راه خبر داد:
ايرن: معاون وزير راه و ترابري اعلام کرد: با توجه به اينکه راه موجود
جاده ابر ايمن نبوده و حجم عمليات اجرايي و تخريب محيط زيستي آن بالا است، با محيط زيست به توافق رسيديم که مسير فعلي راه مناسبي براي احيا نيست و در حال مذاکره نهايي براي ساخت
جاده عليآباد - شاهرود هستيم.
سيدحسين ميرشفيع در گفتوگو با (ايسنا)، با تاکيد بر اينکه
جاده جنگل ابر به هيچ وجه
ساخته نميشود، گفت: راه عليآباد - شاهرود که کمترين آسيب را به
جنگل ابر برساند، احداث ميشود.
وي گفت: مسير جيپرو موجود که از امتداد لولههاي نفت و گاز ميگذرد ايمني مناسبي ندارد و مورد قبول وزارت راه نيست و همچنين با توجه به اينکه حجم عمليات اجرايي و تخريب محيط زيستي آن براي اصلاح شيبها بيشتر است، با محيط زيست به توافق رسيديم که مسير فعلي راه مناسبي براي احيا نيست و در حال مذاکره نهايي براي ساخت
جاده عليآباد - شاهرود هستيم.
ميرشفيع خاطرنشان کرد: طي دو - سه هفته آينده مسير ساخت
جاده عليآباد ـ شاهرود قطعي خواهد شد.
معاون وزير راه و ترابري اظهار کرد: با توجه به اينکه
جاده علي آباد - شاهرود بايد از کنار
جنگل ابر عبور کند، همگان تصور ميکنند وزارت راه و ترابري کمر همت بسته تا جنگلها را نابود کند که اصلا اينگونه نيست.
ميرشفيع با اشاره به اينکه اتصال عليآباد استان گلستان به شاهرود استان سمنان مصوبه دولت در استانهاي سمنان و گلستان است که بايد اجرا شود، تصريح کرد: وزارت راه و ترابري مصصم بر اجراي اين مصوبه است و البته سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي نيز هماهنگي خوبي داشتهاند که
جاده با کمترين خسارتهاي زيست محيطي
ساخته شود که بدين منظور مطالعات زيست محيطي وسيعتري انجام و تحويل سازمان حفاظت از محيط زيست قرار داديم که در حال بررسي است.
معاون وزير راه و ترابري گفت: راه جديد با مسيرهاي قبلي که خسارت جنگلي بيشتر داشت، متفاوت است و مسير جديدي مشخص شده که کمترين خسارت را به منابع طبيعي و گونههاي سرخدار که مورد توجه بيشتر سازمان حفاظت محيط زيست بود، وارد شود.
به گفته وي با تغيير مسير و طراحي راه جديد از منطقهاي عبور خواهيم کرد که به گونههاي سرخدار آسيبي نميرسد.
ميرشفيع گفت: براي ساخت اين
جاده با سازمان حفاظت محيط زيست توافق شده که جادهاي مناسب و ايمن با کمترين خسارات زيست محيطي
ساخته شود.
گفتني است: پيش از اين قرار بود مسير فعلي اين
جاده تعريض و اصلاح شود.