چنانچه مشتركان تلفن همراه به علت
نپرداختن بدهي ظرف مدت 2 ماه از تاريخ قطع بدهي، موجبات وصل مجدد آن را فراهم نياورند، با اخطار کتبي يکماهه نسبت به سلب امتياز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اپراتورهاي تلفن همراه كشور با همكاري بانكها، نسبت به فراهمسازي امكاناتي درباره پرداخت غيرحضوري صورتحسابهاي تلفن همراه از طريق خودپرداز، تلفن بانك، اينترنت، پيام كوتاه، پايانه فروش و پروتكل وب در سطح كشور اقدام کردهاند.
با اين روشها ديگر لازم نيست مشتركان وقت خود را در ترافيك و يا صف طولاني شعب بانكها صرف كنند بلكه در هر ساعت از شبانه روز در منزل يا در محل كار و در هر مكان ديگر، حتي خارج از محل سكونت خود ميتوانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت كنند.
اما لازم است مشتركان به نكاتي توجه داشته باشند، طبق آنچه كه شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرده است: در صورت عدم پرداخت بهموقع صورتحساب دورهاي، اخطار قطع بدهي ظرف 10 تا 15 روز پس از مهلت پرداخت مندرج در صورتحساب به صورت پيامک ارسال شده و پس از 72 ساعت از ارسال اين پيامک مشترك مشمول قطع يک طرفه خواهد شد.
همچنين به همراه قطع يکطرفه نيز پيامکي ارسال ميشود مبني بر اينکه ظرف 10 روز آينده تلفن همراهتان قطع کامل خواهد شد.
چنانچه به علت عدم پرداخت بدهي ظرف مدت 2 ماه از تاريخ قطع بدهي، مشترک موجبات وصل مجدد آن را فراهم نياورد با اخطار کتبي يکماهه نسبت به سلب امتياز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد.
در صورتي که بدهي
مورد نظر مازاد بر وديعه باشد نيز نسبت به قطع ساير امکانات مخابراتي و توقيف ساير ودايع مشترک متناسب با ميزان بدهي و نيز درصورتي که مبلغ بدهي مازاد بر وديعه از طريق فوق امکانپذير نباشد، وصول مبلغ بدهي از طريق مجاري قانوني پيگيري ميشود.
چنانچه مشترک يا وکيل قانوني به پرداخت ديون خود اقدام کند و تقاضاي برقراري مجدد تلفن همراه سلب امتياز شده را داشته باشد، در صورتي که شماره مشترک به کسي واگذار نشده باشد با دريافت هزينه دائري مجدد در اولويت واگذاري قرار خواهد گرفت.
مشتركان به خاطر داشته باشند كه...
از تحويل گوشي و سيمکارت خود به دفاتر يا مبادي غير مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداري كنند و چنانچه در شبكه مناسبي قرار نگرفته باشند و امکان تماس ميسر نميشود، ميتوان از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده كنيد، اگر 2 يا 3 بار Pin code اشتباه وارد شود، سيمكارت قفل ميشود اين عملكرد بهخاطر جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي از سيمكارت و گوشي است.
جهت شكايت از مزاحمت تلفني هم بايد مالك يا وكيل قانوني با در دست داشتن اصل مدارك (شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالتنامه محضري) به يكي از ادارات مناطق مشتركين مراجعه كند.
*مدت مكالمه را در ساعات پرترافيک كاهش دهيد
اگر پيامک دريافت نميشود، ممکن است به عواملي مانند پر شدن حافظه گوشي و سيمكارت، ويروسي شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافيك بالاي شبكه مرتبط باشد؛ بايد براي افزايش ضريب تماسهاي موفق و كاهش ترافيك شبكه، سعي شود مدت مكالمه را در ساعات پر ترافيک شبکه كاهش داد؛ امکان پرداخت الکترونيک قبوض از طريق اينترنت، ATM و ساير روشهاي غيرحضوري ميسر است.
اكنون خدماتي نظير کشف مزاحمت تلفني، دايري و پاسخگويي سرويس E-CARE (خدمات غيرحضوري)، تعويض سيمکارت بدون هزينه (بهعلت پرشدن کانتر)، ارائه کدهاي محرمانه، قطع مفقودي براي بستگان درجه يک، تنظيم گوشي و بررسي مشکلات سرويس ويژه، تنظيم سند المثني، قطع سرويس GPRS، وصل بدهي مراجعه به مراکز، پاسخگويي به مشکلات صورتحساب، ارائه ريزمکالمات، بررسي شارژينگ مشترکين خطوط اعتباري، تقسيط بدهي و بررسي و تعويض
کارت شارژهاي مخدوشي از ادارات هشتگانه مشترکين تلفن همراه به مراکز تلفن ثابت استان تهران محول شد و در ادارات مشترکين تلفن همراه ارائه نخواهد شد.
همچنين ريز مكالمات تلفن فقط به مالك يا وكيل قانوني آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارك (شامل: شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالت نامه محضري) با حضور در ادارات مناطق مشترکين ميسر است.