آیا شما هم در محیط کار خود ، با مدیری سلطه جو، همکاری سخت گیر یا حتی مشتریان سمج و بد قلق که شما را کاملا عصبی می کنند سر وکار دارید؟ آیا هستند کسانی که در محیط کارتان به شما احساس بی لیاقتی، بی ارزشی و بدبختی را القا کنند؟
به گزارش بانکی دات آی آر همیشه افرادی با شخصیت های سخت و آزار دهنده در محیط کار پیدا می شوند ، و این یک حقیقت است که نه در محیط کار تنها، بلکه در بسیاری از مقاطع زندگی با آن روبرو هستید. برخورد با این افراد زمانی راحت تر است که آن فرد شخصیتش به عنوان شخصی منفور در میان عامه پذیرفته شده باشد و یا تاثیر منفی رفتارش فردی نبوده و بر بیش از یک نفر باشد. اما زمانی این شرایط سخت تر و غیر قابل تحمل می شود که فرد به تخریت شخصیتی شما ، به صورت فردی بپردازد.اغلب این کار را با نقابی بر چهره و در خفا انجام می دهند تا همیشه خود را تبرئه و شما را متهم کنند.
با پذیرفتن این حقیقت که شما هرگز نمی توانید آن ها را تغییر دهید، می توانید با اجرایی کردن 10 توصیه زیر با این مشکل به نحو درست و مناسبی مواجه شوید و از این که قربانی رفتار آن ها باشید جلوگیری کنید.
با هم قسمت دوم گزارش را می خوانیم :
برای خواندن قسمت نخست گزارش به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
10 راهکار موثر در مواجهه با همکاران و روسای بد خلق (1)
6. اعتبار و شهرت خود را فنا نکنید، پاسدار آن باشید
اعتراض مدام به شرایط می تواند شما را در میان همکاران به فردی ناسازگار تبدیل کند. مدیران نسبت به عدم توانایی شما در حل مشکلاتتان مطمئن می شوند. این بدان معنی نیست که مشکلات را باید تحمل کنید بلکه می بایست نسبت به حل آن توانا بوده یا در شرایط غیرممکن مناسب ترین راه را یافته و ترتیب اثر دهید و از اعتراض های پی در پی خودداری کنید. اگر با مشکل ثابتی در کار خود مواجه هستید آن را نباید به سایر کارها ربط دهید. واقعیت این است که در چنین شرایطی به مشکل و حقیقت موجود توجه نمی شود ، درعوض این رفتار و عکس العمل شما در قبال مشکلات است که زیر ذره بین قرار می گیرد. بدین وسیله بخشی از شخصیت و اعتبار شما نمایان می شود.
7. خودتان را شبیه به این افراد نکنید
گاهی ما برای آن که بر مشکل رفتاری طرف مقابل خود غلبه کنیم علی رغم میل و منش واقعی مان ، برخی رفتار های خود را شبیه به همکاران بدخلق و ناهنجارمان می کنیم تا با شباهت رفتاری کمی از تضاد موجود بکاهیم و بر وی غلبه کنیم. این افراد رفتارهای ناهنجار بسیاری را صورت می دهند که شما نمی خواهید خود را درگیر آن کنید. ارسال پیام های بی نام در غالب غیبت و تهمت به دیگران و بسیار ی دیگر از این اعمال مشابه. هرگز رفتار آن را و حتی بخشی از آن را در دستور کار خود قرار ندهید.
8. مشکل خود را خصوصی نزد خود نگه دارید
نحوه رفتار شما و انتخاب روش مواجهه با افراد متفاوت در محل کار را امری شخصی نگه دارید و هیچ گاه کنترل رفتارتان را در مقابل سایر همکاران و رئیس خود از دست ندهید.مطمئن باشید علنی شدن مشکلات شما نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد بلکه به مشکل شما خواهد افزود.
9. اولین قدم را شما را بردارید
در صورتی که احساس کردید که همکارتان نیز علاقه دارد تا در نحوه رفتار و رابطه اش با شما تجدید نظر کند، سعی کنید شما در این امر پیش قدم باشید. شاید این عبارت برای شروع و برقراری مکالمه تان کمک کننده باشد، " من متاسفم اگر رفتاری کردم که شما را آزرده کرده است. شاید اشتباه از جانب من بوده است."
10. استفاده از نقطه نظرات مخالف خود
اگرچه ممکن شما از شخصیت رئیس و یا همکارتان خوشتان نیاید، اما همچنان می توانید از ایده ها و نقطه نظرات مناسب آن ها استفاده کنید. اگر امری قابل ستایش در مورد آن ها می یابید در وقتی مناسب و مقتضی آن را به زبان بیاورید. مطمئن باشید این از شما چیزی را کم نمی کند که به شخصیت شما می افزاید. اگر این افراد بدانند که شما فردی منصف و وفادارید آن وقت آن ها هستند که به دنبال شما می آید و از شما می آموزند .آنگاه با همه تضاد ها طرفین می توانند ارتباطی منطقی با هم برقرار کنند.
خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :
*=======================*