پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
  • مبلی برای شما و سگ شما ◄ مبلی برای شما و سگ شما
      مبل نوآورانه دارای پلت فرم متحرکی است که به سگ شما کمک می کند تا به راحتی به کاناپه دسترسی پیدا کند و در عین حال راحتی را افزایش دهد و از فشار بر مفاصلش جلوگیری کند. «مبل CoZY» طراحی شده توسط هیون جین اوه، یک تکه مبلمان دوستدار سگ است که نحوه به اشتراک گذاشتن فضای زندگی خود با حیوانات خانگی خود را دوباره تعریف می کند. این طراحی مبل مخصوصاً برای سگ هایی که مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند کشکک کشکک هستند که 80 درصد سگ های کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد مفید است .
  • بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس ◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
      بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس خوک دارای پوشش بامزه ای با صورت خوک است که هم جذاب و هم چشم نواز است. در دریایی از سوسیس های گرد، کوبر جرأت می کند با شکل مکعبی متفاوت باشد . بسته بندی خوک طراحی شده توسط Bunker Media برای برش ساندویچ عالی . این دستگاه که در پلاستیک صورتی براق پیچیده شده است، دارای یک تصویر پوزه خوک جذاب با دو چشم نقطه ای ریز است که به آن بیانی شگفت انگیز می دهد. روی بسته بندی سوسیس خوک Kuber با برش کلاه سرآشپز کارتونی پوشانده شده است.
  • بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ ◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
      بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ مرغ لاستیکی آن را در قفسه های فروشگاه حیوانات خانگی متمایز می کند. بسته بندی Doggie Dazzle توسط Mathilde Solanet طوری طراحی شده است که شبیه سگی است که مرغ لاستیکی را در دهان خود می گیرد . قسمت بالای بسته بندی نمای نزدیک از صورت یک سگ را نشان می دهد که پوزه آن کاملاً روی بدن مرغ قرار گرفته است. اسباب بازی مرغ لاستیکی به صورت افقی گسترش می یابد تا به نظر برسد که سگ با افتخار جایزه خود را حمل می کند.
  • نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته ◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
      نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته شده است، بدن تکه تکه شده و پاهای باریک حشره را به گونه ای بازیگوش و پیچیده تفسیر می کند. نیمکت موراوی که توسط مهدی دخلی طراحی شده است ، نشستن را از دریچه بیومیمیک دوباره تجسم می کند و از فرم زیبای مورچه الهام می گیرد. این نیمکت که از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است، به اندازه کافی محکم است تا بدن شما را پشتیبانی کند و به لطف تودوزی مخملی، به اندازه کافی نرم است تا آن را راحت نگه دارد. پاهای دراز و حشره مانند هم بیانیه بصری و هم گواهی بر تعادل و ظرافت است.
  • بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
      بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ، چوب‌های پوست خام را به‌عنوان دندان‌های سگ از پنجره دهان بریده‌شده نشان می‌دهد . بسته بندی Whitebites طراحی شده توسط Cecilia Uhr دارای تصویر سیاه و سفید از صورت یک سگ است که فورا توجه شما را جلب می کند. ناحیه دهان به طرز ماهرانه‌ای بریده شده است، چوب‌های چرم خام که شبیه دندان‌های سگ هستند نمایان می‌شود و پوزخندی برزخی ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آن لبخند زد .
  • چراغ سگ ◄ چراغ سگ
      لامپ ناز برای صاحبان داچشوند شبیه سگی با پاهای کوتاه و دراز است . چراغ سگ شیری طراحی شده توسط استودیو Wants and Needs از کره جنوبی .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29387    |     صفحه 1 از 2939
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفتگو با سیاوش طهمورث ایفاگر نقش منوچهر در سریال نابرده رنج

تلاش كردم بازی‌هایم كلیشه نشود
 سیاوش طهمورث
متولد 1325 تهران و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشكده هنرهای دراماتیك چهره شناخته شده‌ای است كه بارها هنرمندی او را در آثار نمایشی همچون گرگ‌ها، در پناه تو، شلیك نهایی، مسافر ری، زیر تیغ و... به تماشا نشسته‌ایم.
 
او در سریال نابرده رنج ایفاگر نقش منوچهر كاراكتری غیرقابل پیش‌بینی است كه باعث به وجود آمدن ماجراهای مختلف می‌شود.
داستان در دهه 60 اتفاق می‌افتد یعنی زمانی كه ایران درگیر جنگ با عراق است.
طهمورث با استفاده از توانمندی و تجربیات خودش باز هم توانسته ابعاد مختلف شخصیت منوچهر را به نمایش بگذارد. در گفت‌وگویی با طهمورث دلایل موفقیت و حضورش در این سریال را مورد بررسی قرار دادیم.

منوچهر از آن شخصیت‌های چندوجهی است كه به‌تنهایی بسیاری از اتفاقات و ماجراها را به‌وجود می‌آورد و ما را به دنبال خود می‌كشاند. چطور این شخصیت شكل گرفت؟
خصوصیات مورد نظر را بذرافشان در وجود این شخصیت گذاشته بود. من هم شخصیت منوچهر را از جامعه خودمان گرفتم. منوچهر پتانسیل‌هایی در وجودش داشت كه من آن را پرورش دادم.

چطور این شخصیت را پرورش دادید؟
هر شخصیتی را كه قرار است بازی كنم اول در وجود خودم به دنبالش می‌گردم. می‌بینم كه سیاوش طهمورث چگونه در وضعیتی كه یك كاراكتر در آن قرار گرفته، عكس‌العمل نشان می‌دهد بعد هم به جامعه نگاه می‌كنم. به افرادی كه در كنار من در خیابان و پیاده رو عبور می‌كنند توجه می‌كنم. منوچهر واقعیت جامعه ماست او كسی است كه در آن برهه تاریخی وجود داشته است. با استفاده از همه این نكات این شخصیت را پرورش دادم تا منوچهر شكل گرفت. باید همیشه در ذهنمان باشد وقتی می‌توان اثر پرمخاطبی را تولید كرد كه شخصیت‌ها كاملا پرداخته شده باشند و بازیگران نیز به درستی انتخاب شوند تا بتوانند شخصیت‌های داستان را به صورت واقعی به نمایش بگذارند.

شما معتقدید همه شخصیت‌ها در این سریال خوب شكل گرفتند و از قسمت اول مخاطبان توانستند با داستان ارتباط برقرار كنند؟
به نظرم نویسنده و كارگردان باید در همان قسمت اول به فكر جذب مخاطب باشد نه این‌كه چند قسمتی تولید و پس از مشاهده كاستی‌ها، كار تقویت شود. نابرده رنج از همان ابتدا مخاطب را درگیر داستان كرد و این تیزهوشی كارگردان را می‌رساند كه از قسمت اول جذابیت‌های لازم را برای دیدن این مجموعه ایجاد كرد.

نگران این نبودید كه كارگردان این مجموعه جوان است و شاید نتواند جذابیت‌های لازم را برای مخاطب به‌وجود بیاورد؟
من از زمانی كه فیلمنامه به دستم رسید و با صحبت‌هایی كه با بذرافشان داشتم مطمئن بودم كه كار خوبی تولید خواهد شد. چون یك گروه بسیار خوبی در كنار هم جمع شده بودند تا اثر مطلوبی را تولید كنند. فكر می‌كنم كارگردان از بازیگر جوان ما در این سریال هم جوان تر بود اما این دلیل نمی‌شود كه من بازی نكنم. صداقت و صمیمیت این جوان‌ها را دوست دارم و از این‌كه با این گروه كار كردم بسیار خوشحالم.

شنیدم كه به پیشنهاد شما بخشی از سكانس‌های این سریال تغییر كرده است.
من همیشه در همه كارهایی كه حضور دارم سعی می‌كنم منفعل نباشم و هر چیزی كه به ذهنم برسد برای موفقیت اثر به كارگردان پیشنهاد می‌كنم چون خودم را با همه عوامل یكی می‌دانم و معتقدم باید همه به هم كمك كنند و تاثیرگذار باشند. به همین جهت پس از این‌كه فیلمنامه را خواندم و قرار شد با این سریال همكاری داشته باشم بخش‌هایی به پیشنهاد من تغییر كرد.

با توجه به این‌كه شما از پیشكسوتان بازیگری هستید فكر نمی‌كنید پیشنهادهای شما باعث شود كارگردان تصور كند شما در كارش دخالت می‌كنید؟
من هیچ وقت در كار كسی دخالت نمی‌كنم فقط پیشنهادم را می‌دهم و اگر مورد نظر كارگردان بود عملی می‌شود و اگر با فكر و سلیقه اش همخوانی نداشت و اجرا هم نشود هیچوقت ناراحت نمی‌شوم و هیچ اشكالی ندارد. من در هیچ كدام از آثاری كه حضور داشتم اعمال نفوذ نكردم و بیشتر تلاش كردم تا بین من و كارگردان هماهنگی كاملی وجود داشته باشد. من به دنبال سلایق شخصی خودم نیستم و در هیچ‌كدام از كارهایی كه داشتم مساله خاصی را القاء نكردم.

در هنگام كار مانند بقیه بازیگران جوان تمرین می‌كردید یا منتظر می‌ماندید تا آنها خودشان را آماده كنند تا تصویربرداری انجام بگیرد؟
من از ابتدا تا انتها با همان‌ها نقشم را ایفا می‌كردم. حتی در زمان‌هایی كه برای دوربین تمرین می‌كردم با تصور این‌كه آخرین برداشت است بازی می‌كردم. وقتی بازی می‌كنم واقعا همه هوش و حواسم دركار است حتی اگر تمرین باشد.

تا حالا به این فكر كردید كه چرا اكثر نقش‌هایی كه به شما پیشنهاد می‌شود نقش منفی است؟
البته قبل از این‌كه به این سوالتان پاسخ دهم باید بگویم كه اخیرا در سریالی به عنوان شهر دقیانوس بازی كرده‌ام كه هیچ‌وقت طهمورث را این‌گونه ندیده‌اید. راستش مشكل اصلی ضعف در كارگردانی است. كارگردانان معمولا دوست دارند افرادی كه توانایی‌هایشان در یك كاراكتر مشخص شده به آن نقش بدهند و كمتر اجازه ورود به كاراكترهای دیگر را به او می‌دهند. اما با این وجود من هیچ‌وقت نقش‌های منفی را یكنواخت بازی نكردم. مثلا نقش من در زیرتیغ و نابرده رنج كاملا متفاوت است. همیشه تلاش كردم بازی‌هایم كلیشه‌ای نشود و مخاطب در هر مجموعه یا فیلمی كه من را دید تفاوت را احساس كند.

این تفاوت را چگونه ایجاد می‌كنید؟
افرادی كه در موقعیت اجتماعی منفی قرار دارند در باور خودشان منفی را منفی نمی‌بینند و همیشه حق را به خود می‌دهند. به همین جهت من هم سعی می‌كنم در نقشی كه برعهده دارم تنها بازی نكنم بلكه دقیقا همان شخصیتی باشم كه حق را به خود می‌دهد و معتقد است كارهایش درست و صحیح می‌باشد.

معمولا در طول سال چند پیشنهاد كاری دارید؟
اینقدر پیشنهاد كاری دارم كه واقعا تعدادش یادم نیست.

پس چرا این پیشنهادها را قبول نمی‌كنید؟
من برای این‌كه در كاری حضور داشته باشم از ابتدا تا انتهای فیلمنامه را می‌خوانم و با كارگردان جلسه می‌گذارم و دلایل رد یا قبول كردنم را به او می‌گویم. فیلمنامه بسیار مهم است چون فیلمنامه است كه داستان را شكل می‌دهد اگر فیلمنامه‌ای ضعیف باشد و حتی بازیگران مطرح هم در آن حضور داشته باشند نمی‌تواند موفق باشد. مخاطب ابتدا با داستان ارتباط برقرار می‌كند و بعد با بازیگر، پس فیلمنامه باید مورد توجه بازیگر باشد و بر اساس فیلمنامه پیشنهاد بازی را بپذیرد.

پس می‌توان فهمید كه فیلمنامه‌هایی كه به شما پیشنهاد می‌شود سطح خوبی ندارند؟
متاسفانه برخی‌ها فكر می‌كنند برای نوشتن فیلمنامه باید 20 روز یا یك ماه زمان گذاشت و هر چه كه به ذهنشان رسید بنویسند و آن تبدیل به یك اثر نمایشی شود. بعضی وقت‌ها هم تهیه‌كنندگان به فیلمنامه‌نویس‌ها پیشنهاد می‌دهند كه با فلان موضوع در مدت كم فیلمنامه‌ای بنویسند. فكر می‌كنید مردم در حال حاضر تا چه اندازه مجموعه‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی را تماشا می‌كنند یا اگر تماشا می‌كنند موضوعات آنها چقدر دربرگیری دارد آیا می‌تواند مخاطبان فراوانی را همراه خود كند یا خیر؟ همه ما می‌دانیم اثری موفق و پربیننده است كه فیلمنامه خوبی داشته باشد پس باید برای فیلمنامه‌نویسی سرمایه‌گذاری كنیم.

چطور می‌توان برای فیلمنامه‌نویسی سرمایه‌گذاری كرد؟
باید برای فیلمنامه‌نویس موقعیت ایجاد كنیم. با در اختیار گذاشتن امكانات مناسب از او بخواهیم تا بدون دغدغه فیلمنامه بنویسد و پس از مدتی فیلمنامه‌های پرمحتوا در اختیار داشته باشیم.

بارها شنیدم كه بازیگرانی فقط با خواندن نقش خودشان یا حتی بدون این‌كه فیلمنامه را بخوانند قیمتی را مشخص می‌كنند تا در فیلم یا مجموعه‌ای بازی كنند یعنی این بازیگران برایشان فیلمنامه مهم نیست؟
باید ببینید كه بازیگر برای چه بازی می‌كند؛ برای تجارت یا هنر، به نظر من بازیگری هنر است و هنرمند تاجر نیست. این‌كه فردی بدون خواندن فیلمنامه مبلغی را برای بازی مشخص می‌كند فاجعه است. پول درآوردن به چه قیمتی؟ پس عشق به كار، انگیزه، تعهد و فرهنگ چه می‌شود؟ شما در نظر بگیرد در حال حاضر تا چه اندازه سطح كیفی تولیدات نمایشی در كشورمان پایین آمده است. مخاطبان را نباید به دیدن كارهای ضعیف عادت بدهیم مسوولان باید از تولیدات خوب حمایت كنند تا شاهد تولید آثار مطلوبی باشیم. برنامه‌سازان باید انتظارات مخاطبان را بدانند و برای رضایتمندی آنها با تولید آثار كیفی تلاش كنند.

فیلمنامه سریال نابرده رنج را چطور ارزیابی می‌كنید؟
این فیلمنامه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم كه قابل تامل است و مطمئن شدم این فیلمنامه می‌تواند قابل شنیدن و دیدن باشد چرا كه در تمامی سكانس‌ها برای تماشاگر ارزش قائل شده است و تكرارهای غلط و سطحی ندارد. بیننده می‌تواند براحتی با داستان ارتباط برقرار كند. همه اینها در حال حاضر باعث موفقیت این سریال شده است.

یعنی سریال هیچ ضعفی ندارد؟
خوشبختانه این سریال مورد پسند مردم قرار گرفته است و اگر ضعفی هم داشته، ضعف‌هایش را نشان نداده است.

اخیرا در تله‌فیلمی با عنوان «رسم مانده» در استان خراسان شمالی جلوی دوربین رفتید. چطور شد كه این كار را انتخاب كردید؟
فیلمنامه قوی و عوامل خوبی در این كار بودند كه پذیرفتم. البته با وجود این‌كه این تله فیلم برای صدا و سیمای استان خراسان شمالی و برای پخش از یكی از شبكه‌های سراسری تولید می‌شد همه عوامل انگیزه بالایی برای تولید یك اثر مطلوب داشتند كه این خود بسیار با ارزش است. در شهرستان‌ها بازیگران و هنرمندان بسیار زیادی حضور دارند كه متاسفانه به آنها توجه نمی‌شود افرادی كه می‌توانند از چهره‌های موفق تلویزیون و سینما باشند.

فكر می‌كنید تولید آثار نمایشی در شهرستان‌ها می‌تواند به معرفی این پتانسیل‌ها كمك كند؟
اگر مدیران با هدفگذاری این كار را انجام بدهند قطعا به تعداد بازیگران با استعداد كشورمان افزوده خواهد شد و ما شاهد آثار خوبی در تلویزیون خواهیم بود.

معتقدید برای موفقیت، بازیگر باید از تئاتر، تلویزیون یا سینما شروع كند؟
به نظر من تئاتر می‌تواند بازیگر را بسازد. حتی اگر كسانی كه سوپر استار هستند باید تئاتر را بشناسند و بازی كنند وقتی نفس بازیگر به نفس تماشاگر می‌خورد موقعیت‌هایی ایجاد می‌كند كه حتی فكرش را هم نمی‌توان كرد. صحنه تئاتر لحظه به لحظه آموزش است و اگر بازیگری تئاتر را كنار گذاشت به تكرار خواهد افتاد.

در این ایام كدام یك از سریال‌های تلویزیون را تماشا می‌كنید؟
چون معمولا خانه نیستم نمی‌توانم تلویزیون ببینم. در این مدت برای اولین بار توانستم كار خودم را از ابتدا ببینم با توجه به این‌كه فرصتی ندارم اما خدا را شكر از زمان پخش سریال نابرده رنج هر شب این سریال را تماشا كردم.


حرفی هست كه نگفته باشید؟
من مدیون مردم هستم. وقتی ابراز محبتشان را در هرجای ایران عزیز می‌بینم شرمنده می‌شوم.

محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
◄ کفش های میکی موس
◄ ماسک صورت Cthulhu
◄ کیف دستی میکی موس
◄ گودال آتش کوسه
◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle