پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
  • مبلی برای شما و سگ شما ◄ مبلی برای شما و سگ شما
      مبل نوآورانه دارای پلت فرم متحرکی است که به سگ شما کمک می کند تا به راحتی به کاناپه دسترسی پیدا کند و در عین حال راحتی را افزایش دهد و از فشار بر مفاصلش جلوگیری کند. «مبل CoZY» طراحی شده توسط هیون جین اوه، یک تکه مبلمان دوستدار سگ است که نحوه به اشتراک گذاشتن فضای زندگی خود با حیوانات خانگی خود را دوباره تعریف می کند. این طراحی مبل مخصوصاً برای سگ هایی که مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند کشکک کشکک هستند که 80 درصد سگ های کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد مفید است .
  • بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس ◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
      بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس خوک دارای پوشش بامزه ای با صورت خوک است که هم جذاب و هم چشم نواز است. در دریایی از سوسیس های گرد، کوبر جرأت می کند با شکل مکعبی متفاوت باشد . بسته بندی خوک طراحی شده توسط Bunker Media برای برش ساندویچ عالی . این دستگاه که در پلاستیک صورتی براق پیچیده شده است، دارای یک تصویر پوزه خوک جذاب با دو چشم نقطه ای ریز است که به آن بیانی شگفت انگیز می دهد. روی بسته بندی سوسیس خوک Kuber با برش کلاه سرآشپز کارتونی پوشانده شده است.
  • بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ ◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
      بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ مرغ لاستیکی آن را در قفسه های فروشگاه حیوانات خانگی متمایز می کند. بسته بندی Doggie Dazzle توسط Mathilde Solanet طوری طراحی شده است که شبیه سگی است که مرغ لاستیکی را در دهان خود می گیرد . قسمت بالای بسته بندی نمای نزدیک از صورت یک سگ را نشان می دهد که پوزه آن کاملاً روی بدن مرغ قرار گرفته است. اسباب بازی مرغ لاستیکی به صورت افقی گسترش می یابد تا به نظر برسد که سگ با افتخار جایزه خود را حمل می کند.
  • نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته ◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
      نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته شده است، بدن تکه تکه شده و پاهای باریک حشره را به گونه ای بازیگوش و پیچیده تفسیر می کند. نیمکت موراوی که توسط مهدی دخلی طراحی شده است ، نشستن را از دریچه بیومیمیک دوباره تجسم می کند و از فرم زیبای مورچه الهام می گیرد. این نیمکت که از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است، به اندازه کافی محکم است تا بدن شما را پشتیبانی کند و به لطف تودوزی مخملی، به اندازه کافی نرم است تا آن را راحت نگه دارد. پاهای دراز و حشره مانند هم بیانیه بصری و هم گواهی بر تعادل و ظرافت است.
  • بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
      بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ ، چوب‌های پوست خام را به‌عنوان دندان‌های سگ از پنجره دهان بریده‌شده نشان می‌دهد . بسته بندی Whitebites طراحی شده توسط Cecilia Uhr دارای تصویر سیاه و سفید از صورت یک سگ است که فورا توجه شما را جلب می کند. ناحیه دهان به طرز ماهرانه‌ای بریده شده است، چوب‌های چرم خام که شبیه دندان‌های سگ هستند نمایان می‌شود و پوزخندی برزخی ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آن لبخند زد .
  • چراغ سگ ◄ چراغ سگ
      لامپ ناز برای صاحبان داچشوند شبیه سگی با پاهای کوتاه و دراز است . چراغ سگ شیری طراحی شده توسط استودیو Wants and Needs از کره جنوبی .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29387    |     صفحه 1 از 2939
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفت‌و‌گو با روح الله جعفری، کارگردان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام

گفت‌و‌گو با روح الله جعفری، کارگردان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام

نمایش درباره مردی است که بی‌آنکه ادله ای باشد جنایتکار معرفی می‌شود و حکم آن هم اعدام است. با این کارگردان که پیش از این هم نمایشنامه اسبهای پشت پنجره....
 
همسویی بین صحنه و تماشاگران
نمایش تماشاچی محکوم به اعدام نوشته ماتئی ویسنی یک رومانیایی‌ مقیم فرانسه به کارگردانی روح الله جعفری در تالار سایه اجرا می‌شود. نمایش درباره مردی است که بی‌آنکه ادله ای باشد جنایتکار معرفی می‌شود و حکم آن هم اعدام است. با این کارگردان که پیش از این هم نمایشنامه اسبهای پشت پنجره از متون ماتئی ویسنی یک را کار کرده بود، گفت و گو کرده ایم که در ادامه می‌خوانیم.
 
چرا نمایش شما که مجوز جشنواره تئاتر فجر را داشت، برای اجرای عمومی ‌پنج بار دیگر دچار بازبینی شده است؟
چند ماه قبل که این متن را برای اولین بار به شورای نظارت و ارزشیابی ارائه کردم، مدت زیادی طول کشید تا مجوز بگیرد.سه گروه بازخوان این متن را خواندند و نظرات‌شان به من منتقل شد.از همان اول هم این دغدغه وجود داشت که با وجود اینکه متن مجوز گرفته است اما قضاوت نهایی در زمان اجرا خواهد شد.اجرای عمومی‌هم منوط بر بازبینی اجرا شد. بالاخره مجوز گرفته شد تا در جشنواره یک اجرا داشتیم و برای آن هم دو، سه بار بازبینی رفتیم. دوستان مدام این دغدغه را داشتند که این شائبه وجود دارد تماشاگر در دل اجرا بیفتد و یک همسویی بین صحنه و تماشاگران برقرار شود. با توجه به اینکه معتقد به فضای گپ و تعامل هستم،در نهایت آنچه می‌بینید برایشان امیدوار کننده شد تا نمایش اجرا شود. بعد از جشنواره دوباره اعلام شد که بازهم باید به بازبینی برویم.وقتی علتش را جویا شدم، دغدغه و دل نگرانی دوستان شورای نظارت همچنان ادامه داشت. بازبینی مجدد صورت گرفت.این بازبینی با تماشاگران هم ادامه یافت.ماحصل آن در هر دفعه بازبینی این بود که قسمتهایی از کار کم و زیاد بشود.حتی به حذف شخصیت‌ها اشاره می‌کردند.اسم نمایش را می‌خواستند تغییر کند. اگر این‌طور می‌شد متن به سمت و سوی دیگری می‌رفت.در صورتی که متن در ایران چاپ شده و مجوز هم از شورای نظارت دریافت کرده است.ایستادم و فضای گپی ایجاد شد برای تغییر مفاهیم در این اجرا،سرانجام موافقت شد تا این مفاهیم به شکل دیگری در صحنه اجرا شود. چون معتقد بودند که در صحنه آخر شخصیتی که از میدان جنگ می‌آید باید در کل حذف شود،کاراکتر بوفه چی باید تغییر کند،هر دفعه افراد مختلفی می‌آمدند و کار را می‌دیدند و نظرات متفاوتی می‌دادند تا با اعمال شدن آنها کار ما مجوز 30 اجرا را بگیرد.
 
با توجه به اینکه از ابتدا مجوز نهایی به دیدن بازبینی اجرا منوط شد فکر نمی‌کنید که تن به یک ریسک و خطر داده اید؟اصرارتان چه بود که این خطر را پذیرفتید؟
باید به این نکته اشاره کنم که اساسا سیر و سلوک کردن و گام گذاشتن در عرصه هنر و زمینه های مختلف ریسک بالایی را می‌طلبد.
 
در جامعه ما یا هر جامعه ای؟
در جوامعی که کمتر می‌شود بر محور دیالوگ تاکید داشت. من تلاشم این است که در عرصه هنر این فضای گفت و گو را ایجاد کنم.از روز اول این مسئله برایم واضح بود اما بارها به دوستان شورای نظارت و ارزشیابی و فعالان عرصه هنر منظورم افرادی است که در مدیریت کلان فرهنگی فعالیت می‌کنند- به این مسائل اشاره کرده‌ام چون خودم در عرصه نقد هم فعالیت می‌کنم، گفته‌ام که اگر فضای گفت و گو ایجاد شود بین هنرمندان و دست‌اندرکاران و مدیران خواه ناخواه بسیاری از سوءبرداشت ها حذف می‌شود، بهتر می‌توانیم فعالیت کنیم و به بالندگی برسیم.اعتقاد راسخ به این نکته دارم اما از همان ابتدا این راه پر فراز و نشیب برای این اجرا هموار بود. اگر متنی مجوز می‌گیرد برای اجرا شدن، بنابراین دوستانی که کار را می‌بینند باید به مسائل اجرایی اش توجه بکنند تا اثر قوام بهتری بیابد چون مسائل محتوایی در خود متن معلوم است. کارگروه‌های شورای نظارت حتما آنها را تحلیل و تجزیه کرده اند.متاسفانه کمتر به مسائل اجرایی پرداخته می‌شود. اگر در عرصه مسائل نظارتی در حوزه نمایشی به صورت باید و نباید و آیین‌نامه و اساسنامه دربیاید،خواه ناخواه مسائلی که تفسیر به رای می‌شود کنار گذاشته می‌شود و ما به صورت فنی تر و دقیق‌تر می‌توانیم راجع به یک اثر نمایشی گفت و گو کنیم.این جزو نقاط ضعف ماست که پس از سه دهه هنوز قوانینی برای این منظور تدوین نکرده ایم.
 
در دراماتورژی شما چه اتفاقی افتاده است و چقدر شما وفادار به متن ویسنی-یک بوده اید؟
باید اشاره کنم که ماتئی ویسنی یک در حکومت کمونیستی رومانی می‌نوشته که به دلیل سانسور شدید مجبور به کوچ از وطنش به فرانسه شده است. در حال حاضر در آنجا زندگی می‌کند در حالی که هیچ وقت در رومانی کمونیستی به او اجازه کار کردن داده نشد. حتی اشعاری نوشته که در آنجا منتشر نشد. وقتی این آثار را می‌خوانیم با نویسنده ای مواجه می‌شویم که از جنس زمانه خودمان است. مسائلی را مطرح می‌کند که بسیار جهان شمول است. در متن های او قوم و ملت و قومیت و ملیت مطرح نیست. درست است که او به زبان فرانسه می‌نویسد اما من انسان شرقی هم که در کشور ایران زندگی می‌کنم بدون واسطه با اندیشه این نویسنده در هر کدام از آثارش که رنگ و لعاب خاص خودش را دارد، روبه‌رو هستیم. بنابراین در وهله اول هر کارگردانی که می‌خواهد یک متن فرنگی ترجمه شده را کار کند چون از فیلتر و ذهن آن عبور می‌کند و پالوده می‌شود خواه ناخواه باید برای مردم کشور خودش تغییر و تحولی در متن ایجاد کند که قابل فهم تر و قابل هضم تر بشود. در عین حال من پای بند به بن مایه آثار ویسنی یک هستم بنابراین تغییر و تحول در شکل مفهومی‌در این دراماتورژی صورت نگرفته است. با توجه به اینکه یک دراماتورژ پلی بین نویسنده و گروه اجرایی است بنابراین، این زمان و مکان را از دل نمایشنامه حذف کردم. چون که این نمایشنامه می‌تواند در هر جایی اتفاق بیفتد.در مرحله دوم تلفیق بین چند شخصیت صورت گرفت تا نه شاهد تبدیل به هفت شخصیت بشود.همچنین اجرای این متن به بیش از یک ساعت و نیم نیاز دارد که من ریتم تندی را برای اجرایم در نظر گرفتم تا مفاهیم درست اجرا بشود وبا تماشاگر ارتباط برقرار کند.در صحنه محاکمه درون گروهی بین قاضی، دادستان، منشی و وکیل مدافع در می‌یابیم که چقدر جنایت و کثافت انجام داده اند و به نام قانون بر ضد قانون عمل کرده اند. این شخصیت تماشاچی است که با سکوت خود این برون فکنی و فرا فکنی را دامن می‌زند. این صحنه یکی از صحنه های کلیدی نمایشنامه است. در دراماتورژی این اثر به این نتیجه رسیدم که هرچه در قسمت پایانی نمایش این محاکمه صورت بگیرد برای تاثیر نهایی اجرا بهتر خواهد بود. تماشاچی در این حالت با پرسش هایی که در ذهنش ایجاد شده سالن را ترک می‌کند. همچنین معتقدم تماشاگر را نباید دم دستی گرفت و مفاهیم را خیلی راحت در اختیارش گذاشت چون وقتی ساده در اختیارش قرار بگیرد خیلی زود هم از ذهنش پاک خواهد شد.در صورتی که مفاهیم باید به چالش کشیده شود تا منجر به رمز گشایی پرسش‌های ایجاد شده در ذهنش منجر شود.
 
چرا یک سالن تئاتر را برای اجرای این متن در نظر گرفته شده است؟
اول به این خاطر هنر تئاتر چون هنری بی واسطه است که یک گروه اجرایی از طریق آن می‌تواند حرفش را به دیگران بزند اما در فضایی که نمایشنامه ارائه می‌دهد از لحظه آغازین دادستان اینگونه می‌گوید:« خانم ها آقایان امشب یک جنایتکار در میان ما هست.» در لحظه ای که نویسنده و کارگردان وارد اجرا می‌شوند به عنوان شهود، چهار عضو دستگاه قضا خودشان می‌فهمند که ملعبه دست دیگران بوده اند، از جمله کارگردان که به آنها جان داده تا به ایفای نقش بپردازند و نویسنده که دیالوگها را برایشان نوشته است و این آدمها از خود اختیاری ندارند. بعد از خروج این دو، اعضای قوه قضا می‌خواهند ماهیت خودشان را پیدا کنند و روند گذشته را ادامه بدهند.
 
در مورد تماشاچی‌ای که روی صندلی نشسته،چقدر این نقش تماشاگر محکوم به اعدام پذیرفتنی هست؛ منظورم قربانی شدن اوست؟
با توجه به مطالعه در جوامع تک محوری مردم خواه‌ناخواه قربانی بوده اند و مردم از حق طبیعی خود نتوانسته اند دفاع کنند. چون مردم نمی‌توانند با حکام جامعه خود دیالوگ برقرار کنند. بنابراین تنها راه و نشانه اعتراض‌شان می‌تواند سکوت باشد. سکوت مفاهیم زیادی را در بر دارد. این فرد با سکوت خودش این دستگاه عریض و طویل را به افشاگری علیه خود وا می‌دارد. 
محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی آموزشی به شکل کوه یخ
◄ کفش های میکی موس
◄ ماسک صورت Cthulhu
◄ کیف دستی میکی موس
◄ گودال آتش کوسه
◄ کاناپه راحت حیوانات خانگی
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle