وقتی بین چیپس و شکلات باید یکی را انتخاب کنی، چه اتفاقی در مغزت می افتد؟ 




آمیگدالا ساختاری زیرقشری در مغز است که اغلب به عنوان مرکز ترس شناخته می شود. به نظر می رسد تک تک سلول های آمیگدالا در ارزش گذاری اشیا و انتخاب های ما برای خرید یا انتخاب خوراکی ها نقش دارند
وقتی می خواهید خرید کنید یا از بین خوراکی ها یکی را انتخاب کنید، چه معیارهایی از ذهنتان می گذرد، اصلا چه اتفاقی در مغزتان می افتد که نهایتا در بین لباس های ویترین یکی را انتخاب می کنید و به سراغش می روید؟
به گزارش دیسکاوری، مطالعات جدید نشان می دهند که در حقیقت سلول های مغزی انسان می توانند به تنهایی، خریداران زیرکی باشند و به طور کاملا دقیق و اختصاصی ارزش هر چیزی را تعیین کنند.
دانستن این نکته برای دانشمندان بسیار هیجان انگیز است چون از این طریق شاید بتوانند به اسرار ارزش گذاری در مغز انسان پی ببرند.
به گفته محققین، ارزش گذاری و ارزیابی اشیا کاری است که همه ما در هر لحظه مشغول انجام آن هستیم.
اما این که این ارزیابی در مغز چه طور اتفاق می افتد، معمایی است که دانشمندان دانشگاه ویسکانسین مدیسون را مجذوب خود کرده است.
آن ها در یک فرصت مطالعاتی عالی، داوطلبانی را در اختیار داشتند که می توانستند با استفاده از الکترود، فعالیت تک تک نورون های مغزشان را بررسی کنند.
این الکترودها همچنین می توانستند فعالیت تک تک سلول های عصبی آمیگدالا (یک جفت ساختار عصبی بادامی شکل که در دو نیکره مغز وجود دارد) را هنگامی که داوطلبان در حال ارزیابی تنقلات و خوردنی ها بودند ثبت کنند، درست انگار جاسوسی را برای استراق سمع به درون مغز کسی فرستاده باشند!
البته مطالعات قبلی روی موش ها و میمون ها سرنخ هایی به دست دانشمندان داده بود که آمیگدالا در ارزیابی اشیا نقش دارد، اما میمون ها و موش ها هیچ وقت نمی توانستند تخمین دقیق خودشان را با محققین در میان بگذارند.
اما در این مطالعه، نه تنها افراد می توانستند نتیجه ارزیابی خود را بیان کنند، بلکه می توانستند دقیقا آن را درجه بندی کنند.
بعد از نصب الکترودها، به افراد ۵۰ تصویر از انواع خوردنی ها، از بیسکویت های شکلاتی گرفته تا اسمارتیز و چیپس های نمکی نشان داده شد.
افراد برای دیدن هر تصویر ۱ ثانیه وقت داشتند و بعد باید بین صفر تا ۳ دلار روی آن قیمت می گذاشتند.
مطالعه طوری طراحی شده بود که افراد بتوانند صادقانه سلایق شخصی خود را در ارزش گذاری خوردنی ها در نظر بگیرند.
در بین ۵۱ سلول عصبی آمیگدالا که محققین در این مطالعه بررسی کردند، ۱۶ سلول به طور خاص با ارزش گذاری در ارتباط بودند، به طوری که با بالا رفتن ارزش یک خوراکی، فعالیت برخی از آن ها به نحوی قابل پیش بینی بالا می رفت و فعالیت برخی دیگر از سلول ها برعکس، با افزایش ارزش، کاهش می یافت.
به نظر می رسد آمیگدالا نقشی تعیین کننده در این زمینه داشته باشد، این در حالی است که پیش از این، آمیگدالا اغلب به عنوان مرکز ترس در انسان شناخته می شد.
در مرحله بعدی، محققین می خواهند نقش آمیگدالا در ارزش گذاری خوراکی هایی که افراد اغلب از آن ها بیزارند را بررسی نمایند.





خبر آنلاین (:: خبر آنلاین ::)

Original thread: وقتی بین چیپس و شکلات باید یکی را انتخاب کنی، چه اتفاقی در مغزت می افتد؟, Author: Alpa, Site: تالار گفتگوی پرشین پت(مای پت)