Follow Us
facebook twitter blog google

متن کامل خبر

یوسف کارش(Joseph Karsh )،

یوسف کارش(Joseph Karsh )، عکاس پرتره های معروف
یوسف کارش (1908) عکاس ارمنی تبار کانادایی به سبب پرتره‌هایی که از اشخاص مشهور سیاسی ، فرهنگی و علمی برداشته ، مشهور است . وی در پرتره‌های خود تکنیک بسیار عالی و مهارت بالای خویش را عرضه می‌کند . اشخاصی که او به تصویر می‌کشد ، به طور عمده در همان محیط سنخی زندگی یا کارشان قرار دارند . یوسف کارش در پرتره‌های عکاسی خود به نحوی از وجود دست مدل نیز استفاده می‌کند و سعی دارد تا حد امکان منزلت اجتماعی شخص به تصویر کشیده شده را نمایان سازد.
مهمترین مجموعه عکسهایی که وی به چاپ رسانیده عبارتند از : ” چهره‌های سرنوشت “ نیویورک ، 1946 ؛ ” پرتره‌های بزرگان “ ، نیویورک ، 1959 و ” در جستجوی بزرگان “ ، نیویورک ، 1962 .( عکسهای نمونه )

کتاب ” چهره‌های سرنوشت “ که در سال 1946 در نیویورک و لندن منتشر شد ، موفقیت آشکاری یافت و زود به فروش رسید . اما کارش رضایت نداد که کتاب بار دیگر تجدید چاپ شود ، زیرا دریافت کیفیت عکسهای چاپ شده تنها پنجاه درصد کیفیت اصل عکس‌ها را دارد . اما علاقه‌ی زیاد وی به مقوله پرتره‌های روانشناختی باعث شد تا مقدمات کار را برای آماده‌سازی کتاب پرتره‌های بزرگان شروع کند .
کتابهای کارش بسیار مورد توجه واقع شده‌اند . او در شرح حال خود می‌نویسد : شخصی به وی مراجعه کرد و پیشنهاد نمود که کارش پرتره‌ی او را نیز در زمره‌ی تصاویر کتاب پرتره‌های بزرگان بیاورد و در ازای آن مبلغ هنگفتی پول بگیرد .
شاید بسیاری از پرتره های او را دیده باشید اما هرگز نمی دانستید که عکاس این پرتره ها کیست.
بد نیست به پرتره‌های مشهور او نگاهی بیاندازیم .

آلبرت انیشتین


ملكه اليزابت


ارنست همينگوي


دخترش


چرچيل


برنارد شاو


ژنرال دوگل


آیزنهاور


همفری بوگارت


__________________
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
dram film izle