پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • خانه گربه جنگ ستارگان ◄ خانه گربه جنگ ستارگان
      خانه گربه جنگ ستارگان خانه گربه AT-AT خانه گربه حمل و نقل زرهی تمام زمین خانه گربه ATAT ویتنی فابر AT-AT Walker Cat House خانه گربه جنگ ستارگان AT-AT Star Wars AT-AT Walker Cat House
  • مبلمان مدولار برای گربه های خانگی ◄ مبلمان مدولار برای گربه های خانگی
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی. صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت
  • اسباب‌بازی‌های گهواره‌ای به شکل هیولا ◄ اسباب‌بازی‌های گهواره‌ای به شکل هیولا
      اسباب‌بازی‌های گهواره‌ای به شکل هیولا طراحی شده‌اند تا تعادل کامل را حفظ کنند و بدون خطر واژگونی، ریتم تاب خوردن بهینه را امکان‌پذیر می‌سازند. Rocking Monsters ساخته کنستانتین بولیموند شبیه کوسه ها و دیگر موجودات دریایی است. آنها یک سواری راحت را برای بچه ها در هر اندازه ای فراهم می کنند. ایمنی اولویت اول است. هر هیولای گهواره ای به طرز ماهرانه ای از نظر وزن و نسبت های فیزیکی متعادل است. طراحی شده و ارگونومیک برای کودکان با قد 3 فوت و بالاتر. این اسباب‌بازی‌های چوبی سرگرم‌کننده با گوشه‌های گرد، سطوح صاف، و پرداخت صیقلی، ساعت‌ها بازی بدون نگرانی را برای کودکان فراهم می‌کنند.
  • خانه گربه مدرن ◄ خانه گربه مدرن
      خانه گربه مدرن با گوشه های گرد و رنگ سیاه سرد به عنوان فضایی عالی برای استراحت، بازی و پنهان شدن گربه شما عمل می کند. خانه گربه "Retro Box Black" ساخته شده توسط PurrFur از تخته سه لا با کیفیت بالا. تخت گربه دارای یک بالشتک نرم است تا یک مکان خواب راحت و یک مخفیگاه بازیگوش برای گربه های خجالتی فراهم کند. طراحی لبه های گرد به آن اجازه می دهد تا به طور یکپارچه با دکوراسیون منزل شما ترکیب شود. PurrFur Cat House کاملاً مونتاژ شده وارد می‌شود، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که گربه شما می‌تواند فوراً در مکان دنج جدید خود شیرجه بزند.
  • مبلی برای انها که گربه دارند ◄ مبلی برای انها که گربه دارند
      مبل مدولار ساخته شده از بخش های مختلف دارای محفظه های ذخیره سازی و قسمت های اختصاصی برای کاوش یا استراحت گربه شما است. مبل توری مفهومی طراحی شده توسط استودیو مبلمان SUNRIU مستقر در تایوان. خطوط تمیز و طراحی متفکرانه مبل توری را به انتخابی هوشمندانه برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال سادگی هستند بدون اینکه سبک یا کارایی را به خطر بیندازند. قاب چوبی پوشیده شده با روکش پارچه ای نرم و ظریف به این مبل کمک می کند تا به راحتی در هر فضایی قرار گیرد. صاحبان آینده قادر خواهند بود بخش‌ها و ماژول‌های مبل را جابه‌جا کنند تا چیدمان صندلی‌های چند منظوره ایجاد کنند. انسان‌ها می‌توانند کتاب‌ها، گیاهان داخل خانه و اقلام کوچک را در قفسه‌های مختلف که توسط طراحی SUNRIU در کناره‌های مبل توری ادغام شده‌اند، ذخیره کنند.
  • مبل برای گربه ها ◄ مبل برای گربه ها
      مبل مدولار پوشیده از بافت پارچه زرد که شبیه خز نرم گربه است دارای یک تکیه گاه راحت با تونل گرد یکپارچه برای عبور گربه است. مبل راهرو طراحی شده توسط SUNRIU یک مبلمان مدرن برای صاحبان حیوانات خانگی است. اگر حیوانات خانگی کوچکی در خانه دارید، آنها تونل داخلی را که فقط برای آنها طراحی شده است، دوست خواهند داشت. مبل جالبی که هم برای شما و هم برای گربه شما ساخته شده است! چه یک آپارتمان استودیویی یا یک خانه بزرگ داشته باشید، طراحی مدولار کاناپه Aisle به طور یکپارچه با هر اتاق نشیمن سازگار است. پس از یک روز طولانی، وقت خود را با گربه خود روی این مبل بگذرانید و اجازه دهید بافت پارچه ای نرم آن شما را به بهشت آرامش ببرد.
  • بسته بندی عسل غیرمعمول ◄ بسته بندی عسل غیرمعمول
      بسته بندی عسل غیرمعمول شبیه سر چوبی لگوی زنبوردار است که با توری محافظ پوشانده شده است. "عسل زنبوردار" توسط Busy Bee برای Ergastiri Meliou طراحی شده است. عسل آویشن نفیس در بسته بندی هوشمندانه که ضیافتی برای چشم است. در داخل جعبه، 250 میلی لیتر عسل آویشن یونانی خالص را در یک ظرف شیشه ای خواهید دید که با یک برچسب شیک با طراحی مدرن تکمیل شده است. جعبه ساده به چیزی غیرمنتظره و عجیب تبدیل شده است، در حالی که یک هدف عملی در محافظت از شیشه عسل دارد. بسته بندی خلاقانه عسل یک عنصر شگفت انگیز و لذت را به ارائه کلی اضافه می کند و آن را به یاد ماندنی و متمایز می کند.
  • مبلمان مدرن گربه‌پسند ◄ مبلمان مدرن گربه‌پسند
      مبلمان مدرن گربه‌پسند به‌طور یکپارچه میز قهوه‌خوری چوبی را با بانوج گربه‌ای که در زیر آن تعبیه شده است، ترکیب می‌کند. میز Kikko که توسط LABBVENN برای لذت انسان و گربه طراحی شده است، یک مکان استراحت راحت برای گربه شما ارائه می دهد. میز قهوه خوری مینیمالیستی، غنی شده با عناصر فلزی و یک بانوج پارچه ای لحافی، فضایی شیک و کاربردی را برای دوست پشمالوی شما فراهم می کند. بانوج گربه که در چهار رنگ موجود است، به راحتی برای شستشو قابل جابجایی است و مکانی تمیز و دلپذیر برای خواب و آرامش گربه را تضمین می کند.
  • حیوانات خوردنی ◄ حیوانات خوردنی
      حیوانات، هیولاها، موجودات عجیب و غریب و آثار هنری خوراکی ساخته شده از غذا. هنر خلاقانه غذایی توسط هنرمند بصری مستعد لندن هلگا استنتزل.
  • خانه گربه مدرن ◄ خانه گربه مدرن
      خانه گربه مدرن با گوشه های گرد و رنگ سیاه سرد به عنوان فضایی عالی برای استراحت، بازی و پنهان شدن گربه شما عمل می کند. خانه گربه "Retro Box Black" ساخته شده توسط PurrFur از تخته سه لا با کیفیت بالا. تخت گربه دارای یک بالشتک نرم است تا یک مکان خواب راحت و یک مخفیگاه بازیگوش برای گربه های خجالتی فراهم کند. طراحی لبه های گرد به آن اجازه می دهد تا به طور یکپارچه با دکوراسیون منزل شما ترکیب شود. PurrFur Cat House کاملاً مونتاژ شده وارد می‌شود، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که گربه شما می‌تواند فوراً در مکان دنج جدید خود شیرجه بزند.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29322    |     صفحه 1 از 2933
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

همه چیز درباره تاکسی برقی های تهران+عکس

تابناک:این معضل در کنار افزایش روز‌افزون مصرف سوخت‌های فسیلی و کمبود منابع تجدیدناشدنی انرژی، سبب شده‌ است تلاش‌های فراوانی در زمینه‌ استفاده از انرژی‌های جایگزین و کاهش مصرف سوخت انجام گیرد. 

هم اکنون خودروهای هیبریدی و الکتریکی، نمایانگر یکی از جدی‌ترین روش‌های بهره گیری از انرژی‌های جایگزین در خودروها هستند که از مزایای آنها می‌توان به کوچک ‌شدن اندازه موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های محیط زیست اشاره کرد. پرداختن به این موضوع خودروهای هیبریدی در کشورمان با تأخیر فراوان و با جدیت کم آغاز شد، ولی با این حال، در یکی دو سال اخیر، رخدادهای مهمی در این زمینه رخ داده.



به نقل از نشریه خودروی هیبرید، اواخر زمستان سال گذشته بود كه با خبر شدیم تاكسی هوشمند برقی و نخستین خودرو هیبرید الكتریك ـ پیل سوختی ایران با حضور رئیس جمهور رونمایی شد؛ دستاوردی افتخارآمیز كه می تواند چشم اندازی نوید بخش برای آینده باشد. این پروژه که با حمایت مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و به مدیریت جمشید آرین اصل، مخترع و مبتكر این خودروها ساخته شده، خبر از آینده روشن بهره برداری از فناوری ها نو در کشور می دهد، به شرط آنکه در این راه حمایت کافی از این دست اتفاقات انجام گیرد.

نمایشگاه خودرو ژنو

«آرین» که به تازگی در هشتاد و یكمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو شرکت کرده است و خودروهایی را که ساخته در این نمایشگاه به نمایش گذاشته، درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه و جایگاه ایران در توسعه فناوری خودروهای الكتریكی می گوید:

دلیل اصلی ما برای شرکت در نمایشگاه ژنو امسال (2012)، این بود که نام ایران در یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های دنیا و در هشتادویکمین سال برگزاری آن مطرح باشد و البته یک نام نباشد؛ افزون بر این که در کنارش محصولی باشد که بتواند عرض اندام کند. مطمئناً اگر محصول خوبی نداشته باشید، شما را در غرفه‌هایی با جایگاه پایین قرار می‌دهند، در حالی كه غرفه ما از نظر جایگاه و وسعت در فضای بسیار خوبی بود. از کمپانی‌های شرکت‌کننده نزدیک هفتصد مورد، در قسمت خدمات یا قطعات خودرو فعالیت داشتند. دلیل شرکت کردن ما در نمایشگاه، حضور بین‌المللی با ارایه‌ فناوری همگام با فناوری روز دنیا بود.

از لحاظ مشخصات محصولات ارایه شده توسط ما در این نمایشگاه، باید گفت كه از بین ویژگی‌های یک خودرو الكتریكی، سه مشخصه‌ برد، سرعت و وزن در معرفی‌ کردن خودروهای دوستدار محیط زیست مهمند، که در مورد محصول ما بیشینه سرعت برابر 180 کیلومتر در ساعت، بیشینه برد 250-200 کیلومتر و البته بدون اضافه وزن نسبت به نوع بنزینی كه در موقعیت عادی با آن می‌توان رانندگی کرد؛ این ویژگی‌ها سبب شده است خودرو ما در مقایسه با خودروهای آمریکایی همچون ولت جنرال موتورز، رنو و نیسان لیفت برتری داشته و چشمگیر باشد.

مهمتر از خودرو، دستگاه شارژ پرتابلی بود که ما معرفی كردیم. همه خودروسازان از جی‌ام تا رنو، پژو و مرسدس بنز، تجهیزات ایستگاه شارژ ارایه كرده بودند، اما عمل شارژ به صورت پلاگ ـ این صورت می‌گرفت. پنجاه سال است این روش در دنیا متداول است؛ اما آنچه کار ما را متمایز می‌کرد، سیستمی هوشمند و اتوماتیک بود که از داخل دستگاه شارژ هوشمند خارج می‌شد و با بدنه‌ خودرو تماس پیدا كرده و عمل شارژ انجام می‌شد.
       
ما از معدود شرکت‌هایی بودیم که از سوی برگزاركنندگان نمایشگاه بین‌المللی برای برگزاری کنفرانس خبری برگزیده شدیم. از سالن ما، تنها سه شرکت برای کنفرانس مطبوعاتی انتخاب شده بودند و مصلحت دیدیم که ایده ایستگاه شارژ را ارایه دهیم. مطمئناً سال بعد در این نمایشگاه، شرکت‌هایی با ایده‌ ما محصولاتشان را عرضه خواهند کرد و این ضعف ماست اگر محصولی عرضه نکنیم؛ یعنی ما ایده و فناوری را داریم. 

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این فناوری در کشورمان نوپاست و فناوری‌های نوپا هم تا در جامعه جایگاه خود را پیدا کنند و به تولید انبوه و صنعتی برسند، زمانی طولانی خواهد برد، درباره پیش‌بینی روند توسعه‌ این فناوری در کشور گفت: این روند دست خودمان است؛ در واقع، به دست دولت و این دولت است که سیاست‌گذاری کرده و امکانات را فراهم می‌کند تا هزاران دانش پژوه و محقق مثل من، راهی را پشت سر گذارند تا از ایده به محصولی برسیم و بتوانیم تحولی در سیستم حمل‌ونقل یا انرژی ایجاد کنیم.

یازده سال پیش که پیشنهاد طرح را به دولت دادم، متأسفانه، همه ‌جا مخالفت کردند؛ از ریاست جمهوری و وزیر صنایع که من با ایشان ملاقات داشتم بگیرید تا دیگران. در حقیقت این نگرش در آنها بود که خارجی‌ها کاری را انجام دهند و ما از آنها‌ خرید کنیم. خوشبختانه اکنون دولت ما چنین نگرشی ندارد و موافق است که خودمان بسازیم؛ به دنبال علم برویم، سرمایه‌گذاری کنیم و به خودکفایی برسیم.

باید گفت، نظر مثبت دولت لازم است، اما کافی نیست. این بینش دولت در مجلس هم ایجاد شده است. در ساختار دولتی ایران همه  موافق‏اند که ما در علم به خودکفایی برسیم و می‌خواهند روی آن سرمایه‌گذاری کنند، ولی بنده با روند و نوع نظام آن موافق نیستم. ما دوست داریم این کار را با هم انجام دهیم، اما نحوه‌ اجرای این کار مهمتر از خود ایده است. در این باره، فرایند به کندی پیش می‌رود؛ یعنی اگر قرار باشد ما این فناوری را در جایی شروع کنیم، در زمان‌بندی مشخصی مثلاً در یک سال شروع کنیم، این یک سال به پنج تا ده سال می‌کشد و آن‌موقع هم عقب‌تر از آنچه خواهیم بود که دیگران حرکت کرده‌اند. فضا مناسب است، دولت نظر مساعدی دارد، اما درباره راهکارها و روش‌ها و مدیریت این فناوری جای بحث است!

تعامل با صنعت

آرین درباره تعامل خودروسازها با این دست فناوری ها و اینکه آیا تا کنون نتایج مثبتی در این زمینه گرفته شده، گفت: گاه به مصلحت اقدام می‏کنیم؛ منافع ملی را در نظر می‌گیریم و بر پایه آن حرکت‌هایی می‌کنیم. در آغاز ورودم به ایران، ما ‌‌یعنی بنده و مركز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری كه بخش مهم این قضیه است‌ به این نتیجه رسیدیم که در اجرای اهدافمان،‌‌ باید خودروساز را مهم بدانیم؛ یعنی اوست که در آینده می‌خواهد این محصول را در خط تولید قرار دهد و به تولید انبوه برساند و به این فناوری نیاز دارد. به همین دلیل، این پروژه‌ها را از آغاز روی خودروهای آنها‌ پیاده کردیم. در صورتی که من خودروهای ساخت خودم را داشتم. من یازده سال پیش، خودرویی را که با پلتفرم خودم طراحی کردم ساختم: آریانا 792.

نیازی نبود ما این فناوری را در خودرویی که سنگین است و مناسب این کار نیست پیاده کنیم. هدف این کار ملی بود.

احساس می‌کردیم ایران‌خودرو و سایپا و ما یكی هستیم. در حقیقت اینجا نام ایران مطرح بود. به همین دلیل، وقت و هزینه گذاشتیم در چهار پروژه که هر کدام بین سه تا پنج سال زمان می برد و هر کدام بین چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه داشت. ما این کار را انجام دادیم. اولین آن‌ها خودرو الکتریکی سمند بود؛ چیزی که در سمند‌الکتریک اهمیت داشت، مشخصات خودرو بود، نه وزن و ظاهر آن. ما وزن خودرو را افزایش ندادیم، حتی در مواردی کاهش دادیم.
سیستم محرکه آن را بیرون آوردیم و سیستم خودمان را جانمایی و نصب کردیم. به‌رغم این‌ که شاید شاسی خودرو مناسب این کار نبود، این کار را به ‌گونه‌ای انجام دادیم که صندوق عقب خودرو خالی بماند. همه‌ کسانی که خودروهایی از شرکت‌های دیگر را برای هیبرید یا الکتریک کردن انتخاب می‌کنند، چون خودرو برای این منظور طراحی نشده و فضا ندارد، اولین کارشان این است که تجهیزات (باتری و دیگر قطعات) را در صندوق عقب می‌گذارند. از نظر ظاهری، خودرو خوب است و کار می‏کند، اما استاندارد نیست چون معادلات مباحث فنی خودرو به هم زده شده است. ما این کار را نکردیم، چون با این کار مرکز ثقل خودرو به هم می‌خورد؛ ما با رعایت این استانداردها و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت که خود من این سرعت را با رانندگی در اتوبان تهران آ اصفهان (سرعت متوسط 140 کیلومتر) در ساعت تجربه کردم و در این آزمایش موفقیت آمیز ما همچنین برای نخستین بار در خاورمیانه مسافت بیش از 500 کیلومتر را پشت سر گذاردیم. همه فکر می‌کردیم که محصولی ارایه داده‌ایم، می‌تواند وارد میدان شود، اما متأسفانه نشد. موافقت تولید صد دستگاه خودرو الكتریكی را از ریاست جمهوری گرفتیم، اما موانعی بود که اجازه نداد تا امروز این دستور اجرایی شود؛ یعنی هنگامی که فکر می‌کردیم چگونه هماهنگی لازم را ایجاد كنیم، به نظر می‌رسید برخی در فکر این بودند، چگونه جلوی کار را بگیرند!

سه پروژه‌ دیگر هم هست که من تنها به آنها اشاره می‌کنم. پروژه‌ دوم خودرو سریر بود. این خودرو در ماه‏های بهمن و اسفند سال گذشته، هزار مسافرت شهری را انجام داد و از مسافرانی که سوار این خودرو شده بودند، با فرم نظرسنجی نظر خواهی شد. این فرم‌ها برای ما ارزش میلیاردی دارد. نظرخواهی از مردم در این خصوص یک کار بزرگ فرهنگی بود که برای نخستین‌بار در ایران صورت گرفت، ما با مردم عادی صحبت کردیم. حتی یک مورد اشکال فنی هم در این هزار سفر درون شهری گزارش نشد؛ بنابراین، در نظر داریم وارد فاز دوم این پروژه شویم.

پروژه‌ سوم ما خودرو تیبا بود، به این امید که نظر سایپا را به شرکت در پروژه جلب کنیم، ولی متأسفانه، آ‌نها بیشتر به دنبال دستیابی به اطلاعات بودند و پس از تیبا هم پروژه‌ خودرو هایبرید ـ الکتریک هیدروژن بود که در جریان آن هستید؛ اینها چهار پروژه‌ای بودند که ما در شانزده ماه در ایران اجرا کردیم.

وی درباره آینده پروژه خود در ایران گفت: اگر خدا بخواهد، در سال جاری به ‌دنبال اجرای فاز پروژه‌‏ تاکسی‌های هوشمند هستیم. فاز نخسخت، انجام هزار مسافرت شهری بود. فاز دوم با سه خودرو صورت خواهد گرفت. یک خودرو الکتریک ـ هیدروژن و دو خودرو الکتریکی. برای فاز دوم ما نیاز به به یک ایستگاه شارژ در تهران داریم که امیدواریم با کمک شهرداری تهران، ستاد مدیریت سوخت و مركز همكاری‌های فناوری ریاست جمهوری، این محل را به ما بدهند؛ چون پروژه‌ ما فقط به دلیل نداشتن مکان متوقف است.

پروژه سوم ما به تولید انبوه رساندن خودرو IEV2 است؛ همان خودرویی که تصاویرش را در ژنو منتشر کردیم و از آن بسیار استقبال شد. چندین کمپانی فرانسوی و آلمانی علاقه‌مند هستند برای خرید این خودرو مذاكره کنند.

مدیر پروژه E4 درباره استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی در این طرح گفت: برای پروژه‌های علمی که تاکنون انجام شده ـ چه در ایران چه در خارج از کشور ـ یک‌سری شرکت‌ها تأمین‌کننده قطعات یدکی و مواد اولیه‌اند. اینها یا در ایران یا در خارج از ایران هستند. کسانی هم هستند که در کنار پروژه با من کار می‌کنند. معمولاً در پروژه‌ای که حساس است و هنوز به تولید انبوه نرسیده است، به دلیل ‌اینکه‌ از ایده‌های اصلی محافظت شود، کارهای کلیدی را خودم انجام می‌دهم، ولی در بقیه‌ موارد، نیروهایی هستند که گروهی و در کنار من مشغول به کار هستند.

همچنین طرح برخی قطعات خاص را هم که در ایران وجود ندارد، به شرکت‌هایی در خارج از ایران، می‌فرستیم تا ساخته شود.

تعامل با دانشگاه

آرین در مورد شرکت‌های دانش بنیان که در ایران و بلژیک تشکیل داده‌ تا بسترهای مناسبی برای بومی‌سازی فناوری و آموزش افراد متخصص‌ را ایجاد کند، می گوید:
اینها بیشتر از دانشگاه مؤثر هستند. نقش شرکت‌های دانش بنیان خیلی جدی‌تر و مهم‌تر از دانشگاه است و البته این خوب نیست، چون وظیفه‌ این شرکت‌ها، گسترش فناوری است و در کنار گسترش فناوری و نوآوری و تولید، آموزش هم اتفاق می‌افتد، ولی مگر چند نفر را می‌توانیم آموزش بدهیم؟

من در سیستم خودم ده، بیست یا پنجاه نفر را بتوانم آموزش بدهم، ولی میلیون‌ها دانشجوی جوان وارد دانشگاه می‌شوند.

فرمودید هنوز فضای مناسبی برای تعامل شما با دانشگاه فراهم نشده؛ به‌ عنوان کسی که منبعی از دانش فنی در این زمینه است، ولی فضایی برای انتقال دانشش به دانشگاه ایجاد نشده‌ است، فکر می‌کنید چه باید کرد؟ آیا راهکاری دارید؟

بله، علاقه‌مندم سازمانی بیاید و همکاری کند و نه تنها برای موضوع شخص من، چون همان‌ گونه که گفتم هزاران نفر مثل من هستند؛ در ایران یا خارج که سازمان‌یافته نیستند. باید نشست‌های منظمی بگذاریم و راهی پیدا کنیم که چگونه این فناوری و دانش روز به دانش پژوهان انتقال پیدا کند. می‏توان علاقه‌مندان هر رشته‌ را در کلاس‌های خاص با استادان واقعی به جایی رساند که دیگر کاری انجام ندهند که آخر سر متوجه بشوند این کار پیشتر انجام شده است. اینها باید تازه از آنجا به بعد جلو ببرند.

اکنون دولت علاقه‌مندی نشان می‌دهد و برای این کار هزینه می‏کند. من بر این باورم کسانی در این زمینه علاقه‌مندند و این خلأ را باور می‌کنند. مسلماً در دانشگاه هم استادانی از این نابسامانی رنج می‌برند. این اساتید می‌توانند به فرایند‌ ما کمک کنند.

مزیت اقتصادی

آرین درباره اقتصادی بودن پروژه خود می گوید: گاه یک محقق موضوعی را انتخاب می‌کند یا به ایده‌ای می‌رسد که در شرایط اولیه، آن را صرفاً کاری تحقیقاتی می‌بیند، و به زمان طولانی نیاز دارد تا نتیجه‌گیری کند که این ایده می‌تواند به محصول تبدیل شود. این یک روند است و من چنین پروژه‌هایی را انجام داده‌ام. امثال ما از ده، پانزده سال پیش می‌دانستیم که سرانجام، دولت‌ها ـ چه آنها که نفت می‌فروشند و چه آنها که می‌خرند ـ به این نتیجه می‌رسند که باید تغییر ایجاد کنند.

به این ترتیب داریم وارد فناوری‌ می‌شویم که قرار است بشر را حفظ کند و محیط زیستش را پاک کند و برای این‌که این کار را بکند، فناوری‌های جدید لازم است. به این ترتیب انرژی‌های پایدار و خودروهای دوستدار محیط زیست در نهایت به تولید انبوه منجر می‌شوند. مثلا، همین تاکسی هوشمند الکتریک، نمونه‏ای ‌ساده‌ است. این تاکسی‌ها می‌توانند از یک به ده، ده به صد و صد به صد هزار تا برسند؛ اما با توجه به روند فناوری، توسعه‏ آن و امکانات، این سرعت و این‌که ما چند درصد سیستم حمل‌ونقل را امروز الکتریکی یا هیدروژنی کنیم، این بحث دیگری‌ است؛ یعنی خودروساز باید وقت داشته باشد، بدون این‌که از نظر اقتصادی آسیب ببیند، روند تولیدش را تغییر بدهد و به مرور از بنزینی به الکتریکی سوق یافته و به جایی ‌برسد که دیگر صد در صد جایگزین ‌شود.

بنابراین، همه کارهای ما با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی صورت گرفته است. قیمت‌های تمام ‌شده در آغاز بالا هستند، اما همین ‌طور که تیراژ تولید بالا می‌رود، این قیمت کاهش می‌یابد. ما همه‌چیز را در این روند دیده‌ایم.

وی که در هر دو زمینه‌ هیبرید پیل سوختی و خودرو الكتریكی بر مبنای باتری فعالیت كرده، ‌در مورد اقتصادی بودن هر یک از این دو بخش می گوید:

همین پرسشی که شما کردید، یازده سال پیش در تلویزیون مطرح شد. پاسخ من این بود که خودروهای آینده، صددرصد خودروهای الکتریک هستند، حالا امروز یک کلمه به آن اضافه می‌کنم، چون جزو اختراع ما شده است؛ می‏گویم خودروهای هوشمند الکتریک.
نظر من تغییر پیدا نکرده و پایه همان خودرو الکتریک است؛ اما ما نمی‌توانیم به بهانه‌ یک فناوری، راه را برای یک فناوری دیگر را ببندیم یا روی آن سرمایه‌گذاری نکنیم. پیل سوختی یک فناوری بسیار مهم است.

اگر دولت امروز می‌خواهد روی آن میلیاردها ریال سرمایه‌گذاری کند، باید هزاران میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند و البته باز هم کم است. این فناوری می‌تواند در خود خودرو استفاده شود یا برای تولید توان باتری به كار رود. الان نمی‌خواهم وارد این بحث شوم هر چند تجربه‏ی‌ هر دو مورد را داشته‌ام و خودروی هیبرید ـ الکتریک هیدروژن ما توانست تجربه موفق اولین تست رانندگی داخل شهر را برایمان حاصل کند و در نظر داریم به زودی با این خودرو یک مسافت 500 کیلومتری را نیز با استفاده از هیدروژن طی کنیم.

به نظرم بگذارید، نخست به فناوری پیل سوختی برسیم، چون كشور ما پنج سال وقت لازم دارد تا به فناوری تولید انبوه هیدروژن و پیل سوختی برسد. پس از این مراحل باید به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی عمل کنیم.

فرهنگ سازی و نگاهی به آینده

آرین درباره فرهنگ سازی لازم برای استفاده کردن از این فناوری ها و جا افتادن این فرهنگ در میان مردم و مسئولان گفت: از جمله کارهایی که پارسال انجام دادیم، این بود که در دو مدرسه ‌ـ یکی دخترانه و دیگری پسرانه که اعلام آمادگی کرده بودند ـ همین خودرو تاکسی هوشمند الکتریک را با دو نفر از اعضای تیممان معرفی نمودیم.

دانش‌آموزان اول شلوغ می‌کردند، اما وقتی ما این فناوری را نشان دادیم و کمی در مورد محیط زیست و اینکه‌ این تاکسی الکتریکی است که شما هم می‌توانید بسازید و کافی است علاقه مند باشید و مطالعه کنید، با آنها صحبت کردیم، در نتیجه دانش آموزان ابراز علاقه و سوالات متعددی طرح كردند.

در مورد فرهنگ‌سازی کاری که درباره تاکسی کردیم یا آنچه در مدرسه انجام دادیم، در واقع آغاز کار بود. امسال در مدرسه‌ها این کار را دنبال خواهیم کرد. می‏خواهیم مدارس بیشتری را پوشش دهیم و این تورها را برای آنها بگذاریم؛ یعنی بچه‌ها سوار خودرو دوستدار محیط زیست شوند و به کمک دیدن فیلم و... با مکانیسم علمی آن آشنا شوند. این‌گونه آموزش‌ها در سنین دبستانی و دبیرستانی، باعث می‏شوند بچه‏ها زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند با علوم و فنون و ایده ها و فناوری های روز آشنا شوند. این کار ساده است، چون هم مدیران علاقه‌مند هستند و هم از نظر وجدانی احساس می‌کنیم که خدمت می‌کنیم. ولی در بحث دانشگاه حتماً نیازمند مکانیزم و سیستم هستیم.

وی در مورد اهدافی که برای آینده‌ E4 در نظر دارند، گفت: آینده‏ E4 در ایران، تماماً به دولت بستگی دارد و به‌تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم انجام بدهم. این پروژه‌ای خصوصی نیست و فقط با پول اجرا نمی‌شود؛ بنابراین، نمی‌توانم جواب شما را دقیق بدهم که این چشم‌انداز شش ماه دیگر یا یک سال دیگر اتفاق می‌افتد.

بخشی از E4 شهر پاک است؛ یعنی ما بیاییم شهر پاک را در ایران راه‌اندازی کنیم. در جلسه‌ای که با رئیس جمهور محترم داشتیم، با کلیات موضوع شهر پاک موافقت کردند، اما برای اجرایی ‌شدن این موضوع، مجلس و سازمان‌های دیگر مانند وزارت مسکن و شرکت نفت در این موضوع دخالت و کمک بکنند؛ آنگاه می‌توانیم این پروژه را انجام بدهیم. به‌رغم این‌که دولت حمایت می‌کند و روابط دوستانه‌ای بین من و مركز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، این روند کند است.

با کمک همه دوستانم در دولت و مجلس محترم تلاش می‏کنیم تا موانع را پشت سر بگذاریم. باید بپذیریم، وقتی که دغدغه‏های فراوانی درباره راه اندازی، ایجاد و گسترش و بهره‏برداری از فناوری داریم، بازدهی و سرعت عمل ما کاهش می‏یابد و در حقیقت این فرصت طلایی را به دیگران در کشورهای دیگر می‏دهیم تا با مدیریت درستی که دارند موفق شوند و بدین ترتیب مدیریت انرژی جهان را به دست گیرند.

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ خانه گربه جنگ ستارگان
◄ مبلمان مدولار برای گربه های خانگی
◄ اسباب‌بازی‌های گهواره‌ای به شکل هیولا
◄ خانه گربه مدرن
◄ مبلی برای انها که گربه دارند
◄ مبل برای گربه ها
◄ بسته بندی عسل غیرمعمول
◄ مبلمان مدرن گربه‌پسند
◄ حیوانات خوردنی
◄ خانه گربه مدرن
◄ بسته بندی عسل
◄ گهواره ای برای گربه
◄ مبلمان مدرن گربه‌پسند
◄ دستگیره هایی شبیه به اختاپوس
◄ وشیدنی ساده به دم گربه‌ای
◄ کیف دستی خلاقانه ای که شبیه یک گربه
◄ Homer Simpson Backs Into Bushes
◄ خلال دندان جوجه تیغی
◄ جعبه گوسفندی برای گاموا
◄ جوجه تیغی جلیقه ای
◄ شامپو بچه لاستیکی اردک
◄ کفش‌های خلاقانه طراحی‌شده برای شبیه به دو موش
◄ ظرف کره ای جذاب با طرح نهنگ بازیگوش
◄ خرگوش های خرگوش واقعی
◄ کیف منحصر به فرد و جسورانه ای به شکل موش
◄ حیوان وحشی درونی خود را رها کنید
◄ قیچی آشپزخانه خلاقانه با دسته خفاشی
◄ کیف منحصر به فرد و جسورانه ای به شکل موش
◄ بلوک چاقوی خلاقانه
◄ کیف مدرسه مینیاتوری ژاپنی که برای سگ شما
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ خانه گربه جنگ ستارگان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle