پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • عکس سگ های خندان ◄ عکس سگ های خندان
      مجموعه عکس های زیبا دارای پرتره هایی از سگ های بامزه است که برای دوربین لبخند می زنند . پروژه "نمایش سگ" توسط الکساندر خوخلوف و ورونیکا ارشووا .
  • چرخ ورزش گربه ◄ چرخ ورزش گربه
      چرخ دویدن داخلی که برای گربه ها و حیوانات خانگی کوچک طراحی شده است را می توان بر روی یک دیوار محکم در خانه یا آپارتمان مدرن نصب کرد . چرخ ورزش گربه ساخته شده از چوب و فولاد ضد زنگ توسط HolinDesign . چرخ همستر بزرگ به گربه شما کمک می کند تا در شرایط فیزیکی عالی بماند.
  • هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی ◄ هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی
      هدفون‌های بی‌سیم Neko که توسط شرکت ژاپنی Radius طراحی شده‌اند ، از گربه‌ای الهام گرفته شده‌اند که در تخت خود جمع شده است. کیس شارژ گربه ای دارای سه نشانگر LED روشن به شکل ماهی است که با محبت "ال ای دی ماهی" نامیده می شود. هنگامی که آنها چشمک می زنند، این نشانه ای است که هدفون گربه شما باید تغذیه شود، فقط کابل شارژ را وصل کنید و اجازه دهید غذای الکتریکی جریان یابد.
  • ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال ◄ ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال
      مجسمه تعاملی یک ماهی مرکب قرمز غول پیکر که در اطراف ساختمان Fábrica da Cerveja در فارو، پرتغال پیچیده شده است ، که در ابتدا به عنوان آبجوسازی عمل می کرد. با گذشت زمان، Fábrica da Cerveja تغییر کاربری داده و اکنون به عنوان یک مکان فرهنگی عمل می کند و میزبان رویدادها، نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف است. ماهی مرکب غول پیکر لومی طراحی شده توسط موراداواگا برای جشنواره مارس 2024 که در فارو، پرتغال برگزار شد، هنر، فرهنگ و خلاقیت را جشن می گیرد.
  • کوله پشتی لاک پشتی ◄ کوله پشتی لاک پشتی
      کوله پشتی چشم نوازی که به گونه ای طراحی شده است که شبیه لاک لاک پشت واقعی باشد، سرها را تبدیل می کند و شما را به یک لاک پشت نینجا تبدیل می کند . کوله پشتی لاک پشتی ساخته شده توسط Lisbanoe از چرم طبیعی دباغی شده گیاهی 5 تا 6 اونس. کوله پشتی خلاقانه فوق العاده بزرگ را می توان به عنوان بخشی از لباس TMNT استفاده کرد .
  • کیبورد بتمن ◄ کیبورد بتمن
      صفحه کلید کامپیوتری به شکل خفاش چاپ سه بعدی سفارشی با الهام از ظاهر و طراحی نمادین ابزارهای افسانه ای بتمن. صفحه کلید بتمن نسخه Vengeance ساخته شده توسط rain2 ، علاقه مندان به چاپ سه بعدی و عضوی از جامعه کیبوردهای مکانیکی. مکمل صفحه کلید Vengeance، ماوس کامپیوتر Batmobile است که برای مطابقت با زیبایی شناسی کیبورد با مضمون بتمن طراحی شده است.
  • سگ ربات ابتکاری ◄ سگ ربات ابتکاری
      سگ ربات ابتکاری مجهز به نازل های خلاء در هر پا که برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک ها و کوچه های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می تواند زباله ها، به ویژه ته سیگارها را از زمین هایی که برای ربات های چرخ دار چالش برانگیز است جمع آوری کند. با استفاده از تشخیص زباله پیشرفته و عملکرد مستقل، VERO به زباله ها نزدیک می شود و جاروبرقی ها را فعال می کند.
  • جعبه کنترلر Wolverine Xbox ◄ جعبه کنترلر Wolverine Xbox
      کاور قابل چاپ سه بعدی کنترلر Xbox شما را به لباس زرد نمادین می پوشاند و پنجه هایی به پشت کنترلر اضافه می کند. جعبه کنترلر Wolverine Xbox طراحی شده توسط Do3D از فیلم مورد انتظار "Deadpool & Wolverine" الهام گرفته شده است. کاور Wolverine کاملاً با " Cheeky Deadpool Xbox Controller " جفت می شود و طرفداران را تشویق می کند که از لوازم جانبی مضمون با هم استفاده کنند.
  • مجسمه کبوتری بزرگ ◄ مجسمه کبوتری بزرگ
      در اکتبر 2024، های لاین شهر نیویورک مجسمه کبوتری بزرگ 21 فوتی را به نمایش می گذارد که متن را بر روی بناهای سنتی تغییر می دهد. مجسمه "دایناسور" از یک کبوتر که توسط هنرمند با استعداد ایوان آرگوت طراحی شده است . دایناسور که برای تداعی در مقیاس عظیم و تبار باستانی خود نامگذاری شده است، در مورد انقراض و بقا منعکس می شود. این به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن، مانند دایناسورها، انسان‌ها ممکن است ناپدید شوند و بقایای انعطاف‌پذیری مانند کبوتر را پشت سر بگذارند. کبوتر غول پیکر مجسمه های غول پیکر به جای ارج نهادن به شخصیت های تاریخی، کبوتر روزمره را که شهرنشینی همه جا حاضر اما اغلب نادیده گرفته می شود، بالا می برد. کبوتر دایناسور در نیویورک اینستالیشن هنری گذشته داستانی کبوتر را به عنوان یک حیوان اهلی و پرنده پیام رسان زمان جنگ جشن می گیرد. دایناسور ایوان آرگوت این به طنز نشان می دهد که کبوترها، با مقاومت شهری و ریشه های مهاجر خود، به اندازه هر شخصیت تاریخی، سزاوار جایگاهی بر روی پایه هستند. ایوان آرگوت کبوتر دایناسور "دایناسور" وعده می دهد که پرها را به هم بزند و عمیقاً در بین مردم نیویورک طنین انداز شود. ایوان آرگوت کبوتر مجسمه کبوتر غول پیکر توسط ایوان آرگوت توسط های لاین سفارش داده شد . کبوتر در نیویورک مجسمه کبوتر فوق واقع گرایانه «دایناسور» در ماه اکتبر در های لاین فرود می آید. ایوان آرگوت کبوتر غول پیکر
  • لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان ◄ لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان
      لامپ LED قابل شارژ با گیره یکپارچه از لطف و زیبایی پرندگان در طبیعت الهام می گیرد. قسمت پایینی CLIPPY به صورت گیره طراحی شده است که به نور پرنده اجازه می دهد به راحتی به سطوح مختلف متصل شود. قطعه ای از طبیعت در خانه شما. برای نورپردازی فوری آن را در هر جایی گیره دهید. CLIPPY Mood Light توسط Junyoung Jang و Joonhyeok Heo طراحی شده است
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29355    |     صفحه 1 از 2936
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

آینده پنداری از نوع سینمایی

آینده پنداری از نوع سینمایی
تعداد بازدید: 37

آینده پنداری از نوع سینمایی

مخاطبی كه با صحنه‌های حماسی و مبارزانه به وجد می‌آمد، از صحنه‌های عاشقانه به‌شدت احساساتی می‌شد و از صحنه‌های كمدی احساس شادی و نشاط می‌كرد، چرا نباید...

تصویر آینده جهان از نگاه فیلمسازان
اگر سال‌های ابتدایی و آغازین سینما را فاكتور بگیریم كه این پدیده بابت ضبط لحظه حال انسان‌ها شگفت‌انگیز بود و انسان تازه آشنا شده با تكنولوژی دوربین‌های فیلمبرداری سال‌ها از مرور لحظه‌های ضبط شده‌اش لذت می‌برد، تقریبا از چند دهه بعد از شكل‌گیری سینما دیگر انسان‌ها تنها از دیدن تصاویر ضبط شده و به تبع آن پنداشت‌هایی از گذشته و حال لذت نمی‌بردند و پدیده‌ای نیز به‌وجود آمد كه سینما را به سمت تصویرسازی از آینده‌ای كه معلوم نیست به چه شكل و شمایلی است سوق می‌داد. این شاید در ابتدا صرفا یك فرآیند حرفه‌ای سرگرمی‌سازی بود. همانطور كه اصول كلاسیك سینما بعد از چند دهه كاملا تثبیت شدند و قواعدی نظیر قاب‌بندی‌های كلاسیك و قواعد اوج و فرود دراماتیك فیلمنامه كه در ایران با نام قواعد سید فیلدی نیز معروف هستند نشان دادند كه در جذب مخاطب كاملا دارای پتانسیل هستند و امتحان خودشان را پس دادند این تصویرسازی از آینده نیز در همین راستا شكل گرفت.
مخاطبی كه با صحنه‌های حماسی و مبارزانه به وجد می‌آمد، از صحنه‌های عاشقانه به‌شدت احساساتی می‌شد و از صحنه‌های كمدی احساس شادی و نشاط می‌كرد، چرا نباید از دیدن آینده‌ای كه هیچ‌كس نمی‌داند چگونه است لذت نبرد؟ و این سینما كه بهتر است نام ژانر یا گونه روی آن نگذاریم با این هدف به‌وجود آمد. البته تا اینجا این تعریف و نگاه به این سینما بیشتر نزدیك به محدوده ژانر است چراكه با انبوه مخاطب سرو كار دارد، سازوكارهای هالیوودی در آن جریان دارد و در راستای جذب مخاطب شكل گرفته‌اند.
 
در این نوع آثار معمولا عناصر ثابتی وجود دارد كه تماشاگر تا به آنها برخورد می‌كند متوجه می‌شود كه داستان در آینده می‌گذرد. از عناصر بصری مرسوم در این فیلم‌ها می‌توان به ماشین‌های پرنده و خیابان‌های هوایی اشاره كرد كه تقریبا در 90 درصد این فیلم‌ها حضورشان نمایانگر آینده بود و پنداشت مخاطب از آینده در را در همین اندازه محدود می‌كرد و این ماجرا كاملا شكلی كلیشه‌ای به خود گرفته است.
اما این نوع نگاه وارد حیطه دیگری از سینما نیز شد. بعد از مدتی بسیاری از فیلمسازانی كه چندان عنوان و لقب سرگرمی‌ساز برازنده‌شان نیست و جایگاه هنری و فكری شان باعث ماندگاری آنها در تاریخ سینما بوده و هست به این نوع تصویرسازی از آینده علاقه‌مند شدند البته این علاقه آنان با علاقه‌ای كه در بالا به آن اشاره شد كه صرفا برای جذب و سرگرم كردن مخاطب بود فرق دارد و اساسا با تعاریفی نظیر ژانر شباهت چندانی ندارند.
 
استنلی كوبریك با فیلم «2001: یك ادیسه فضایی» حقیقتا خود را به‌عنوان یك پیشرو در این نوع تصویرسازی معرفی كرد. نوع نگاه و دكوپاژ بی‌نظیر، انتخاب موسیقی و فیلمنامه تكان‌دهنده‌ای كه كوبریك از آنها در جهت ساخت یك اثر هنری به شدت هشدار دهنده استفاده كرد همه و همه حاكی از تعهد این كارگردان بزرگ در قبال انسان امروز و آینده دارد. كوبریك این فیلم را در سال 1968 و براساس كتابی از آرتور سی كلارك ساخت و تولید آن با تمامی سازوكارهای هالیوودی شكل گرفت. لوكیشن‌های خیره‌كننده و جلوه‌های ویژه نابی كه تماشاگر آن سال‌ها تجربه چندانی از تماشایش نداشت. با این حال كوبریك هیچ‌گاه از این موقعیت در جهت بهره‌برداری‌های مالی و سرگرمی‌سازی استفاده نكرد و همان دغدغه‌های فكری‌اش را دنبال كرد.
 
این در حالی بود كه در شرق اروپا و در روسیه كه تا حدودی درگیر جنگ سردی نفسگیر با آمریكا بود تاب تصویرسازی شگفت انگیز آمریكایی‌ها را كه با آن به ذهن مخاطب این پنداشت را تحمیل می‌كردند كه آینده فضا از آن آنهاست را نداشتند سكان هدایت این تصویرسازی از آینده را به دست آندری تاركوفسكی بزرگ دادند. یكی از سردمداران سینمای هنری اروپا در دهه‌های طلایی آن. سولاریس اگرچه از نظر جلوه‌های تصویری نمی‌توانست به پای فیلم كوبریك برسد اما به لحاظ هنری مخاطب همان تاركوفسكیهمیشگی خودش را می‌دید. در حقیقت دو غول سینمای هنری از این موقعیت سیاسی بهره خود را بردند و آثاری ساختند كه هم‌اكنون و در سال 2009 هیچ‌گاه با نگاه سیاسی هیچ فردی دیده نمی‌شوند و آثاری ناب و پرمحتوی به‌شمار می‌روند.
كوبریك علاقه‌ای زیادی به پرداختن و تصویرسازی از آینده داشت. این را می‌توان پس از فیلم «ادیسه فضایی» و قبل از ساخت فیلم «هوش مصنوعی» به‌وضوح دید. همكاری كوبریك و اسپیلبرگ به فیلمی تبدیل شد كه اگرچه كارگردانی‌اش را اسپیلبرگ برعهده داشت اما به هیچ وجه نمی‌توان رد پایی از كوبریك را در آن پیدا نكرد. هوش مصنوعی از آن دست آثاری است كه اتفاقا می‌خواهد سرگرم كند و با ساز و كارهای ژانر نیز در تعامل است، خوب داستان تعریف می‌كند، خوب به تصویر می‌كشد و در نهایت خوب هم می‌فروشد اما تفاوتش با آثاری از قبیل «من یك ربات هستم» در این است كه آن وجه تعهدی هنوز در آن وجود دارد و با تمام مولفه‌های تماشاگرپسندش در نهایت هدف و طرز تفكر خاصی را دنبال می‌كند.
 
تصویرسازی از آینده در جهت ایجاد پنداشت‌هایی خاص از جمله هشدار در قبال رفتار‌های زیست‌محیطی انسان‌ها، ماشینیسم، تولید سلاح‌های كشتار جمعی و... تنها به خود سینما محدود نمی‌شود. این نگاه وارد حیطه‌هایی نظیر سینمای مستند و نیز سینمای انیمیشن نیز شده است.
در سینمای انیمیشن و در سال 2008 استودیو پیكسار فیلمی را روانه سالن‌های سینما می‌كند كه هم خاصیت جذب مخاطب و نشاندن آن تا انتهای فیلم را دارد و هم طبق معمول اكثر آثار ساخته شده در آمریكا اهدافی را خوب یا بد دنبال می‌كند. «وال‌- ای» انیمیشنی هشداردهنده است كه انسان وابسته به ماشین، تنبل و پرخطر برای محیط‌زیست را به چالش می‌كشاند و با تصاویری كه در نگاه اول حالتی طنز آمیز دارند و اینكه انیمیشن یا همان كارتون مختص كودكان است به‌نظر می‌آیند اما در ادامه می‌بینیم كه نه تنها برای كودكان ساخته نشده بلكه برای بزرگ سالان نیز بحث‌هایی فراتر از جنبه‌های سرگرمی دارد. حتی در صحنه‌هایی از فیلم تماشاگر تحت‌تاثیر صحنه‌های هشداردهنده فیلم قرار می‌گیرد. نابودی محیط‌زیست خود از پنداشت هایی است كه سینما با تصویرسازی از آینده در ذهن مخاطبش به‌وجود می‌آورد.
 
در سینمای مستند اگرچه فرآیند تصویرسازی از آینده شكل و شمایل منسجمی ندارد و به دلیل آن ذات و هسته اصلی سینمای مستند كه تكیه به واقع گرایی و استناد است نمی‌تواند رویا پردازانه به هر زمان و مكانی كه خواست برود، اما در زمینه هشدار بابت آینده‌ای كه دیر یا زود فرا می‌رسد همیشه از سایر حوزه‌های سینمایی از جمله سینمای داستانی نیز پیشگام تر بوده و هست. در همین راستا می‌توان به فیلم مستند حقیقت ناخوشایند نیز اشاره كرد.
البته در اینجا لازم است نكته‌ای را یادآوری كنم كه مسئله آخرالزمان نیز از زیر مجموعه‌های به شدت قابل تامل، اعتنا و تاثیرگذار این نوع تصویرسازی است. اما به دلیل اینكه خود مسئله آخرالزمان آن‌قدر در سینما مورد استفاده قرار گرفته و آثار ساخته شده با رویكرد آخرالزمانی آنقدر زیاد است كه خود باید در فرصتی جداگانه مورد استفاده قرار گیرد در این مطلب سعی شده از آن صرف‌نظر شود. مباحث پیرامون سینمای آخرالزمان به گونه‌ای ا‌ست كه هر منطقه از جهان‌ساز خودشان را می‌زنند و باید به دیدگاه تك‌تك‌شان و اینكه چه اهداف سیاسی و مذهبی را دنبال می‌كنند، جداگانه پرداخته شود كه از حوصله این بحث خارج است. 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ


محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ عکس سگ های خندان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle