پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بطری‌های سس به شکل استخوان ◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
      بطری‌های سس خلاقانه‌ای که طوری طراحی و شکل داده شده‌اند که دقیقاً شبیه ران مرغ کارتونی و بی‌نقص به نظر برسند . هر بطری دارای فرمی شبیه به قطره اشک است که از قسمت گوشتی ساق مرغ الهام گرفته شده و به سمت بالا باریک شده و به شکل استخوانی در می‌آید . بسته‌بندی سس ران مرغ طراحی شده توسط تاخمینا اوریپوا . بسته‌بندی سس برای سه طعم پرطرفدار ساخته شده است: تِریاکی، چیلی شیرین و باربیکیو. این سس‌ها، مرغ را چه کبابی، چه سرخ‌شده و چه برشته، تکمیل می‌کنند و بسته‌بندی‌های فانتزی آن به هر میزی جلوه‌ای خاص می‌بخشد.
  • فرش‌های خلاقانه به شکل خرس ◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
      فرش‌های خلاقانه به شکل خرس که کاملاً مثل پازل کنار هم قرار می‌گیرند ، می‌توانند کل اتاق را بپوشانند و طوری به نظر برسند که انگار همدیگر را در آغوش گرفته‌اند . فرش آغوش خرس از برند پرمافراست، خرسی با طراحی خاص است که در حال آغوش گرفتن، با دستانی باز و پاهایی باز، کشیده شده است. هر فرش خرس از نظر شکل یکسان است و به صورت موزاییکی طراحی شده است، به این معنی که می‌توان آنها را بدون فاصله و در هر جهتی لبه به لبه قرار داد. این کار سطحی یکپارچه از سیلوئت‌های خرس به هم پیوسته ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد هر کدام، خرس بعدی را در یک زنجیره پیوسته در آغوش گرفته است.
  • سگ رباتیک نوآورانه‌ ◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
      سگ رباتیک نوآورانه‌ای که مجهز به نازل‌های جاروبرقی در هر پا است و برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک‌ها و کوچه‌های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می‌تواند به طور موثری زباله‌ها، به خصوص ته سیگارها، را از زمین‌هایی که برای ربات‌های چرخ‌دار چالش برانگیز است، جمع‌آوری کند. با استفاده از تشخیص پیشرفته‌ی زباله و عملکرد خودکار، VERO به زباله‌ها نزدیک می‌شود و جاروبرقی‌ها را فعال می‌کند.
  • چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا ◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
      چهارپایه الهام گرفته از طبیعت که برای آوردن عناصر بیوفیلیک به فضاهای داخلی طراحی شده است ، مناظر کوچکی را در یک پایه شفاف به نمایش می‌گذارد. چهارپایه وحشی طراحی شده توسط خورخه هررا، مانند منظره‌ای مینیاتوری است که در مبلمان محصور شده است . پایه استوانه‌ای، تقریباً مانند یک تراریوم ، صحنه‌ای دست‌ساز از خزه‌های محافظت‌شده، شاخه‌های کوچک، سنگ‌ها و بافت‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارد. در داخل، میکرواکوسیستمی با دقت چیده شده که شبیه یک جنگل کوچک است و حس آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند. روی صندلی یک کوسن نرم و گرد با شکل ارگانیک قرار دارد که با پارچه‌ای پایدار روکش شده است. چهارپایه وحشی اثر استودیوی خورخه هررا تضاد بین پایه شفاف و نشیمنگاه مخمل، جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود طوری به نظر برسد که گویی طبیعت از شما حمایت می‌کند. چهارپایه وحشی خورخه هررا رویه بالشتک‌دار، ضمن حفظ ارتباط بصری و حسی با طبیعت، امکان نشستن کاربردی را فراهم می‌کند. صندلی وایلد استودیوی خورخه هررا چهارپایه‌ی وایلد که توسط گابریل از چوب، متاکریلات و پارچه‌های پایدار ساخته شده است، بر هنر دست، رفاه و آگاهی زیست‌محیطی تأکید دارد. مدفوع وحشی چه کسی به یک صندلی معمولی نیاز دارد وقتی می‌توانید زیر صندلی‌تان منظره داشته باشید؟ چهارپایه وحشی از Greenarea به معنای واقعی کلمه، روی یک جنگل بنشینید. صندلی وحشی، جوهره طبیعت بکر را به تصویر می‌کشد و طراحی صندلی را با بوم‌شناسی ترکیب می‌کند. چهارپایه وحشی گرین‌آریا چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا، فضای بیرون را به داخل خانه می‌آورد و مبلمان را با اکوسیستم‌های کوچک خزه، سنگ و چوب ترکیب می‌کند. مدفوع بیوفیلیک
  • بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف ◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
      بسته‌بندی خلاقانه عسل با شکل شش‌ضلعی، نمونه‌ای جالب از طراحی محصول مدرن با الهام از طبیعت است . « بسته‌بندی شش‌ضلعی عسل » که توسط ماکسیم آربوزوف طراحی شده، منعکس‌کننده‌ی لانه زنبور است و محصول درون آن را به نمایش می‌گذارد: عسل خالص و طلایی. شیشه شفاف اجازه می‌دهد تا رنگ و بافت غنی عسل از آن نمایان شود و آن را هم از نظر بصری و هم از نظر حسی لذت‌بخش کند. برچسب مشکی با عبارت «ساخته شده توسط زنبورها» جزئیات زیبایی به آن اضافه می‌کند و اصالت و منشأ طبیعی محصول را تقویت می‌کند. طراحی قابل چیدن، شیشه‌های عسل را به یک ویترین زیبا تبدیل می‌کند، شبیه به کندوی زنبور عسل و بر پایداری تأکید دارد. Maksim Arbuzov ساخته شده توسط Bees Honey Packaging بسته‌بندی عسل ساخته شده توسط شرکت Bees با تمرکز بر خالص‌ترین شکل عسل، تجربه لذت بردن از آن را افزایش می‌دهد. تهیه شده توسط زنبور عسل شیشه عسل شش ضلعی بدون هیچ کلامی دقیقاً به شما می‌گوید که درون آن چیست. ساخته شده توسط زنبورها شیشه‌های عسلِ «ساخته شده توسط زنبورها» که قابلیت چیدن روی هم را دارند، درست روی قفسه فروشگاه، یک کندوی زنبور عسل درست می‌کنند. عسل شش گوش آیا ترجیح می‌دهید عسل را در بطری فشاری پلاستیکی بخرید یا در یک شیشه شیشه‌ای دست‌ساز با الهام از کندوی زنبور عسل؟ ساخته شده توسط بسته بندی زنبور عسل ایده بسته‌بندی بسیار هوشمندانه، مثل کندوی عسل روی هم چیده می‌شود. انبارداری هوشمند، ارائه خیره‌کننده و بدون ضایعات. بسته بندی عسل شش ضلعی عسل ساخته شده توسط زنبورها: بافت را حس کنید، خلوص را ببینید و طعم طبیعت را بچشید. ماکسیم آربوزوف بسته‌بندی ساخته شده توسط شرکت Bees - شفاف، مینیمال و به شکل لانه زنبور، زیرا عسل باید شبیه عسل باشد. بسته‌بندی عسل شش‌ضلعی با الهام از کندوی عسل، شیشه را به همان اندازه شهد طلایی درونش خالص و طبیعی می‌کند. بسته‌بندی شش ضلعی
  • گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ ◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
      ن کلاه بامزه که از نمد صورتی ساخته شده، گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ای دارد که به استفاده‌ی روزمره جلوه‌ای خاص می‌بخشد. کلاه گوش گربه‌ای که توسط صبری تونکا از Feltthink طراحی شده، برداشتی خیال‌انگیز از کلاه بیسبال کلاسیک است که با پشم مرینوس نرم و دست‌ساز، بازطراحی شده است . این کلاه به رنگ صورتی ملایم و غبارآلود است که به آن جذابیتی دنج و الهام گرفته از سبک قدیمی می‌دهد. گوش‌های بچه گربه که به زیبایی تراشیده شده‌اند و به طرز ماهرانه‌ای از تاج سر بیرون زده‌اند، با شکل گرد کلاهک هماهنگ هستند. لبه کلاه مانند کلاه بیسبال معمولی به جلو امتداد می‌یابد و هم سایه و هم ساختار مناسبی ارائه می‌دهد، در حالی که بافت آن کرکی است و به ظاهری گرم و دست‌ساز می‌افزاید.
  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29393    |     صفحه 1 از 2940
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

بررسی ‪DirectX 11‬، ازسیر تا پیاز

بررسی ‪DirectX 11‬، از سیر تا پیاز
مساجدی Wednesday, 16 June 2010 18:20
‎حتما تا به حال نام ‪DirectX‬ را زیاد شنیده اید. گاهی اوقات هنگام نصب بعضی بازی ها و نرم افزارها، مجبور شده اید که ‪DirectX‬ را هم نصب کنید. یا اخیرا در مورد پشتیبانی ‪DirectX 11‬ در کارت های گرافیک زیاد شنیده اید. پس احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که ‪DirectX‬ چیست و در واقع چه کاری انجام می دهد؟ عده ای از شما نیز با وظیفه ی دایرکت ایکس آشنا هستید و می خواهید بدانید که چه چیز هایی به ‪Direct X11‬ اضافه شده است. در این مقاله سعی داریم که به این سوالات پاسخ دهیم. پس اگر پاسخ این سوالات برای شما جذاب است، ادامه مطلب را دنبال کنید.

‎یکی از رابط های برنامه کاربردی یا ‪API‬ هایی که همواره بسیار مورد توجه تولید کنندگان سخت افزار و برنامه نویسان بوده، ‪DirectX‬ است. اما این توجه به خاطر چیست؟ در گذشته برنامه نویسان سیستم عامل داس ‪(DOS)‬ مجبور بوده اند که برای نوشتن برنامه های خود، مستقیما با سخت افزار ها در ارتباط باشند. نتیجه هم این بود که برنامه های آنان، فقط با چند سخت افزار خاص اجرا می شد و این مساله کار را بسیار سخت می کرد. اما از زمانی که مایکروسافت ‪DX‬ را ابداع کرد، کارها بسیار راحت تر شد و حالا این دایرکت ایکس است که مسئول برقراری ارتباط بین سخت افزارها و نرم افزارها است. پس این که دایرکت ایکس به این اندازه مورد توجه باشد، چندان دور از ذهن نیست.

‎حالا که با دایرکت ایکس آشنا شدید، وقت آن رسیده که به بررسی ‪DX 11‬ بپردازیم؛ رابطی که این روز ها بسیار مورد توجه است. اما به راستی نکات مثبت دایرکت ایکس یازده چیست؟

‎دایرکت ایکس یازده در واقع یک مجموعه کامل تر از این رابط است که بهبودهایی در زمینه ‪Tessellation‬ و ‪Multi-Threading‬ پیدا کرده. همچنین دو الگوریتم جدید برای متراکم کردن و فشرده سازی تکسچرها، بیشتر کردن ‪Cache‬ مربوط به تکسچرها و ارائه ‪Shader Model5‬، باعث شده اند تا پردازش تصویر و سرعت دایرکت ایکس یازده بهبود یابد. به این موارد، سیستم ‪Direct Compute‬ را اضافه کنید تا به قدرت ‪DX11‬ پی ببرید. اگر به مواردی ناآشنا بر خوردید نگران نباشید؛ در ادامه آنها را هم به شما معرفی خواهیم کرد. ‪ ‬

‪ ‬
‪ ‬ Multi-Threading در چه حال است؟
‎گاهی اوقات لازم می شود که هر برنامه و بازی دو یا چند عمل را به صورت هم زمان انجام دهد؛ بدون این که از دسترس خارج و به قول معروف ‪Not Responding‬ شود. برای مثال در بازی ها وقتی شما در حال تیر اندازی هستید، از ویژگی مولتی تریدینگ استفاده می کنید. چون هم حرکات شما پردازش می شود و هم حرکات و اعمال دشمنان شما.

‎پشتیبانی ‪Multi-Threading‬ سالها است که توسط انویدیا و ای تی آی صورت می گیرد و به پردازنده های چند هسته ای اجازه می دهد به طور مستقیم و به صورت موازی با پردازنده گرافیکی یا ‪GPU‬ ارتباط یابند. اما دایرکت ایکس یازده این امر را یک گام به جلو برده و جا را برای ‪Thread‬ های بیشتر باقی می گذارد. حالا درایور گرافیک، برنامه و دایرکت ایکس ‪Runtime‬ می توانند در ‪Thread‬ های جدا قرار گیرند. بنابر این اگر کیفیت تکسچرها در همان حد دایرکت ایکس 10 باقی بماند، می توان عملکرد بهتری را در مولتی تریدینگ های سنگین شاهد بود.

‎سلام بر ‪Tessellation‬:
‎لازم است اول به توضیح ‪Tessellation‬ (تسلیشن) بپردازیم: مدل های سه بعدی از راس های مختلفی تشکیل شده اند. این مدل ها درست دیده نمی شوند، مگر آن که فواصل بین راس هایشان پر شوند و به این کار ‪Tessellation‬ می گویند. این نکته را بدانید که مدل های پرجزئیات تر از راس های بیشتری تشکیل شده اند و در نتیجه به ‪Tessellation‬ بیشتری نیاز دارند.

‎کاراکتر ها در بازی های امروزی واقعا پیچیده و گسترده شده اند و طراحان تمام تلاش خود را برای خلق مدل هایی با جزئیات بالاتر به کار می گیرند. در گذشته شاهد این بودیم که این جزئیات فقط در میان پرده های بازی دیده می شد و در بازی خبری از آن ها نبود. علت هم آن بود که اگر مدل ها را با جزئیات بالا وارد بازی می کردند، بار سنگینی اعمال می شد و افت فریم دهی قطعی بود. اما در چند سال اخیر شاهد بهبود زیادی در کیفیت بازی ها هستیم چون هم قدرت محاسبه افزایش یافته و هم الگوریتم های Tessellation‬ در دایرکت ایکس بهتر شده است.


‎جالب است بدانید که ‪Tessellation‬ سخت افزاری برای اولین بار در سال 2001 توسط شرکت ای تی آی ابداع شد اما چون در آن زمان ‪API‬ ها از آن پشتیبانی نمی کردند، با استقبال زیادی از سوی توسعه دهندگان مواجه نشد. امروزه با کمک دایرکت ایکس یازده شرایط عوض شده چون (مانند دایرکت ایکس 10 و 9) از ‪Tessellation‬ سخت افزاری به عنوان یک استاندارد پشتیبانی می کند. پس به ‪Tessellation‬ سخت افزاری بیشتر توجه کنید.

‎میان افزار ‪Direct Compute‬
‪Direct Compute‬ یکی از میان افزار های مهم در اجرای بازی های ویدویی است.این میان افزار که در دایرکت ایکس یازده نیز وجود دارد، امروزه تبدیل به یک عضو جدایی ناپذیر خانواده دایرکت ایکس شده است! دایرکت کامپیوت می تواند زمینه اجرای محاسبات چند منظوره GPGPU را محقق کند.
اگر شما هم در مورد ‪CUDA‬ از انویدیا و استریم از ای تی آی شنیده اید، بدانید که ‪Direct Compute‬ اهرم نیرومند مایکروسافت در این زمینه است، که در به کارگیری این دو تکنولوژی کمک می کند.
‎محاسبات ‪General Purpose computing on Graphics Processing Unit‬ که به اختصار ‪GP-GPU‬ نامیده می شود، به این صورت کار می کند که بار پردازشی را به قسمت های کوچکتری تقسیم کرده و آنها را به طور موازی به اجرا در می آورد. بنابراین به جای این که محاسبات تک تک و به ترتیب اجرا شوند، به صورت یک جا اجرا می شوند و این عمل باعث افزایش بهره وری خواهد شد.

‎دایرکت کامپیوت اجازه می دهد که عملیات پردازشی بیشتری روی ‪GPU‬ انجام گیرد و از این راه، بازدهی را افزایش می دهد. نحوه کار به این صورت است که دستور توقف بعضی عملیات پردازشی به پردازنده داده می شود و در عوض این عملیات بر روی ‪GPU‬ انجام می گیرند. به این ترتیب هم عملکرد ‪CPU‬ بهبود می یابد و هم پردازش افکت هایی که قبلا در ‪CPU‬ غیر ممکن بود و در GPU انجام می پذیرد. اطلاعات بیشتر در مورد ‪GP-GPU‬ را می توانید اینجا بخوانید.

‎دایرکت کامپیوت قادر به اجرای موارد بسیاری است، که می توان این ها را نام برد: هوش مصنوعی، پردازش فیزیک اجسام، ردیابی اشعه ‪(ray tracing)‬، نور پردازی به شیوه ‪Ambient Occlusion‬، پست پروسسینگ، ‪Video Transcoding‬ . دایرکت کامپیوت در دایرکت ایکس 10 و 10.1‪ ‬ نیز وجود دارد. اما بعضی از قابلیت های آن در دایرکت ایکس یازده بهبود زیادی یافته است.

‪Ambient Occlusion‬: یک روش سایه زنی است که در گرافیک سه بعدی کامپیوتری استفاده می شود و به واقعی نشان دادن اجسام کمک می کند. این روش نور را در قسمت هایی از جسم که فرورفته هستند، رقیق می کند و در نتیجه باعث ایجاد سایه در آن قسمت ها می شود. برای فهم بیشتر به تصویر زیر توجه کنید.


‎در تصویر سمت چپ شیوه ‪Ambient Occlusion‬ به کار گرفته شده و کل جسم نورانی و فقط قسمت های فرورفته آن دارای سایه هستند. در تصویر وسطی از شیوه ‪Diffuse‬ یا نور پراکنده استفاده شده و جسم حالت فلزی به خود گرفته و از فرورفتگی ها نیز چشم پوشی شده است. اما تصویر سمت راست بسیار واقع گرایانه تر است. در این عکس از ترکیب شیوه های ‪Diffuse‬ و ‪AO‬ استفاده شده است. روش ‪AO‬ اثر مثبتی روی سایه های جسم داشته و ‪Diffuse‬ نیز نور پردازی را کامل کرده است!

‪Post Processing‬: این اصطلاح معرف فرایندی است که برای بهبود کیفیت فیلم و عکس ها استفاده می شود. روش های پردازش تصویر معمولا در هر وسیله ی مولتی مدیا، از کامپیوتر گرفته تا دستگاه های ضبط و پخش ‪CD‬ و ‪DVD‬ مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که ملاک برتری الگوریتم های پست پرسسینگ سرعت، شفافیت و عدم وجود پله پله گی در تصویر نهایی است.

‪Ray Tracing‬: در این تکنیک سعی می شود که مسیر تابش نور از منبع نور به جسم و هم چنین از اشیاء دیگر به جسم ردیابی شود. این تکنیک باعث ایجاد بازتاب های بسیار واقع گرایانه و طبیعی می شود.



‪Video Transcoding‬: به تبدیل مستقیم داده های دیجیتال به دیجیتال، ‪Transcoding‬ می گویند. بارها برای شما پیش آمده که یک فایل ‪AVI‬ را به ‪MP4‬ تبدیل کنید، تا آن را بر روی موبایل خود ببینید. این کار ‪Video Transcoding‬ نامیده می شود.

‎عملکرد:
‎به این ترتیب با خواندن موارد بالا متوجه شدید که بیشتر کار های شما با بازی ها و بعضی نرم افزارهای خاص تحت دایرکت ایکس انجام می گیرد و به اهمیت این میان افزار پی بردید. حالا وقت آزمایش است. باید ببینیم که این میان افزار در عرصه عمل چگونه رفتار می کند! دایرکت ایکس یازده را از دو منظر مورد آزمایش قرار داده اند: یکی کیفیت تصاویر و دوم سرعت عملکرد.

‎برای تست از سیستمی با این مشخصات استفاده شده:
CPU: AMD Phenom II X4 955
Main board: AMD 785G Chipset
RAM: 2GB DDR3 1333MHz
H.D.D: Western Digital "Raptor" 150 GB-10,000 RPM- SATA
OS & Drivers: Windows Vista Ultimate – Catalyst 10.3 – Direct X 9, 10, 11
Graphics Cards: Diamond Radeon HD5770 1024MB – Diamond Radeon HD5870 1024MB

‎توجه: در تمام تست ها نارنجی ‪DX9‬، قرمز ‪DX10‬ و آبی ‪DX11‬ است.

‎تست با بازی ‪Aliens Vs. Predator‬:
‎تصاویر زیر تفاوت کیفیت دایرکت ایکس 9 و 11 را به خوبی نشان می دهند.




‎همانطور که تصاویر بالا نشان می دهند، در زمینه ایجاد عمق میدان و همچنین کنتراست بالاترِ رنگ ها بهبود یافته است.

‎اکنون وقت آن رسیده که از تفاوت عملکرد ها اطلاع یابیم:

حال نوبت به تست عملکرد در سیستم مورد آزمایش است: تست این بازی در دو رزولوشن مختلف و تحت دایرکت ایکس یازده با فیلتر ‪4XAA‬ انجام شده و تست های دایرکت ایکس 9 بدون فیلتر AA‬ انجام شده اند. در نهایت نتایج به این صورت است:


‎همانطور که مشاهده می کنید نتایج در دایرکت ایکس یازده از بازدهی کمتری بر خوردار اند. اما این مساله توجیهی قانع کننده دارد و آن اجرا نکردن فیلتر ‪AA‬ در دایرکت ایکس 9 است. سایت ‪Hot Hardware‬ این مطلب را ذکر کرده که با اجرای دایرکت ایکس یازده بدون فیلتر ‪AA‬، عملکرد حدود 6.3 فریم از ‪DX9‬ بالاتر بود. علاوه بر این، کیفیت تصویر دایرکت ایکس یازده بهتر از دایرکت ایکس 9 بوده!

‎تست با بازی ‪Battle field: Bad Company 2‬ :
‎این بازی بر پایه موتور ‪Frostbite‬ ساخته شده است. یعنی همان موتوری که در نسخه قبلی ‪Bad Company‬ استفاده شده بود. این موتور ساخت شرکت ‪DICE‬ بوده و در نسل جاری کنسول ها استفاده می شود. نسخه کامپیوتری این بازی تغییرات زیادی کرده و ظاهرا طراحان، وقت زیادی را صرف ایجاد این تغییرات کرده اند. از جمله آن ها می توان به پشتیبانی از ‪DirectX 11‬ و پشتیبانی کامل از تکنولوژی های ‪ATI Eyefinity‬ و ‪Nvidia 3D Vision‬ را نام برد.




‎مشخصات حداقل سیستم توصیه شده به این شرح است. توجه داشته باشید که در تست ها ‪DX10‬ هم مورد بررسی قرار داده شده و شرایط آنها مانند تست قبلی است.



‎از تست های انجام شده این نتیجه را می توان گرفت که توان ‪DX11‬ در پردازش تصاویر به خصوص در حوزه های عمق میدان، اعمال افکت های تصویری، نور پردازی، سایه زنی و ... بیشتر شده است. به طوری که اگر تصاویر در نور محیطی کم با هم مقایسه شوند، می بینید که تصویر ‪DX9‬ مه گرفته و ‪Fog‬ است، اما تصویر ‪DX11‬ بسیار بهتر است.

‎سخن پایانی:
‎عرضه دایرکت ایکس یازده به همراه ویندوز 7 بسیار مورد توجه قرار گرفت و تولید کنندگان بزرگ سخت افزار در صدد حمایت از آن برآمدند. اولین شرکتی که استفاده از ‪DX11‬ را به طور انبوه روی محصولاتش شروع کرد، ‪AMD‬ بود که با این کار خود توانست درصد زیادی از فروش بازار را به دست آورد. هم اکنون ‪Nvidia‬ هم بر روی محصولات سطح بالای خود از ‪DX11‬ استفاده می کند.

‎دایرکت ایکس یازده توانسته است پیشرفت های زیادی در زمینه رندر صحنه ها و ایجاد افکت های مختلف داشته باشد. اما بعضی افراد عقیده دارند که کیفیت ‪DX11‬ فقط کمی بالا تر رفته و چندان چشمگیر نیست. در پاسخ باید گفت که ‪DX11‬ هنوز جوان است و باید کمی منتظر ماند تا بازی ها پیشرفت کنند. احتمالا ‪Crysis2‬ می تواند نتیجه نهایی را در مورد این ‪API‬ تا حدود زیادی معلوم کند. اما با توجه به بازی های کنونی می توان عملکرد ‪DX11‬ را خوب ارزیابی کرد. برای به دست آوردن ‪DX11‬ نیازی نیست که حتما پول زیادی خرج کنید. زیرا کارت های گرافیک ارزان قیمتی مانند 5450 و 5570 نیز می توانند این ‪API‬ را در اختیار شما قرار دهند.

‎منابع:
‪HotHardware.com‬
‪Wikipedia.com‬
البته من از سایتnarenji.irبرداشتم!
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle