پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بستنی قهوه گربه ◄ بستنی قهوه گربه
      آثار هنری شگفت انگیز نقاشی شده با قهوه توسط هنرمند روسی Elena Efremova . انواع مختلف قهوه ویژگی منحصر به فردی را برای هر نقاشی گربه ایجاد می کند .
  •  قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده ◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
      فنجان های قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغدهای شایان ستایش با چشمانی به اندازه چشمان شما پس از اولین جرعه است. بسته بندی Boo Takeaway و فنجان های قهوه که توسط Backbone Branding برای خط جدید قهوه رویال ارمنستان "Owl" طراحی شده است. در ارمنی، "بو" به معنای "جغد" است، اشاره مستقیم به پرنده شب‌زی، که برای یک برند قهوه از آن به عنوان نام استفاده می‌کند. چشمان کنجکاو جغد با فنجان های دارای تصاویر کارتونی که آنها را به جغدهای جذاب تبدیل می کند، به کانون طراحی تبدیل می شود. فنجان‌های قهوه جغد در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا با زمانی از روز که قهوه سفارش می‌دهید، مطابقت داشته باشد، چه برای بیدار شدن از خواب صبحگاهی و چه در اواخر شب.
  • قاب دوربین فیدر پرنده ◄ قاب دوربین فیدر پرنده
      تغذیه پرنده چند منظوره با کیف یکپارچه برای دوربین در فضای باز به افراد اجازه می دهد تا پرندگان را در حیاط خلوت خود تغذیه و ضبط کنند . تغذیه کننده پرنده که توسط Wasserstein برای قرار دادن دوربین های محبوبی مانند Wyze Cam طراحی شده است به شما کمک می کند هر صدای جیر جیر و بال زدن را با وضوح بالا ثبت کنید. در عین حال که دوربین شما را از باران، باد و عناصر بیرونی در امان نگه می‌دارد، حیات وحش را مستقیماً در معرض دید قرار می‌دهد. این تغذیه کننده پرنده که به راحتی بر روی درختان یا دیوارها نصب می شود و با انرژی خورشیدی سازگار است، پرنده نگری را به یک ماجراجویی با فناوری پیشرفته تبدیل می کند.
  • بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
      بستنی آموزشی به شکل کوه یخ ذوب می شود تا یک پنگوئن یا خرس قطبی را در بالای چوب بستنی نشان دهد. بسته بندی بستنی تابستانی تاک طراحی شده توسط BXL به بچه ها در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا می آموزد. این طراحی بسته بندی قدرتمند است زیرا یک تجربه ساده از خوردن بستنی را به یک درس قابل تامل تبدیل می کند. این نشان دهنده ناپدید شدن حیات وحش در مناطق قطب شمال به دلیل گرمایش جهانی است.
  • کفش های میکی موس ◄ کفش های میکی موس
      کفش‌های پاشنه بلند خلاقانه با گوش‌های نمادین میکی موس که به جلو متصل شده‌اند، ترکیبی عالی از شیطنت دوران کودکی و مد بزرگسالان هستند. کفش های میکی موس توسط کوپرنی طراحی شده اند زیرا بزرگسالان دیزنی نیز به مد لباس نیاز دارند. در نمایشگاه کوپرنی بهار تابستان 2025 در دیزنی لند پاریس رونمایی شد. کفش های میکی موس که در ایتالیا ساخته شده اند، یک کفش کلکسیونی با نسخه محدود هستند که ترکیبی از تجمل و نوستالژی هستند.
  • ماسک صورت Cthulhu ◄ ماسک صورت Cthulhu
      ماسک صورت خلاقانه با شاخک‌های چرم واقعی برای افرادی که می‌خواهند به نظر برسند که به تازگی از رویای تب لاوکرافت بیرون آمده‌اند. ماسک صورت Steampunk Cthulhu که توسط Uchronic از چرم ساخته شده است ، با هر شاخک شکل و جزئیات برای به تصویر کشیدن آن حال و هوای وهم انگیز و اخروی. چرم با کیفیت بالا برش خورده، قالب‌گیری شده و دوخته می‌شود تا جلوه‌ای واقعی و لغزنده به ماسک بدهد. تناسب قابل تنظیم، ماسک صورت Cthulhu را به طرز شگفت‌آوری راحت نگه می‌دارد، زیرا در مناطق بایر حرکت می‌کنید یا در Burning Man مورد توجه قرار می‌گیرید.
  • کیف دستی میکی موس ◄ کیف دستی میکی موس
      کیف چرمی شیک و چشم نوازی که برای طرفداران شیک دیزنی ساخته شده است با گوش های نمادین میکی موس در بالا ارائه می شود. کیف سوایپ میکی موس توسط کوپرنی برای کسانی که عاشق دیزنی و مد بالا هستند طراحی شده است. کیف دستی میکی موس که در ایتالیا از چرم مشکی باکیفیت ساخته شده است، هم یک کیف روزمره کلکسیونی و هم پوشیدنی است. در طول نمایش مد SS25 Coperni در دیزنی لند پاریس معرفی شد.
  • گودال آتش کوسه ◄ گودال آتش کوسه
      گودال آتش الهام گرفته از پوستر فیلم که شبیه کوسه با دهان باز از آرواره ها طراحی شده است ، وحشت سینمایی را به حیاط خلوت می آورد . گودال آتش آرواره که توسط Burned by Design ساخته شده است ، ادای احترامی شگفت انگیز از تریلر نمادین کوسه اسپیلبرگ است. طراحی حماسی یک ساختار دو قسمتی است: بدن کوسه با جزئیات، که لحظه وحشتناک را از پوستر فیلم به تصویر می کشد، و یک گودال آتش در داخل. دهان باز ترسناک کوسه به عنوان نقطه دسترسی آسان به آتش عمل می کند که هنگام غرش شعله ها از درون، تصویری چشمگیر را ارائه می دهد.
  • کاناپه راحت حیوانات خانگی ◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
      کاناپه راحت حیوانات خانگی دارای درب های چوبی است که برای جلوگیری از پوشاندن موهای گربه روی کوسن ها تا می شود . مبل گربه توسط Tomoya Ono یک قطعه مبلمان مدرن طراحی شده است که هم صاحبان گربه و هم حیوانات خانگی آنها را مورد توجه قرار می دهد. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، قسمت های نشیمنگاه نرم را می توان به دقت بسته کرد تا ظاهری تمیز و بدون مو داشته باشد. این کاناپه که با در نظر گرفتن دوام ایجاد شده است، از مواد ضد خش ساخته شده است و کاملاً قابل شستشو است و برای خانواده هایی که گربه دارند ایده آل است.
  • بازوهای مینیاتوری ◄ بازوهای مینیاتوری
      بازوهای مینیاتوری طراحی شده برای جوجه ها، پرنده شما را به یک ابرقهرمان پردار با بازوهای سبز عضلانی کوچک تبدیل می کند . بازوهای هالک پرینت سه بعدی برای جوجه ها: چرا نباید پرنده ای فوق العاده قوی در اطراف حیاط قدم بزند؟ این ارتقای نهایی برای مرغ متوسط ​​است. هیچ چیز مانند پرنده ای که عضله دوسر بازوی سبز را خم می کند «باورنکردنی» نمی گوید…
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29366    |     صفحه 1 از 2937
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

حق حیات و حقوق حیوانات

*
حق حیات همواره حق انسانها شمرده شده ، نه حق هر موجود زنده ای. والا وجین کردن باغ یا کشتن گاو از لحاظ اخلاقی مثلاً با نوزاد کشی برابر است. به بیان دیگر، ما مسلم فرض می کنیم که حیات انسان برتر از انواع دیگر حیات است و حیات یک انسان که ارزش بیشتری از حیات هر حیوان دیگر دارد ، شایسته حمایت ویژه است. می دانیم که این دیدگاه چه قدر در مباحث سقط جنین و به کشی ریشه دارد. در حالی که ما هیچ اعتراضی به کشتن حیوانات به منظور آزمایش مواد غذایی یا لوازم آرایشی نمی کنیم، اشکالات اخلاقی و حقوقی بسیاری به مسئله سقط جنین وارد می دانیم. این در حالی است که یک پدر باید بسیار به دادگاه مراجعه کند تا دستگاه تنفسی مصنوعی را از دخترش بردارند، اما ما می دانیم که چنین تردید قضایی درباره کشتن تعدادی از میمون ها برای تحقیق درباره اعتیاد وجود ندارد. (از این رو)، حیات غیر انسانی پست تر از حیات انسانی تلقی می شود وهمین امر به ما امکان می دهد تا از حیوانات آنگونه که مناسب می دانیم استفاده کنیم، و حتی تا مرحله کشتن آنها پیش برویم. با این همه ، در سال های اخیر تعدادی از فیلسوفان به طور جدی این موضع را انکار کرده اند ، اینان به دلیل این که میان حیات انسانی و حیوانی تفاوت اخلاقی خاصی قائل نیستند ، برای حمایت ویژه از حیات یک انسان ، دلیلی نمی بینند.
از نظر پیتر سینگر ، در این جا پرسش بسیار مهم این است که «آیا درست است با بعضی چیزها به گونه ای متفاوت با چیزهای دیگر رفتار کنیم؟» پاسخ او این است که اگر یک موجود با موجود دیگری در قبول زیان یا سود، به ویژه در درک لذت یا الم به طور یکسان مستعد باشند ، در آن صورت ، این برابری ما را ملزم می کند که یکسان با آنها رفتار کنیم، هرچند ممکن است تفاوت های دیگری میان آنها باشد. این نکته تبیین می کند که چرا ما به سگ ها مانند کودکان ، خواندن نمی آموزیم یا چرا به زرافه ها حق رأی نمی دهیم ، یا چرا حتی ، حق کلی تر آزادی از تحمل درد و رنج را به سنگ ها گسترش نمی دهیم ، (زیرا) استعدادهای آنها با استعدادهای انسانی در بهره مندی از لذت یا الم ناشی از این امور یک سان نیست.
از سوی دیگر ، اگر ما انسان های دیگر را صرفاً به دلیل این که سیاه هستند نه سفید ، از این حقوق محروم کنیم ، متهم به تبعیض نژادی خواهیم شد ، یعنی آنها را صرفاً به دلیل خاستگاه نژادی ، از چیزهایی که می توانسته اند از آنها بهره مند شوند ، محروم ساخته ایم. ولی سینگر می پرسد : آیا شباهتی میان میمون وکودک به شدت عقب مانده وجود ندارد؟ تعیین حد و مرز در این جا خیلی آسان نیست ، زیرا استعدادهای میمون – در قابلیت برای انجام کار ، حل مسائل ، ارتباط برقرار ساختن ، و حتی احساس لذت و الم – یقیناً هم سنگ استعدادهای این کودکان است و احتمالاً بیشتر هم باشد. آیا این بدان معناست که ما برای آزمایش هایمان به جای میمون ، این کودکان را بر می گزینیم؟ نه ، ما این کار را نمی کنیم.
علی رغم برتری آشکار میمون در استعداد ، باز هم میمون انتخاب می شود ، زیرا از لحاظ زیست شناسی عضوی از نژادهای خود ما نیست. در عین حال، این کار از لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست ، زیرا حقوق میمون ها را نسبت به رفتار یکسان نقض می کند. در واقع ، میمون ها قربانی گونه ای دیگر از تبعیض اند – نه تبعیض نژادی ، بلکه تبعیض نوعی – که به طور گسترده به دست کسانی اعمال می شود که در حالی که از حق حیات سال خوردگان و جنین های انسانی یا  انسان های دچار مرگ مغزی شده حمایت می کنند ، ولی هیچ دلیلی برای ممانعت از کشتار وسیع و بی دلیل حیوانات غیر انسان نمی بینند.
پیتر سینگر می گوید : همه حیوانات برابرند. اگر موجودی درد بکشد ، برای اعتنا نکردن به آن درد هیچ گونه توجیه اخلاقی نمی توان ارائه داد. فرقی نمی کند که آن موجود چیست؛ اصل برابری مستلزم آن است که درد آن موجود با درد مشابه آن از هر موجود دیگری تا آنجا که بتوان مقایسه ای تقریبی انجام داد یکسان باشد. اگر موجودی استعداد درد یا درک لذت یا شادی را نداشته باشد ، اصل چیزی نیست تا لحاظ شود. به همین دلیل ، محدوده «احساس» (این لفظ را به دلیل سهولت به کار می بریم، اگر چه علامت اختصاری کاملاً دقیقی برای استعداد تحمل درد یا درک لذت یا شادی نیست) تنها محدوده قابل دفاع دل مشغولی برای منافع دیگران است. شیوه نشان دادن این محدوده ، با مشخصه هایی مانند هوش یا عقلانیت دل بخواهی خواهد بود. چرا مشخصه دیگری مانند رنگ پوست برگزیده نمی شود؟
نژاد پرستان به هنگام تضاد منافع خود با منافع نژادهای دیگر ، با اهمیت بیشتر دادن به منافع اعضای نژاد خود اصل برابری را نقض می کنند. به همین قیاس ، نوع پرستان منافع مهم تر اعضای انواع دیگر را تحت الشعاع منافع خود قرار می دهند. در هر دو مورد سرمشق یک چیز است. بیشتر انسانها نوع پرست اند. اینک خلاصه وار برخی از اعمال را که حاکی از نوع پرستی است توضیح می دهیم.
از نظر اغلب انسان ها ، به ویژه در جوامع شهری و صنعتی ، آشکارترین شکل ارتباط با اعضای انواع دیگر ، هنگام غذا خوردن است ؛ یعنی ما آنها را می خوریم. برای انجام این کار، ما آنها را صرفاً به عنوان ابزار رسیدن به اهداف خود تلقی می کنیم. ما حیات و رفاع آنان را متفرع بر میلمان به نوع خاصی از غذا می دانیم عمداً لفظ «میل» را به کار بردم ، زیرا این صرفاً موضوعی مربوط به خوشایند ذایقه ما است. نمی توان به دلیل برآورده کردن نیازهای غذایی از خوردن گوشت دفاع کرد ، زیرا ثابت شده است که ما می توانیم نیازمان را به پروتئین و دیگر مواد غذایی ضروری با یک برنامه غذایی که در آن به جای گوشت ، دانه های سویا یا فرآورده های آن و فرآورده های گیاهی دیگر با میزان پروتئین بالا به کار رفته باشد ، به مراتب بهتر تأمین کنیم.
تنها کشتن نیست که نشان میدهد که ما برای ارضای امیان خود آماده ایم که چه کارها بکنیم. دردی که ما بر حیوانات زنده تحمیل می کنیم شاید دلیل گویاتری باشد بر نوع پرستی ما تا کشتن آنها. برای داشتن گوشت مناسب با قیمتی متناسب با توان مردم ، جامعه ما روش هایی برای تولید گوشت مجاز می دارد که حیوانات حساس را مادام العمر در جای تنگ و شرایط نامناسب حبس می کنند. با  حیوانات مانند ماشین هایی رفتار می کنند که علوفه را به گوشت تبدیل می کنند و هر اختراعی که «ضریب تبدیل» را بالاتر برد پذیرفتنی است.
همانطور که گفتیم ، از آنجا که هیچ کدام از این اعمال چیزی به جز لذت ذایقه ما را ارضا نمی کنند ، پرورش سایر حیوانات و کشتن آنها برای خوردن گوشت شان ، مثال روشنی است از قربانی کردن مهم ترین منافع موجودات دیگر برای تأمین منافع ناچیز خودمان، برای اجتناب از نوع پرستی باید دست از این اعمال بکشیم و تکلیف اخلاقی ما آن است که این عمل را تأیید نکنیم. خرید گوشت به دست ما همه آن حمایتی است که صنایع گوشتی نیاز دارند. تصمیم به توقف حمایت از صنایع گوشتی شاید مشکل باشد، ولی مشکل تر از مخالفت جنوبی سفید پوست آمریکایی علیه سنت های جامعه خودش و آزاد ساختن برده هایش نیست؛ اگر ما عادات های غذایی خود را تغییر ندهیم ، چگونه می توانیم برده دارانی را که شیوه زندگی شان را تغییر نمی دهند ، محکوم کنیم؟
عین همین تبعیض را می توان در آزمایش های گسترده ای که با انگیزه های مختلف بر روی سایر انواع انجام می گیرد، مشاهده کرد ؛ برای مثال آزمایش هایی که برای فهم بی خطر بودن مواد خاصی برای انسان ها یا برای سنجش نظریه ای روان شناختی درباره تأثیرات تنبیه شدید بر آموزش انجام می گیرد، و یا در آزمایش هایی که بر روی ترکیبات متنوع جدید به امید یافتن چیزی صورت می گیرد و...
در گذشته ، استدلال درباره تشریح جانوران زنده غالباً به نتیجه نمی رسید، زیرا با اصطلاحات مطلق گرایانه بیان می شد: آیا الغا گران* آمادگی دارند اجازه دهند که هزاران نفر بمیرند ، در صورتی که بتوان با آزمایش بر روی یک حیوان جان آنان را نجات داد؟ شیوه پاسخ به این پرسش صرفاً فرضی ، طرح پرسش دیگری است؛ یعنی اگر انجام آزمایش بر روی کودک یتیمی ، تنها راه نجات جان بسیاری باشد ، آیا آزمایش گر آمادگی انجام این آزمایش را دارد؟ («یتیم» گفتم تا دردسر احساسات والدین را نداشته باشم، گرچه با این کار نسبت به آزمایش گر بیش از حد منصفم ، زیرا موجودات غیر انسانی مورد آزمایش ، یتیم نیستند). اگر آزمایش گر حاضر نیست از کودک یتیم استفاده کند ، در آن صورت استفاده او از حیوانات غیر انسان ، تبعیض مطلق است ، زیرا میمون ها ، گربه ها ، موش ها و دیگر پستانداران بالغ نسبت به مسائلی که برای آنان اتفاق می افتد ، در مقایسه با هر کودک انسانی ، آگاه تر و خود اتکا ترند ، تا آن جا که می توان گفت ، دست کم مانند هر کودک انسانی نسبت به درد حساس اند. ظاهراً هیچ ویژگی خاصی نیست که کودکان انسانی دارا باشند، ولی پستانداران بالغ عین همان یا درجه ای بالاتر از آن را نداشته باشند. (ممکن است کسی استدلال کند که آن چه باعث می شود تا آزمایش بر روی کودک انسانی نادرست باشد آن است که کودک ، دیر یا زود اگر به حال خود رها شود ، بیش از آن حیوان رشد می کند ، ولی در آن صورت ، شخص اگر بخواهد با این سخن خودش هم آهنگ باشد ، باید مخالف سقط جنین باشد ، زیرا در واقع ، جنین و کودک قوه یک سانی دارند، حتی جلوگیری از بارداری و خویشتن داری بر این اساس باید نادرست باشد ، زیرا تخمک و نطفه نیز مشترکاً ، همان قوه را دارند. به هر حال ، این استدلال هنوز اثبات نمی کند که به جای انسانی که دچار ضربه مغزی شدید و غیر قابل برگشت شده ، باید از حیوانات برای آزمایش هایمان استفاده کنیم).
بنابراین آزمایشگر هنگامی که آزمایشی را روی یک حیوان انجام می دهد ، تعصب به نوع خود را نشان می دهد ، زیرا خود را در استفاده از کسانی که از نظر شعور ، آگاهی یا خود اتکایی هم سطح یا پست تر از آن حیوان است، موجه نمی داند. کسی که با انواع نتیجه های مثبتی که از طریق آزمایش های فراوان بر روی حیوانات به دست آمده، آشنا باشد ، تردیدی ندارد که اگر این تعصب نبود، تعداد آزمایش هایی که انجام شده ، بخش اندکی از آزمایش هایی می بود که امروزه انجام شده است.
 
 
*: برگرفته از کتاب مسایل اخلاقی( moral problems ) نوشته ی مایکل پالمر       
 ( palmer.michael)، ترجمه ی علی رضا آل بویه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
 
*:abolitionist:  طرفداران الغای بردگی یا هر نوع قایده یا قانون ظالمانه.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
کاربران با این تگها این مقاله را پیدا کرده اند :
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بستنی قهوه گربه
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle