Follow Us
facebook twitter blog google

ریشه » نام برای حیوانات شما » صدها نام زیبا برای حیوانات  » ماهی

متن کامل خبر

طوطی ماهی (پرت)



معرفی دقیق پرت


نام : پرت فیش ( طوطی ماهی )
دلیل نامگذاری : نام آنها به دلیل شباهت دهان آنها به نوک طوطی می باشد
اندازه : تا 25 سانتی متر رشد می کند .
انواع : پرت خونی – پرت قرمز و رنگهای دیگر پرت
تغذیه : غذاهای خشکی مانند لوفاک و غذاهای زنده مثل ماهی خوراک ( طعمه ) و میگو
خصوصیات فیزیکو شیمیایی : دما 25 درجه سانتی گراد – PH=6.5
سازگاری : قابل نگهداری با سیچلاید ها و اسکار + سایر گوشتخواران بزرگتر از خود
اول ببینیم پرت چیست ؟ پرت یک آبزی دورگه است که از تولید مثل دو نوع از سیچلاید ها به وجود می آید : سورم + میداس سیچلاید یا روح ماهی – سورم طلایی + روح ماهی – میداس سیچلاید + سیچلاید سر قرمز . هر رنگ از پرت ها توسط یکی از جفت های ذکر شده به وجود می آید .
اما Hoplarchus Psittacus یک پرت واقعی است که یک سیچلاید سر بزرگ می باشد و در رودخانه ی آمازون و رود اورینوکو در جنوب آمریکا زندگی می کند .
نر های این نوع تا 5/1 متر طول دارند ، اما این ماهی بسیار کمیاب است .
اما ما در مورد دیگر پرت ها که در آکواریوم نگهداری می شوند صحبت می کنیم .
رفتار : مردم این ماهی را یک فرجام گر می شمارند چون آنها از حرکت دیگر ماهیان در تانک جلوگیری می کنند .
تانک مورد نیاز : آنها به یک تانک حداقل 120 لیتری نیاز دارند که توسط چوب ها ، سنگ ها و گیاهان پوشانده شده باشد .
اما یک نکته ی مهم که در مورد پرت ها وجود دارد اینست که آنها حفار های بسیار ماهری می باشند .
یعنی شن های موجود در تانک را حفر کرده و مخفی گاه هایی برای خود می سازند . ( البته نباید از قرار دادن شن برای آنها جلوگیری کنید چون آنها به چنین کاری نیاز داشته و به جز زمان توید مثل در سایر موارد این کار را یک تفریح می شمارند .
ممکن است در ابتدای خرید این ماهی تصور کنید که ماهی ترسو و خجالتی است ، اما این یکی از عادت های پرت هاست و آن ها پس از گذشت حدود یک هفته تغییر رفتار داده و با ماهیان کوچکتر از خود به ستیز می پردازند .
در مورد نگهداری آنها را میتوان تکی یا در گروه نگهداری کرد و هیچ فرقی در آن مشاهده نمی شود . در ضمن آن ها حدود 10 سال عمر می کنند که نسبتاً سن خوبی است .
پرت ها را می توان یکی از کند ترین شنا کننده ها شمارد چون آنها ستون فقرات خمیده و باله های کوچکی دارند .
عکس پرت

پرت (parrot) 0 نظر




پرت (Parrot):
دو گونه از سیچلاید ها وجود دارند که پرت سیچلاید نامیده می شوند. نوع ارجینال و اصلی ماهی ای سبز رنگ است که از رودخانه ی آمازون و اورینکو در آمریکای جنوبی می آید. نر ها تا 30-40 سانتیمتر رشد می کنند. نام این ماهی به خاطر دهان بزرگ و طوطی وار آن است.این ماهی کمتر مورد توجه قرار گرفته و بسیار کم تکثیر شده است.
نوع دوم که به تازگی بر محبوبیت آن افزوده شده است با نام پرت فیش قرمز(Red Parrot Cichlid) یا پرت خونی(Blood Parrot Cichlid) شناخته می شود. در بازار به این ماهی طوطی ماهی هم گفته میشود . زمانی که این ماهی چندین سال پیش برای اولین بار عرضه شد به رنگ نارنجی بود ولی امروزه در رنگ های مختلف همچون نارنجی و زرد و قرمز و گلبهی و صورتی و همینطور رنگهای نا پایدار هورمونی که با غذاهای رنگی پایدار میمانند ، همانند آبی و سبز و سبز یشمی و زرشکی عرضه می شوند. رنگهای قرمز پر رنگ و سرخابی رنگ و صورتی رنگ و زرد رنگ و پرتغالی در حقیقت اصلیترین رنگهای ماهیان پرت هستند. به غیر از این رنگها رنگهای دیگری همچون آبی و سبز یشمی و سبز روشن و زرشکی در ماهیان پرت دیده میشود. این رنگها پایداری نداشته و هرچه ماهی بزرگتر بشود این رنگها جای خود را به همان رنگهای اصلی که ذکر شد میدهند. مثلا یک پرت نا بالغ سبز روشن وقتی بالغ میشود به رنگ زرد در میاید. و یا یک پرت زرشکی رنگ وقتی بزرگتر میشود رنگش کمرنگ و به صورتی میکشد. رنگهای اصلی ماهیان پرت پایدار میباشد. ولی رنگهای دیگر ماهیان پرت پایداری نخواهند داشت. آنها را با غذاهای خاصی تغذیه میکنند تا نهایتا مدت بیشتری رنگ غیر طبیعی انها پایدار بماند. ولی با گذشت زمان آنها تغییر رنگ داده و مثلا یک پرت آبی رنگ و یا یشمی رنگ هرگز در آن رنگش پایدار نبوده و بی رنگ خواهد شد. بهتر است شما هنگام خریداری پرت آندسته از پرتها را خریداری نمائید که رنگ اصلی ماهیان پرت را دارا هستند. برای تقویت رنگ ماهیان پرت خود میتوانید از غذای مخصوص پرت استفاده نمائید
این غذاهای خشک و آماده در بسته بندیهای کوچک و بزرگ در بازار وآکواریوم فروشیها یافت میشوند.این خوراکهای مخصوص معمولا چینی و یا ژاپنیو یا ساخت آلمان هستند.در روی بسته بندی کشور سازنده ثبت شده است. بهترینغذاهای خشک ماهیان سیچلاید را کشور آلمان تولید میکند. و البته به خاطرمرغوبیت قیمت آن هم بیشتر از انواع دیگر آنست.این غذاهای آماده رنگ ماهیانشمارا تقویت کرده و شفاف و پررنگ میکند. این غذاهای هورمنی باعث شادابیماهیان شما میشود. آب را کدر و تار نمیکند و رشد ماهیان شما را تسریعمیکند.پرتها ماهیان عقیمی هستند و اگرچه در آکواریوم تخم گذاری میکنند اما ماهی نر قادر به بارور کردن تخمها نمیباشد. آنها را به شکل تخصصی تری که در ایران هم آنچنان مقدور نمیباشد تکثیر میکنند. پرت در آکواریوم تخم ریزی می کند و حتی ممکن است بطور مرتب نیز تکرار شود و موردی که بسیار معمول است این است که همچون دیگر سیچلاید ها بعد از پسندیدن همدیگر محلی را برای تخم ریزی پاک می کنند و سپس تخم ها را در آن مکان قرار می دهند . با این وجود در بیشتر مواقع بچه ای از تخم ها بیرون نمی آید.حتی در چنین شرایطی نیز والدین چند روزی از بچه ها نگهداری می کنند تا سر انجام تخم ها توسط قارچ ها فاسد می شوند و بعد نیز به نظر می رسد که توسط والدین خورده می شوند . ولی باید توجه داشت که احتمالا تکثیر آنهاباید مانند دیگر سیچلاید ها باشد.
پرت فیش قرمز یکی از گونه هایی است که توسط بشر به وجود آمده است(Man-Made Hybrid). والدین اصلی این ماهی بطور دقیق شناخته شده نیستند.ولی به نظر می رسد که گونه هایی چون سورم (Heros Severom) ،سیچلاید میداس(Midas Cichlid)و ... پدر و مادر این ماهی باشند.
به توجه به اینکه این ماهی بوجود آمده توسط بشر است زیستگاه اصلی و بومی ای ندارد.ولی با با توجه به والدینش احتمالا pH ای بین 6-7.5 برای این ماهی مناسب خواهد بود.درجه حرارت مناسب نیز 22-28 خواهد بود. پرت فیش می تواند تا 20-25 سانتی متر رشد کند.عمر آنها نیز نسبتا زیاد بوده و می توانند برای چندین سال زندگی کنند.
آنها ماهیان بسیار مقاوم و زیبائی هستند و میتوانید با دیگر ماهیان سیچلاید آنها را در یک مخزن نگه داری کنید . آنها همانند دیگر سیچلایدها پرخاشگرند و به فضاهای مخفی و پناهگاهها در آکواریوم علاقه وافری دارند. برای تزئین مخزن آنها میتوانید از کوزه های سفالی و سنگهای طبیعی که در کنار رودخانه ها یافت میشوند استفاده نمائید .
انواع غذاهای خشک مثل لوفک میتواند غذای مناسبی برای انها باشد. تغذیه با خوراک گوشتی و دل خرد شده باعث سلامتی و رشد هر چه بیشتر انها میشود. هفته ای لا اقل یکبار میتوانید آنها را با دل و یا ماهیهای کیلیکای خرد شده تغذیه نمائید. شما میتوانید در هفته یک برگ کاهو را در آکواریوم انداخته تا ماهیان پرت شما و دیگر ماهیان سیکلیده شما از آن تغذیه نمایند . کاهو سرشار از مواد معدنی و آلی میباشد و رنگ ماهیان شما را تقویت کرده و باعث سلامت انها میشود . وجود اسفناج در میان گوشتهای خرد شده که به آنها میدهید رشد آنها را چشمگیر میکند.
آب مخزن آنها باید به خوبی تمیز و تسویه شود و هر 20 روز یکبار برای سلامت آب مخزن به مقدار یک سوم از آن را سیفون و تخلیه و تازه سازید. وجود مقداری نمک طعام در مخزن نگهداری ماهیان لازم میباشد و بهترین ضد عفونی کننده محیط اب است. در هر بار تخلیه کامل آب آکواریوم و آب اندازی مجدد آن به ازائ هر 20 لیتر آب داخل مخزن یک قاشق نمک طعام در آب بریزید.
The underlying connection was closed: An unexpected error occurred on a send.
نظرات کاربران
  • 1
    behtar mitonest bashe
  • 0
    سلام ماهی پرت ماده ک دارم خیلی بیهاله نمیدونم چرا چند روز هست این طوری شده کف آکواریوم ول میشه دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
کاربران با این تگها این مقاله را پیدا کرده اند :

سلطنتی

مناسب

طعمه

سبز

آبی

سازگاری

رفتار

معرفی

تكثير

غذای

درمورد

قرمز

داری

خوراک

برا

تقویت

دمای

اصلاح

بوفالو

بسيار

هــــا

انتخاب

بچه

رشد

طوطی

انواع

غذا

اسامی

ابی

تغذیه

دیگر

تکثیر

خرید

جالب

خشکی

آشنایی

کامل

تولید

گیاهان

مینیاتور

عالی

شیوه

زندگی

مثل

خوشگل

ماهیها

اسکار

پنگوسی

اطلاعات

اموزش

پرد

هنگام

جفت

زرد

اکواریوم

اب

نامگذاری

اصولی

گربه

نحوه

آکواریومی

فیش

آرایشی

سایت

سنی

خونی

صدها

مینی

خوب

شرايط

بیرون

سازی

بالغ

اید

مغازه

طرز

اصول

خوشکل

نامهایی

نگهداري

ماکرو

هیبرید

زیبای

لازم

خصوصیات

نگهدار

ملنگو

ي

بسیار

راهنمای

گذاری

سوروم

ی

راههای

اکواریم

روشهای

اسكار

زشت

شرایط

دما

بـه

عكس

روش

زيبا

چگونگی

کریستال

شما

پرت

خانگی

چگونگي

تخم

بـا

نام

نامهاي

شناسی

اسم

شبیه

میکند

دماي

هاى

طوطي

ایگوانا

نگهداری

داري

آکواریوم

نر

زیبا

ماهي

آموزش

بیماری

براى

نامهای

عکس

حیوان

یکــــــ

ماهی

حیوانات

چیست

شیک

سیچلاید

dram film izle