاشته است. آنقدر كه بلعمى آن را به نثر و رودكى بخش هایى از آن را به شعر درآورده است. از تأثیرات این اثر بر ادب پارسى مى توان به «مرزبان نامه» اثر سعدالدین وراوینى اشاره كرد كه البته نه از روى كلیله و دمنه به تقلید بلكه از منابع مختلف هنرى و غیرهنرى به اضافه اثرى با همین نام از اسپهبد مرزبان ابن رستم بن شروین از ملوك طبرستان تألیف شده است. آثار دیگرى نیز در زبان فارسى داریم كه در آن به حیوانات اشاره شده است و از آن مى توان به «سندبادنامه» اشاره كرد. این اثر توسط ظهیرالدین سمرقندى در قرن ششم نوشته شده است. «جوامع الحكایات» محمد عوفى نیز از آثارى است كه در آن به حیوانات اشاراتى شده است. «به طور كلى حكایت هاى حیوانات در آثار فارسى اعم از نظم و نثر دو شكل كلى دارد. برخى آثار خود حكایت ها را موضوع كار قرار داده اند و باب ها یا فصولى از كتاب را به داستان هاى كم و بیش طولانى از حیوانات اختصاص داده اند، یعنى داستان هاى اصلى در آنها، با شخصیت هاى حیوانى شكل مى گیرد. این ویژگى در وهله اول در «كلیله و دمنه» سپس «مرزبان نامه» به چشم مى خورد و بعد در برخى بخش هاى «جواهرالاسمار» و «سندبادنامه» دیگر آثار اغلب در زمره آثار داستانى نیستند بلكه بیشتر شامل باب هایى در موضوعات متنوع اخلاقى و تعلیمى هستند كه به اقتضاى سخن از حكایت هاى حیوانات نیز در آن گنجانده شده است. مانند «جوامع الحكایات»، «فرائد السلوك»، «بهارستان» جامى كه فصل ها و باب هایى با عناوین مختلف چون در فضایل علم یا وجود یا قناعت و... دارند كه براى تأیید سخن در باب مسائل مختلف از آن حكایت ها بهره گرفته شده است.

بنابراین با توجه به تعاریفى كه از اصطلاحات مربوط به حكایت هاى حیوانات یا راجع به آنها ارائه شده اغلب حكایت هاى فارسى در تعریف «فابل» مى گنجد نه «الگورى» به معنى تمثیل رمزى و دو پهلویى كه یك سوى آن یا یك معنى آن به عمد مخفى نگه داشته شود، در حالى كه مقصود اصلى گوینده یا واضع داستان همان معناى مخفى است، تنها استثنا در ادبیات فارسى منظومه موش و گربه عبید زاكانى است كه در آن نویسنده با یك حكایت متعرض مسائل سیاسى شده و از جنگ قدرت سخن گفته است. گربه عابد در حكایت حاكمى به نام امیر مبارزالدین است كه بر سپاه شیخ ابواسحق حمله مى آورد و در نهایت او و تمام فرزندان و اطرافیانش (موش ها) در برابر قضات، حكام و امیرانى است كه حاكمیت را در اختیار دارند (گربه عابد) و با ظاهرى ریایى به جان و مال مردم چنگ انداخته اند.

شیوه نقل قصه در آثارى كه حیوانات شخصیت هاى اصلى آن هستند تفاوت چندانى با قصه ها و شخصیت انسانى ندارد، اما مسأله قابل توجه در این نوع قصه نویسى نوع روایت آن است. همان طور كه مى دانید این شیوه نگارش كه قصه در قصه است از هند وارد ایران شده و بسیار هم در این سرزمین مورد توجه واقع شده است. شاید یكى از نمونه هاى اعلاى آن كه البته شرقى است «الف لیل و لیل» هزار و یك شب باشد كه بسیار مشهور است.
در این اثر نیز ما قصه هاى مختلفى را مى خوانیم كه در هم تنیده شده اند. گفت وگو یكى دیگر از ویژگى هاى مهم در قصه است كه البته این ویژگى در «فابل»ها هم قابل تعمیم است. مانند حكایت هاى خفاش و طاعن او، سار و درخت چنار در«مصیبت نامه»، حكایت اشتر و ابله، دو روباه، بلبل و زاغ در حدیقة الحقیقه و... حتى در برخى آثار كل قصه جزیى از یك گفت وگو بین دو شخصیت است كه قصه یك دفعه با برشى از میان آن آغاز مى شود. در واقع این گونه مى توان پنداشت كه دیالوگ بین دو كاراكتر حیوانى كه شخصیت هاى یك قصه هستند مى توانند یك قصه مستقل را ایجاد كنند. پرداختن این موضوع مهم، بخش قابل توجهى از دریچه هاى ارتباطى را به روى ما مى گشاید.
چگونگى همذات پندارى با شخصیت هاى حیوانى در «فابل»ها این گونه نیست كه وقتى ما ویژگى هاى نادرست یك حیوان را همان گونه كه هست به نوشتار درمى آوریم (كه البته این ویژگى هاى نادرست از نگاه انسانى ما این گونه است، در حالى كه در قانون حیوانات این مسأله كاملاً تبیین شده است) و بعد به شخصیت او زبان انسان را اضافه مى كنیم. هر انسانى كه فكر كند ویژگى هاى رفتارى اش مانند آن حیوان است، به طور قطع درمى یابد كه دیگران به او چگونه مى نگرند، حتى ممكن است به لحاظ بیرونى این موضوع را نپذیرد اما در ضمیر خود به این مسأله به شدت، دقت مى كند. اخلاق گرگ و روباه كه درندگى و زیركى است مى تواند در چهره هاى حیوانى تأثیرات قابل توجهى را در رفتار انسان ها بگذارد. اگر به رام كردن حیوان درون بپردازیم، حیوانى كه در واقع در درون ماست بلكه ویژگى هاى ناپسند آن را به همراه داریم مى توانیم به یك موقعیت متناسب به لحاظ شخصیتى برسیم.
نمونه قصه از شخصیت هاى حیوانى
نمونه اى از حكایت «كلیله ودمنه» براى آشنایى با فضاى قصه به زبان حیوانات مى آوریم كه در آن بازتاب زندگى انسان نهفته است.حكایت بط و ستارگان: (كلیله و دمنه)
«بطى در آب روشنایى مى دید، پنداشت كه ماهى ست، قصدى مى كرد تا بگیرد و هیچ نمى یافت، چون بارها بیازمود و حاصلى ندید، فرو گذاشت، دیگر روز هر گاه ماهى بدیدى، گمان بردى كه همان روشنایى است، قصدى نپیوستى و ثمرت این تجربت آن بود كه همه روز گرسنه بماند.»
در حكایت حیوانات در ادب فارسى درباره این نقل آمده است: «حكایت از زبان نشنزبه خطاب به دمنه نقل شده تا این نكته را تقریر كند كه چون شیر بد كردارى و خیانت را دیده و نابكارى آن ها را آزموده، آن را به دیگران تعمیم مى دهد و علت خطا را تجربه گذشته مى داند و در تعمیم آن به حكایت فوق مى گوید. این قصه یك شخصیت و قهرمان واحد دارد كه فریب پندار خود را مى خورد، راست نمایى حكایت هم جاى سؤال دارد، زیرا بط (مرغابى) ماهى نمى خورد، بهتر بود مثلاً مرغ ماهیخوار یا پرنده دیگرى این نقش را برعهده مى گرفت. علاوه بر آن یك نكته مهم و سؤال برانگیز باقى است و آن غفلت بط از این واقعه است كه روز دیگر ستاره اى در آسمان نیست تا عكس آن در آب بیفتد. تنها راه توجیه این مسأله، استناد آن به نادانى بط است. مورد دیگر كه در این حكایت مى توان براى زندگى انسانى آن را توشه گرفت این است كه یك اصل كلى و عام وجود دارد و آن این اصل است كه در جهان بسیار باطل هست كه حق مى نماید و بسیار حقى هست كه باطل مى نماید و برانسان صاحب خرد است كه به دیده بصیرت بنگرد و حق و باطل را از هم بازشناسد.»
درواقع همانگونه كه پیشتر ذكر آن آمد، انسان مى تواند از حوادث اطراف خود حتى اگر حوادث در رابطه با انسان با انسان دیگر نباشد درس بگیرد.
متونى كه در ادب پارسى به تفصیل از حیوانات به جاى انسان استفاده كرده و آنان را در موقعیت هاى انسانى قرار داده اند بسیارند و در تمام آن ها تعلیمى بودن ركن اساسى قصه قرار گرفته است. چرا كه تعلیم اساسى ترین مسأله در متون نوشتارى ادب پارسى از دیرباز تاكنون بوده است و همان گونه كه خوانده ایم «ادب تعلیمى» بخش قابل توجهى از تاریخ ادبیات ما را به خود اختصاص داده است كه «فابل» ها هم در كلان موضوع زیرمجموعه همین ادب تعلیمى قرار مى گیرند. شرایط زیست انسان معاصر اگرچه آن گونه نیست كه بتواند به این متون به طور عمومى و هر روزه مراجعه كند تا از میان آن این آثار درخشان را دریابد و بیاموزد اما مى بینیم مجریان بزرگ سینمایى دنیا در تلاشند این شخصیت هاى حیوانى را دوباره زنده كنند و آن ها را وارد زندگى مردم كنند، حتى این تأثیر آن قدر زیاد است كه مخاطب كارتون ها با شخصیت حیوانات بیش از آن كه كودك و نوجوان باشند، بزرگسالان هستند.
گویى انگار این آثار براى آن ها ساخته شده است. تجربه نشان داده تعالیم اخلاقى اگر استعارى تر و تلویحى باشد تأثیر مازادى خواهد گذاشت و یكى از دلایلى كه مى توان در ادامه سلسله دلایل قصه نویسى با شخصیت حیوانات برشمرد همین است كه وقتى به طور تلویحى و غیرانسانى (شخصیت هاى حیوانى) در اثرى حضور دارند و ایفاى نقش داستانى مى كنند تأثیرشان به مراتب كمتر از شخصیت هاى انسانى نیست. در حكایت بالا مى توانیم یك انسان را در جایگاه آن «بط» قرار دهیم كه برخى مواقع تلاش كرده و براثر بى دقتى به نتیجه نرسیده است، حالا دیگر به جاى این كه دقتش را در آن امر بیشتر كند، به طور كل آن تلاش را كه اتفاقاً به جان او نیز بسته است كنار مى گذارد. یعنى یك تجربه یا چند تجربه خطاآمیز، كل یك فرایند را حذف مى كند. همین مسأله مى تواند درس بزرگى براى انسان اندیشمند باشد.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بستنی قهوه گربه
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle