پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

اخبار زیست محیطی

  • تغییراتی در سایت پرشین پت ◄ تغییراتی در سایت پرشین پت
      برای راحتی شما عزیزان تغییراتی در پرشین پت ایجاد شد
  • قوانین ما برای ورود ◄ قوانین ما برای ورود
      مروز میخوایم یه سری حرفها بزنیم که طبق معمول به یه سری دوستان بر میخوره و ناراحت میشن و جبهه میگیرن هر مجموعه ای تشکیل شده از یک سری افراد و یک مدیر. مدیر یک سری قوانین رو برای اهداف اون مجموعه وضع میکنه که افراد موظف به رعایت اون هستند.
  • ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399 ◄ ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399
      بنا به شرایط و بیماری کرونا COVID 19 ساعت کاری پرشین پت در سال 99 به صورت نیمه وقت بود اما به در خواست شما عزیزان و احترام به خواسته شما بزرگواران ساعت کاری خود را مانند قبل کردیم .......
  • پذیرش  از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش ◄ پذیرش از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش
      همراهان عزیز و مراجعین پرشین پت به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران استدعا داریم به دلیل حفظ سلامت شما عزیزان و کارکنان مجموعه حتما در زمان ورود به موارد زیر توجه داشته باشید ۱: در هنگاه ورود فقط و فقط اجازه ورود به عزیزانی داده میشود که ماسک مناسب و دستکش مناسب داشته باشند. ۲» از پذبرفتن همراهان با پت جدا معذوریم و هر پت فقط یک همراه با خود داشته باشد .
  • اطلاع از اخرید تغییرات سایت ◄ اطلاع از اخرید تغییرات سایت
      تغییرات در جهت بهبود سایت و استفاده بهتر از امکانات در اختیار شما قرار گرفت
  • پروژه یکسان سازی و  تحول در سایت ها پرشین پت ◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
      بعد از 21 سال خدمت به شما عزیزان وقت ان رسیده که باز هم تغییرات بنیادی در سایت ها و دسترسی های شما به اطلاعات را ایجاد کنیم به زودی پروژه همسان سازی سایت ها و کل دیتا در پرشین پت کلید خواهد خود
  • مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده ◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
      توله سگ ها بی نهایت جذاب هستند ولی در عین حال به مراقبت و دقت بسیاری برای نگه داری نیاز دارند. انتقال توله ها از پیش مادر و برادر و خواهرها به یک محیط جدید فرآیندی بسیار استرس زا برای آنان خواهد بود بنابراین لازم هست شرایط زندگی مناسبی برای آنان در نظر گرفت. توله ها و حتی حیوانات بالغ نیازهای بسیار فراتر از خوردن و آشامیدن و قضای حاجت دارند!!! در این مقاله سعی می کنیم حداقل مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده را یادآوری کنیم.
  • جرب در سگ ها ◄ جرب در سگ ها
      دیمودکس نام یک جربی است که روی پوست اغلب پستانداران زندگی می کند ولی در حالت عادی بیماری زا نیست. این جرب روی بدن سگ های سالم زندگی میکند ولی فقط در صورتی که سگ ها دارای ضعف سیستم ایمنی باشند یا به علت یک بیماری یا مشکل دیگری ضعیف شده باشند در آن ها ایجاد بیماری میکند. این مشکل اغلب در ارتباط با توله ها بوجود می آید. مادرانی که آلوده به دیمودکس (Demodex) هستند و به نوزادان شیر می دهند به علت تماس زیاد توله ها با مادر وارد پوست توله ها شده و آنان را مبتلا می سازند.
  • غذای سگ، راهنمای جامع و کامل ◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
      برای من و شما که صاحب سگ هستیم حتما پیش اومده که سر این دوراهی قرار بگیریم که غذای سگ خانگی رو در منزل تهیه کنیم یا از پت شاپ بخریم؟ امروز میخوایم درباره خوبی ها و معایب غذاهای خانگی و غذای خشک سگ براتون بگیم؛ اینطوری میتونین راحت تر تصمیم گیری کنین که کدوم غذا سالم تر و اقتصادی تره و سگمون رو بیشتر خوشحال میکنه. پس با مقاله غذای سگ، راهنمای جامع و کامل همراه باشین…
  • مشکلات پوستی در سگ‌ها ◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
      مشکلات پوستی و پوششی سگ‌تون یکی از موارد جدیه و می تونه در سگ های مختلف در سنین و نژادها و انواع مختلفی اتفاق بیفته. با اینکه مشکلات پوستی در مقایسه با بیماری های دیگه خیلی جدی به نظر نمیرسه به ویژه وقتی که با بیماری هایی مثل مشکلات قلبی یا سرطان مقایسه میشه، با این حال، مشکلات پوستی برای سگ‌تون خیلی ناراحت کننده، تحریک کننده و دردناکه و همچنین ممکنه یک یا چند مشکل دیگه هم به وجود بیاره.
  • تغذیه هاسکی ◄ تغذیه هاسکی
      هاسکی های سیبریایی نسبت به سایزشون مقدار کمی غذا نیاز دارن. متابولیسم خیلی بالایی دارن، یعنی با یه ذره غذا، مسافت زیادی رو روی پا می مونن. اجدادشون برای سفر با مسافت زیاد و حمل بار سبک با خوردن کمترین مقدار غذا تربیت شده بودن.
  • گندخواری در سگ‌ها ◄ گندخواری در سگ‌ها
      علاقه سگ ها به خوردن و بلعیدن مواد غیرخوراکی را پیکا می نامیم. البته مدفوع خواری یا کوپروفاژیا که مفصل درباره اش به صورت جداگانه صحبت شد هم زیر مجموعه ای از اختلال پیکا به شمار می رود ولی به خاطر حساسیت خاص نسبت به آن گاهی به صورت جداگانه بررسی می شود. در ادامه مقاله امروز پتچی به بررسی موضوع پیکا (Pica) یا گندخواری در سگ‌ها خواهیم پرداخت.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 12) / 28903    |     صفحه 1 از 2409
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,12

نمایش متن مقالات

فروشگاه  پت شاپ

اصول غذا خوردن در سال 2012

انتخاب درست غذاها یکی از سخت‌ترین کارهایی است که سلامت جسمی و روحی شما را تعیین می‌کند
روزگارنو:  هرروز تعداد افراد چاق بیشتر و بیشتر می‌شود و حتی از آن به عنوان یک اپیدمی جهانی یاد می‌شود که چندان هم بیراه نیست و نشان از شدت وخامت این مشكل، در سطح جهانی دارد. براساس آمار منتشرشده در سال ۲۰۰۵ از سوی سازمان جهانی بهداشت، 6/1 میلیارد بزرگسال (بالای ۱۵ سال) در جهان اضافه وزن دارند وحداقل ۴۰۰ میلیون نفراز آنان به‌طور بالینی، چاق هستند. براساس آخرین آمار ارائه شده از طرف سازمان بهداشت جهانی، از هر 3 نفر یکی از افراد جهان دچار اضافه‌وزن و در مقابل یکی از 10 نفر آنها مبتلا به چاقی هستند. با توجه به این آمار پیش‌بینی می‌شود بیش از 3/2 میلیارد نفر از مردم جهان، معادل مجموع جمعیت فعلی چین، اروپا و ایالات متحده تا سال 2015 به اضافه وزن مبتلا شوند. با این اوصاف مروری بر اصول تغذیه در دنیای امروز بر مبنای آخرین یافته های محققان ضروری است. 
 
غذا بخورید اما سالم!
 
سالم‌خوری یکی از اساسی‌ترین راه‌های سالم ماندن است.  برای سال‌ها، هر کدام از ما که نگران این روند رو به رشد چاقی بوده‌ایم، سعی کردیم این توصیه ساده را جدی بگیریم که «کالری کمتری مصرف کن!» یا «به خوراکی‌ها بگو نه!»مشکل اینجاست که این راهبرد چندان کارساز نیست و نمی‌توان به آن اکتفا کرد. بسیاری از ما صرفا به‌دلیل انتخاب‌های اشتباه پرخوری می‌کنیم. بدن‌های ما پر از چربی و خالی از مواد مغذی است. وقتی هوس می‌کنیم خوراکی خاصی بخوریم یا وقتی خسته، عصبی و بی‌انرژی هستیم، به غذاها پناه می‌بریم. این کار به نوبه خود استرس بیشتری به زندگی ما تحمیل كرده و هرچه بیشتر و بیشتر از مسیر سلامت و تعادل دورمان می‌کند.
 
البته ما راهی بهتر از کاهش کالری سراغ داریم؛ راه‌هایی هست که از طریق آن می‌توانید بدن، سلامت و زندگی‌تان را بهبود ببخشید. توضیح ساده‌اش هم این است: «تمام مواد مورد نیاز بدن را به آن برسانید و مطمئن باشید که همه چیز بهتر خواهد شد.»
 
این موضوع در مورد اضافه‌وزن هم صدق می‌کند. بدن توانایی قابل‌توجه و البته رازآلودی برای درمان خود دارد. فقط کافی است شما مواد خام را برای تغذیه در اختیارش بگذارید؛ «غذای واقعی و آب خالص.» به همین سادگی! هنگام خوردن و نوشیدن، این 6 قدم را دنبال کنید تا سالم بمانید. به این ترتیب پناه بردن به غذا در مواقع خستگی و استرس یا پرخوری کردن، به یک عادت فراموش‌شده تبدیل می‌شود. سلامت‌تان بهبود می‌یابد، وزنتان به جایی می‌رسد که شما راحت و متناسب خواهید بود و تعادل دوباره به زندگی‌تان بازمی‌گردد. 
 
1.غذا نخورید، استرس می‌گیرید! 
 
اولین توصیه اكید محققان این است كه وعده‌های اصلی غذا را حذف نکنید. هر وعده‌ای که حذف می‌کنید، بدنتان آن را به عنوان شرایط اضطراری قلمداد می‌کند و ترشح هورمون‌های استرس را افزایش می‌دهد. این هورمون‌های استرس به عنوان راهی برای بدن شماست که از اطلاعات و موقعیت‌های استرس‌زا عبور کند. سیستم گوارش ابتدایی شما شرایط را این‌طور برای خود تفسیر می‌کند که بدن شما برای شرایط اضطراری که به خیال خودش در راه است (!) باید چربی ذخیره کند. مواد شیمیایی مهم مغز که نیاز دارد احساس خوبی داشته باشد، خالی از این احساس شده و بدن شما آماده عدم تعادل می‌شود.
 
2. پروتئین‌ها خوبند، باور کنید 
 
در هر وعده یک پروتئین میل کنید. یک وعده پروتئین به اندازه یک مربع 10×‌10 سانتی‌متری است. وعده پروتئینی خود را می‌توانید از بین ماهی‌ها، گوشت‌های بدون چربی، بوقلمون، مرغ و تخم‌مرغ انتخاب کنید. البته به نظر می‌رسد غذاهای ارگانیک هم سطح کمتری از مواد سمی، هورمون‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها در خود دارند؛ تخم‌مرغ‌های ارگانیک که از مرغ‌های آزاد در مزرعه‌ها (نه مرغ‌هایی که در مرغداری زندانی هستند!) تولید می‌شود، اسید چرب امگا3 بیشتری دارند که برای سلامت قلب بسیار مفید است.
 
3. «چرب‌خوری» همیشه هم بد نیست! 
 
گاهی روغن و چربی سالم بخورید. در هر وعده، مقداری چربی یا روغن مفید میل کنید که می‌تواند آجیل، روغن‌زیتون فوق خالص، آووکادو یا حتی مقدار کمی کره پر‌چرب تازه را شامل شود. تفاوت بین چربی‌های «خوب» و «بد» ربطی به تفاوت بین چربی‌های «اشباع» و «غیر‌اشباع» ندارد بلکه مربوط به تفاوت چربی‌های «معیوب» و «سالم» است. در حقیقت به ندرت پیش می‌آید که چربی غذاهای واقعی- چربی‌هایی که در تولیدشان از حرارت بالا، فرایندهای شیمیایی، پالایش و هیدروژنیزه شدن استفاده نمی‌شود- مشکل‌آفرین باشد. 
 
 
 
4. کربوهیدرات‌های واقعی را بشناسید! 
 
کربوهیدرات «واقعی» میل کنید. یک کربوهیدرات واقعی به رژیم روزانه خود اضافه کنید. این کربوهیدرات می‌تواند یک سیب‌زمینی، آرد جوی دوسر، انواع لوبیا، سبزی، بنشن و نان کامل واقعی باشد.
 
5. توت بخورید؛ قرمز یا آبی فرقی نمی‌کند! 
 
توت‌ها بهترین دوستان سلامت هستند. هر روز مقداری توت (هر نوعی) میل کنید. تمشک، زغال‌اخته، توت‌فرنگی و... سرشار از فیبر هستند و قند بسیار کمی دارند و منبعی غنی از موادی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی طبیعی (مثل بتاکاروتن) هستند.
 
6. با سبزی‌ها آشتی کنید 
 
سبزیجات فیبردار میل کنید. سعی کنید حتما در هر وعده‌غذایی‌تان مقداری سبزیجات فیبردار بگنجانید. کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، کلم‌پیچ، کرفس، هویج، قارچ، پیاز، مارچوبه، انواع فلفل و... در این دسته از سبزیجات قرار می‌گیرند. اگر شما از دوستداران تخم‌مرغ  هستید، سعی کنید برای صبحانه یک نوع املت سبزیجات یا مقداری آب تازه سبزیجات میل کنید. در ضمن با اینکه گوجه‌فرنگی هم از لحاظ تکنیکی میوه محسوب می‌شود اما از آنجا که در بسیاری از غذاهای مخصوص صبحانه جای خود را باز کرده است، شما می‌توانید از گوجه‌فرنگی هم به عنوان بخشی از منوی سبزیجات خود استفاده کنید.
 
از غذاها انرژی بگیرید
 
وقتی برنامه غذایی خود را براساس این برنامه تنظیم کنید، به این نتیجه خواهید رسید که محاسبه کالری‌ها چندان هم مهم نیست؛ با این برنامه اشتهایتان به تدریج وخود به خود تنظیم می‌شود. از وقتی این برنامه را اجرا کنید، غذاهایی را انتخاب می‌کنید که مواد مغذی به روح و جسمتان می‌رساند و سیستم بدنی‌تان را که باعث سلامت شما می‌شود، دوباره تنظیم و تقویت خواهد کرد.
 
وزنتان روی عدد مناسبی تنظیم می‌شود و انرژی‌تان افزایش می‌یابد. همان‌طور که شما به مرور غذاهای بیش از حد فراوری‌شده و پالایش شده را حذف کرده و غذاهای واقعی و بکری را جایگزین می‌کنید که بدنتان به آنها نیاز دارند، احساس تعادل و هماهنگی با اطراف دوباره به شما بازمی‌گردد. شاید برای تهیه این غذاها نیاز به صرف زمان بیشتری باشد اما فوایدش برای سلامت و سرحال بودن شما بی‌نهایت است. غذاهای واقعی، آب خالص همراه با مقداری نور خورشید، ورزش و دوست داشتن زندگی و آدم‌های اطراف‌تان، تنها مواردی هستند که برای یک زندگی سالم به آنها نیاز دارید؛ مطمئن باشید این معتبرترین نسخه‌ای است که می‌توانید برای سلامت خودتان بپیچید!
 
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید

151528335311282.png (72×72)15152833280752.png (72×72)151528332808193.png (200×200)151528335309921.png (200×200)151528332806911.png (200×200)


10 خبر اخر سایت

◄ تغییراتی در سایت پرشین پت
◄ قوانین ما برای ورود
◄ ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399
◄ پذیرش از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش
◄ اطلاع از اخرید تغییرات سایت
◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
◄ جرب در سگ ها
◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
◄ تغذیه هاسکی
◄ گندخواری در سگ‌ها
◄ آیا سگ‌ها خواب می بینن؟
◄ سگ پیتبول
◄ خوشگل ترین نژاد های سگ و گربه!
◄ محبوب‌ترین نژادهای سگ و گربه آپارتمانی
◄ وسایل لازم برای نگهداری از سگ ها
◄ چه وسایلی برای بچه گربه نیاز داریم؟
◄ عقیم سازی در سگ و گربه ماده
◄ چطور از سگ خانگی خود در آپارتمان نگهداری کنیم؟
◄ هاسکی ها را بهتر بشناسید
◄ قند خون در سگ ها
◄ امسال با حیوان خانگی چه کنیم
◄ وایتکس برای سگ ها
◄ آیا می‌دانستید که گربه ها نیز سکسکه می‌کنند؟
◄ گربه‌ها در هنگام خواب
◄ بیا با هم بریم سفر اقا سگه !
◄ صدمات استخوانی در حیوانات خانگی
◄ از شیر گرفتن توله­ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
بعدی 1 قبلی