پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

بهينه‌سازی مسائل رياضی به روش مورچه‌ها

 

 



بهينه‌سازی مسائل رياضی به روش مورچه‌ها ((aco

تابه حال روش كار بدين‌گونه بوده است كه زيست شناسان و بيولوژيست‌ها طبيعت را تنها بهمنظور درك كامل و بهتر آن مطالعه می‌كردند. هدف تنها درك مكانيزم‌های موجود درطبيعت بوده‌است. اما اكنون در واقع حاصل كار بيولوژيست‌ها می‌تواند الهام‌بخشمهندسان باشد. دست كم در موضوع مورد بحث ما كه حل بهينه(هوشمندانه) مسائلاست.
يكی از جالب‌ترين سيستم‌های مورد مطالعه تا كنون، كه كاربردهايی هم درمهندسی يافته‌است كولونی مورچه‌هاست. در واقع مورچه‌ها قادر به يافتن كوتاه‌ترينمسير از لانه به منبع غذا هستند. كسانی كه با علوم مهندسی(مشخصاً رباتيك) يا رياضیبه صورت اعم سرو كار دارند به خوبی با اين صورت مسئله آشنا هستند و می‌دانند كهيافتن كوتاه‌ترين مسير يك مسئله بهينه‌سازيست (Optimization) كه گاه حل آن بسياردشوار است و گاه نيز بسيار زمان‌بر است. بنابراين اين سؤال برای دانشمندان مطرح شد كهمورچه‌ها چگونه اين مسئله را حل‌كرده‌اند؟

در واقع راه‌حل مورچه‌ها كه يكراه‌حل توده‌ای‌است بسيار ساده است. مورچه‌ها هنگام راه رفتن از خود ردی از فرمون (pheromone) به جا می‌گذارند. البته اين فرمون به زودی تبخير می‌شود اما دركوتاه‌مدت به عنوان رد مورچه بر سطح زمين باقی می‌ماند. يك رفتار بسيار سادهپايه‌ای در مورچه‌ها وجود دارد: آنها هنگام انتخاب بين دو مسير به صورتاحتمالاتی(Statistical) مسيری را انتخاب می‌كنند كه فرمون بيشتری داشته باشد يا بهعبارت ديگر مورچه‌های بيشتری قبلا از آن عبور كرده‌باشند. حال دقت كنيد كه همين يكتمهيد ساده چگونه منجر به پيدا كردن كوتاه‌ترين مسير خواهد شد:

فرض كنيد درمسير شكل 1 يك مانع قرارگرفته و مورچه‌های ديگر به سادگی قادر به دستيابی به منبعغذا نباشند. همانگونه كه مشخص است اينك دو راه برای دستيابی به غذا وجود دارد راهبالا كه كوتاه‌تر و راه پايين كه طولانی‌تر است.حال مورچه‌ها بر اساس همان رفتارپايه‌ای كه گفتيم به تصادف يكی از دو راه بالا يا پايين را انتخاب می‌كنند. فرضكنيد نيمی از راه بالايی و نيمی از راه پايين حركت كنند و البته در دو جهت يعنی همبه سمت منبع غذا و هم به سمت لانه.
در ابتدا انتخاب كاملاً تصادفيست اما بعدازاينكه در هر يك از مسيرها ردی از فرمون ايجادشد مورچه‌ها به احتمال بيشتر مسير پرفرمون‌تر را انتخاب می‌كنند. از آنجايی كه طول مسير بالا كوتاه‌تر است زمان رفت وبرگشت به آن هم كمتر است پس مورچه‌های بيشتری نسبت به مسير پايين آن را طی می‌كنند. بنابراين فرمون بيشتری در آن ترشح می‌شود و در نهايت با احتمال بيشتری توسطمورچه‌ها انتخاب می‌شود(هر چه فرمون بيشتر باشد احتمال انتخاب مسير بيشتر است). بههمين دليل پس از مدتی همه مورچه‌ها(يا تقريباً همه مورچه‌ها) مسير كوتاه‌تر را طیخواهندكرد.
بايد توجه كرد كه هرچند احتمال انتخاب مسير پر فرمون‌تر توسطمورچه‌ها بيشتر است اما اين كماكان احتمال است و قطعيت نيست. به عبارتی اگر مسير A پرفرمون‌تر از مسير B باشد به‌هيچ ‌وجه نمی‌توان نتيجه‌گرفت كه همه مورچه‌ها از مسير A حركت خواهندكرد بلكه تنها می‌توان گفت كه مثلاً به احتمال 90% هر مورچه مسير A راانتخاب خواهد كرد.
اگر به جای اين احتمال قطعيت بود، يعنی اگر هر مورچهحتماً و حتماً مسير پر فرمون‌تر را انتخاب می‌كرد ، اساساً روش ممكن بود به جوابنرسد. فرض كنيد تصادفاً اولين مورچه مسير پايين را انتخاب می‌كرد و ردی از فرمون درآن به جا می‌گذاشت. در اين‌صورت همه مورچه‌ها به قطعيت رد او را دنبال می‌كردند وهيچ‌وقت مسير كوتاه‌تر را پيدا نمی‌كردند. بنابراين تصادف نقش عمده‌ای در ACO برعهده دارد(و البته در هوشمندی توده‌ای).
نكته ديگری كه بايد در نظر داشتمسئله تبخير و از بين رفتن فرمون يا رد مورچه‌هاست(Evaporation). فرض كنيد كه مانعموجود در شكل برداشته شود. اگر فرمون‌ها تبخير نشوند ، مورچه‌ها اساساً همان مسيرپر فرمون قبلی را دنبال می‌كنند و به حالت اوليه كه كوتاه‌ترين مسير بود بازنمی‌گردند. ولی با در نظر گرفتن مسئله تبخير فرمون، بعد از برداشتن مانع، پس ازچندی مورچه‌ها بازهم كوتاه‌ترين مسير را پيدا خواهندكرد.

(Ant Colony Optimization)ACO
و (Traveling Sales Man)TSP: استفاده از بهينه‌سازی كولونیمورچه‌ها در مسئله فروشنده دوره‌گرد

يكی از مسائل كلاسيك تئوری گراف دررياضيات مسئله فروشنده دوره‌گرد است كه البته كاربردهای بسيار زيادی در علوم مهندسیدارد. صورت مسئله ازاين قرار است. يك فروشنده دوره گرد می‌خواهد از شهر خودش شروعبه حركت كرده و پس از گذر از N شهر به شهر خود بازگردد. منتها شرط اين‌است كه اولاًاز هر شهر فقط يك بار عبور كند و دوماً كوتاه‌ترين مسير را در مجموع طی كند. درواقع مسئله يافتن كوتاه‌ترين مسيريست كه N گره يك گراف را به هم متصلمی‌كند.
برای اين مسئله تاكنون راه حل‌های زيادی ارائه شده است كه اكنونمی‌توان گفت روش ACO در ليست بهترين اين راه حل‌ها می‌باشد. برای استفاده از ACO در TSP می‌توان متا الگوريتم زير را پيشنهاد داد:
تعداد زيادی عامل هوشمند درنظر می‌گيريم كه قرار است از N نود يك گراُN (شهر) عبور كنند. اين عامل‌های هوشمندشهر بعدی را به تناسب ميزان فرمون موجود در مسير انتخاب می‌كنند(با در نظر گرفتنعامل تصادف). اين فرمون در كامپيوتر مثلاً می‌تواند توسط يك عدد يا وزن به هر يالگراف(هر جاده) اختصاص يابد. مثلا مسير شهر A به شهر B دارای وزن 7/0 است، به اينمعنی كه ميزان فرمون موجود در مسير 7/0 است.
هر عامل هوشمند پس از طی يك توركامل در تمامی N شهر به نسبت عكس طول مسير طی شده بر تمامی يال‌هايی(جاده‌هايی) كهازآن عبور كرده است فرمون به جا می‌گذارد. به اين ترتيب پس از مدتی از اجرایالگوريتم همانند كولونی مورچه‌ها تقريباً تمامی عامل‌های هوشمند ما كوتاه‌ترين توربين N شهر را طی خواهندكرد. يعنی كوتاه‌ترين مسير ، مسيريست با بيشترين وزن يابيشترين فرمون.
بدين ترتيب برای يك مسئله پيچيده رياضی يك راه حل Meta Heuristic ساده يافته‌ايم كه در زمان نسبتاً معقولی نيز به جوابمی‌رسد.
علاوه بر همه اينها ACO بر ساير روش‌ها يك مزيت مهم ديگر نيز دارد. بقيه روش‌ها فقط كوتاه‌ترين مسير را می‌يابند و اگر يكی از جاده‌ها يا يال‌هاحذف‌شود مسئله بايد از ابتدا حل شود. اما در ACO بعد از حذف يك يال می‌توان بهسادگی مسيری را پيدا كرد كه نسبت به مسير قبلی فرمون كمتر و نسبت به مابقی مسيرهافرمون بيشتری دارد و به اين ترتيب نيازی به حل مجدد مسئله نيست.
 
بهينه‌سازیشبكه‌های كامپيوتری با الهام از كولونی مورچه‌ها

از جمله مسائل مهم ديگری كهايده AS(Ant System)می‌تواند در آنها مورد استفاده قرار گيرد مسئله مسيريابی درشبكه‌های كامپيوتری Routing است.

يكی از خصلت‌های مهم كولونی مورچه‌هاهوشمندی توده‌ای‌است كه در ابتدای مقاله به آن اشاره كرديم، بدين معنی كه كولونیمورچه‌ها نه بر اساس هوشمندی يك مغز مركزی بلكه بر اساس توده‌ای از عامل‌های هوشمند(در اينجا مورچه‌ها كه البته هوشمندی بسيار اندكی دارند)، و رابطه بين آنها، عملمی‌كند. همين ويژگی سبب می‌شود كه بتوان از اين ايده در بهينه‌سازی عمل مسيريابی Routing در شبكه‌های كامپيوتری سود جست.
اطلاعات بر روی شبكه اينترنت بهصورت بسته‌های اطلاعاتی كوچك (Packet) منتقل می‌شود. هر يك از اين بسته‌ها در طیمسير از مبدأ تا مقصد بايد از گره‌های زيادی كه همان مسيرياب‌ها (Router ) باشندعبور كند. در داخل هر مسيرياب جدولی قرار دارد كه بهترين مسير بعدی را تا مقصدمی‌توان از طريق آن شناسايی كرد. بنابراين بسته‌های اطلاعاتی حين گذر ازمسيرياب‌های مابين راه با توجه به محتويات اين جداول عبور دادهمی‌شوند.
روشی به نام ACR(Ant Colony Routing) پيشنهاد شده كه بر اساس ايدهكولونی مورچه‌ها به بهينه‌سازی اين جداول مسير يابی می‌پردازد و در واقع به هرمسيری با توجه به بهينگی آن امتياز می‌دهد. استفاده از ACR به اين منظور دارای اينبرتری به ساير روش‌هاست كه بسيار با طبيعت ديناميك شبكه اينترنت سازگار است. زيرابه عنوان مثال ممكن است مسيری كه تا به حال خلوت بوده و كمترين تأخير را داشته ،اكنون به دلايلی شلوغ باشد و يا در مسيری، يك مسيرياب از كار افتاده باشد و ... كههمه اين‌ها به شبكه اينترنت خصلتی پويا همانند خصلت دنيای واقعی مسيريابی مورچه‌هامی‌دهد. با توجه به آنچه در انتهای بخش قبل گفته‌شد ، بعد از از كار افتادن هر مسيرهمواره بهترين راه حل بعدی توسط اين روش در دسترس است.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle