پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

10 خبر اخر سایت

◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
◄ جرب در سگ ها
◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
◄ تغذیه هاسکی
◄ گندخواری در سگ‌ها
◄ آیا سگ‌ها خواب می بینن؟
◄ سگ پیتبول
◄ خوشگل ترین نژاد های سگ و گربه!
◄ محبوب‌ترین نژادهای سگ و گربه آپارتمانی
◄ وسایل لازم برای نگهداری از سگ ها
◄ چه وسایلی برای بچه گربه نیاز داریم؟
◄ عقیم سازی در سگ و گربه ماده
◄ چطور از سگ خانگی خود در آپارتمان نگهداری کنیم؟
◄ هاسکی ها را بهتر بشناسید
◄ قند خون در سگ ها
◄ امسال با حیوان خانگی چه کنیم
◄ وایتکس برای سگ ها
◄ آیا می‌دانستید که گربه ها نیز سکسکه می‌کنند؟
◄ گربه‌ها در هنگام خواب
◄ بیا با هم بریم سفر اقا سگه !
◄ صدمات استخوانی در حیوانات خانگی
◄ از شیر گرفتن توله­ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ گربه سیامی
◄ اسفینکس
◄ گربه نژاد بریتیش موکوتاه
◄ ورزش در گربه ها
◄ تغذیه سگ و گربه
بعدی 1 قبلی

نمایش متن مقالات

فروشگاه  پت شاپ

پشت پرده ماجرای عدم تحویل سوخت به ایرلاین ها

 

پشت پرده ماجرای عدم تحویل سوخت به ایرلاین ها
چندی پس از این مصوبه ، ستاد هدفمندسازی یارانه ها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دستورالعمل متفاوتی ابلاغ نمود که بر اساس آن شرکت های هواپیمایی از سال 1389 تا 1391.8.30 سوخت را لیتری 200 تومان و سوخت پروازهای بین المللی را نیز بر اساس نرخ جهانی آن تسویه کنند. یعنی قیمت سوختی که قبلاً با قیمت قبلی تهیه و مصرف شده ، با افزایش بها مواجه شد که شاید بتوان گفت برای اولین بار در جهان اقتصاد چنین اتفاقی افتاد!

 موضوع عدم تحویل سوخت به شرکت های هواپیمایی و بحران آن در تاریخ 18 دی ، باعث سردرگمی مسافران گردید و بالاخره علت آن نیز بدهی شرکت هواپیمایی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شد. ولی واقعیت امر چیست و پشت پرده این ماجرا چه خبر است؟

واقعیت این است که بر اساس مصوبه دولت مقرر گردیده بود که شرکت های هواپیمایی تا تاریخ 1390.4.28 سوخت را بر اساس لیتری 100 تومان و از آن تاریخ تا 1391.8.30 بر اساس لیتری 200 تومان تسویه نمایند و سوخت های پروازهای خارجی شرکت های هواپیمایی داخلی نیز بر اساس نرخ سوخت پرواز داخلی محاسبه شود.

ولی متاسفانه چندی پس از این مصوبه ، ستاد هدفمندسازی یارانه ها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دستورالعمل متفاوتی ابلاغ نمود که بر اساس آن شرکت های هواپیمایی از سال 1389 تا 1391.8.30 سوخت را لیتری 200 تومان و سوخت پروازهای بین المللی را نیز بر اساس نرخ جهانی آن تسویه کنند. یعنی قیمت سوختی که قبلاً با قیمت قبلی تهیه و مصرف شده ، با افزایش بها مواجه شد که شاید بتوان گفت برای اولین بار در جهان اقتصاد چنین اتفاقی افتاد!

این مغایرت مصوبات دولت و ستاد هدفمندسازی باعث گردید که اختلاف حساب های شرکت های هواپیمایی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شدت گیرد و امکان تسویه آن فراهم نگردد. در واقع ، بخش قابل توجهی از آتشی که در میان ایرلاین ها و شرکت پالایش و پخش برپا شد ، به ناهماهنگی و تصمیمات خلق الساعه دولتی ها مربوط می شود.

از طرفی دیگر مجلس شورای اسلانی نیز در تاریخ 1391.9.22 قانونی را تحت عنوان قانون الحاق یک تبصره به بند (44) و یک تبصره به بند (45) قانون بودجه سال 1391 کل کشور به تصویب رساند که بر اساس آن افزایش قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال 1391 نسبت به سال 1390 ممنوع گردید.

این قانون در تاریخ 1391.10.12 توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ و در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد که مفاد این قانون مشمول نرخ سوخت هواپیما نیز می گردد.

بدین ترتیب مغایرت دیگری نیز در قوانین و مصوبات دولت رخ داد که این موضوع شرایط تسویه حساب مالی شرکت های هواپیمایی در خصوص نرخ سوخت را پیچیده تر کرد.

نتیجه این ناهماهنگی ها نیز تشدید اختلاف حساب بین ایرلاین ها و شرکت ملی پالایش و پخش شد که در نهایت ، شرکت پالایش و پخش ، بر اهرم فشاری که در دست داشت ، در ساعت 9 صبح روز 18 دی ، از تحویل سوخت به هواپیماها خودداری کرد و بدین ترتیب ، هزاران نفر در سراسر کشور در فرودگاه ها سرگردان ماندند تا برای چندمین بار ، چوب تصمیمات و تناقضات دولت را بخورند.

 

نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید

151528335311282.png (72×72)15152833280752.png (72×72)151528332808193.png (200×200)151528335309921.png (200×200)151528332806911.png (200×200)


mofos