پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بطری‌های سس به شکل استخوان ◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
      بطری‌های سس خلاقانه‌ای که طوری طراحی و شکل داده شده‌اند که دقیقاً شبیه ران مرغ کارتونی و بی‌نقص به نظر برسند . هر بطری دارای فرمی شبیه به قطره اشک است که از قسمت گوشتی ساق مرغ الهام گرفته شده و به سمت بالا باریک شده و به شکل استخوانی در می‌آید . بسته‌بندی سس ران مرغ طراحی شده توسط تاخمینا اوریپوا . بسته‌بندی سس برای سه طعم پرطرفدار ساخته شده است: تِریاکی، چیلی شیرین و باربیکیو. این سس‌ها، مرغ را چه کبابی، چه سرخ‌شده و چه برشته، تکمیل می‌کنند و بسته‌بندی‌های فانتزی آن به هر میزی جلوه‌ای خاص می‌بخشد.
  • فرش‌های خلاقانه به شکل خرس ◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
      فرش‌های خلاقانه به شکل خرس که کاملاً مثل پازل کنار هم قرار می‌گیرند ، می‌توانند کل اتاق را بپوشانند و طوری به نظر برسند که انگار همدیگر را در آغوش گرفته‌اند . فرش آغوش خرس از برند پرمافراست، خرسی با طراحی خاص است که در حال آغوش گرفتن، با دستانی باز و پاهایی باز، کشیده شده است. هر فرش خرس از نظر شکل یکسان است و به صورت موزاییکی طراحی شده است، به این معنی که می‌توان آنها را بدون فاصله و در هر جهتی لبه به لبه قرار داد. این کار سطحی یکپارچه از سیلوئت‌های خرس به هم پیوسته ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد هر کدام، خرس بعدی را در یک زنجیره پیوسته در آغوش گرفته است.
  • سگ رباتیک نوآورانه‌ ◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
      سگ رباتیک نوآورانه‌ای که مجهز به نازل‌های جاروبرقی در هر پا است و برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک‌ها و کوچه‌های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می‌تواند به طور موثری زباله‌ها، به خصوص ته سیگارها، را از زمین‌هایی که برای ربات‌های چرخ‌دار چالش برانگیز است، جمع‌آوری کند. با استفاده از تشخیص پیشرفته‌ی زباله و عملکرد خودکار، VERO به زباله‌ها نزدیک می‌شود و جاروبرقی‌ها را فعال می‌کند.
  • چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا ◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
      چهارپایه الهام گرفته از طبیعت که برای آوردن عناصر بیوفیلیک به فضاهای داخلی طراحی شده است ، مناظر کوچکی را در یک پایه شفاف به نمایش می‌گذارد. چهارپایه وحشی طراحی شده توسط خورخه هررا، مانند منظره‌ای مینیاتوری است که در مبلمان محصور شده است . پایه استوانه‌ای، تقریباً مانند یک تراریوم ، صحنه‌ای دست‌ساز از خزه‌های محافظت‌شده، شاخه‌های کوچک، سنگ‌ها و بافت‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارد. در داخل، میکرواکوسیستمی با دقت چیده شده که شبیه یک جنگل کوچک است و حس آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند. روی صندلی یک کوسن نرم و گرد با شکل ارگانیک قرار دارد که با پارچه‌ای پایدار روکش شده است. چهارپایه وحشی اثر استودیوی خورخه هررا تضاد بین پایه شفاف و نشیمنگاه مخمل، جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود طوری به نظر برسد که گویی طبیعت از شما حمایت می‌کند. چهارپایه وحشی خورخه هررا رویه بالشتک‌دار، ضمن حفظ ارتباط بصری و حسی با طبیعت، امکان نشستن کاربردی را فراهم می‌کند. صندلی وایلد استودیوی خورخه هررا چهارپایه‌ی وایلد که توسط گابریل از چوب، متاکریلات و پارچه‌های پایدار ساخته شده است، بر هنر دست، رفاه و آگاهی زیست‌محیطی تأکید دارد. مدفوع وحشی چه کسی به یک صندلی معمولی نیاز دارد وقتی می‌توانید زیر صندلی‌تان منظره داشته باشید؟ چهارپایه وحشی از Greenarea به معنای واقعی کلمه، روی یک جنگل بنشینید. صندلی وحشی، جوهره طبیعت بکر را به تصویر می‌کشد و طراحی صندلی را با بوم‌شناسی ترکیب می‌کند. چهارپایه وحشی گرین‌آریا چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا، فضای بیرون را به داخل خانه می‌آورد و مبلمان را با اکوسیستم‌های کوچک خزه، سنگ و چوب ترکیب می‌کند. مدفوع بیوفیلیک
  • بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف ◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
      بسته‌بندی خلاقانه عسل با شکل شش‌ضلعی، نمونه‌ای جالب از طراحی محصول مدرن با الهام از طبیعت است . « بسته‌بندی شش‌ضلعی عسل » که توسط ماکسیم آربوزوف طراحی شده، منعکس‌کننده‌ی لانه زنبور است و محصول درون آن را به نمایش می‌گذارد: عسل خالص و طلایی. شیشه شفاف اجازه می‌دهد تا رنگ و بافت غنی عسل از آن نمایان شود و آن را هم از نظر بصری و هم از نظر حسی لذت‌بخش کند. برچسب مشکی با عبارت «ساخته شده توسط زنبورها» جزئیات زیبایی به آن اضافه می‌کند و اصالت و منشأ طبیعی محصول را تقویت می‌کند. طراحی قابل چیدن، شیشه‌های عسل را به یک ویترین زیبا تبدیل می‌کند، شبیه به کندوی زنبور عسل و بر پایداری تأکید دارد. Maksim Arbuzov ساخته شده توسط Bees Honey Packaging بسته‌بندی عسل ساخته شده توسط شرکت Bees با تمرکز بر خالص‌ترین شکل عسل، تجربه لذت بردن از آن را افزایش می‌دهد. تهیه شده توسط زنبور عسل شیشه عسل شش ضلعی بدون هیچ کلامی دقیقاً به شما می‌گوید که درون آن چیست. ساخته شده توسط زنبورها شیشه‌های عسلِ «ساخته شده توسط زنبورها» که قابلیت چیدن روی هم را دارند، درست روی قفسه فروشگاه، یک کندوی زنبور عسل درست می‌کنند. عسل شش گوش آیا ترجیح می‌دهید عسل را در بطری فشاری پلاستیکی بخرید یا در یک شیشه شیشه‌ای دست‌ساز با الهام از کندوی زنبور عسل؟ ساخته شده توسط بسته بندی زنبور عسل ایده بسته‌بندی بسیار هوشمندانه، مثل کندوی عسل روی هم چیده می‌شود. انبارداری هوشمند، ارائه خیره‌کننده و بدون ضایعات. بسته بندی عسل شش ضلعی عسل ساخته شده توسط زنبورها: بافت را حس کنید، خلوص را ببینید و طعم طبیعت را بچشید. ماکسیم آربوزوف بسته‌بندی ساخته شده توسط شرکت Bees - شفاف، مینیمال و به شکل لانه زنبور، زیرا عسل باید شبیه عسل باشد. بسته‌بندی عسل شش‌ضلعی با الهام از کندوی عسل، شیشه را به همان اندازه شهد طلایی درونش خالص و طبیعی می‌کند. بسته‌بندی شش ضلعی
  • گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ ◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
      ن کلاه بامزه که از نمد صورتی ساخته شده، گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ای دارد که به استفاده‌ی روزمره جلوه‌ای خاص می‌بخشد. کلاه گوش گربه‌ای که توسط صبری تونکا از Feltthink طراحی شده، برداشتی خیال‌انگیز از کلاه بیسبال کلاسیک است که با پشم مرینوس نرم و دست‌ساز، بازطراحی شده است . این کلاه به رنگ صورتی ملایم و غبارآلود است که به آن جذابیتی دنج و الهام گرفته از سبک قدیمی می‌دهد. گوش‌های بچه گربه که به زیبایی تراشیده شده‌اند و به طرز ماهرانه‌ای از تاج سر بیرون زده‌اند، با شکل گرد کلاهک هماهنگ هستند. لبه کلاه مانند کلاه بیسبال معمولی به جلو امتداد می‌یابد و هم سایه و هم ساختار مناسبی ارائه می‌دهد، در حالی که بافت آن کرکی است و به ظاهری گرم و دست‌ساز می‌افزاید.
  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29393    |     صفحه 1 از 2940
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی»

 
كپی برابر اصل
اصغر فرهادی حالا دیگر با ساخت «جدایی نادر از سیمین» مهر تاییدی زد بر علاقه‌اش به سینمای اجتماعی و درام‌های خانوادگی كه البته این گرایش ریشه عمیقی در كارنامه سینمایی او دارد. فرهادی فیلم به فیلم بر كیفیت نگاه مستندگونه‌اش به مسائل روزمره‌ای كه منجر به حوادث تلخ و ناگوار می‌شوند، افزوده و شاید بتوان گفت حتی ژانر تازه‌ای در سینما باب كرده به نام «مستند ساختگی» یا «رئالیسم نمایشی»! انتخاب این عناوین از آن‌روست كه فرهادی اصرار دارد در فیلم‌هایش همه‌چیز را همان‌گونه كه در عالم واقع رخ می‌دهد، به نمایش درآورد اما به ناچار برای این بازنمایی واقعیت، مجبور است عوامل مكانیكی و غیرمرتبطی (با واقعیت) مانند بازیگر، دوربین، طراحی صحنه و لباس،گریم و گاهی جلوه‌های ویژه را در ساخت آثارش شریك كند تا به خلق بكر یا بازآفرینی درستی از تصویر ذهنی خود از حقیقت دست یابد.
گرچه به شخصه سینمای داستانگو و تا حدودی رویاپرداز را بیشتر می‌پسندم چون معتقدم یكی از اهداف اختراع سینما، ساخت و ثبت لحظاتی است كه در دنیای حقیقی یا اصلا رخ نمی‌دهند یا به ندرت شاهد آنها هستیم وگرنه با وجود گونه‌ای به نام «مستند» در عالم سینما،چه نیازی به این همه زحمت و داستانسرایی و هزینه اضافی و عوامل فرعی و اصلی است؟!
 
با این‌حال، فرهادی در سینمای شخصی خود، دوست‌تر می‌دارد فیلم‌هایش نزدیك‌ترین تصویر به زندگی پشت دوربین باشد. فرهادی نطفه این سبك فیلمسازی را زمانی بست كه فیلمنامه «داستان یك شهر» را برای تلویزیون می‌نوشت و بعدتر با ورود به سینما و ساخت فیلم‌هایی برآمده از دل جامعه و شهروندانش، به آگاهی عمیقی در چگونگی ترسیم موقعیت‌های زنده از زندگی رسید.
«جدایی نادر از سیمین» را كامل‌ترین فیلم فرهادی می‌دانم، چرا كه او از هیچ پلانی برای روایت مشكلات ناشی از طلاق نادر (پیمان معادی) و سیمین (لیلا حاتمی) به سادگی نمی‌گذرد و در همه لحظات با نگاه تیزبینانه‌اش، جزئیات آزارنده‌ای را به خورد تماشاگر می‌دهد تا او نیز لحظه‌ای شك برش دارد مجموعه‌ تصاویری كه روی پرده می‌بیند، یك فیلم سینمایی ساخته‌شده است یا برنامه‌ای مستند كه به لطف حضور یك دوربین مخفی در تمام لحظات، مجال ضبط و اكران یافته‌اند! چنین اتفاقی در «چهارشنبه‌سوری» هم افتاده بود و حتی در «درباره الی» بیشتر، كه تازه آنجا فرهادی تمام توانش را به كار گرفته بود حضور دوربین و عوامل فنی دیده و حس نشود (و به همین دلیل، «دربارۀ الی» را یك فیلم فنی موفق می‌دانم تا یك اثر داستانگو) و گرچه در این امر موفق بود، به خاطر روایت پرحاشیه و غیرمستقیم و جدا از فرم‌های كلاسیك روایی، مخاطب حین همراهی با اثر و عذاب ناخواسته از تماشای شرایط شخصیت‌ها، گاهی هم به یاد می‌آورد تصاویر پیش‌رو،ت نها بازسازی شكلی از یك فاجعه‌اند، نه بیشتر. بنابراین در نهایت، فقط از خیال این‌كه چنین رویدادی در عالم حقیقی هم رخ داده یا می‌دهد، متاثر می‌شد اما در «جدایی نادر...» از ابتدای فیلم، تماشاگر درگیر آدم‌ها و ماجراهایشان می‌شود. حتی عنوان‌بندی اثر، نوعی پیش‌زمینه ذهنی ایجاد می‌كند كه به خاطر كدام اتفاق، عده‌ای از اوراق شناسایی و مدارك‌شان كپی می‌گیرند؟ آیا این كپی‌ها برای عملی خیر است یا شر؟ و درست بعد از تیتراژ، امیدِ واهی تماشاگر به باد می‌رود وقتی با زوج نه چندان سن و سال‌داری در دادگاه خانواده روبه‌رو می‌شود كه قصد جدایی دارند. از این منظر، نگاه فرهادی به مسائل اجتماعی و بعضا خانوادگی، نگاه تلخی است ولی سیاه نیست.
او حتی نظریه‌ها و شخصیت‌ها را خط‌كشی نمی‌كند. نمی‌گوید خوب و بد كدام است. حكم مطلق صادر نمی كند. فقط طرح وضعیت می‌كند و شك برمی‌انگیزد.
 
شك و دودلی (شما بخوانید بددلی) و دروغ انگار شده دغدغه ذهنی این فیلمساز و این دغدغه به نظر كاملا هماهنگ با فضای جامعه و روز است؛ همانطور كه در «جدایی...» آدم‌ها از ترس این‌كه حرف‌شان را باور نكنند یا در مخمصه بزرگتری گرفتار نشوند، به دروغ و پنهانكاری پناه می‌برند. آدم‌ها از كاری كه می‌كنند یا حرفی كه می‌‌زنند، چندان مطمئن نیستند.
كدگذاری‌های فیلم به لحاظ نشانه‌شناسی نیز هوشمندانه و سرشار از جزیی‌نگری‌های كنایی است كه فیلم را یك اثر انتقادی ‌اعتراضی نیز جلوه می‌دهد.
 
در مورد نام فیلم، اگر برخلاف منظوری كه می‌رساند، در فیلم چندان به موضوع طلاق و جدایی پرداخته نمی‌شود (دست‌كم به صراحت) و لحظاتی پس از چند سكانس اول، این مسئله به حاشیه می‌رود و قضیه فقر و جرم و قتل پیش می‌آید، به این معنا نیست كه این فیلم قرار نبوده به طلاق و پیامد‌های آن بپردازد.
اتفاقا با توجه به این موضوع كه سیمین همان ابتدای فیلم بار و بندیلش را جمع می‌كند و می‌رود و تا نیمه‌های فیلم، بنا بر ضرورت دوباره، خبری از او نمی‌شود، می‌توان نتیجه گرفت «جدایی...» دقیقا به موضوع بازخوردهای طلاق زوجین و تقبیح آن اشاره دارد.
 
مگر نه این که «ترمه» به مادرش گوشزد می‌کند: «اگر تو نرفته بودی، هیچ کدام از این اتفاق ها نمی‌افتاد»؟ هرچند كه فیلم با پایان بازش، همچنان تماشاگر را در مواجهه با این موضوع و تایید و تكذیب آن، بلاتكلیف و در محاق نگه می‌دارد تا خود درباره آن و نیكی و زشتی‌اش تصمیم بگیرد.
كارگردان «جدایی...» این فضاسازی رئالیستی را از روایت به بازی‌ها، فیلمبرداری، شیوه دیالوگ‌نویسی و سایر عوامل فنی نیز تعمیم داده است. فیلمبرداری پرلرزش و روی دست محمود كلاری و رنگ پریده تصاویر، كاملا التهاب و بحران موجود در اثر را تداعی می‌كند. انگار دوربین هم با نگرانی هرجا دنبال ذره‌ای صداقت و درستی می‌گردد. افسوس كه هرچه بیشتر می‌جوید، كمتر می‌یابد.
 
در میان مجموعه بازی‌ها،می‌توان در یك كلیت تام گفت همه بازی‌ها خوب و درستند. با این‌حال، بازیگرهای نقش اصلی، یعنی لیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات و شهاب حسینی خود را كاملا به جریان زندگی پیش روی دوربین و هدایت كارگردان سپرده‌اند كه نتیجه چنین اعتمادی به متن و نگارنده‌ آن، می‌شود بازی‌های یكدست و باورپذیری كه در فیلم شاهدیم.
حسن كار اینجاست كه غیر از مریلا زارعی و پیمان معادی كه تجربه دوباره‌ای را با فرهادی و جادوی كارگردانی‌اش پشت سر گذاشتند، دو بازیگر موفق این سال‌ها نیز شانس حضور در فیلم این كارگردان خلاق را یافتند تا بازی‌های یكسره متفاوتی از تمام آنچه تاكنون ارائه كرده‌اند، به كارنامه هنری خود بیفزایند.
 
لیلا حاتمی اینجا آنقدر متفاوت و خوب است كه به سختی باور می‌كنیم این همان لیلا حاتمی نچسب و ضعیف «بی‌پولی» و «چهل‌سالگی» است.حتی بیان و صدای او اینجا در خدمت كارگردان و نقش سیمین است و شهاب حسینی كه دیگر این اواخر داشتیم كم‌كم به حضورش در فیلم‌های تجاری و باری به هر جهت عادت می‌كردیم، در «جدایی...» ناگهان با بازی دلپذیرش غافلگیرمان می‌كند.
او تا توانسته به شخصیت حجّت، مظلومیت و درماندگی تزریق كرده و یك الگوی تمام‌عیار از مرد بیكار دلسوز و مسئولیت‌پذیر آفریده است و البته بی‌انصافی است اگر یادی از دو بازی خوب دیگر در فیلم نكنیم؛ ساره بیات و سارینا فرهادی هر دو به عالی‌ترین شكل‌ممكن در نقش‌های خود درخشیده‌اند. با آن‌كه انتخاب سن 11 سالگی برای «ترمه» به دلیل جثه بزرگ‌تر و نگاه و چهره پخته‌تر سارینا فرهادی، كمی دور از ذهن و ناممكن به نظر می‌رسد ولی می‌توان این ضعف كوچك را به قوت كلی اثر بخشید.
«جدایی نادر از سیمین» بازتابی خیره‌كننده و روشن از حقیقت است؛ یك داستان واقعی كه عینا منطبق بر اصل رویدادی مشابه ساخته شده است. تماشاگر چنین فیلمی باید بداند این یك كپی از واقعیت است،نه خود آن. اما این كپی، برابر اصل است.

درست مثل همان كپی‌هایی كه ابتدای فیلم از شناسنامه و قباله ازدواج و سند و مدارك دیگر برداشته می‌شود تا به جای نسخه اصلی آن، تحویل دادگاه شود.

محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle