اگر شما هم احساس می کنید سرعت نت شما کمتر از آنی است که قبلا” داشته اید و مقدار سرعت کمتر از رقم قرارداد شما است ادامه مطلب را مطالعه کنید.
روزگارنو: یکی از مشکلاتی که کاربران اینترنت پر سرعت ایرانی! با آن دست و پنجه نرم میکنند سرعت پایین است. البته این پایین بودن سرعت چیزی فراتر از محدودیت کمبود سرعت توسط مخابران و ISP شماست. اگر شما هم احساس می کنید سرعت نت شما کمتر از آنی است که قبلا” داشته اید و مقدار سرعت کمتر از رقم قرارداد شما است ادامه مطلب را مطالعه کنید.
خوب برویم سر اصل مطلب. اینترنت پرسرعت در حال حاضر در کشور ما توسط خطوط adsl واگذار میشود و سهم وایمکس در تامین اینترنت پر سرعت بسیار کم است. نکته دوم اینکه در بخش عمده کشور ما فیبر نوری وجود ندارد و یا اقلا” جز در خطوط اصلی هنوز خطوط فرعی و انشعابی همان سیمهای مسی آشنای همیشگی هستند که در این نوع خطوط مشکل میرایش و نویز بسیار چشمگیر است و با افزایش مسافت شما از مرکز مخابراتی بر مشکلات آن افزوده هم می شود.اما مهمترین علل کمبود سرعت چه می تواند باشد؟
الف-در رده اول مهمترین مشکل وجود نویز در خطوط شبکه شما است. در این مطلب در خصوص مشکل نویز در adsl کاملا” توضیح داده ام. دقت کنید که فاکتورهای SNR و Attenuation که در مطلب فوق توضیح داده ام در بخش وسیعی از موارد مشکلات شما را حل خواهد کرد.
ب-اگر با استفاده از مودم وایرلس اینترنت را به تبلت و نوت بوک می رسانید چک کنید آیا با کابل شبکه و اتصال سیمی سرعت بهبود می یابد؟ اگر چنین است کانال امواج وایرلس را در مودم خود تغییر دهید. معمولا” ممکن است ابزارهایی موج ساز مانند مایکروفر بر روی امواج وایرلس اختلال ایجاد کند و باعث کاهش سرعت در ارتباط شما شوند.
ج-تنظیمات امنیتی ارتباط وایرلس را چک کنید که چند نفر در حال استفاده از شبکه شما هستند؟ عدم رمز کردن ارتباط وایرلس شما می تواند موجب شود همسایگان شما حتی به طور ناخواسته به شبکه وایرلس شما وصل شوند! اگرچه محدود کردن دسترسی دستگاه ها با Mac address آنها میسر است اما بهترین راه آن است که بر روی شبکه وایرلس خود رمز بگذارید (ترجیحا” با حالت WPA۲) و نگران دسترسی غیر مجاز به شبکه خود نباشید.
د-با مراجعه با سایتهای بررسی سرعت اینترنت از میزان واقعی سرعت خود با خبر شوید زیرا ممکن است کندی سایتهایی که شما قصد دسترسی به آنها دارید هم عامل کندی سرعت باشد. با مراجعه به اینجا و یا اینجا سرعت اینترنت خود را ارزیابی کنید.
در نهایت با سرویس دهنده خود تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را به شما کنند. دقت کنید اعلام مقادیری مانند SNR به آنها می تواند کمک شایانی به رفع اشکال کند.