پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

10 خبر اخر سایت

◄ پروژه یکسان سازی و تحول در سایت ها پرشین پت
◄ مراقبت های لازم در مورد توله های تازه تهیه شده
◄ جرب در سگ ها
◄ غذای سگ، راهنمای جامع و کامل
◄ مشکلات پوستی در سگ‌ها
◄ تغذیه هاسکی
◄ گندخواری در سگ‌ها
◄ آیا سگ‌ها خواب می بینن؟
◄ سگ پیتبول
◄ خوشگل ترین نژاد های سگ و گربه!
◄ محبوب‌ترین نژادهای سگ و گربه آپارتمانی
◄ وسایل لازم برای نگهداری از سگ ها
◄ چه وسایلی برای بچه گربه نیاز داریم؟
◄ عقیم سازی در سگ و گربه ماده
◄ چطور از سگ خانگی خود در آپارتمان نگهداری کنیم؟
◄ هاسکی ها را بهتر بشناسید
◄ قند خون در سگ ها
◄ امسال با حیوان خانگی چه کنیم
◄ وایتکس برای سگ ها
◄ آیا می‌دانستید که گربه ها نیز سکسکه می‌کنند؟
◄ گربه‌ها در هنگام خواب
◄ بیا با هم بریم سفر اقا سگه !
◄ صدمات استخوانی در حیوانات خانگی
◄ از شیر گرفتن توله­ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ گربه سیامی
◄ اسفینکس
◄ گربه نژاد بریتیش موکوتاه
◄ ورزش در گربه ها
◄ تغذیه سگ و گربه
بعدی 1 قبلی

نمایش متن مقالات

فروشگاه  پت شاپ

تاثیر مثبت مصرف سبزیجات



این آزمایش نشان داد که مصرف میوه به طور عام نقشی برای تقویت حافظه ندارد اما به طور خاص بعضی از انواع میوه ها مانند توت فرنگی برای بالا بردن قدرت حافظه موثر است. محققین در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک سیب در روز انسان را از مراجعه به پزشک بی نیاز می دارد، ولی مصرف روزانه یک بشقاب سبزی باعث میگردد که در دوران بزرگسالی و میانسالی دچار کم حافظگی نشویم.

Resigzed Image Click this bar to view the full image.

محققین با انجام آزمایشات متعدد بر روی کهنسالان به این نتیجه رسیدند که افرادی که حداقل در یک دوره شش ساله روزی یک بشقاب سبزی مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که این رژیم غذائی را نداشتند حدود 40% کمتر در معرض از دست دادن قدرت حافظه شان بودند و این امر در مورد سایر بیماریهای روانی نیز صدق میکرد.
سرپرست این تیم تحقیقاتی خانم دکتر مارتا کلر موریس (Martha Clare Morris) از دانشگاه پزشکی راش (Rush) در شیکاگو اظهار میدارد که این یافته ها برای ما بسیار دلگرم کننده است که بدانیم با تغییر در رژیم غذائی میتوانیم در سنین کهنسالی توانائیهای ذهنی خود را حفظ کنیم.
این تیم تحقیقاتی از 3718 فرد داوطلب که در سنین 65 به بالا بودند در خواست کرد که به پرسشنامه ای که در مورد مواد غذایی مصرفی شان در طول روز پاسخ دهند ، این افراد در همین مدت دو بار از لحاظ روانی نیز مورد آزمایش قرار گرفتند.
نتایج تحقیقات نشان داد آن عده از افرادی که سبزیجات با برگهای سبز مانند کاهو و یا اسفناج مصرف میکردند کمتر مشکل فراموشی داشتند. و افرادی که سبزیجات زرد مثل کدو و یا هویج استفاده میکردند تا حدی بیشتر از گروه اول مشکل فراموشی داشتند و بیشترین میزان فراموشی مربوط میشد به مصرف کنندگان سبزیجاتی مانند لوبیا ، نخود فرنگی و از این قبیل.
این آزمایش نشان داد که مصرف میوه به طور عام نقشی برای تقویت حافظه ندارد اما به طور خاص بعضی از انواع میوه ها مانند توت فرنگی برای بالا بردن قدرت حافظه موثر است.
به نظر دکتر موریس سبزیجات به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین ای (E) هستند برای افزایش قدرت حافظه مفید میباشند و همچنین سبزیجاتی که اغلب با سس های سالادی که دارای چربی هستند مصرف میشوند زیرا چربی کمک زیادی به جذب این ویتامین در بدن می نماید.
این دانشمند به یافته های خود در تحقیقات دیگری اشاره میکند که دریافته است که روغن های مایع به علت اینکه حاوی چربیهای اشباع نشده هستند برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و فراموشی بسیار مفید میباشند.
شرکت کنندگان در این تحقیق در طی شش سال دو بار از لحاظ قدرت حافظه مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که اگر افراد روزانه به مقدار کافی سبزیجات مصرف کنند با افزایش سن میزان فراموشی در آنان کاسته خواهد شد.
www.ibnlive.com

نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید

151528335311282.png (72×72)15152833280752.png (72×72)151528332808193.png (200×200)151528335309921.png (200×200)151528332806911.png (200×200)


mofos