پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

10 خبر اخر سایت

◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
◄ جرب در سگ ها
◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
◄ تغذیه هاسکی
◄ گندخواری در سگ‌ها
◄ آیا سگ‌ها خواب می بینن؟
◄ سگ پیتبول
◄ خوشگل ترین نژاد های سگ و گربه!
◄ محبوب‌ترین نژادهای سگ و گربه آپارتمانی
◄ وسایل لازم برای نگهداری از سگ ها
◄ چه وسایلی برای بچه گربه نیاز داریم؟
◄ عقیم سازی در سگ و گربه ماده
◄ چطور از سگ خانگی خود در آپارتمان نگهداری کنیم؟
◄ هاسکی ها را بهتر بشناسید
◄ قند خون در سگ ها
◄ امسال با حیوان خانگی چه کنیم
◄ وایتکس برای سگ ها
◄ آیا می‌دانستید که گربه ها نیز سکسکه می‌کنند؟
◄ گربه‌ها در هنگام خواب
◄ بیا با هم بریم سفر اقا سگه !
◄ صدمات استخوانی در حیوانات خانگی
◄ از شیر گرفتن توله­ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ گربه سیامی
◄ اسفینکس
◄ گربه نژاد بریتیش موکوتاه
◄ ورزش در گربه ها
◄ تغذیه سگ و گربه
بعدی 1 قبلی

نمایش متن مقالات

فروشگاه  پت شاپ

چگونه فرزندان سالم، قوی و باهوش داشته باشید؟

 
برای اینكه به خانواده تان كمك كنید تغذیه بهتری داشته باشند، سعی كنید موارد زیر را اجرا كنید. به یاد داشته باشید انجام این نكات موجب می شود فرزندان شما سالم، قوی و باهوش بزرگ شوند و اگر خودتان از اضافه وزن رنج می برید به كاهش وزن تان كمك می كند.

1- گوشت به مقدار كمتر و سیب زمینی و سبزیجات بیشتری سر سفره بیاورید؛ سبزیجات پهن برگ از همه بهترند. می توانید از گوجه فرنگی، نخودفرنگی، لوبیا سبز و هویج پخته نیز استفاده كنید. به یاد داشته باشید سیب زمینی را پخته یا كبابی مصرف كنید.

2- اگر به غذاهای آماده علاقه مند هستید، انواعی را انتخاب كنید كه چربی كمتری دارند؛ هنگام خرید برچسب غذاها را مطالعه كنید.

3- حداقل هفته یی دو تا سه بار خورش بپزید؛ مثلاً مقداری فیله مرغ ساطوری شده را به همراه سیب زمینی، هویج، قارچ، گوجه فرنگی و عصاره گوشت برای 40 دقیقه به صورت خورشی بپزید و قبل از مصرف، مقداری كلم و سبزیجات خردشده به آن اضافه كنید.

4- از سرخ كردن غذاها به ویژه در ظرف سرخ كن خودداری كنید؛ خوراك هایی كه با روغن زیاد سرخ شوند، مضر هستند و هر چه غذا كمتر سرخ شود، بهتر است. اگر مجبور به سرخ كردن هستید، از روغن مایع مخصوص سرخ كردن به مقدار كم استفاده كنید و مصرف غذاهای سرخ كرده را كاهش دهید. بچه ها خیلی زود به غذاهای كم روغن عادت می كنند.

5- میوه بیشتری سر میز بیاورید؛ مثلاً به همراه صبحانه یك ظرف سالاد میوه سر میز بیاورید. مصرف میوه به عنوان میان وعده صبح و میان وعده عصر نیز بسیار مفید است. اگر بچه ها به خوردن میوه علاقه مند نیستند، باید خلاقیت به خرج دهید مثلاً میوه را به صورت ورقه ورقه شده به عنوان دسر تدارك ببینید.

6- حداقل هفته یی دو بار سوپ درست كنید؛ به این ترتیب می توانید بچه ها را به خوردن سبزیجات تشویق كنید. این سوپ ها را به همراه نان های سبوس دار یا نان های غنی شده مصرف كنید.

7- لبنیات كم چرب (كمتر از 5/2 درصد چربی) خریداری كنید؛ به عنوان مثال ابتدا شیر دو درصد چربی خریداری و به تدریج از شیرهای دارای چربی كمتر استفاده كنید. به یاد داشته باشید شیر، ماست و پنیر كم چرب به همان اندازه لبنیات پرچرب مغذی هستند.

8- عادت خرید شیرینی، بیسكویت و شكلات را ترك كنید؛ اگر لازم می دانید حداكثر هفته یی یك بسته بیسكویت و یك قطعه شكلات برای فرزند خود خریداری كنید و همیشه نوشیدنی های كم كالری برای انها تهیه کنید .
با سپاس : پروین
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید

151528335311282.png (72×72)15152833280752.png (72×72)151528332808193.png (200×200)151528335309921.png (200×200)151528332806911.png (200×200)


mofos