پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • بطری‌های سس به شکل استخوان ◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
      بطری‌های سس خلاقانه‌ای که طوری طراحی و شکل داده شده‌اند که دقیقاً شبیه ران مرغ کارتونی و بی‌نقص به نظر برسند . هر بطری دارای فرمی شبیه به قطره اشک است که از قسمت گوشتی ساق مرغ الهام گرفته شده و به سمت بالا باریک شده و به شکل استخوانی در می‌آید . بسته‌بندی سس ران مرغ طراحی شده توسط تاخمینا اوریپوا . بسته‌بندی سس برای سه طعم پرطرفدار ساخته شده است: تِریاکی، چیلی شیرین و باربیکیو. این سس‌ها، مرغ را چه کبابی، چه سرخ‌شده و چه برشته، تکمیل می‌کنند و بسته‌بندی‌های فانتزی آن به هر میزی جلوه‌ای خاص می‌بخشد.
  • فرش‌های خلاقانه به شکل خرس ◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
      فرش‌های خلاقانه به شکل خرس که کاملاً مثل پازل کنار هم قرار می‌گیرند ، می‌توانند کل اتاق را بپوشانند و طوری به نظر برسند که انگار همدیگر را در آغوش گرفته‌اند . فرش آغوش خرس از برند پرمافراست، خرسی با طراحی خاص است که در حال آغوش گرفتن، با دستانی باز و پاهایی باز، کشیده شده است. هر فرش خرس از نظر شکل یکسان است و به صورت موزاییکی طراحی شده است، به این معنی که می‌توان آنها را بدون فاصله و در هر جهتی لبه به لبه قرار داد. این کار سطحی یکپارچه از سیلوئت‌های خرس به هم پیوسته ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد هر کدام، خرس بعدی را در یک زنجیره پیوسته در آغوش گرفته است.
  • سگ رباتیک نوآورانه‌ ◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
      سگ رباتیک نوآورانه‌ای که مجهز به نازل‌های جاروبرقی در هر پا است و برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک‌ها و کوچه‌های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می‌تواند به طور موثری زباله‌ها، به خصوص ته سیگارها، را از زمین‌هایی که برای ربات‌های چرخ‌دار چالش برانگیز است، جمع‌آوری کند. با استفاده از تشخیص پیشرفته‌ی زباله و عملکرد خودکار، VERO به زباله‌ها نزدیک می‌شود و جاروبرقی‌ها را فعال می‌کند.
  • چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا ◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
      چهارپایه الهام گرفته از طبیعت که برای آوردن عناصر بیوفیلیک به فضاهای داخلی طراحی شده است ، مناظر کوچکی را در یک پایه شفاف به نمایش می‌گذارد. چهارپایه وحشی طراحی شده توسط خورخه هررا، مانند منظره‌ای مینیاتوری است که در مبلمان محصور شده است . پایه استوانه‌ای، تقریباً مانند یک تراریوم ، صحنه‌ای دست‌ساز از خزه‌های محافظت‌شده، شاخه‌های کوچک، سنگ‌ها و بافت‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارد. در داخل، میکرواکوسیستمی با دقت چیده شده که شبیه یک جنگل کوچک است و حس آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند. روی صندلی یک کوسن نرم و گرد با شکل ارگانیک قرار دارد که با پارچه‌ای پایدار روکش شده است. چهارپایه وحشی اثر استودیوی خورخه هررا تضاد بین پایه شفاف و نشیمنگاه مخمل، جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود طوری به نظر برسد که گویی طبیعت از شما حمایت می‌کند. چهارپایه وحشی خورخه هررا رویه بالشتک‌دار، ضمن حفظ ارتباط بصری و حسی با طبیعت، امکان نشستن کاربردی را فراهم می‌کند. صندلی وایلد استودیوی خورخه هررا چهارپایه‌ی وایلد که توسط گابریل از چوب، متاکریلات و پارچه‌های پایدار ساخته شده است، بر هنر دست، رفاه و آگاهی زیست‌محیطی تأکید دارد. مدفوع وحشی چه کسی به یک صندلی معمولی نیاز دارد وقتی می‌توانید زیر صندلی‌تان منظره داشته باشید؟ چهارپایه وحشی از Greenarea به معنای واقعی کلمه، روی یک جنگل بنشینید. صندلی وحشی، جوهره طبیعت بکر را به تصویر می‌کشد و طراحی صندلی را با بوم‌شناسی ترکیب می‌کند. چهارپایه وحشی گرین‌آریا چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا، فضای بیرون را به داخل خانه می‌آورد و مبلمان را با اکوسیستم‌های کوچک خزه، سنگ و چوب ترکیب می‌کند. مدفوع بیوفیلیک
  • بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف ◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
      بسته‌بندی خلاقانه عسل با شکل شش‌ضلعی، نمونه‌ای جالب از طراحی محصول مدرن با الهام از طبیعت است . « بسته‌بندی شش‌ضلعی عسل » که توسط ماکسیم آربوزوف طراحی شده، منعکس‌کننده‌ی لانه زنبور است و محصول درون آن را به نمایش می‌گذارد: عسل خالص و طلایی. شیشه شفاف اجازه می‌دهد تا رنگ و بافت غنی عسل از آن نمایان شود و آن را هم از نظر بصری و هم از نظر حسی لذت‌بخش کند. برچسب مشکی با عبارت «ساخته شده توسط زنبورها» جزئیات زیبایی به آن اضافه می‌کند و اصالت و منشأ طبیعی محصول را تقویت می‌کند. طراحی قابل چیدن، شیشه‌های عسل را به یک ویترین زیبا تبدیل می‌کند، شبیه به کندوی زنبور عسل و بر پایداری تأکید دارد. Maksim Arbuzov ساخته شده توسط Bees Honey Packaging بسته‌بندی عسل ساخته شده توسط شرکت Bees با تمرکز بر خالص‌ترین شکل عسل، تجربه لذت بردن از آن را افزایش می‌دهد. تهیه شده توسط زنبور عسل شیشه عسل شش ضلعی بدون هیچ کلامی دقیقاً به شما می‌گوید که درون آن چیست. ساخته شده توسط زنبورها شیشه‌های عسلِ «ساخته شده توسط زنبورها» که قابلیت چیدن روی هم را دارند، درست روی قفسه فروشگاه، یک کندوی زنبور عسل درست می‌کنند. عسل شش گوش آیا ترجیح می‌دهید عسل را در بطری فشاری پلاستیکی بخرید یا در یک شیشه شیشه‌ای دست‌ساز با الهام از کندوی زنبور عسل؟ ساخته شده توسط بسته بندی زنبور عسل ایده بسته‌بندی بسیار هوشمندانه، مثل کندوی عسل روی هم چیده می‌شود. انبارداری هوشمند، ارائه خیره‌کننده و بدون ضایعات. بسته بندی عسل شش ضلعی عسل ساخته شده توسط زنبورها: بافت را حس کنید، خلوص را ببینید و طعم طبیعت را بچشید. ماکسیم آربوزوف بسته‌بندی ساخته شده توسط شرکت Bees - شفاف، مینیمال و به شکل لانه زنبور، زیرا عسل باید شبیه عسل باشد. بسته‌بندی عسل شش‌ضلعی با الهام از کندوی عسل، شیشه را به همان اندازه شهد طلایی درونش خالص و طبیعی می‌کند. بسته‌بندی شش ضلعی
  • گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ ◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
      ن کلاه بامزه که از نمد صورتی ساخته شده، گوش‌های گربه‌ای بامزه‌ای دارد که به استفاده‌ی روزمره جلوه‌ای خاص می‌بخشد. کلاه گوش گربه‌ای که توسط صبری تونکا از Feltthink طراحی شده، برداشتی خیال‌انگیز از کلاه بیسبال کلاسیک است که با پشم مرینوس نرم و دست‌ساز، بازطراحی شده است . این کلاه به رنگ صورتی ملایم و غبارآلود است که به آن جذابیتی دنج و الهام گرفته از سبک قدیمی می‌دهد. گوش‌های بچه گربه که به زیبایی تراشیده شده‌اند و به طرز ماهرانه‌ای از تاج سر بیرون زده‌اند، با شکل گرد کلاهک هماهنگ هستند. لبه کلاه مانند کلاه بیسبال معمولی به جلو امتداد می‌یابد و هم سایه و هم ساختار مناسبی ارائه می‌دهد، در حالی که بافت آن کرکی است و به ظاهری گرم و دست‌ساز می‌افزاید.
  • صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر ◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
      نسخه مدرن صندلی کلاسیک دارای بدنه ای پلاستیکی است که آن را شبیه مجسمه یک کبوتر می کند . صندلی بازو کبوتر که توسط Muddycap طراحی شده است تا برخی از پرها را در دنیای مبلمان به هم بزند. صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر شهری طراحی شده است چیزی بسیار غیر معمول است. این یک مجسمه کاربردی روی پایه های فولادی است که از پلاستیک کبوتری شکل ساخته شده است. بازوهای صندلی در واقع بال های کبوتری هستند که شما را به نشستن و آرامش در آغوش گرم دعوت می کنند. نگران نباشید، هیچ کبوتر واقعی برای فاکتور راحتی مشورت نشد. صندلی کبوتر کمی نگرش پرندگان را برای هرکسی که به دنبال اضافه کردن رنگ حیات وحش شهری به خانه خود است، بدون بذر پرندگان، به ارمغان می آورد.
  • کارتن تخم مرغ خلاقانه ◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
      کارتن تخم مرغ خلاقانه دارای طراحی بازیگوشی است که طراوت و ارتباط با فرآیند طبیعی را برجسته می کند. بسته بندی "Just Laid Eggs" که توسط Springetts طراحی شده است، بر تخم هایی که به صورت محلی گذاشته می شوند تاکید دارد و تمایل مصرف کنندگان را برای محصولات مزرعه تا سفره جلب می کند. مکانیسم بستن به عنوان یک نشانه بصری برای تخمگذاری در حال تخمگذاری دو برابر می شود. تصویر چاپ شده از مرغ در حالت های مختلف، طنز و جذابیت را به یک بسته بندی تخم مرغ معمولی تزریق می کند تا آن را سرگرم کننده و به یاد ماندنی کند.
  • بطری چشم نواز ◄ بطری چشم نواز
      بطری چشم نواز شراب که شبیه یک پاندا خندان طراحی شده است، منشا شراب برنج و شایستگی غیرقابل انکار پانداها را ترکیب می کند. بسته بندی شراب برنج چینی لیدائو توسط ShenZhen BOB یک بطری شراب را به یک نماد عاطفی و فرهنگی تبدیل می کند. این بسته بندی با ترکیب پاندا، نماد محبوب و شناخته شده چین در سطح جهانی، محصول را به طور خلاقانه ای با میراث خود پیوند می دهد. بطری سرامیکی شراب پاندا دارای کلاه سنتی کشاورز و طناب کنفی است.
  • پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه ◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
      پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه و چنگک برگ طراحی شده اند ، لایه تازه ای از طنز و خلاقیت را اضافه می کنند. Cat Paw Backscracher یک پنجه بافت دار و گرد در انتهای یک دسته چوبی براق است. پنجه، در رنگ قرمز پر جنب و جوش یا مشکی کلاسیک موجود است، با طرح‌های خز واقعی و پدهای نرم که شبیه حرکت بازیگوش ورز دادن یک گربه واقعی است. پشت خراش چنگک برگ: تفسیر مجدد چنگک باغچه، این طرح برگ ها را با پشت خارش دار تعویض می کند. سر چنگک جمع و جور و زاویه‌دار است و در روکش‌های فلزی مانند سبز تیره یا خاکستری متال موجود است.
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29393    |     صفحه 1 از 2940
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

اصغر شعرباف: معماري سنتي در حال از بين رفتن است

لي‌
معماري سنتي تنها فرصت بازآفريني شکوه معماري با هويت ايراني است. اما اين هنر ملي امروز با انتقادات زيادي همراه است و با مرگ هر هنرمند معمار، جاي خالي او خالي مي‌ماند و به گفته کارشناسان معماري، اين رشته هر روز يتيم‌تر از قبل مي‌شود. استاد شعرباف يکي از پيشکسوتان معماري سنتي در ايران معتقد است که اين هنر در حال فراموشي و از بين رفتن است.



استاد "علي‌اصغر شعرباف"، نام آشناي استادکاران معماري سنتي در ايران است. وي با بيش از 60 سال سابقه فعاليت در بناهاي تاريخي و مرمت آن‌ها،‌ يکي از پيشکسوتان اين هنر کهن محسوب مي‌شود. شعرباف علاوه بر معماري سنتي، نقش‌هاي تازه مقرنس و گره هم‌ مي‌زند و بسياري از آن ها را روي بناهاي تاريخي پياده کرده است. وي امروز انتقادات فراواني به معماري سنتي دارد و معتقد است که اين هنر در حال از بين رفتن است.

ميدان قيام هنوز هم محل زندگي استاد شعرباف است. همان‌جايي که به پايين شهر معروف است اما حال و هواي تهران قديم را دارد. تازه چندماه است که به دليل تصادف به ايران آمده و پيش از آن براي کاشي‌کاري در حرم امام موسي کاظم (ع) مدتي را در عراق سپري مي‌کرد. پروژه‌اي که با همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با دولت عراق در حال انجام است. استاد شعرباف در کربلا تصادف کرده و هرچند به مدد پزشکان ايراني سلامتي‌اش را بازيافته اما ديگر پاي رفته تا کاظمين را ندارد. استاد شعرباف تا کنون جوايز متعددي براي يک عمر تلاش در زمينه معماري سنتي دريافت کرده است.

براي مصاحبه با استاد شعرباف، نمي‌شود خيلي سئوال کرد. نفس استاد سخت دم و بازدم مي‌شود و به همين علت سئوالهاي پرسيده شده را بريده بريده جواب مي‌دهد. بايد صبوري کرد تا استاد در هر پاسخ چندباري نفس تازه کنند و دوباره ادامه دهد. وقتي با او مصاحبه مي‌کردم از خاطرات دوران همکاري‌اش با سازمان ميراث فرهنگي گفت و از برخي مهندس‌هاي معروف اين سازمان گله کرد. اين گله‌گذاري‌ها به خواست استاد از اين مصاحبه حذف شده‌اند اما چه خوب مي‌شود وقتي مهندس‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و دوستان سابق هرچندگاهي به شعرباف سر بزنند و حالي از او بپرسند.

استاد شعرباف دراين‌باره به CHN مي‌گويد: «امروز معماري سنتي مثل سابق نيست. درد کار امروز زياد شده و کسي آن را دوا نمي‌کند. سابق فلان معمار آبرويش را مي‌خواست اما امروز بسياري از معماران سنتي فقط به پول فکر مي‌کنند.»

وي در ادامه مي‌گويد: «من در اين مدت 60 سالي که روي آثار تاريخي کار کرده و معماري سنتي را دنبال مي‌کردم، شاگردان زيادي داشتم؛ اما امروز همه آن‌ها به دنبال پول هستند و از آنجايي که کار با سازمان ميراث فرهنگي پول ندارد، ترجيح مي‌دهند کار ديگري انجام دهند. در حال حاضر کار خوبي در زمينه معماري سنتي نمي‌شود و تعداد کساني که کار را به خوبي بلد باشند خيلي کم است. بسياري از معماران سنتي که امروز با سازمان ميراث فرهنگي همکاري مي‌کنند فرق بين گچ و خاک را هم نمي‌‌دانند؛ چه برسد به معماري سنتي.»

شعرباف علاوه بر فعاليت در حوزه مرمت آثار تاريخي،‌ استاد افتخاري دانشگاه هم بوده است. او سال‌ها در دانشگاه‌هاي تهران و الزهرا، معماري سنتي درس مي‌داده و روش‌‌هاي کاري را براي دانشجويان تشريح مي‌کرده است.

شعرباف دراين‌باره مي‌گويد: «گاهي بچه‌هاي دانشجو پيش من مي‌آيند و سئوال‌هايي درباره روش‌هاي معماري سنتي مي‌پرسند. من مي‌بينم که چقدر دوست دارند بدانند اما استادي که به آن‌ها درست آموزش بدهد در دانشگاه وجود ندارد. من خيلي ناراحت مي‌شوم که بچه‌ها را اين‌طور ول مي‌کنند و اصل مطلب را به آن‌ها نمي‌گويند.»

شعرباف از 10 ساله‌گي، پا به پاي پدر معماري سنتي را آغاز مي‌کند. خودش مي‌گويد تا 20 ساله‌گي همراه پدر بوده و از آن سن راه خود را جدا مي‌کند. معماري سنتي را به طور جدي از همين‌ سال‌ها آغاز مي‌کند و در 35 ساله‌گي با استاد پيرنيا آشنا مي‌شود. همکاري با پيرنيا نقطه عطف فعاليت‌هاي شعرباف بوده است.

شعرباف مي‌گويد: «من سال 1345 با استاد پيرنيا آشنا شدم. هيچ کس را نديدم که به اندازه پيرنيا کار معماري را بفهمد. نه تنها با معماري سنتي آشنا بود که مديريت را هم به خوبي مي‌شناخت و با ارزش کار آشنا بود. آن زمان که با پيرنيا کار مي‌کردم به من گفت که کتابي از کارهاي خود منتشر کنم. جلد اول کتاب را با کمک پيرنيا منتشر کردم ولي پس از رفتن او جلد دوم با مشکل مواجه شد و در آخر هم به کمک دوست ديگري منتشر شد.»

وي مي‌افزايد: «وقتي پيرنيا بيمار و خانه نشين شد هيچ کس از سازمان ميراث فرهنگي به او سر نمي‌زد. يادم هست که فقط خانم بزرگمهري به او سر مي‌زد و حال و احوال مي‌کرد.»

شعرباف درباره وضعيت معماري سنتي در ايران گله‌مند است. وي مي‌گويد: «امروز کار در معماري سنتي فرق کرده است. مثلا مي‌آيند و دهانه گنبد را آهن‌کشي مي‌کنند. آن‌هم دهانه‌هاي 5 يا 6 متري را که مي‌خواهند کاشي‌کاري کنند. ولي نمي‌دانند که اين‌کار چقدر اشتباه است. آهن در تابستان و زمستان، فعاليت‌هاي متفاوتي دارد و به همين علت کاشي‌هاي گنبد شروع به ريختن مي‌کند.»

وي در ادامه مي‌گويد: «يادم هست که گنبدي را در اردبيل با 20 متر دهانه بدون آهن پوشاندم. معمار‌هاي امروزي حتي تو قاطي کردن آب و سيمان هم مشکل دارند. نه درصد مي‌فهمند و نه اين‌که آنچه قاطي مي‌کنند چه تناسبي با هم دارد. بعضي‌ها فکر مي‌کنند بين قميت مصالحه‌اي من با آن‌ها کار مي‌کنم با آنچه معمارهاي امروزي کار مي‌کنند تفاوت است. ولي در قيمت تفاوت چنداني وجود ندارد و تفاوت در سختي کار است.»

شعرباف درباره شيوه‌هاي کار معماري سنتي مي‌گويد: «مثلا براي کاشي‌کاري يک گنبد ابتدا بايد پشت کاشي را آماده کرد. اين‌کارها رو امروز کمتر کسي انجام مي‌دهد و به خاطر همين بعد از يه مدتي کاشي‌ها مي‌ريزد.»

شعرباف مي‌گويد: «براي پشت کاشي به گچ نيم‌کوب، شيره انگور، خاک رس، لويي و آهک احتياج است. امروز از گچ آسياب شده استفاده مي‌کنند و نمي‌دانند که زور گچ اين‌طوري گرفته مي‌شود. بايد گچ نيم‌کوب باشد و خود معمار آن را بکوبد. اگر ديده باشيد وقتي استمبولي براي درست کردن گچ آماده مي‌کنند، يک لايه سياه رنگ روي گچ را مي‌گيرد. اين همان روغن و زور گچ است که از بين رفته و ديگر به درد نمي‌خورد.»

وي در ادامه مي‌گويد: «معماري که به کار آشنا باشد مي‌داند که بايد خاک رس را داخل بشکه بريزد و هم بزند. بعد که لرت خاک رس ته نشين شد از آب آن استفاده کند. بعد آهک را داخل بشکه بريزد و هم بزند و مثل خاک رس وقتي ته نشين شد از آب آهک استفاده کند. شيره انگور هم که به آن اضافه مي‌شود و به اين شکل وقتي پشت کاشي آماده شد ديگر نه رطوبت به کاشي مي‌زند و نه اين‌که کاشي کنده مي‌شود.»

به گفته وي به پشت کاشي لويي هم اضافه مي‌شد. لويي همان سر ني است که امروز شايد در جاده ورامين پيدا شود. اگر هم لويي نبود طناف علفي را 10 سانت به 10 سانت خورد کرده و به جاي لويي استفاده مي‌کردند. شن بادامي هم يکي ديگر از مصالحي بود که در گذشته براي ساختن پشت کاشي روي گنبد استفاده مي‌شد.

کاشي از گل ساخته مي‌شود. کاشي‌ها هم انواع مختلف دارد که بسته به گلي که کوبيده مي‌شود قابل تفکيک هستند. شعرباف مي‌گويد: « امروز خاک آخوره مي‌کند و آب را در آن مي‌ريزد و گل مي‌کند. گل آماده را در قابل مي‌ريزند و کاشي درست مي‌شود. اين اشتباه است. حتي رنگي که روي کاشي مي‌زنند هم آن رنگ‌هاي سابق نيست و زود از بين مي‌رود.»

وي در ادامه مي‌گويد: «گل را پس از درست شدن بايد يک هفته نگه داشت تا روغن‌ بي‌اندازد. اين به قوت گل کمک‌ مي‌کند و باعث مي‌شود که کاشي محکم‌تر شود. بعد حرارت هم خيلي مهم است. امروز کوره‌ها اجاقي شده و با گاز مي‌سوزد اما در گذشته از زغال و چوب استفاده مي‌شد که تاثير بهتري روي کاشي دارند. لعاب کاشي هم خيلي مهم است. يادم مي‌آيد که خودم به کارخانه مي‌رفتم و آنقدر معطل مي‌شدم تا لعاب مورد نظر من را در بياورند.»

شعرباف 12 سال قبل از سازمان ميراث فرهنگي بازنشست شد اما هنوز هم به سراغ او مي‌آيند و به کاراش مي‌گيرند. خودش مي‌گويد: «از وقتي که تصادف کردم ديگر نمي‌توانم خيلي پاي کار بروم اما هنوز هم وقتي دنبال من مي‌آيند مي‌روم. بيشتر برايشان طرح مقرنس و گره مي‌زنم.»

از او درباره طرح‌هايش پرسيدم و گفت: «من تا به حال مقرنس‌ها و گره‌هاي زيادي کشيده‌ام و در بناها استفاده شده است. حتي همين الان هم دو کتاب به نام گره و کاربندي آماده چاپ دارم که البته تا امروز موفق به چاپ آن‌ها نشده‌ام. من از کوه، از يخ از درخت مقرنس و گره مي‌گرفتم. يک بار با خانم بزرگمهري به پل دختر مي‌رفتم که ماشين پنچر شد. کوه آمده بود روي جاده را گرفته بود. از خانم بزرگمهري يه کاغذ گرفتم و طاق باز کف خيابان نشستم و مقرنس کشيدم. ما در آن زمان اين‌طور کار مي‌کرديم ولي حالا کسي از اين‌کارها نمي‌کند.»

وي در ادامه مي‌گويد: «بعضي وقت‌ها مي‌گويم که بي‌خود اين‌همه زحمت کشيدم. يک روز افتادم مردم اين‌ها را پاره مي‌کنند و مي‌ريزن دور. کسي ديگه به اين‌کارها اهميتي نمي‌دهد. امروز حتي نمي‌شود به اين تازه‌کارها ايراد گرفت. وقتي مي‌گويي که اينجاي کارت اشکال دارد، مي‌خواهند با پشت دست به دهانت بزنند. معماري سنتي فراموش شده و همه چيز پولکي شده است.»

معماري يکي از مهمترين شاخصه‌هاي فرهنگي و هنري هر کشور است. معماري عمق شرايط رواني ساکنان يک جامعه را نشان مي‌دهد و از وحدت، برابري،‌ نابرابري، دوستي و دشمني مي‌گويد. تنها کافي است تا با نگاه به وضعيت معماري يک شهر به شرايط روحي ساکنان آن پي ببريد. وقتي به بافت اصفهان، شيراز، تهران، کاشان، ميبد، ميمند، يزد، کرمان و ... نگاه مي‌کنيد، بدون گشت و گذار در علت‌ها و معلول‌هاي جامعه شناسانه، به اين باور مي‌رسيد که مردم ساکن در اين بافت‌ها، يک شکل و يک فکر و متحد هستند و زندگي را با يکديگر قسمت کرده‌اند. معماري ره يافت به اين پاسخ‌هاست. اما امروز حتي علمي شدن معماري سنتي هم به چالش کشيده شده و اين زنگ خطري براي باز‌آفريني معماري با هويت ايراني است.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

10 خبر اخر سایت

◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ فرش‌های خلاقانه به شکل خرس
◄ سگ رباتیک نوآورانه‌
◄ چهارپایه وحشی اثر خورخه هررا
◄ بسته بندی عسل شش گوش ماکسیم آربوزوف
◄ گوش‌های گربه‌ای بامزه‌
◄ صندلی راحتی کلاسیک که دوباره به عنوان یک کبوتر
◄ کارتن تخم مرغ خلاقانه
◄ بطری چشم نواز
◄ پشت خراش های غیرمعمولی که شبیه پنجه گربه
◄ مبلی برای شما و سگ شما
◄ بسته بندی مربعی ایجاد شده برای برند سوسیس
◄ بسته بندی چشم نواز ایجاد شده برای اسباب بازی سگ
◄ نیمکت عجیب و غریب که از آناتومی یک مورچه الهام گرفته
◄ بسته‌بندی خلاقانه میان وعده سگ
◄ چراغ سگ
◄ لامپ گربه ای
◄ فسیل دایناسور لگو تی رکس
◄ کلاه زیبای ساخته شده از نمد
◄ مدفوع وحشی اثر خورخه هررا
◄ میز خانه سگ
◄ تخت سکوی چوبی با خانه سگ
◄ کوزه خرس شکلی
◄ اسب ربات چهار پا
◄ چراغ شب مرغ
◄ مبلمان خالی از سکنه با پاهای عنکبوت
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
◄ بستنی قهوه گربه
◄ قهوه به یاد ماندنی دارای تصاویر زیبای جغده
◄ قاب دوربین فیدر پرنده
بعدی 1 قبلی

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ بطری‌های سس به شکل استخوان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle