پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • عکس سگ های خندان ◄ عکس سگ های خندان
      مجموعه عکس های زیبا دارای پرتره هایی از سگ های بامزه است که برای دوربین لبخند می زنند . پروژه "نمایش سگ" توسط الکساندر خوخلوف و ورونیکا ارشووا .
  • چرخ ورزش گربه ◄ چرخ ورزش گربه
      چرخ دویدن داخلی که برای گربه ها و حیوانات خانگی کوچک طراحی شده است را می توان بر روی یک دیوار محکم در خانه یا آپارتمان مدرن نصب کرد . چرخ ورزش گربه ساخته شده از چوب و فولاد ضد زنگ توسط HolinDesign . چرخ همستر بزرگ به گربه شما کمک می کند تا در شرایط فیزیکی عالی بماند.
  • هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی ◄ هدفون‌های خلاقانه بی‌سیم ژاپنی
      هدفون‌های بی‌سیم Neko که توسط شرکت ژاپنی Radius طراحی شده‌اند ، از گربه‌ای الهام گرفته شده‌اند که در تخت خود جمع شده است. کیس شارژ گربه ای دارای سه نشانگر LED روشن به شکل ماهی است که با محبت "ال ای دی ماهی" نامیده می شود. هنگامی که آنها چشمک می زنند، این نشانه ای است که هدفون گربه شما باید تغذیه شود، فقط کابل شارژ را وصل کنید و اجازه دهید غذای الکتریکی جریان یابد.
  • ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال ◄ ماهی مرکب غول پیکر در پرتغال
      مجسمه تعاملی یک ماهی مرکب قرمز غول پیکر که در اطراف ساختمان Fábrica da Cerveja در فارو، پرتغال پیچیده شده است ، که در ابتدا به عنوان آبجوسازی عمل می کرد. با گذشت زمان، Fábrica da Cerveja تغییر کاربری داده و اکنون به عنوان یک مکان فرهنگی عمل می کند و میزبان رویدادها، نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف است. ماهی مرکب غول پیکر لومی طراحی شده توسط موراداواگا برای جشنواره مارس 2024 که در فارو، پرتغال برگزار شد، هنر، فرهنگ و خلاقیت را جشن می گیرد.
  • کوله پشتی لاک پشتی ◄ کوله پشتی لاک پشتی
      کوله پشتی چشم نوازی که به گونه ای طراحی شده است که شبیه لاک لاک پشت واقعی باشد، سرها را تبدیل می کند و شما را به یک لاک پشت نینجا تبدیل می کند . کوله پشتی لاک پشتی ساخته شده توسط Lisbanoe از چرم طبیعی دباغی شده گیاهی 5 تا 6 اونس. کوله پشتی خلاقانه فوق العاده بزرگ را می توان به عنوان بخشی از لباس TMNT استفاده کرد .
  • کیبورد بتمن ◄ کیبورد بتمن
      صفحه کلید کامپیوتری به شکل خفاش چاپ سه بعدی سفارشی با الهام از ظاهر و طراحی نمادین ابزارهای افسانه ای بتمن. صفحه کلید بتمن نسخه Vengeance ساخته شده توسط rain2 ، علاقه مندان به چاپ سه بعدی و عضوی از جامعه کیبوردهای مکانیکی. مکمل صفحه کلید Vengeance، ماوس کامپیوتر Batmobile است که برای مطابقت با زیبایی شناسی کیبورد با مضمون بتمن طراحی شده است.
  • سگ ربات ابتکاری ◄ سگ ربات ابتکاری
      سگ ربات ابتکاری مجهز به نازل های خلاء در هر پا که برای تمیز نگه داشتن سواحل، پارک ها و کوچه های ما طراحی شده است. ربات سگ جاروبرقی VERO می تواند زباله ها، به ویژه ته سیگارها را از زمین هایی که برای ربات های چرخ دار چالش برانگیز است جمع آوری کند. با استفاده از تشخیص زباله پیشرفته و عملکرد مستقل، VERO به زباله ها نزدیک می شود و جاروبرقی ها را فعال می کند.
  • جعبه کنترلر Wolverine Xbox ◄ جعبه کنترلر Wolverine Xbox
      کاور قابل چاپ سه بعدی کنترلر Xbox شما را به لباس زرد نمادین می پوشاند و پنجه هایی به پشت کنترلر اضافه می کند. جعبه کنترلر Wolverine Xbox طراحی شده توسط Do3D از فیلم مورد انتظار "Deadpool & Wolverine" الهام گرفته شده است. کاور Wolverine کاملاً با " Cheeky Deadpool Xbox Controller " جفت می شود و طرفداران را تشویق می کند که از لوازم جانبی مضمون با هم استفاده کنند.
  • مجسمه کبوتری بزرگ ◄ مجسمه کبوتری بزرگ
      در اکتبر 2024، های لاین شهر نیویورک مجسمه کبوتری بزرگ 21 فوتی را به نمایش می گذارد که متن را بر روی بناهای سنتی تغییر می دهد. مجسمه "دایناسور" از یک کبوتر که توسط هنرمند با استعداد ایوان آرگوت طراحی شده است . دایناسور که برای تداعی در مقیاس عظیم و تبار باستانی خود نامگذاری شده است، در مورد انقراض و بقا منعکس می شود. این به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن، مانند دایناسورها، انسان‌ها ممکن است ناپدید شوند و بقایای انعطاف‌پذیری مانند کبوتر را پشت سر بگذارند. کبوتر غول پیکر مجسمه های غول پیکر به جای ارج نهادن به شخصیت های تاریخی، کبوتر روزمره را که شهرنشینی همه جا حاضر اما اغلب نادیده گرفته می شود، بالا می برد. کبوتر دایناسور در نیویورک اینستالیشن هنری گذشته داستانی کبوتر را به عنوان یک حیوان اهلی و پرنده پیام رسان زمان جنگ جشن می گیرد. دایناسور ایوان آرگوت این به طنز نشان می دهد که کبوترها، با مقاومت شهری و ریشه های مهاجر خود، به اندازه هر شخصیت تاریخی، سزاوار جایگاهی بر روی پایه هستند. ایوان آرگوت کبوتر دایناسور "دایناسور" وعده می دهد که پرها را به هم بزند و عمیقاً در بین مردم نیویورک طنین انداز شود. ایوان آرگوت کبوتر مجسمه کبوتر غول پیکر توسط ایوان آرگوت توسط های لاین سفارش داده شد . کبوتر در نیویورک مجسمه کبوتر فوق واقع گرایانه «دایناسور» در ماه اکتبر در های لاین فرود می آید. ایوان آرگوت کبوتر غول پیکر
  • لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان ◄ لامپ LED قابل شارژ با الهام از پرندگان
      لامپ LED قابل شارژ با گیره یکپارچه از لطف و زیبایی پرندگان در طبیعت الهام می گیرد. قسمت پایینی CLIPPY به صورت گیره طراحی شده است که به نور پرنده اجازه می دهد به راحتی به سطوح مختلف متصل شود. قطعه ای از طبیعت در خانه شما. برای نورپردازی فوری آن را در هر جایی گیره دهید. CLIPPY Mood Light توسط Junyoung Jang و Joonhyeok Heo طراحی شده است
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29355    |     صفحه 1 از 2936
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

گفتگو با سیاوش طهمورث ایفاگر نقش منوچهر در سریال نابرده رنج

تلاش كردم بازی‌هایم كلیشه نشود
 سیاوش طهمورث
متولد 1325 تهران و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشكده هنرهای دراماتیك چهره شناخته شده‌ای است كه بارها هنرمندی او را در آثار نمایشی همچون گرگ‌ها، در پناه تو، شلیك نهایی، مسافر ری، زیر تیغ و... به تماشا نشسته‌ایم.
 
او در سریال نابرده رنج ایفاگر نقش منوچهر كاراكتری غیرقابل پیش‌بینی است كه باعث به وجود آمدن ماجراهای مختلف می‌شود.
داستان در دهه 60 اتفاق می‌افتد یعنی زمانی كه ایران درگیر جنگ با عراق است.
طهمورث با استفاده از توانمندی و تجربیات خودش باز هم توانسته ابعاد مختلف شخصیت منوچهر را به نمایش بگذارد. در گفت‌وگویی با طهمورث دلایل موفقیت و حضورش در این سریال را مورد بررسی قرار دادیم.

منوچهر از آن شخصیت‌های چندوجهی است كه به‌تنهایی بسیاری از اتفاقات و ماجراها را به‌وجود می‌آورد و ما را به دنبال خود می‌كشاند. چطور این شخصیت شكل گرفت؟
خصوصیات مورد نظر را بذرافشان در وجود این شخصیت گذاشته بود. من هم شخصیت منوچهر را از جامعه خودمان گرفتم. منوچهر پتانسیل‌هایی در وجودش داشت كه من آن را پرورش دادم.

چطور این شخصیت را پرورش دادید؟
هر شخصیتی را كه قرار است بازی كنم اول در وجود خودم به دنبالش می‌گردم. می‌بینم كه سیاوش طهمورث چگونه در وضعیتی كه یك كاراكتر در آن قرار گرفته، عكس‌العمل نشان می‌دهد بعد هم به جامعه نگاه می‌كنم. به افرادی كه در كنار من در خیابان و پیاده رو عبور می‌كنند توجه می‌كنم. منوچهر واقعیت جامعه ماست او كسی است كه در آن برهه تاریخی وجود داشته است. با استفاده از همه این نكات این شخصیت را پرورش دادم تا منوچهر شكل گرفت. باید همیشه در ذهنمان باشد وقتی می‌توان اثر پرمخاطبی را تولید كرد كه شخصیت‌ها كاملا پرداخته شده باشند و بازیگران نیز به درستی انتخاب شوند تا بتوانند شخصیت‌های داستان را به صورت واقعی به نمایش بگذارند.

شما معتقدید همه شخصیت‌ها در این سریال خوب شكل گرفتند و از قسمت اول مخاطبان توانستند با داستان ارتباط برقرار كنند؟
به نظرم نویسنده و كارگردان باید در همان قسمت اول به فكر جذب مخاطب باشد نه این‌كه چند قسمتی تولید و پس از مشاهده كاستی‌ها، كار تقویت شود. نابرده رنج از همان ابتدا مخاطب را درگیر داستان كرد و این تیزهوشی كارگردان را می‌رساند كه از قسمت اول جذابیت‌های لازم را برای دیدن این مجموعه ایجاد كرد.

نگران این نبودید كه كارگردان این مجموعه جوان است و شاید نتواند جذابیت‌های لازم را برای مخاطب به‌وجود بیاورد؟
من از زمانی كه فیلمنامه به دستم رسید و با صحبت‌هایی كه با بذرافشان داشتم مطمئن بودم كه كار خوبی تولید خواهد شد. چون یك گروه بسیار خوبی در كنار هم جمع شده بودند تا اثر مطلوبی را تولید كنند. فكر می‌كنم كارگردان از بازیگر جوان ما در این سریال هم جوان تر بود اما این دلیل نمی‌شود كه من بازی نكنم. صداقت و صمیمیت این جوان‌ها را دوست دارم و از این‌كه با این گروه كار كردم بسیار خوشحالم.

شنیدم كه به پیشنهاد شما بخشی از سكانس‌های این سریال تغییر كرده است.
من همیشه در همه كارهایی كه حضور دارم سعی می‌كنم منفعل نباشم و هر چیزی كه به ذهنم برسد برای موفقیت اثر به كارگردان پیشنهاد می‌كنم چون خودم را با همه عوامل یكی می‌دانم و معتقدم باید همه به هم كمك كنند و تاثیرگذار باشند. به همین جهت پس از این‌كه فیلمنامه را خواندم و قرار شد با این سریال همكاری داشته باشم بخش‌هایی به پیشنهاد من تغییر كرد.

با توجه به این‌كه شما از پیشكسوتان بازیگری هستید فكر نمی‌كنید پیشنهادهای شما باعث شود كارگردان تصور كند شما در كارش دخالت می‌كنید؟
من هیچ وقت در كار كسی دخالت نمی‌كنم فقط پیشنهادم را می‌دهم و اگر مورد نظر كارگردان بود عملی می‌شود و اگر با فكر و سلیقه اش همخوانی نداشت و اجرا هم نشود هیچوقت ناراحت نمی‌شوم و هیچ اشكالی ندارد. من در هیچ كدام از آثاری كه حضور داشتم اعمال نفوذ نكردم و بیشتر تلاش كردم تا بین من و كارگردان هماهنگی كاملی وجود داشته باشد. من به دنبال سلایق شخصی خودم نیستم و در هیچ‌كدام از كارهایی كه داشتم مساله خاصی را القاء نكردم.

در هنگام كار مانند بقیه بازیگران جوان تمرین می‌كردید یا منتظر می‌ماندید تا آنها خودشان را آماده كنند تا تصویربرداری انجام بگیرد؟
من از ابتدا تا انتها با همان‌ها نقشم را ایفا می‌كردم. حتی در زمان‌هایی كه برای دوربین تمرین می‌كردم با تصور این‌كه آخرین برداشت است بازی می‌كردم. وقتی بازی می‌كنم واقعا همه هوش و حواسم دركار است حتی اگر تمرین باشد.

تا حالا به این فكر كردید كه چرا اكثر نقش‌هایی كه به شما پیشنهاد می‌شود نقش منفی است؟
البته قبل از این‌كه به این سوالتان پاسخ دهم باید بگویم كه اخیرا در سریالی به عنوان شهر دقیانوس بازی كرده‌ام كه هیچ‌وقت طهمورث را این‌گونه ندیده‌اید. راستش مشكل اصلی ضعف در كارگردانی است. كارگردانان معمولا دوست دارند افرادی كه توانایی‌هایشان در یك كاراكتر مشخص شده به آن نقش بدهند و كمتر اجازه ورود به كاراكترهای دیگر را به او می‌دهند. اما با این وجود من هیچ‌وقت نقش‌های منفی را یكنواخت بازی نكردم. مثلا نقش من در زیرتیغ و نابرده رنج كاملا متفاوت است. همیشه تلاش كردم بازی‌هایم كلیشه‌ای نشود و مخاطب در هر مجموعه یا فیلمی كه من را دید تفاوت را احساس كند.

این تفاوت را چگونه ایجاد می‌كنید؟
افرادی كه در موقعیت اجتماعی منفی قرار دارند در باور خودشان منفی را منفی نمی‌بینند و همیشه حق را به خود می‌دهند. به همین جهت من هم سعی می‌كنم در نقشی كه برعهده دارم تنها بازی نكنم بلكه دقیقا همان شخصیتی باشم كه حق را به خود می‌دهد و معتقد است كارهایش درست و صحیح می‌باشد.

معمولا در طول سال چند پیشنهاد كاری دارید؟
اینقدر پیشنهاد كاری دارم كه واقعا تعدادش یادم نیست.

پس چرا این پیشنهادها را قبول نمی‌كنید؟
من برای این‌كه در كاری حضور داشته باشم از ابتدا تا انتهای فیلمنامه را می‌خوانم و با كارگردان جلسه می‌گذارم و دلایل رد یا قبول كردنم را به او می‌گویم. فیلمنامه بسیار مهم است چون فیلمنامه است كه داستان را شكل می‌دهد اگر فیلمنامه‌ای ضعیف باشد و حتی بازیگران مطرح هم در آن حضور داشته باشند نمی‌تواند موفق باشد. مخاطب ابتدا با داستان ارتباط برقرار می‌كند و بعد با بازیگر، پس فیلمنامه باید مورد توجه بازیگر باشد و بر اساس فیلمنامه پیشنهاد بازی را بپذیرد.

پس می‌توان فهمید كه فیلمنامه‌هایی كه به شما پیشنهاد می‌شود سطح خوبی ندارند؟
متاسفانه برخی‌ها فكر می‌كنند برای نوشتن فیلمنامه باید 20 روز یا یك ماه زمان گذاشت و هر چه كه به ذهنشان رسید بنویسند و آن تبدیل به یك اثر نمایشی شود. بعضی وقت‌ها هم تهیه‌كنندگان به فیلمنامه‌نویس‌ها پیشنهاد می‌دهند كه با فلان موضوع در مدت كم فیلمنامه‌ای بنویسند. فكر می‌كنید مردم در حال حاضر تا چه اندازه مجموعه‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی را تماشا می‌كنند یا اگر تماشا می‌كنند موضوعات آنها چقدر دربرگیری دارد آیا می‌تواند مخاطبان فراوانی را همراه خود كند یا خیر؟ همه ما می‌دانیم اثری موفق و پربیننده است كه فیلمنامه خوبی داشته باشد پس باید برای فیلمنامه‌نویسی سرمایه‌گذاری كنیم.

چطور می‌توان برای فیلمنامه‌نویسی سرمایه‌گذاری كرد؟
باید برای فیلمنامه‌نویس موقعیت ایجاد كنیم. با در اختیار گذاشتن امكانات مناسب از او بخواهیم تا بدون دغدغه فیلمنامه بنویسد و پس از مدتی فیلمنامه‌های پرمحتوا در اختیار داشته باشیم.

بارها شنیدم كه بازیگرانی فقط با خواندن نقش خودشان یا حتی بدون این‌كه فیلمنامه را بخوانند قیمتی را مشخص می‌كنند تا در فیلم یا مجموعه‌ای بازی كنند یعنی این بازیگران برایشان فیلمنامه مهم نیست؟
باید ببینید كه بازیگر برای چه بازی می‌كند؛ برای تجارت یا هنر، به نظر من بازیگری هنر است و هنرمند تاجر نیست. این‌كه فردی بدون خواندن فیلمنامه مبلغی را برای بازی مشخص می‌كند فاجعه است. پول درآوردن به چه قیمتی؟ پس عشق به كار، انگیزه، تعهد و فرهنگ چه می‌شود؟ شما در نظر بگیرد در حال حاضر تا چه اندازه سطح كیفی تولیدات نمایشی در كشورمان پایین آمده است. مخاطبان را نباید به دیدن كارهای ضعیف عادت بدهیم مسوولان باید از تولیدات خوب حمایت كنند تا شاهد تولید آثار مطلوبی باشیم. برنامه‌سازان باید انتظارات مخاطبان را بدانند و برای رضایتمندی آنها با تولید آثار كیفی تلاش كنند.

فیلمنامه سریال نابرده رنج را چطور ارزیابی می‌كنید؟
این فیلمنامه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم كه قابل تامل است و مطمئن شدم این فیلمنامه می‌تواند قابل شنیدن و دیدن باشد چرا كه در تمامی سكانس‌ها برای تماشاگر ارزش قائل شده است و تكرارهای غلط و سطحی ندارد. بیننده می‌تواند براحتی با داستان ارتباط برقرار كند. همه اینها در حال حاضر باعث موفقیت این سریال شده است.

یعنی سریال هیچ ضعفی ندارد؟
خوشبختانه این سریال مورد پسند مردم قرار گرفته است و اگر ضعفی هم داشته، ضعف‌هایش را نشان نداده است.

اخیرا در تله‌فیلمی با عنوان «رسم مانده» در استان خراسان شمالی جلوی دوربین رفتید. چطور شد كه این كار را انتخاب كردید؟
فیلمنامه قوی و عوامل خوبی در این كار بودند كه پذیرفتم. البته با وجود این‌كه این تله فیلم برای صدا و سیمای استان خراسان شمالی و برای پخش از یكی از شبكه‌های سراسری تولید می‌شد همه عوامل انگیزه بالایی برای تولید یك اثر مطلوب داشتند كه این خود بسیار با ارزش است. در شهرستان‌ها بازیگران و هنرمندان بسیار زیادی حضور دارند كه متاسفانه به آنها توجه نمی‌شود افرادی كه می‌توانند از چهره‌های موفق تلویزیون و سینما باشند.

فكر می‌كنید تولید آثار نمایشی در شهرستان‌ها می‌تواند به معرفی این پتانسیل‌ها كمك كند؟
اگر مدیران با هدفگذاری این كار را انجام بدهند قطعا به تعداد بازیگران با استعداد كشورمان افزوده خواهد شد و ما شاهد آثار خوبی در تلویزیون خواهیم بود.

معتقدید برای موفقیت، بازیگر باید از تئاتر، تلویزیون یا سینما شروع كند؟
به نظر من تئاتر می‌تواند بازیگر را بسازد. حتی اگر كسانی كه سوپر استار هستند باید تئاتر را بشناسند و بازی كنند وقتی نفس بازیگر به نفس تماشاگر می‌خورد موقعیت‌هایی ایجاد می‌كند كه حتی فكرش را هم نمی‌توان كرد. صحنه تئاتر لحظه به لحظه آموزش است و اگر بازیگری تئاتر را كنار گذاشت به تكرار خواهد افتاد.

در این ایام كدام یك از سریال‌های تلویزیون را تماشا می‌كنید؟
چون معمولا خانه نیستم نمی‌توانم تلویزیون ببینم. در این مدت برای اولین بار توانستم كار خودم را از ابتدا ببینم با توجه به این‌كه فرصتی ندارم اما خدا را شكر از زمان پخش سریال نابرده رنج هر شب این سریال را تماشا كردم.


حرفی هست كه نگفته باشید؟
من مدیون مردم هستم. وقتی ابراز محبتشان را در هرجای ایران عزیز می‌بینم شرمنده می‌شوم.

محصولات فروشگاه مرتبط با این مقاله
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ عکس سگ های خندان
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle