پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

اخبار زیست محیطی

  • تغییراتی در سایت پرشین پت ◄ تغییراتی در سایت پرشین پت
      برای راحتی شما عزیزان تغییراتی در پرشین پت ایجاد شد
  • قوانین ما برای ورود ◄ قوانین ما برای ورود
      مروز میخوایم یه سری حرفها بزنیم که طبق معمول به یه سری دوستان بر میخوره و ناراحت میشن و جبهه میگیرن هر مجموعه ای تشکیل شده از یک سری افراد و یک مدیر. مدیر یک سری قوانین رو برای اهداف اون مجموعه وضع میکنه که افراد موظف به رعایت اون هستند.
  • ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399 ◄ ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399
      بنا به شرایط و بیماری کرونا COVID 19 ساعت کاری پرشین پت در سال 99 به صورت نیمه وقت بود اما به در خواست شما عزیزان و احترام به خواسته شما بزرگواران ساعت کاری خود را مانند قبل کردیم .......
  • پذیرش  از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش ◄ پذیرش از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش
      همراهان عزیز و مراجعین پرشین پت به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران استدعا داریم به دلیل حفظ سلامت شما عزیزان و کارکنان مجموعه حتما در زمان ورود به موارد زیر توجه داشته باشید ۱: در هنگاه ورود فقط و فقط اجازه ورود به عزیزانی داده میشود که ماسک مناسب و دستکش مناسب داشته باشند. ۲» از پذبرفتن همراهان با پت جدا معذوریم و هر پت فقط یک همراه با خود داشته باشد .
  • اطلاع از اخرید تغییرات سایت ◄ اطلاع از اخرید تغییرات سایت
      تغییرات در جهت بهبود سایت و استفاده بهتر از امکانات در اختیار شما قرار گرفت
  • پروژه یکسان سازی و  تحول در سایت ها پرشین پت ◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
      بعد از 21 سال خدمت به شما عزیزان وقت ان رسیده که باز هم تغییرات بنیادی در سایت ها و دسترسی های شما به اطلاعات را ایجاد کنیم به زودی پروژه همسان سازی سایت ها و کل دیتا در پرشین پت کلید خواهد خود
  • مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده ◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
      توله سگ ها بی نهایت جذاب هستند ولی در عین حال به مراقبت و دقت بسیاری برای نگه داری نیاز دارند. انتقال توله ها از پیش مادر و برادر و خواهرها به یک محیط جدید فرآیندی بسیار استرس زا برای آنان خواهد بود بنابراین لازم هست شرایط زندگی مناسبی برای آنان در نظر گرفت. توله ها و حتی حیوانات بالغ نیازهای بسیار فراتر از خوردن و آشامیدن و قضای حاجت دارند!!! در این مقاله سعی می کنیم حداقل مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده را یادآوری کنیم.
  • جرب در سگ ها ◄ جرب در سگ ها
      دیمودکس نام یک جربی است که روی پوست اغلب پستانداران زندگی می کند ولی در حالت عادی بیماری زا نیست. این جرب روی بدن سگ های سالم زندگی میکند ولی فقط در صورتی که سگ ها دارای ضعف سیستم ایمنی باشند یا به علت یک بیماری یا مشکل دیگری ضعیف شده باشند در آن ها ایجاد بیماری میکند. این مشکل اغلب در ارتباط با توله ها بوجود می آید. مادرانی که آلوده به دیمودکس (Demodex) هستند و به نوزادان شیر می دهند به علت تماس زیاد توله ها با مادر وارد پوست توله ها شده و آنان را مبتلا می سازند.
  • غذای سگ، راهنمای جامع و کامل ◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
      برای من و شما که صاحب سگ هستیم حتما پیش اومده که سر این دوراهی قرار بگیریم که غذای سگ خانگی رو در منزل تهیه کنیم یا از پت شاپ بخریم؟ امروز میخوایم درباره خوبی ها و معایب غذاهای خانگی و غذای خشک سگ براتون بگیم؛ اینطوری میتونین راحت تر تصمیم گیری کنین که کدوم غذا سالم تر و اقتصادی تره و سگمون رو بیشتر خوشحال میکنه. پس با مقاله غذای سگ، راهنمای جامع و کامل همراه باشین…
  • مشکلات پوستی در سگ‌ها ◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
      مشکلات پوستی و پوششی سگ‌تون یکی از موارد جدیه و می تونه در سگ های مختلف در سنین و نژادها و انواع مختلفی اتفاق بیفته. با اینکه مشکلات پوستی در مقایسه با بیماری های دیگه خیلی جدی به نظر نمیرسه به ویژه وقتی که با بیماری هایی مثل مشکلات قلبی یا سرطان مقایسه میشه، با این حال، مشکلات پوستی برای سگ‌تون خیلی ناراحت کننده، تحریک کننده و دردناکه و همچنین ممکنه یک یا چند مشکل دیگه هم به وجود بیاره.
  • تغذیه هاسکی ◄ تغذیه هاسکی
      هاسکی های سیبریایی نسبت به سایزشون مقدار کمی غذا نیاز دارن. متابولیسم خیلی بالایی دارن، یعنی با یه ذره غذا، مسافت زیادی رو روی پا می مونن. اجدادشون برای سفر با مسافت زیاد و حمل بار سبک با خوردن کمترین مقدار غذا تربیت شده بودن.
  • گندخواری در سگ‌ها ◄ گندخواری در سگ‌ها
      علاقه سگ ها به خوردن و بلعیدن مواد غیرخوراکی را پیکا می نامیم. البته مدفوع خواری یا کوپروفاژیا که مفصل درباره اش به صورت جداگانه صحبت شد هم زیر مجموعه ای از اختلال پیکا به شمار می رود ولی به خاطر حساسیت خاص نسبت به آن گاهی به صورت جداگانه بررسی می شود. در ادامه مقاله امروز پتچی به بررسی موضوع پیکا (Pica) یا گندخواری در سگ‌ها خواهیم پرداخت.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 12) / 28903    |     صفحه 1 از 2409
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,12

نمایش متن مقالات

فروشگاه  پت شاپ

علت گرانی بهای خودرو در ایران چیست؟

   ماه‌های اخیر، بهای خودور در بازار ایران به ویژه خودروهای داخلی جهشی خیره‌کننده را تجربه کرده است؛ آن هم بعضا خودروهایی که مدعی‌اند، کاملا تولید داخل هستند و هیچ گونه ارزبری برای دولت و خودروسازان ندارند.

اکنون سخن این است که چگونه می‌توان با در نظر گرفتن خودرویی که هیچ گونه ارزبری نداشته، گرانی بیش از اندازه آن را توجیه کرد؟ 

به گزارش «تابناک»، دولت به دنبال راهی برای کسب درآمد است و در این راستا شرکت‌های خودروساز داخلی، کارهایی انجام می‌دهند که بخشی از این درآمد دولتی از محل گران‌فروشی‌های آنان است.

پیش از آنکه به بیان جزییات بیشتر در این امر پرداخته شود، خوب است توضیح داده شود که منظور از ارزی بری صفر چیست؟!

بسیار شنیده می‌شود که ساخت خودرو به سمت داخلی شدن در حرکت است، به گونه‌ای که هم‌اکنون پراید، صددرصد آن داخلی شده و ارزبری پژو 405 صفر است و ... .
اما واقعیت این است، علت آنچه سبب شده، پراید تماما در داخل کشور تولید شود، واردات دستگاه‌ها و ماشین آلات خارجی است؛ دستگاه‌هایی که یک بار برای همیشه خریداری شده‌اند.

ولی نکته اینجاست که در تولید خودرو، توان بالا بردن فن‌آوری رشد نمی‌کند، چرا که در خودرو‌هایی که ساخت آن را ـ تماما ـ داخلی می‌دانیم، صاحب فن نیستیم. 

برای نمونه، گوشه‌ای از این واقعیت را در قالب مثالی می‌آوریم. در مراحل ساخت پراید، پرس یکی از مهمترین فن‌آوری‌هایی است که در فرایند ساخت پراید وجود دارد؛ اما از آنجا که تکنولوژی پرس را نداریم، دستگاه پرس را از آلمان آورده و تنها کاری که نیروی انسانی داخلی انجام می‌دهد، فشار دادن دکمه‌ای برای به کار انداختن این ماشین است که می‌تواند تا چند سال این مرحله از تولید را برای ساخت پراید انجام دهد، ولی آیا توان بالا بردن تولید و کیفیت را خواهیم داشت؟ 
ـ خیر، چون اصلا صاحب فن‌آوری نیستیم که بخواهیم با سرمایه‌های انسانی، فن‌آوری‌ را
ارتقا دهیم؛ بنابراین، آنچه به عنوان تولید داخلی به آن افتخار می‌کنیم، نتیجه دکمه زدن‌هایی به دستگاه‌ها و ماشین آلاتی است که آنها را از بیرون آورده‌ایم!

اکنون ماجرای این که تولید پراید در ایران صددرصد داخلی است، دقیقا همین است؛ یعنی به یاری ماشین آلات خارجی، می‌توانیم تولید داخلی داشته باشیم و خود را با این کار فریب داده‌ایم. رتبه 13 تولید خودرو ایران در جهان ما را فریب داده است.

از سوی دیگر، بلوک غرب تولید داخلی را به جای آنکه در مسیر نوآوری گذارد، در مسیر حفظ قرار داده است.

و اما داستان قطعه‌سازی ما نیز مانند همان پرس‌کاری است‌؛ به این معنا که این ما نیستیم که قطعه تولید می‌کنیم، بلکه این کار دستگاه‌هایی است که یک بار برای همیشه خریداری کرده و می‌توانیم با کمک آنها قطعه بسازیم.

بنابراین، هنگامی می‌توانیم عبارت داخلی شدن تولید را به کار ببریم که فن‌آوری تولید آن از ما باشد، نه این که سهمی جز دکمه زدن ماشین آلات خارجی نداشته باشیم؛ البته از آنجا که صاحب فن‌آوری شدن، هزینه می‌خواهد و دولت به دنبال هزینه تراشی برای خود نیست، بسیاری از فرصت‌های توسعه‌ای را از دست می‌دهیم.

هم‌اکنون خودرویی مانند پراید، به موهبت وارد کردن تجهیزات و ماشین آلات، نیازی به ارز ندارد، چرا که یک بار برای همیشه ارز را در وارداتی که برای ما قطعه بسازد و پرس‌کاری کند و مراحل گوناگون تولید را انجام بدهد، به کار برده‌ایم.

اما پرسش این است، علت گرانی خودرویی که هم اکنون وابسته به ارز نیست ـ نه به علت صاحب فن‌آوری شدن، بلکه به علت وارد کردن ماشین آلات خارجی که تولید قطعات و مراحل گوناگون تولید را انجام می‌دهد‌ ـ چیست؟

پاسخ این است که افزایش سود شرکت‌های خودرو ساز دولتی، یعنی افزایش درآمدهای دولت.
ماجرای درآمدزایی دولت به همین جا پایان نمی‌یابد. دولت برای درآمدزایی خود، تولید داخلی قربانی کرده است.

قطعه سازان داخلی با دریافت نکردن درآمدهای خود از سوی دولت روبه‌رو شده‌اند و عدم پرداخت درآمدهای قطعه‌سازان توسط دولت، عامل کاهش سود قطعه‌سازی در داخل شده است. حال علت این کار چیست؟ وقتی دولت می‌تواند به ازای وارد شدن قطعه‌های وارداتی، نه تنها بهایی بپردازد بلکه تعرفه بالایی دریافت کند، چرا به حمایت از تولیدکنندگان داخلی بپردازد؟

هم اکنون تعرفه قطعات وارداتی 63 درصد است؛ تعرفه‌ای که دولت را از حمایت قطعه‌سازان داخلی به حمایت از واردکنندگان قطعه‌سازان رویگردان کرده است!

و این گونه است که دولت با حمایت نکردن از تولید داخلی ـ چه در حوزه تولید قطعه و چه در حوزه تولیدات خودروهایی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود؛ برای نمونه گروه بهمن ـ به دنبال به دست آوردن درآمد از ناحیه واردات و افزایش قیمت‌های خودرو برای افزایش سوددهی شرکت‌های سایپا و ایران خودروست.

ای کاش دولت به جای راه‌های جدید برای درآمدزایی خود، به درآمدزایی برای مردم و بالا بردن سرمایه‌های انسانی می‌اندیشید!

نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید

151528335311282.png (72×72)15152833280752.png (72×72)151528332808193.png (200×200)151528335309921.png (200×200)151528332806911.png (200×200)


10 خبر اخر سایت

◄ تغییراتی در سایت پرشین پت
◄ قوانین ما برای ورود
◄ ساعت کاری پرشین پت از اردیبهشت 1399
◄ پذیرش از نوروز 98 فقط و فقط با ماسک و دستکش
◄ اطلاع از اخرید تغییرات سایت
◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
◄ جرب در سگ ها
◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
◄ تغذیه هاسکی
◄ گندخواری در سگ‌ها
◄ آیا سگ‌ها خواب می بینن؟
◄ سگ پیتبول
◄ خوشگل ترین نژاد های سگ و گربه!
◄ محبوب‌ترین نژادهای سگ و گربه آپارتمانی
◄ وسایل لازم برای نگهداری از سگ ها
◄ چه وسایلی برای بچه گربه نیاز داریم؟
◄ عقیم سازی در سگ و گربه ماده
◄ چطور از سگ خانگی خود در آپارتمان نگهداری کنیم؟
◄ هاسکی ها را بهتر بشناسید
◄ قند خون در سگ ها
◄ امسال با حیوان خانگی چه کنیم
◄ وایتکس برای سگ ها
◄ آیا می‌دانستید که گربه ها نیز سکسکه می‌کنند؟
◄ گربه‌ها در هنگام خواب
◄ بیا با هم بریم سفر اقا سگه !
◄ صدمات استخوانی در حیوانات خانگی
◄ از شیر گرفتن توله­ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
بعدی 1 قبلی